• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Południowa Obwodnica Gdańska

PiF
19 stycznia 2002 (artykuł sprzed 22 lat) 
Za 8 lat z Warszawy do Szczecina nie trzeba będzie jechać przez centrum Gdańska. Wtedy to ma zostać oddana do użytku Obwodnica Południowa Gdańska, odciążająca miasto. Wczoraj w Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim podpisano porozumienie w sprawie jej budowy.

Budowa Obwodnicy Południowej Gdańska jako odcinka drogi ekspresowej S-7 z Warszawy do Gdańska pozwoli na prowadzenie ruchu tranzytowego z południa i wschodu poza centrum Gdańska i Pruszcza Gdańskiego. Aby jednak w znacznym stopniu poprawić warunku ruchu w Gdańsku, niezbędne jest także połączenie planowanej obwodnicy z Trasą Sucharskiego prowadzącą do gdańskiego portu. Drogi te będą połączone z autostrada A1 oraz planowaną drogą ekspresową S-6 tzw. Trasą Lęborską.

- Inwestycja ma kluczowe znaczenie także dla rozwoju międzynarodowych korytarzy transportowych IA i VI zaczynających się w Gdańsku - dodał dr Kazimierz Jamroz z Politechniki Gdańskiej.

Wykonano analizę porównawczą czterech wariantów przebiegu planowanego odcinka drogi krajowej S-7 i Trasy Sucharskiego. Przy wyborze najlepszego wariantu wzięto pod uwagę kryteria związane z ekologiczną, kosztami budowy i warunkami ruchu. Ze względu na koszty ustalono etapową realizację tej inwestycji. W pierwszej kolejności powstać ma więc odcinek drogi krajowej S-7, od obwodnicy Trójmiasta do drogi krajowej nr 7 w okolicy Przejazdowa, co stworzy Obwodnicę Południową Gdańska, oraz południowy odcinek Trasy Sucharskiego wiodący od ul. Elbląskiej do Obwodnicy Południowej.

- Obwodnica prowadzić ma do autostrady A1, więc jej budowa jest niezbędna - powiedział Jan Zarębski, marszałek województwa pomorskiego.

Porozumienie podpisane wczoraj przez marszałka, Tadeusza Suwary, dyrektora generalnego Generalnej Dyrekcji Dróg Publicznych, wicewojewodę pomorskiego < Stanisława Kochanowskiego, prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza oraz wójtów gmin Pruszcz Gdański i Kolbudy Górne: Daniela Matyję i Pawła Czernego, obejmuje zgodę wszystkich stron na budowę obwodnicy oraz wspieranie inwestycji, opracowanie koncepcji poszczególnych etapów, zagwarantowanie pieniędzy na budowę w kontrakcie województwa oraz - w przypadku gmin Gdańsk, Pruszcz Gdański i Kolbudy Górne - nieodpłatne przekazanie gruntów pod obwodnicę. Gwarantem realizacji porozumienia jest wojewoda pomorski.

- Porozumienie, w którego podpisaniu uczestniczą wszystkie zainteresowane strony, musi przynieść efekty. Razem również łatwiej przekonać tych, którzy są przeciwko tej inwestycji - stwierdził dyrektor Suwary.

Koszt całej inwestycji, wszystkich tras i połączeń szacowany jest na prawie 750 mln zł. Z czego budowa pierwszego etapu obwodnicy w latach 2005-2008 kosztować ma 360 mln zł, a drugiego, w latach 2008-2010, kosztować ma 180 mln zł.
Głos WybrzeżaPiF

Opinie (18) 5 zablokowanych

  • zajebiscie

    uwazam ze jest to znakomity pomysl i podpisalbym sie pod nim czterema konczynami! :)

    • 0 0

  • Popieram Dodiego :)
    pomysl wzorowy bo po pierwsze obwodnica odciazy ulice gdanska, a po drugie troszke osob znajdzie prace

    • 0 0

  • Bez sensu !!

    Po co budowano 3 pasmową Armii Karjowej (na Chełm) ??
    Przeciez jak dobija ja do obwodnicy, to dojazd z trasy warszawskiej bedzie bardzo dobry.
    Uwazam ze jest duzo innych niezbednych inwestycji np. tunel pod Martwą Wisła - bo most wantowy prowadzi caly czas do nikąd.

    • 0 0

  • :-)

    full wypas tylko szkoda że tak długo to potrwa oczywiście że budowa tunelu też jest zarąbiście ważna ale to jest tylko jakiś 500 metrowy odcinek drogi a ludzie do tego czasu pracujący na przeprawach na promie nie stracą roboty, mam nadzieję że jak już puszczą obwodnicę południową i ten tunel to gdańsk wyprze większą część trafianych kontenerów do gdynii a co z resztą przyczyni się do budowy MTKP, czego szczerzę mówiąc już sięnie mogę doczekać hehe może tam znajdę robotę? udanego weekendu

    • 0 0

  • super

    Zgadzam się z tym pomysłem. Teraz cały ruch tranzytowy w kierunku Warszawy i Królewca przebiega tylko 100 m od Zielonej Bramy i przez ścisłe centrum Gdańska.

    • 0 0

  • do szefa odzialu drogowego

    No i na ..... Za 8 lat nie bedzie juz samolotuw tylko trasylizatory latajace. Jestesmy grupa propagandowa co rozpowszechnia haslo ."Ludzie na rowery kobiety na traktory".jo

    • 0 0

  • Slimacze tempo

    BRAWO, BRAWO, BRAWO !!!!!!!!!

    Nie rozumiem jednak dlaczego to ma trwac tak dlugo? Przez dziesiec lat przy obecnych technologiach budowy drog i autostrad, mozna polaczec autostrada Gdansk z Krakowem.
    Te smiesznie dlugie odcinki planowanych drog to robota na 1,5 max 2 lata. Wtedy dopiero bym sie cieszyl cala pelnia.
    Mowia KTO SZYBKO BUDUJE TEN TANIO BUDUJE!!
    Powodzenia drogowcy i samorzadowxy.

    • 0 0

  • NIKT NIE BUDUJE

    NIKT NIE BUDUJE OBWODNICY PRZEZ TERENY POD ZABUDOWĘ - OBECNIE JEST TAM REALIZOWANE PARĘ ZADAŃ.
    OBWODNICĘ TRÓJMIEJSKĄ BUDOWANO 20 LAT TEMU, A TERAZ JEST OBLEPIONA OSIEDLAMI.

    • 0 0

  • ...,a Swistak siedzi i zawija...

    Ludzie ,ludzie ,ludzie pamiętajcie ,ze nie długo wybory samozadowe;-)

    • 0 0

  • Sorry

    Sorry ,ale popelnilem błąd ort oczywiście wybory samorządowe lub municypialne;-)

    • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane