- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (265 opinii)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (328 opinii)
- 3 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (206 opinii)
- 5 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
- 6 Winda, która wygląda jak kapliczka (51 opinii)
Pomorskie kupuje więcej pociągów
Do pięciu zamówionych pojazdów województwo pomorskie domówiło właśnie kolejne cztery elektryczne pociągi. Pierwsze składy pojawią się na początku roku i będą obsługiwały trasy z Trójmiasta do miast regionu, a po elektryfikacji także linię PKM. W sumie wartość zamówienia wzrosła ze 123 do 221 mln zł.
Od początku władze województwa pomorskiego zapowiadały, że mogą rozszerzyć zamówienie o kolejnych pięć sztuk. Ostatecznie zdecydowano się na cztery dodatkowe składy.
- Wykorzystujemy opcję zakupu kolejnych pociągów. W maju zamówiliśmy ich pięć, dzisiaj podjęliśmy decyzję zakupu kolejnych czterech. Termin realizacji zamówienia to przełom 2019 i 2020 roku - zapowiada Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Dodatkowe pociągi kosztować będą 98,4 mln zł.
Składy trafią na trasy Słupsk - Gdynia i Elbląg - Gdynia, a po elektryfikacji także na linię PKM. Przypomnijmy: obecnie spółka Pomorska Kolej Metropolitalna szuka wykonawcy dokumentacji projektowej dla tego zadania oraz budowy nowego przystanku Firoga.
Pociągi z pierwszej zamówionej puli zaczną pojawiać się na początku przyszłego roku.
Nowe pojazdy będą posiadały:
- co najmniej 195 stałych miejsc siedzących,
- minimum 30 rozkładanych miejsc siedzących,
- 20 miejsc do przewozu rowerów,
- licznik pasażerów w każdych drzwiach,
- klimatyzację,
- wi-fi
- i będą rozpędzały się do 160 km na godz.
Opinie (223) 4 zablokowane
-
2018-11-08 18:16
A kiedy jeden bilet "na wszystko"? (2)
Tak jak w Warszawie, za 100pln?
Bo tę planowaną i przedumaną "skarbonkę", panie Świlski, to proszę "w buty" sobie wsadzić...
Ma być prosto i przystępnie.- 17 2
-
2018-11-08 18:23
W tedy kiedy będzie tyle samo pasażerów jak Wa-wie (1)
- 1 5
-
2018-11-08 18:31
a od kiedy przewoźnicy mają płacone od pasażera?
a nie od "kilometro-składu"?
I co ma ilość pasażerów do umów i rozliczeń pomiędzy przewoźnikami a sejmikiem i zarzadami miast?- 3 1
-
2018-11-08 18:22
Świlski
To ten co mu mieszkańcy pomorskiego śmierdzą śledziem?
- 11 0
-
2018-11-08 18:22
Tylko 195 miejsc siedzących?
Nie wiem kto zamawia te pociągi. Niemcy zamówili nowe pociągi regionalne Desiro HC u Siemensa, 4 wagony, 400 miejsc siedzących. Urząd Marszałkowski zamawia pociągi 5-członowe i tylko 195 miejsc siedzących? W Niemczech będą jeździły na połączeniach regionalnych w trakcji podwójnej a na Pomorzu pewnie nie i dla tego będą przepełnione.
- 9 3
-
2018-11-08 18:33
Nareszcie nie dziadowska PESA
To zupełnie inna jakość. pesa bankrutuje z powodu złej jakości- niestety. Nawet Intercity nie chce kupować ich nowych pociągów, bo stoją na bocznicach, albo w serwisie.
- 10 6
-
2018-11-08 18:59
Perony na PKM to tragedia (1)
Nic ich nie nauczyły utyskiwania , pasażerów SKM na dużą odległość peronu od wagonu. Na PKM jest identycznie. Starsza osoba, niepełnosprawna , czy niewidoma nie wsiądzie do pociągu bez asekuracji.
- 6 5
-
2018-11-08 19:39
Pełna zgoda!
Jeździłem pociągami regionalnymi i SKM-ką za granicą. Jeżeli tam jest większy odstęp pomiędzy peronem a pociągiem, to z zapowiedzią nazwy stacji ostrzegają przed przepaścią. Spojrzałem jak duży jest ten odstęp. W wszystkich przypadkach było to odstęp mniejszy niż u nas na SKM-ce. W wielu pociągach wyjeżdża platforma, na którą można nadepnąć. W tedy nie na żadnej dziury pomiędzy peronem a wagonem. W województwie Pomorskiem wiele peronów przebudowano, ale nadal perony są albo za wysoko, albo za nisko (polecam Hel) albo pomiędzy platformą a peronem jest nadal przepaść, bo operator pociągów nie wymierzył jak daleko ma wysuwać się „schodek”. Na SKM-ce to wprawdzie skandal, ale dworzec główny w Gdańsku to nadal katastrofa dla osób starszych. W prawdzie przebudowano perony, zamontowano windy i schody z peronów do tunelu, ale nie z tunelu do hali dworcowej.
- 4 0
-
2018-11-08 19:14
(3)
Inne województwa mają po kilkadziesiąt nowych pociągów. Nawet bliżej setki.
Przespał Marszałek dotacje unijne- 9 1
-
2018-11-08 22:31
ty może najpierw doczytaj (2)
bo akurat z wykorzystania dotacji unijnych pomorskie jest liderem.
natomiast tabor w innych województwach kupują spółki. bo mają taki budżet że mogą- 4 2
-
2018-11-09 00:32
one mają kasę my jak zwykle nie...w urzędzie marszałkowskim niedaizm rozwiniety
- 3 0
-
2018-11-09 13:15
tabor w innych województwach kupują spółki.
zwłaszcza w zachodniopomorskim, świętokrzyskim, lubelskim, hehe
- 3 0
-
2018-11-08 19:27
dziekujemy Panie Adamowicz i gratulacje od Lechii za wygranie w wyborach
- 0 12
-
2018-11-08 19:40
PKM potrzebne na Karczemkach
- 4 1
-
2018-11-08 19:46
składy dla Polregio...a nie SKM..
Polregio średni wiek składu 50lat- 5 4
-
2018-11-08 19:58
Praca dla motorniczego? (2)
Jak zostać motorniczyn takiego pociągu? Wystarczy prawko, badania lek. i kurs?
- 2 2
-
2018-11-08 22:04
Motorniczym?
Użyj tego słowa na rozmowie kwalifikacyjnej, a wyeliminujesz się w przedbiegach.
- 2 1
-
2018-11-08 23:00
Piko
Nie motorniczy, a maszynista.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.