- 1 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (163 opinie)
- 2 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (65 opinii)
- 3 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (49 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (41 opinii)
- 5 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (61 opinii)
- 6 Jest nowy szef Eko Doliny. Będzie lepiej? (64 opinie)
Pomorze walczy o swoje drogi
Zakończyły się konsultacje w sprawie rządowego "Programu budowy dróg w latach 2011-2015". Trójmiejskie samorządy walczą o dopisanie do niego inwestycji, które usunięto po obcięciu budżetu na inwestycje drogowe. Czy im się uda, okaże się około 10 stycznia.
Jeszcze przed świętami marszałek pomorski Mieczysław Struk interweniował w tej sprawie w ministerstwie infrastruktury. Pomorscy samorządowcy wysłali także w tej sprawie pismo do premiera Donalda Tuska.
- W przesłanym do ministerstwa infrastruktury piśmie argumentowaliśmy, jak ważna jest realizacja tej inwestycji właśnie teraz, a nie w niesprecyzowanej przyszłości. Na "siódemkę nie można patrzeć wyłącznie jak na drogę łączącą Trójmiasto z Krakowem , ale także z Kaliningradem oraz Słowacją. Dodatkowo odcinek z Kazimierzowa do Koszwał jest idealnym uzupełnieniem powstającej Południowej Obwodnicy Gdańska - argumentuje wicemarszałek pomorski Ryszard Świlski.
W obronie S7 stanął także wojewoda pomorski, Roman Zaborowski, który zwraca uwagę, że istniejący odcinek drogi przejeżdża dziś około 20 tys. pojazdów na dobę, a pogarszające się warunki jazdy powodują wzrost zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. W piśmie do MI napisał m.in.: [pomorski fragment] wpisuje się w europejski i krajowy system infrastruktury technicznej i drogowej. Na odcinku od Gdańska do Elbląga droga krajowa nr 7 leży w europejskim korytarzu transportowym Ryga - Kaliningrad - Elbląg - Gdańsk oraz w korytarzu z Gdańska przez Warszawę do Odessy. Z kolei powiązanie drogi S7 z realizowaną obecnie Południową Obwodnicą miasta Gdańska łączy korytarz IA z europejskim korytarzem transportowym VI - Gdańsk - Katowice (autostrada A1).
Przesunięty na listę rezerwową pomorski odcinek "siódemki" jest już niemal gotowy do realizacji, przygotowano już nawet przetarg na jego budowę. Spora liczba firm zainteresowanych jego budową pozwala wierzyć, że kontrakt opiewałby na mniej niż szacowane w kosztorysie 3 mld zł.
Do MI wspólnie wystąpiły także samorządy Gdyni, Rumi, Redy i Wejherowa oraz gminy Kosakowo, które nalegają na wpisanie do rządowego programu Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej (OPAT), budowy drogi będącej przedłużeniem ul. Janka Wiśniewskiego od Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni do OPAT oraz modernizacji drogi stanowiącej przedłużenie ul. Polskiej od skrzyżowania z ul. Chrzanowskiego do Dworca Morskiego w Gdyni.
Na listę rezerwową programu przeniesiono także budowę tzw. Trasy Kaszubskiej, czyli drogi ekspresowej S-6 ze Słupska do Trójmiasta. W jej obronie wystąpił słupski poseł PO Zbigniew Konwiński, który napisał protest do premiera Donalda Tuska.
Wstrzymanie prac na wielu odcinkach dróg w całej Polsce było konieczne, gdyż rząd zmniejszył Fundusz Drogowy do 78 mld. To aż o 16 mld mniej niż wcześniej planowano. W całym kraju trzeba będzie z tego powodu anulować aż 45 już trwających przetargów.
Opinie (171) ponad 10 zablokowanych
-
2010-12-28 20:53
DLACZEGO TUSK BARDZO TOLERUJE SCHETYNĘ?
- 1 1
-
2010-12-28 20:58
GIEREK TO UMIAŁ O SWOICH ZADBAĆ
A Ci Panowie, to co ? Zapomnieli skąd pochodzą i jak ryzykowali swoim życiem dojeżdżając własnymi bolidami do W-wy ?
- 5 2
-
2010-12-28 21:55
nie rózbmy POlityki
działka na księżycu dla każdego
- 7 0
-
2010-12-28 22:40
Pieprzyć Oszustów
POlitycy - łajdacy, oszuści bez honoru.
- 7 0
-
2010-12-29 09:01
Parafrazując Jana Pietrzaka
możemy niestety niedługo powiedzieć: Władze III RP sprzedały majątek narodowy (czasem za przysłowiową złotówkę); brakło. Pozbyły się miejsc pracy, do których trzeba było dopłacać; też brakło. Wygnały ponad milion młodych, wykształconych Polaków za granicę; to zapewniło spokój społeczny. Zadłużyły państwo na ponad 700 mld złotych; nie wystarczyło. Więc teraz tylko zęby w ścianę.
- 3 0
-
2010-12-29 09:15
trzeba sobie uświadomić że: (3)
likwidacja trasy na Elbląg
likwidacja trasy na Słupsk
likwidacja obowdnicy północnej
=
zamykanie Pomorza w opłtkach,
nieuchronna degradacja w miezynarodowej kobnkurencji o inwestorów,
blokada rozowju rynku pracy
skazanie mieszkańców na infrastrukturę z XIX w
=
Degradacja Pomorza i Trójmiasta to poziomu zapadłej prowincji- 10 0
-
2010-12-29 10:27
zgadza się, z tym że jestesmy prowincja prowincji
i to po czesci niestety takze na nasze (uzredników lokalnych0 życzenie
przypominam kłótnie miast i brak (faktycznie) wspólnego biletu, bo miesieczne mnie nie interesuja- 3 0
-
2010-12-29 10:59
A gdzie obrońcy życia ???????????
Wstrzymanie budowy dróg to wydanie dodatkowych setek osob na smierć i kalectwo na polskich szosach !!! Afganistan to bardzo bezpieczny kraj w porównaniu z tym co się dzieje właśnie na naszych drogach i jakoś to hipokrytom od walki o życie nie przeszkadza !!! Co za farsa.
- 1 0
-
2010-12-29 11:15
OKNO NA ŚWIAT JAKIM JEST ZATOKA GDAŃSKA
pozostanie ZATRZAŚNIĘTE, dopóki nie będzie dobrej drogi do stolicy !!!!
- 1 0
-
2010-12-29 09:17
Rząd osiągnął duże sukcesy na swoim polu działania: zamienił polską armię na bractwo kurkowe, zadłużył kraj do
bezprecedensowego poziomu, metodycznie rozkłada gospodarkę, dzieli naród, a do tego przekonał połowę społeczeństwa, ze jest dobrze...
- 10 1
-
2010-12-29 09:45
do tuska
budujmy drogi, mosty, przedszkola a nie robmy polityki, ty poplulistyczny POlityku
a ciemny naród wierzy w tvn-owką kiełbachę i wybiera kłamcę- 9 3
-
2010-12-29 11:14
JA CHCE ŻYĆ
i jeździć bezpieczną trasą z Gdańska do W-wy.
- 3 0
-
2010-12-29 11:43
Naród, któy ciągle łudzi się, że ma prawdziwe elity u władzy, że jego głos się liczy, naród, który pokornie słucha narracji i
udaje, że to tylko deszcz pada. Bo zachłysnął się telewizorami LCD i możliwoscią kupowania w promocji nawet o 12 w nocy. I z
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.