• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomysły mieszkańców na odkorkowanie Gdyni

Michał Sielski
14 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kierowcy na estakadzie pojadą "na zamek"
Jednym z pomysłów jest dowożenie mieszkańców z górnego tarasu do SKM. Jednym z pomysłów jest dowożenie mieszkańców z górnego tarasu do SKM.

Buspas na ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni, darmowe przejazdy komunikacją publiczną dla posiadaczy samochodów oraz odtworzenie linii SKM z Obłuża - to pomysły gdynian na odkorkowanie miasta, które utknęło w zatorach wraz z początkiem remontu Estakady Kwiatkowskiego. - Pracujemy nad tym od lat - odpowiadają władze Gdyni.



Jak zmniejszyć korki na północy Gdyni?

Korki w czasie popołudniowych szczytów komunikacyjnych to w Gdyni temat numer jeden ostatnich dni. Dotyka nie tylko kierowców, ale też pasażerów komunikacji publicznej, bo niektórzy "podróżują" z centrum Gdyni na Obłuże przez dwie godziny. Są i tacy, którzy kilka kilometrów do domu wolą przejść na piechotę, bo i tak są szybciej niż autobus, który do tej pory jechał ok. 20 minut.

Czytaj więcej: Cieszmy się ze wstrzymanego remontu.

Przyczyną korków jest kolejny remont Estakady Kwiatkowskiego, który według planów ma potrwać do 5 grudnia. Czy do tego czasu czeka nas kompletny paraliż komunikacyjny? Niekoniecznie, bo już teraz widać, że kto tylko mógł, przesiadł się do pociągów SKM. Urzędnicy zamontowali też dodatkową sygnalizację świetlną, która ma pomóc rozładować korki. Rozwiązaniem mogłaby być dodatkowa droga do portu - ale na budowę tzw. Drogi Czerwonej Gdynia nie ma pieniędzy.

Czytaj więcej: Znamy szczegóły przebiegu nowej drogi do portu.

Mieszkańcy: są możliwości, potrzeba odwagi

Infografika stworzona przez mieszkańców Gdyni. Infografika stworzona przez mieszkańców Gdyni.
Mieszkańcy Gdyni przekonują jednak, że działać trzeba już teraz, a część proponowanych rozwiązań wymaga minimalnych nakładów finansowych.

Na pewno jednym z nich jest wyznaczenie buspasa na ul. Janka Wiśniewskiego. Mogłyby po nim jeździć także taksówki i jednoślady. Nie jest to pomysł rewolucyjny, bo buspas w tym miejscu funkcjonuje - ale tylko przy okazji festiwalu Open'er, pozwalając wygodniej dojechać na koncerty fanom muzyki.

- Przyjmując założenie, że jeden autobus przegubowy jest w stanie przewieźć 175 osób, zaś standardowy 100 osób, to jest to odpowiednio 35 lub 20 samochodów wiozących po pięć osób. Jeśli zaś przyjmie się realistyczne założenie, że jeden samochód wiezie średnio 1,5 osoby, to okaże się, że w jednym tylko w autobusie linii 194 zmieści się kierowców i pasażerów ze 115 samochodów. Tylko przez 60 minut między godz. 15 a 16 autobus odjeżdża w kierunku Pogórza Górnego 9 razy, co zapewnia podaż 1575 miejsc. A jest to tylko jedna z 15 linii kursujących tą ulicą - wylicza Łukasz Piesiewicz, jeden z twórców petycji, która już została wysłana do władz Gdyni.
Autobusami - przynajmniej w czasie remontu - mogliby za darmo jeździć kierowcy posiadający przy sobie dowód rejestracyjny samochodu.

SKM na północ Gdyni? "Zawsze chcieliśmy"

Inna grupa chce również budowy linii SKM do Obłuża. Infrastruktura kolejowa w postaci nasypów w dużej mierze jeszcze istnieje. Inicjatywa społeczna "Północna Gdynia" proponuje, by wyznaczyć linię w tej trasie.

- Ten pomysł ma już dobrych kilka lat i jako samorząd pracujemy nad nim z wojskiem, koleją, portem. Tyle że w każdej z wersji jesteśmy petentem, który niewiele może w relacjach z tymi instytucjami, bo kluczem są inwestycje w infrastrukturę kolejową, których miasto nie może przeprowadzić. Oczywiście nie poddajemy się, stąd stałe zabiegi o przedłużenie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej do północnych dzielnic miasta. Przypomnę, że to Gdynia była miastem, które najmocniej wspierało władze województwa w walce o realizację PKM. Skończyło się na tym, że zbudowano ją w Gdańsku, który początkowo jej nie chciał, bo wolał tramwaj. Dopiero teraz PKM jest mozolnie wydłużana w kierunku Gdyni Głównej - przekonuje Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.
Skoro nie SKM, to może szybszy dojazd do pociągu? Kolejny pomysł to uruchomienie na czas remontu autobusów, które dowoziłyby pasażerów do stacji SKM Grabówek.

- To najszybszy sposób, by mieszkańcy północnych dzielnic mogli się przesiąść do pociągu. Usprawnienie miałoby polegać na wydłużeniu linii 163, 198 oraz utworzenie dodatkowej linii autobusowej dowożącej pasażerów do stacji Grabówek SKM od strony ul. Osada Kolejowa - z tymczasowym zawracaniem w bocznych uliczkach - dodaje Łukasz Piesiewicz, przedstawiciel wnioskodawców, wśród których jest sześć stowarzyszeń.

Opinie (521) 8 zablokowanych

  • SKM w kierunku północnej części Gdyni to najistotniejszy pomysł, który powinien zostać zrealizowany a drugi to wiadukt albo tunel na ul. puckiej albo ewentualnie ul. północnej aby były alternatywne przejezdne (bo teraz bardziej się stoi na przejazdach kolejowych niż jedzie) drogi na pogórze i dalej !!!!!

    JEDYNA droga jaką jest estakada Kwiatkowskiego (która i tak już jest na skraju przepustowości) prowadząca do kilku dzielnic Gdyni oraz pozostałych miejscowości zaraz za miastem to nie jest rozwiązanie!!!!! I niech włodarze w końcu to zrozumią zamiast ręce rozkładać!!!!

    • 9 0

  • Tunel na ulicy Puckiej !!!! głupcze !!!

    Tunel na ulicy Puckiej ....
    Tunel na ulicy Piaskowej...
    Droga dwu pasmowa na całej długości ulicy Unruga ... od Bosmańskiej do ulicy Puckiej ...
    Tak samo dwupasmowa droga na całej długości ulicy Dąbka....

    Te inwestycję nie powinny być planowane one już powinny być realizowane!!!!
    A ten facet co powiedział, że pracują od lat nad poprawą sytuacji do zwolnienia z całą jego świtą....!!! Widzimy jego efekty pracy cała Gdynia zakorkowana....
    Latem (okres wakacyjny)gdy nie było ruchu na estakadzie nic się nie działo !!!

    A jedynym pomysłem jest remont 10 lutego przy dworcu!!(skrzyżowanie fatalne ale tam korków nie ma!!! )- to tylko kosmetyka

    • 8 1

  • rąbnąć bombę i po problemie

    • 2 1

  • a Wielkopolska

    Piszecie o remoncie estakady i korkach. Oczywiście to problem, ale nieustającym problemem są korki na Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej, zaczynajace się od centrum już na Al. Zwycięstwa. Nie potrzeba żadnego remontu, a korki są gigantyczne.

    • 2 0

  • Ja mam pomysł - zacznijcie budowac drogi (1)

    • 6 2

    • kolejny debil od mgły i brzozy

      • 0 0

  • Ciekawe że nikt nie poruszył

    systemu Tristar co miał usprawnic poruszanie sie na co poniektorych ulicach w Gdyni. Nie działa a wydano kupe kasy. Teraz ktoś za tgo powinien odpowiedziec karnie. Kto zatwierdził i zapłacił immieniie i do prokuratora.

    • 10 0

  • Pogórze

    Pogórze 13 tyś. to jakiś żart a po drugiej stronie ul.płk.Dąbka ,która należy do Kosakowa jest następne 13 tyś. i tyle samo samochodów.Problem trzeba rozwiązywać jak się daje pozwolenie na budowę dla deweloperów i może częściowo za pieniądze tych krwiopijców. Tu nie trzeba być wizjonerem ,wystarczy na paluszkach policzyć ile będzie dodatkowych pojazdów.Ale nasi włodarze to rachunków się nie nauczyli.

    • 6 0

  • Jest rozwiazanie

    Jest rozwiązanie, bardzo drogie ale moim zdaniem najlepsze. Tunel na przedłużeniu Władysława IV - Dolne Oksywie + dwupasmówka w stronę Oksywia Górnego i poszerzenie PLK. Dąbka. Jeśli z estakady zniknie 15-20 % aut jadących na Oksywie to korki znikną. W Gdańsku w godzinach szczytu korkowało sie przy Dworcu Głównym. Po otwarciu tunelu zniknęło podobno tylko 15% aut (wjechały do tunelu) a korki spod dworca zniknęły. Podstawa to jak największa ilość dróg alternatywnych i odpowiednia ilość miejsc parkingowych, żeby auta sprawnie znikały z drogi.

    • 3 0

  • obecne wladze Gdyni to banda nieudacznikow i leserow (1)

    ktorzy nic nie robia. Tylko plany a efektow brak. Nikt z UM Gdynia nie bierze pod uwage kierunkow rozwoju i rozbudowy miasta czyli UM Gdynia nie wykonuje swoich podstawowych obowiazkow.zwiazanych z rozwojem miasta. Sa slepi i zadufani w sobie. Nie widza potrzeb rozwojowych, budowy drog do rozbudowyjacych sie polnocnych i zachodnich dzielnic. Jedynie co proponuja to buspasy na istniejacych drogach i dojazdy rowerem, bo inwestycje sa zadne lub minimalne. Moze trzeba zaczac wystawiac rachunki dla UM Gdynia za stracony czas, nadmiernie zuzyte paliwo w korkach. Juz czas na kampanie samorzadowa aby uswiadomic mieszkancom ze nie tylko jest Szczurek ze swoimi przydupasami i aby znow nie bylo obciachu przy wyborach ze jest 120 % dla Szczurkowej watachy.

    • 7 2

    • kolejny debil od mgły i brzozy

      • 0 0

  • "pomysł mieszkańców?"

    Mniejsza, że linia PKM na północ Gdyni jest od dawna zapisana w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gdyni.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane