• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomysły mieszkańców na odkorkowanie Gdyni

Michał Sielski
14 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kierowcy na estakadzie pojadą "na zamek"
Jednym z pomysłów jest dowożenie mieszkańców z górnego tarasu do SKM. Jednym z pomysłów jest dowożenie mieszkańców z górnego tarasu do SKM.

Buspas na ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni, darmowe przejazdy komunikacją publiczną dla posiadaczy samochodów oraz odtworzenie linii SKM z Obłuża - to pomysły gdynian na odkorkowanie miasta, które utknęło w zatorach wraz z początkiem remontu Estakady Kwiatkowskiego. - Pracujemy nad tym od lat - odpowiadają władze Gdyni.



Jak zmniejszyć korki na północy Gdyni?

Korki w czasie popołudniowych szczytów komunikacyjnych to w Gdyni temat numer jeden ostatnich dni. Dotyka nie tylko kierowców, ale też pasażerów komunikacji publicznej, bo niektórzy "podróżują" z centrum Gdyni na Obłuże przez dwie godziny. Są i tacy, którzy kilka kilometrów do domu wolą przejść na piechotę, bo i tak są szybciej niż autobus, który do tej pory jechał ok. 20 minut.

Czytaj więcej: Cieszmy się ze wstrzymanego remontu.

Przyczyną korków jest kolejny remont Estakady Kwiatkowskiego, który według planów ma potrwać do 5 grudnia. Czy do tego czasu czeka nas kompletny paraliż komunikacyjny? Niekoniecznie, bo już teraz widać, że kto tylko mógł, przesiadł się do pociągów SKM. Urzędnicy zamontowali też dodatkową sygnalizację świetlną, która ma pomóc rozładować korki. Rozwiązaniem mogłaby być dodatkowa droga do portu - ale na budowę tzw. Drogi Czerwonej Gdynia nie ma pieniędzy.

Czytaj więcej: Znamy szczegóły przebiegu nowej drogi do portu.

Mieszkańcy: są możliwości, potrzeba odwagi

Infografika stworzona przez mieszkańców Gdyni. Infografika stworzona przez mieszkańców Gdyni.
Mieszkańcy Gdyni przekonują jednak, że działać trzeba już teraz, a część proponowanych rozwiązań wymaga minimalnych nakładów finansowych.

Na pewno jednym z nich jest wyznaczenie buspasa na ul. Janka Wiśniewskiego. Mogłyby po nim jeździć także taksówki i jednoślady. Nie jest to pomysł rewolucyjny, bo buspas w tym miejscu funkcjonuje - ale tylko przy okazji festiwalu Open'er, pozwalając wygodniej dojechać na koncerty fanom muzyki.

- Przyjmując założenie, że jeden autobus przegubowy jest w stanie przewieźć 175 osób, zaś standardowy 100 osób, to jest to odpowiednio 35 lub 20 samochodów wiozących po pięć osób. Jeśli zaś przyjmie się realistyczne założenie, że jeden samochód wiezie średnio 1,5 osoby, to okaże się, że w jednym tylko w autobusie linii 194 zmieści się kierowców i pasażerów ze 115 samochodów. Tylko przez 60 minut między godz. 15 a 16 autobus odjeżdża w kierunku Pogórza Górnego 9 razy, co zapewnia podaż 1575 miejsc. A jest to tylko jedna z 15 linii kursujących tą ulicą - wylicza Łukasz Piesiewicz, jeden z twórców petycji, która już została wysłana do władz Gdyni.
Autobusami - przynajmniej w czasie remontu - mogliby za darmo jeździć kierowcy posiadający przy sobie dowód rejestracyjny samochodu.

SKM na północ Gdyni? "Zawsze chcieliśmy"

Inna grupa chce również budowy linii SKM do Obłuża. Infrastruktura kolejowa w postaci nasypów w dużej mierze jeszcze istnieje. Inicjatywa społeczna "Północna Gdynia" proponuje, by wyznaczyć linię w tej trasie.

- Ten pomysł ma już dobrych kilka lat i jako samorząd pracujemy nad nim z wojskiem, koleją, portem. Tyle że w każdej z wersji jesteśmy petentem, który niewiele może w relacjach z tymi instytucjami, bo kluczem są inwestycje w infrastrukturę kolejową, których miasto nie może przeprowadzić. Oczywiście nie poddajemy się, stąd stałe zabiegi o przedłużenie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej do północnych dzielnic miasta. Przypomnę, że to Gdynia była miastem, które najmocniej wspierało władze województwa w walce o realizację PKM. Skończyło się na tym, że zbudowano ją w Gdańsku, który początkowo jej nie chciał, bo wolał tramwaj. Dopiero teraz PKM jest mozolnie wydłużana w kierunku Gdyni Głównej - przekonuje Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.
Skoro nie SKM, to może szybszy dojazd do pociągu? Kolejny pomysł to uruchomienie na czas remontu autobusów, które dowoziłyby pasażerów do stacji SKM Grabówek.

- To najszybszy sposób, by mieszkańcy północnych dzielnic mogli się przesiąść do pociągu. Usprawnienie miałoby polegać na wydłużeniu linii 163, 198 oraz utworzenie dodatkowej linii autobusowej dowożącej pasażerów do stacji Grabówek SKM od strony ul. Osada Kolejowa - z tymczasowym zawracaniem w bocznych uliczkach - dodaje Łukasz Piesiewicz, przedstawiciel wnioskodawców, wśród których jest sześć stowarzyszeń.

Opinie (521) 8 zablokowanych

  • Jedno jest pewne (1)

    Nie ma odkorkowania miasta przez rozbudowę dróg dla samochodów

    • 4 13

    • Jedno jest pewne

      Korki są wywoływane celowo przez gddkia

      • 3 2

  • Czas pożegnać gryzonia (1)

    Jakość dróg spada drastycznie. Brak też nowych dróg. To miasto się cofa a biznes ucieka do Gdańska. A prezydent widmo wiecznie uśmiechnięty na zdjęciach, bo wie, że ciemny gdyński lud go zawsze wybierze. Statystyk ekonomicznych niestety nie da się zakłamać i Gdynia to średniak na mapie Polski i coraz bardziej dobra sypialnia Trójmiasta.

    • 16 3

    • słabe kłamswa

      słaby trolizm,
      coraz słabszy

      • 0 0

  • (2)

    Gdynia od 20 lat stawia na transport samochodowy.

    Autobusy i trolejbusy stoja w korkach, bo brak buspasow.

    Drogi rowerowe praktycznie nie istnieja.

    PKM ledwo zipie, przystankow jeszcze nie ma, w godzinach szczytu nie ma zadnych polaczen. W pozostalych dzielnicach w ogole brak SKM/PKM.

    Jesli ktos z wladz nie obudzi sie z tego samochodowego horroru to bedzie tylko gorzej i gorzej.

    • 7 5

    • Gdynia stawia na transport samochodowy? To wymień 10 największych inwestycji drogowych z ostatnich 10 lat (1)

      Gdynia stawia na jedną wielką imprezę jak na Titaniku. Miasto tonie a orkiestra ciągle gra

      • 4 1

      • Sorry, ale wszedzie sa dwupasmowki!! Wszystkie swiatla sa tak pomyslane, zeby byla jak najwieksza przepustowosc - pieszy ma zielone a samochody i tak jada. Dla pieszych jest bardzo niebezpiecznie.
        Pod szkolami masakra samochodowa.

        Budowa tuneli i kladek. Mnostwo lewoskretow.
        Praktycznie zadnych alternatyw dla transportu samochodowego, bo autobusy nie maja buspasow wiec stoja i tak w korkach.
        Zaparkowac mozna WSZEDZIE. Na kazdym chodniku i trawniku, zupelnie bezkarnie.
        To sie wlasnie nazywa samochodowe miasto.

        • 0 1

  • a może najpierw (1)

    Dróżnik na Puckiej będzie otwierał szlaban częściejczęściej niż do tej pory. To i część kierowców nie będzie się pchać na estakadę.

    • 9 1

    • zlikwidować szlabany na Puckiej!

      • 4 1

  • Dubaj północny (1)

    Wszystkie wymienione wyżej propozycje rozwiązania tego problemu sa potrzebne na wczoraj Ekipa rządząca to banda debili nie mająca pojęcia o problemach komunikacyjnych tego miasta Wasz czas się już skończył Nic już Was nie uratuje Rozliczymy Was podczas wyborów

    • 11 0

    • Szczurek tam nie mieszka ;)

      • 0 1

  • Zabrać.

    • 0 1

  • Inwestycje w Gdyni?

    W przyszłym roku największą inwestycją w Gdyni będzie wbicie gwoździ na korytarzach UM Gdynia i powieszenie kolejnych dyplomów, laurek za zajęcie 1 miejsca w czymś a czymś tam.

    • 7 1

  • Jedno jest pewne. Szczurek przez najbliższe kilka lat nic nie zrobi

    Dalej zamiast inwestować w rozwój będą kolejne inwestycje w imprezy i PRopagandę sukcesu. A dojazd z roku na rok będzie coraz gorszy

    • 7 1

  • Ludzie już uciekają z Gdyni. Nie dość, że ceny z kosmosu to jeszcze takie korki i brak inwestycji (3)

    "W I kw. br. utrzymywały się niekorzystne tendencje demograficzne: liczba urodzeń nie zrekompensowała liczby zgonów (urodziło się 573, zmarło 647 mieszkańców), odpływ migracyjny prawie dwukrotnie przewyższył napływ nowych mieszkańców (wymeldowało się 1 216 osób, zameldowało się 621)."

    Tylko w pierwszych 3 miesiącach tego roku wymeldowało się 1216 osób. To jest tragiczny wynik

    • 10 1

    • I bardzo dobrze

      • 0 2

    • za to rośnie liczba mieszkańców na obrzeżach

      i coraz więcej dojeżdża do Gdyni powodując korki....

      • 3 0

    • nie ma to jak ponaciągać fakty

      biedny ruski trol,
      brak argumentów jak widzę,
      brak argumentów

      • 0 0

  • Hutnicza

    A może tak ktoś pomyśli o zlikwidowaniu szerokich środkowych pasów rozdzielajacych na Hutniczej.... To co się dzieje przed Pucka od strony Rumia woła o pomstę do nieba. Widać że skrecajacych na Obluze jest mnóstwo a korkuje się już od Północnej

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane