- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (58 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (85 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (72 opinie)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (75 opinii)
Mają pomysł, jak poprawić bezpieczeństwo na 32 przejściach dla pieszych
Gdyńskie stowarzyszenie Miasto Wspólne wysłało urzędnikom propozycje zmian na 32 przejściach dla pieszych w mieście. Wszystkie projekty mają jeden cel: zwiększyć bezpieczeństwo pieszych. Społecznicy alarmują, że tylko w tym roku na gdyńskich przejściach zginęły trzy osoby, a 31 zostało rannych.
Będzie to oznaczało, że - wzorem innych państw europejskich, w których na przejściach ginie znacznie mniej osób - kierowca będzie musiał ustąpić pieszemu pierwszeństwa. Teraz teoretycznie pierwszeństwo pieszy ma tylko w momencie, gdy jest już na pasach - pod warunkiem, że tam nie "wtargnął".
Wystarczy zwęzić jezdnię lub przyciąć drzewa
Zanim jednak prawo zacznie chronić pieszych, za pomocą infrastruktury chcą to zrobić społecznicy. W tym celu przesłali gdyńskim urzędnikom petycję z propozycjami zmian na 32 przejściach dla pieszych. Wiele z nich nie wymaga wielkich nakładów finansowych i skomplikowanych projektów - jak choćby wprowadzenie powierzchni wyłączonej z ruchu, która zwęzi jezdnię i spowoduje zmniejszenie prędkości kierowców. W innych miejscach wystarczy przyciąć drzewa ograniczające widoczność i zasłaniające lampy z oświetleniem.
- Dokonaliśmy analiz przejść dla pieszych w Gdyni, od krańca ulicy Morskiej w Cisowej, aż po Chwaszczyńską na Kaczych Bukach. Wskazujemy ponad 30 z nich, gdzie możliwe jest wyprzedzanie na pasach. To skrajnie niebezpieczna sytuacja, która nie raz już doprowadziła do śmierci lub poważnego uszczerbku na zdrowiu pieszych - mówi Kajetan Lewandowski z Miasta Wspólnego, radny dzielnicowy z Wielkiego Kacka.
Zbyt szerokie jezdnie na osiedlowych ulicach
Przedstawiciele stowarzyszenia Miasto Wspólne podkreślają, że w wielu miejscach jezdnia w obrębie przejścia jest zbyt szeroka, co zachęca część kierowców do szybszej jazdy. Ich zdaniem nie ma to sensu, zwłaszcza na lokalnych ulicach, gdzie nie ma dużego natężenia ruchu i zwężenie nie będzie powodować korków. Dlatego w petycji wskazali konkretne rozwiązanie dla każdego z 32 przejść.
Chwalą też wiceprezydenta Marka Łucyka i jego reakcję na wydarzenia na ul. płk. Dąbka, gdzie ginęli piesi. Zdecydował on o przebudowie przejścia. Zwracają jednak uwagę, że warto działać przed tragedią.
- Muszą to być działania wyprzedzające, systemowe. Samorząd nie może zmienić prawa, ale ma możliwość zmiany infrastruktury, by zapewnić bezpieczeństwo pieszym. Pamiętajmy, że to nie tylko ludzie w sile wieku, w pełni sprawni, ale też osoby starsze. Po ulicach, zgodnie z prawem, bez opieki mogą poruszać się też dzieci powyżej siódmego roku życia. Wystarczy zaparkowany przed przejściem samochód, by takie dziecko było całkowicie niewidoczne dla innych kierowców - mówi Łukasz Piesiewicz z Miasta Wspólnego.
Urzędnicy obiecują, że dokładnie przeanalizują petycję i na pewno odniosą się do każdego z proponowanych rozwiązań. Zgodnie z prawem mają na to trzy miesiące.
Opinie (201) ponad 10 zablokowanych
-
2019-11-21 08:48
Miasto.dla.ludzi (2)
w polszy rządzi mafia samochodowa.
chcesz kogoś zabić? ktoś cię wkurza? a nie chcesz iść do więzienia za zabójstwo? przejedź go samochodem!
to są polskie przepisy właśnie
polska patologia- 11 4
-
2019-11-21 09:44
nie da się ukryć że to dobry patent na zbrodnie doskonałą
legenda głosi że kogoś skazali za zabicie kogoś na drodze.
- 1 1
-
2019-11-21 12:07
Dobrze ze u siebie w Niemczech nie masz patologii.
- 0 1
-
2019-11-21 08:50
(1)
Zamiast zwężać, stawiać przeszkody to może postawmy porządne oświetlenia na przejściach!
- 5 3
-
2019-11-21 11:47
Bärøn
Jako kierowca uważam iż wielu kierowców nie powinno otrzymać uprawnień do kierowania pojazdem .
Zadbajmy pytanie dlaczego ?
- nie wprowadzi się badań kierowców- które umożliwi czy na pewno ktoś się nadaje na bycie kierowca
- zwiększenie pytam do kilku tysięcy ma pomoc w czym? Na pewno nie w nabyciu doświadczenia pozwalającemu początkującym kierowcom praktycznych umiejętności
- ilość godzin przed egzaminem - komuś wystarczy taka ilość innemu jest za mało a inny w ogóle nie nauczy się jeździć i nie powinien mieć prawa jazdy
- dlaczego można zdawać 10- 30razy egzamin ? Bo to złoty biznes
Kierowcy w pewnym wieku powinni mieć ponowne badania czy sa jeszcze zdolni do kierowania pojazdami . Czy ich refleks nie będzie stwarzał zagrożenia dla innych kierowców oraz pieszych .
Kończąc, o ile pieszych nie można wyeliminować z uczestniczenia w ruchu drogowym o tyle można ich uświadamiać, że nie zawsze mają pierwszeństwo lecz ponadto lepiej nawet gdy je masz to ustąp komuś by żyć. A kierowcy nie mający zdolności i umiejętności do prowadzenia dla bezpieczeństwa innych kierujących oraz pieszych powinni mieć zabrane uprawnienia bądź ich nigdy nie otrzymać.- 1 0
-
2019-11-21 08:51
Piesiewicz nienawidzi kierowców (5)
Wszedzie korki przez tych pieszych będą. Jeszcze forsuje strefę płatnego parkowania na pół miasta, a Szczurek się tego słucha.
- 6 15
-
2019-11-21 09:34
wszyscy nienawidza kierowcow bo to truciciele (2)
poza tym bez kultury jazdy
- 1 1
-
2019-11-21 11:07
nie wszyscy, są tacy, którzy sami są kierowcami i uważają poprawę bezpieczeństwa na przejściach
za sensowny pomysł. Przykazanie miłości zakłada także szanowanie a nawet miłościwe traktowanie własnej osoby.
- 1 0
-
2019-11-21 12:12
A ja nienawidzę wszystkich. I co mi zrobisz?
- 0 0
-
2019-11-21 11:05
czy ktoś, kto ma prawo jazdy i samochód i popiera pomysły "Miasta Wspólnego"
może byż uznany z autofoba? Samochodozę się leczy, regularne korzystanie z roweru dodatnio wpływa na zdrowie psychiczne, społeczne i somatyczne.
- 1 0
-
2019-11-21 12:14
Piesiewicz ma fabrykę płyt chodnikowych, dlatego tak napiera że piesi to, piesi tamto
Nikt bezinteresownie przecież nic tu nie robi na tym łez padole
- 0 0
-
2019-11-21 08:51
3 osoby (4)
Na milion w całym trójmieście to jest nic ;) Ale każdy pretekst dobry by się pokazać.
Ludzie niech zaczną myśleć. Jeśli nie są na jezdni - pasach to nie mają prawa wchodzić pod auto ! Co innego gdy już znajdują się na pasach Ale też nie że wlezli na nie gdy auto było 5 metrów przed przejściem jadąc z prędkością 50km .
Proste ? Logika i zdrowy rozsądek to sukces na życie.- 6 13
-
2019-11-21 09:43
Powiedz to rodzinom ofiar. (3)
I jeszcze masz 32 ciężko ranne czyli np.wegetacja do końca życia
- 2 1
-
2019-11-21 10:49
(2)
No cóż... żeby żyć trzeba myśleć... pieszy pozbawiony instynktu- bo nie mówimy już o myśleniu- przetrwania ginie .
Jako kierowca muszę uważać na inne pojazdy pomimo , że w wielu przypadkach mam pierwszeństwo to się zatrzymuje i nie pcham pod auto które może mnie rozwalić, zabic, uszkodzić. Proste !!!- 1 1
-
2019-11-21 11:09
chyba niewiele zrozumiałeś (1)
Przecież nie każdy jest taki bystry i rozsądny jak ty, a ma prawo czuć się bezpiecznie nie tylko na chodniku. (bywają przypadki, że nieialna jazda kierowców powoduje ofiary wśród osób poruszających się po chodniku lub czekających na przystanku autobusowym) . Do kogo powinny być kierowane postulaty zmiany zachowań?
- 1 0
-
2019-11-21 11:27
To dlaczego ja nie mam prawa się czuć bezpiecznie na jezdni ? Dlaczego nie bystrych dopuszcza się do prowadzenia pojazdów którzy później zabijają innych na pasach ? Dlaczego ktoś kto spowoduje wypadek nie ma badań - czy się nadaje nadal do prowadzenia pojazdu ? Zadbajmy sobie to pytanie . Stawianie progów itd. To tylko pic na wodę. By firmy zarobiły! Nikt nie chce rozwiązywać problemu w którym tkwi prawdziwe sedno sprawy .
- 1 3
-
2019-11-21 08:59
Przejścia na ul. Wielkopolskiej między Karwinami a Wielkim Kackiem. Horror dla pieszych. Nie możliwości przejścia na zielonym tak, żeby samochody nie jechały po palcach czy piętach. Cała organizacja i konstrukcja przejść jest pod płynność ruchu. Pieszy jest tam przeszkodą.
- 4 0
-
2019-11-21 09:01
Wszyscy skonczymy w ZKM (2)
Miasto Wspólne zakaże samochodów w centrum
- 1 5
-
2019-11-21 11:10
po centrum Gdyni nadal będzie można poruszać się pieszo, rowerem lub na hulajnodze (1)
Im większa część centrum miasta jest wolna od jeżdżących i parkujących samochodów, tym wyższa jakość życia w tym mieście.
- 2 0
-
2019-11-21 12:12
Wyzsza jakosc zycia w tlumach i kolejkach do sklepu?
- 0 0
-
2019-11-21 09:09
(2)
Gdyby piesi zaczęli przechodzić przez jezdnię zgodnie z kodeksem ruchu drogowego i zdrowego rozsądku to wypadków naprawdę byłoby mniej! Pieszy przd wejsciem na pasy ma obowiązek bezwzględnie się zatrzymać, rozejrzec w obie strony i dopiero po upewnieniu się czy nic nie nadjeżdza wolno mu wejśc na pasy! Zabronione jest wejście na pasy wprost przed nadjeżdzający pojazd, i wejscie zza stojącego samochodu! A jak większośc ludzi wchodzi? Prosto z chodnika wogóle się nie rozglądając, prosto przed maskę samochodu... nie szkoda wam własnego życia i zdrowia? Warto chwilke zaczekać i przejsc bezpiecznie!!!
- 10 9
-
2019-11-21 09:11
Wysiądź z auta zanim będzie za późno
- 3 5
-
2019-11-21 09:51
Jesli przekraczasz dozwolona predkosc to moge stac pol godziny i sie rozgladac a i tak moge zostac przejechana, bo samochod bedzie zblizal sie z taka predkoscia, ze nie zdaze zejsc z przejscia. Pomimo, ze w trakcie rozgladania sie nie bylo niczego w zasiegu wzroku.
- 3 5
-
2019-11-21 09:14
Bardzo dobra inicjatywa
Jako kierowca widzę, że ruch na osiedlowyc drogach przebiega najpłynniej gdy drogi są zwężone. Nie progi hamujące, a węższe drogi powodują uspokojenie ruchu i łatwość włączania się do ruchu. Może wreszcie będzie u nas jak na zachodzie, nie tylko tor wyścigowy dla aut ale wspierane wszystkie formy komunikacji, z faworyzacją pieszych. Zaoszczędzimy na służbie zdrowia.
- 9 1
-
2019-11-21 09:19
trzeba kretynow kierowcow eliminowac i karac a nie poprawiac przejscia ! (1)
- 6 3
-
2019-11-21 11:12
taką politykę proponują nasi rygoryści (obecnie wspierający rząd)
lepsze rezultaty daje zatrudnianie psychologów transportu w zespołach projektujących sieć uliczną miasta: patrz Jaworzno - skuteczna wizja zero.
- 0 1
-
2019-11-21 09:22
Poprawność polityczna (8)
Dopiero co na tym portalu był artykuł o progach zwalniających. Że należy montować progi które nie uszkadzają samochodów i pozwalają przejechać z ograniczeniem jakie jest na znaku bez dyskomfortu. Ciekawe że inżynierowie zdają sobie sprawę że aktualnie montowane progi niszczą zawieszenie i zmuszają kierowców praktycznie do zatrzymania co powoduje że do atmosfery przedostają się PYŁY z opon i hamulców.
Tutaj proponuje się żeby kierowca zawsze musiał się zatrzymać i przepuścić pieszego. OK ale co z w/w pyłami ? Już przestały szkodzić ?
Jeśli nastąpi kolizja pieszego z kierowcą, poszkodowanym jest pieszy ale czy zawsze winny jest kierowca. Dlaczego pieszy wchodzi na ulicę czy przejście widząc szybko jadący samochód ? Oto jest pytanie ? A może po prostu pieszy nie rozgląda się. Dlaczego pieszy uważa że jeśli na jednym pasie zatrzymał się pojazd to na drugim tez się zatrzyma ? Kierowca z drugiego pasa może go najzwyczajniej nie zauważyć.
Wystarczy żeby pieszy był zainteresowany własnym bezpieczeństwem a nie bezmyślnie właził na ulicę i problem z wypadkami drastycznie by zmalał. Elementy odblaskowe na odzieży też by się przydały. Wielu pieszych ubranych w ciemne ubrania po zmroku jest słabo widocznych i nikt się tym jakoś nie interesuje. Najłatwiej jest wszystko zwalić na kierowcę.
Tak naprawdę nie potrzeba zmieniać przepisów wystarczy porządna edukacja w szkole i w mediach. Wystarczy nie wmawiać że pieszy na pasach ma pierwszeństwo tylko wpajać że lepiej się rozejrzeć i poczekać niż wylądować w szpitalu czy nawet zginąć.- 11 7
-
2019-11-21 09:35
Jest jeden fundamentalny mankament w tych wywodach. (2)
Samochody degradują środowisko i stwarzają śmiertelne niebezpieczeństwo na drogach. Skoro jesteś taki zatroskany o pyły z opon i hamulców i o bezpieczeństwo pieszych to przesiądź się na rower. Powtórzyć ci to?
- 3 4
-
2019-11-21 09:58
rower nie ściera opon?
A za formę wypowiedzi - proponuję "baranka"...
- 1 1
-
2019-11-21 10:05
Pył nie pasuje do teorii o złych kierowcach ?
Człowieku nie widziałeś artykułu o garbach na tym portalu to znajdź sobie w wyszukiwarce. Ja nie wymyśliłem teorii o pyle, zrobili to fachowcy.
Możesz sobie wierzyć albo nie ale pojazdem który preferuje jest rower. Codziennie przez cały rok jeżdżę na rowerze do pracy i nie tylko. Jednak gdy jadę gdzieś z rodziną przesiadam się do samochodu.
Ty też jeździsz rowerem czy tylko doradzasz innym ?
Jeśli jeździsz to z pewnością wiesz i możesz napisać co powoduje najczęściej przebicia dętek na ddr,- 1 0
-
2019-11-21 09:54
(2)
Dlaczego w ogole w miescie jest mozliwosc, aby byly "szybko" jadace samochody? W ogole nie powinno ich byc!
Nie kazdy ma sokoli wzrok i radar w glowie, zeby ocenic z jaka predkoscia jedzie dany samochod.
Jakby wszyscy zblizali sie do przejscia z predkoscia 30-40km/h to nawet slepy dziadek mialby szanse uciec!- 1 2
-
2019-11-21 11:14
a kierowca zatrzymać się gdyby dziadek nie uciekł
Dziadek nie jest zobowiązany do uciekania. ;-)
- 0 0
-
2019-11-21 12:51
Sugerujesz że ofiarami wypadków są najczęściej osoby starsze ale tak nie jest.
- 1 0
-
2019-11-21 11:42
(1)
Czy kierowca w szybko jadacym samochodzie wie, ze przed przejsciem nalezy zachowac szczegolna ostroznosc, a co za tym idzie zwolnic? Czy ten kierowca wie, ze gdy warunki sa niesprzyjajace (ciemno) nalezy dostosowac predkosc (zwolnic)? Czy moze jednak kierowca nie wie, a prawo jazdy znalazl w paczce platkow sniadaniowych?
- 1 0
-
2019-11-21 12:52
Slogany
Szybko jadący samochód to znaczy ile według Ciebie km/h ?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.