- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (58 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (85 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (72 opinie)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (75 opinii)
Mają pomysł, jak poprawić bezpieczeństwo na 32 przejściach dla pieszych
Gdyńskie stowarzyszenie Miasto Wspólne wysłało urzędnikom propozycje zmian na 32 przejściach dla pieszych w mieście. Wszystkie projekty mają jeden cel: zwiększyć bezpieczeństwo pieszych. Społecznicy alarmują, że tylko w tym roku na gdyńskich przejściach zginęły trzy osoby, a 31 zostało rannych.
Będzie to oznaczało, że - wzorem innych państw europejskich, w których na przejściach ginie znacznie mniej osób - kierowca będzie musiał ustąpić pieszemu pierwszeństwa. Teraz teoretycznie pierwszeństwo pieszy ma tylko w momencie, gdy jest już na pasach - pod warunkiem, że tam nie "wtargnął".
Wystarczy zwęzić jezdnię lub przyciąć drzewa
Zanim jednak prawo zacznie chronić pieszych, za pomocą infrastruktury chcą to zrobić społecznicy. W tym celu przesłali gdyńskim urzędnikom petycję z propozycjami zmian na 32 przejściach dla pieszych. Wiele z nich nie wymaga wielkich nakładów finansowych i skomplikowanych projektów - jak choćby wprowadzenie powierzchni wyłączonej z ruchu, która zwęzi jezdnię i spowoduje zmniejszenie prędkości kierowców. W innych miejscach wystarczy przyciąć drzewa ograniczające widoczność i zasłaniające lampy z oświetleniem.
- Dokonaliśmy analiz przejść dla pieszych w Gdyni, od krańca ulicy Morskiej w Cisowej, aż po Chwaszczyńską na Kaczych Bukach. Wskazujemy ponad 30 z nich, gdzie możliwe jest wyprzedzanie na pasach. To skrajnie niebezpieczna sytuacja, która nie raz już doprowadziła do śmierci lub poważnego uszczerbku na zdrowiu pieszych - mówi Kajetan Lewandowski z Miasta Wspólnego, radny dzielnicowy z Wielkiego Kacka.
Zbyt szerokie jezdnie na osiedlowych ulicach
Przedstawiciele stowarzyszenia Miasto Wspólne podkreślają, że w wielu miejscach jezdnia w obrębie przejścia jest zbyt szeroka, co zachęca część kierowców do szybszej jazdy. Ich zdaniem nie ma to sensu, zwłaszcza na lokalnych ulicach, gdzie nie ma dużego natężenia ruchu i zwężenie nie będzie powodować korków. Dlatego w petycji wskazali konkretne rozwiązanie dla każdego z 32 przejść.
Chwalą też wiceprezydenta Marka Łucyka i jego reakcję na wydarzenia na ul. płk. Dąbka, gdzie ginęli piesi. Zdecydował on o przebudowie przejścia. Zwracają jednak uwagę, że warto działać przed tragedią.
- Muszą to być działania wyprzedzające, systemowe. Samorząd nie może zmienić prawa, ale ma możliwość zmiany infrastruktury, by zapewnić bezpieczeństwo pieszym. Pamiętajmy, że to nie tylko ludzie w sile wieku, w pełni sprawni, ale też osoby starsze. Po ulicach, zgodnie z prawem, bez opieki mogą poruszać się też dzieci powyżej siódmego roku życia. Wystarczy zaparkowany przed przejściem samochód, by takie dziecko było całkowicie niewidoczne dla innych kierowców - mówi Łukasz Piesiewicz z Miasta Wspólnego.
Urzędnicy obiecują, że dokładnie przeanalizują petycję i na pewno odniosą się do każdego z proponowanych rozwiązań. Zgodnie z prawem mają na to trzy miesiące.
Opinie (201) ponad 10 zablokowanych
-
2019-11-21 09:25
swietojanska - egipskie ciemnosci ma przejsciach
Swietojanska - wszyscy (prawie) jada w miare wolno. OK.
Ale przejscia sa kompletnie niedoswietlone .
Jesienny wieczor - ciemno, szaruga, siapi deszcz, piesi ubrani na ciemno.
I problem gotowy.
Niech UM cos z tym zrobi ! Zanim bedzie za pozno !- 5 0
-
2019-11-21 09:26
(1)
Jak zwężą jezdnie robiąc wysepki itp. to niebezpiecznie będzie przed przejściem jechać rowerem bo pas nagle się zwęża.... Jeśli już to te przewężenia powinny mieć przepust dla rowerzysty jadącego z prawej strony
- 1 2
-
2019-11-21 09:43
rowerem jeździ się środkiem pasa.
- 0 3
-
2019-11-21 09:33
Garnizon to idealny przyklad
osiedle nowe, wresz w budowie a przejscia sa bez zadnego oznakowania, predkosc aut na prostych odcinkach gigantyczna, dodatkowo fatalna nawierzchnia, sliska wiec auto nie ma szans zahamowac a pieszy moze sie łatwo przewrocic i potknac, kostki wypadaja, gory i doliny, fatalnie.
Pokonanie pieszo tych ulic to walka o zycie.- 2 1
-
2019-11-21 09:37
(2)
Zwężenie jezdni, ha ha ha. Mało to jest korków w mieście? Kajetan znów w akcji, to jest dopiero mózg.
- 3 4
-
2019-11-21 09:42
(1)
korki są korzystne. jest przynajmniej bezpiecznie i mniej spalin w powietrzu, mniej hałasu
- 2 1
-
2019-11-21 11:00
mniej hałasu owszem, ale spalin?
chyba tylko w wyniku tego, że część kierowców rezygnuje z samochodu i wie, że rowerem oraz SKM się w korkach nie stoi.
- 1 0
-
2019-11-21 09:39
Jezdnie należy prowadzić tak żeby przed przejściem było ostry zakręt w lewo, a potem w prawo i tak co 100m
nie byłoby fizycznej możliwości rozpędzenia się. byłoby bezpiecznie. proste.
- 1 3
-
2019-11-21 09:49
gdyńska szara ciemna niebezpieczna rzeczywistość
- 2 0
-
2019-11-21 09:50
A na końcu urzędnicy się podpiszą i powiedzą że to ich pomysł
Jak z Abrahama i kilkoma innymi. Frajerzy spolecznicy robią za darmo, a Szczurek się cieszy
- 1 1
-
2019-11-21 10:10
Najtańsze rozwiązanie (1)
1. Zakaz używania telefonu komórkowego na przejściu dla pieszych oraz przed przejściem dla pieszych
2. Zachowanie szczegółnej ostrożności podczas przechodzenia przez jezdnię. - Czyli jak wychodzisz z za jednego samochodu na kolejny pas to sprawdzasz czy pojazd na tym pasie ruchu się zatrzyma.
W zasadzie jest to zapisane w kodeksie drogowym, ale wiadomo piesi wpisują IDDQD, oczy w smarphone i długa prosto pod koła.- 6 5
-
2019-11-21 11:44
Jesli wpisal IDDQD to mu nic nie grozi.
- 0 1
-
2019-11-21 10:24
Jak to jest (5)
Przejścia podziemne według aktywistów pod ulicami są złe i należy je likwidować.
W Gdańsku mają być likwidowane przejścia przy Podwalu i Forum oraz dworcu Głównym na rzecz pasów
Przejścia nadziemne też nie są fajne bo muszą być windy i pewnie jeszcze coś. Takie przejście na gdańskiej Zaspie ma być wyburzone i zastąpione pasami.
Najlepsze są pasy na jezdniach tylko tu ciekawostka. Na pasach są wypadki.
Ludzie czy wy możecie się ogarnąć ?
Najprościej jest zwalić winę na kierowców ale bez problemu każdy może zobaczyć jak codziennie piesi przechodzą na czerwonym. I jak to wytłumaczyć ?- 8 1
-
2019-11-21 11:03
przechodzenie na czerwonym przez pieszego gdy nic nie jedzie w zasięgu wzroku (4)
jest formą podejmowania rozsądnego ryzyka i nikomu praktycznie nie zagraża. Lekceważenie limitów prędkości przez kierowców stwarza zagrożenie nie tylko dla pieszych, ale i wszystkich użytkowników ulic, w tym także innych kierowców. Potrafisz to skojarzyć?
- 3 3
-
2019-11-21 12:00
(2)
Ta jasne piesi podejmują rozsądne ryzyko a kierowcy do kilerzy czyhający na pieszych. Nie raz mogłem już rozjechać takiego rozsądnego pieszego gdy miał czerwone a ja miałem zieloną strzałkę. A potem trzeba udowodnić że pieszy wlazł na czerwonym. Na szczęście są kamerki samochodowe.
- 1 0
-
2019-11-21 12:16
Ludzie sa porąbani po prostu.
- 1 1
-
2019-11-21 16:38
Jeśli się zatrzymałeś przepisowo to ruszając raczej nikogo nie zabijesz.
- 1 0
-
2019-11-21 12:27
Coś tu chyba nie halo
To jak to jest że na czerwonym przechodzą jak nic nie jedzie a jak nie ma sygnalizacji to wpadają pod samochody.
- 1 0
-
2019-11-21 10:40
w przyszłym roku w Gdyni na wszystkie remonty dróg i chodników w budżecie jest 3,7 miliona złotych
więcej kosztują pokazy air show
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.