• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomysły na odkorkowanie południa Gdańska

Rafał Borowski
21 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Pan Paweł zgłosił naszej redakcji pomysł na odkorkowanie południa Gdańska. - Skoro nie ma pieniędzy na ul. Nową Świętokrzyską, miasto powinno zbudować więcej połączeń osiedlowych ulic - postuluje nasz czytelnik. Wskazał dwie pary ulic, które warto ze sobą spiąć - Kłoczkowskiego i Lawendowe Wzgórze, a także Turzycową i Czermińskiego.



Jak oceniasz pomysły czytelnika?

W ubiegłym tygodniu informowaliśmy o podpisaniu umowy na budowę połączenia ulic Niepołomickiej i Łuczniczej na Łostowicach. Jak można było przekonać się w komentarzach pod artykułem, mieszkańcy dzielnicy przyjęli tę informację ze sporym zadowoleniem.

Dlaczego mierząca niewiele ponad 300 m nowa ulica wywołuje taki entuzjazm? Pomoże bowiem rozładować korki, które w godzinach szczytu paraliżują Łostowice i czynią je jedną z najbardziej zakorkowanych dzielnic w całym Gdańsku.

Czytaj więcej: Podpisano umowę na łącznik na Łostowicach

  • Kraniec ul. Lawendowe Wzgórza. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Kłoczkowskiego.
  • Kraniec ul. Lawendowe Wzgórza. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Kłoczkowskiego.
  • Kraniec ul. Lawendowe Wzgórza. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Kłoczkowskiego.
  • Kraniec ul. Lawendowe Wzgórza. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Kłoczkowskiego.
  • Kraniec ul. Lawendowe Wzgórza. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Kłoczkowskiego.

Jednak nie oszukujmy się - dzięki jednej inwestycji kierowcy nie będą jeździć płynnie po południowej części Gdańska. Sytuację mogłaby diametralnie zmienić dopiero budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej. Przypomnijmy, że ma ona przebiegać na południe od "starej" Świętokrzyskiej. Kształtem będzie przypominać odwróconą literę "L" i połączy ze sobą dwa skrzyżowania wspomnianej ulicy: z al. Havla oraz z ul. Guderskiego.

Na jej realizację przyjdzie jednak sporo poczekać i w zasadzie nie sposób wskazać jakiekolwiek terminy. Wszystko za sprawą planowanej budowy nowej linii PKM na południe Gdańska. Jej rekomendowany przebieg koliduje bowiem z rezerwą pod Nową Świętokrzyską. Jeśli urzędnicy wybiorą wariant kolizyjny, planowana droga będzie wymagała całkowitego przeprojektowania.

Czytaj więcej: Czy Południowa PKM utrudni budowę nowych dróg?

  • Kraniec ul. Turzycowej. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Czermińskiego.
  • Kraniec ul. Turzycowej. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Czermińskiego.
  • Kraniec ul. Turzycowej. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Czermińskiego.
  • Kraniec ul. Turzycowej. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Czermińskiego.
  • Kraniec ul. Turzycowej. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Czermińskiego.
Biorąc pod uwagę powyższe fakty, nasz czytelnik zaproponował alternatywny pomysł na zmniejszenie korków w południowych dzielnicach. Chodzi o budowę większej liczby łączników, które zepną osiedlowe ulice. I trudno odmówić logiki temu pomysłowi. Wystarczy rzut oka na mapę, aby uzmysłowić sobie, że wiele osiedli na południu Gdańska jest od siebie odseparowanych, choć są położne tak blisko siebie.

- Skoro miasto nie ma pieniędzy na budowę Nowej Świętokrzyskiej, to powinniśmy zbudować wiele takich łączników za dużo mniejsze pieniądze. Po pierwsze, proponuję połączenie ulic Kłoczkowskiego i Lawendowe Wzgórze. Drogę można zbudować z kostki betonowej lub płyt drogowych, aby nie budować typowej ulicy z kanalizacją. Po drugie: połączenie ulic Turzycowej i Czermińskiego. Tę drogę również można zbudować z kostki betonowej lub z płyt drogowych. Wystarczyłoby zrobić łącznik o długości ok. 100 m oraz dodać przepust na cieku [chodzi o połącznie zbiorników retencyjnych Świętokrzyska I oraz Świętokrzyska II - dop. red.] - komentuje pan Paweł.
Wysłaliśmy pytania w tej sprawie do urzędników, ale do tej pory nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Zamieścimy je, jak tylko nadejdą.

Miejsca

Opinie (379) 6 zablokowanych

  • Połączenia tak ale tylko dla komunikacji miejskiej, NIE dla aut! (3)

    Pierwszeństwo musi mieć komunikacja miejska by działała sprawnie, punktualnie i z dużą częstotliwością.

    • 48 43

    • 500 metrów!!!

      • 2 2

    • Jak ma działać sprawnie, jak się co 200 metrów zatrzymuje? (1)

      • 0 2

      • Bo to nie PKS

        • 0 0

  • Miasto ma to w nosie.

    Wszystko fajnie. Fajne pomysły, ktore moga usprawnić ruch. Miejscy planiści 100 lat by mysleli i by tak nie wymyślili. Ale Miasto tego nie zrealizuje, w najlepszy wypadku Pani Dulkiewicz powie, ze to super pomysl i ze juz szuka środków..Potem 3 razy oglosza przetarg za smieszna kwote nikt sie nie znajdzie, mina 2 lata a budowa nie ruszy w miedzy czasie wybory to nam obiecają ze zbuduja metro na poludnie. Po wyborach moze ktos w kocnu zglosi sie z oferta w widelkach budowa 2 lata + rok opoznienia. Ale w miedzy czasie znajda sie srodki na Swietokrzyska i znowu 2 lata przetargow 3 lata budowy, rok opoznienia i za 10 lat bedzie.

    • 23 4

  • bzdura - chce przenieść ruch na lokalne uliczki pod okna (1)

    • 31 16

    • Jak ci nie podoba się autostrada pod oknem to wyprowadź się na wieś.

      Tutaj jest miasto i tu ludzie jeżdżą samochodami, a że ludzi jest dużo to dużo jest samochodów i potrzebne jest dużo dróg i parkingów.

      • 8 20

  • (1)

    A co z przebudową najbardziej ,, wypadkogennego "mini ronda na skrzyżowaniu ulic Jabłoniowej z Leszczynową i Turzycową na Szadółkach w Gdańsku . Latem tego roku na tym portalu był dość szczegółowy artykuł , że jesienią tego roku powstanie tam nowe , większe rondu . I co ? Jajco . A stłuczki jak tam były średnio raz tygodniu, tak dalej są . Nie wspomnę już o gigantycznych korkach w tym miejscu w godzinach szczytu komunikacyjnego .

    • 25 2

    • Dokładnie, temat tego ronda umarł całkiem, a jest potrzebne na już. Przez chwilę próbowali coś działać radni z Jasienia, była nawet jakaś akcja, ale radni nie mają żadnego przebicia, a miasto olewa temat tak jak z Nową Jabłoniową.

      • 3 0

  • (1)

    A o terenach zielonych nikt nie wspomina ?

    • 16 4

    • to następny temat rzeka

      • 3 0

  • Rondo Tymczasowe na Starogardzkiej/Niepolomickiej (1)

    • 12 4

    • jakie rondo?

      :D

      • 4 0

  • Nic tam nie inwestować to jest odludzie (5)

    Widzieli gdzie kupowali mieszkania. Mieszkańcy górnych tarasów są przyzwyczajeni do stania w korkach. Liczyli że będzie lepiej, naiwność nie zna granic, tam się cały czas buduje, będzie tylko gorzej. Współczuję dojazdu do pracy 1 do 1.5 godziny w jedną stronę dziennie.

    • 18 27

    • Już już, spokojnie. Kiedyś się odkujesz.

      • 12 5

    • Odludzie (1)

      Na którym mieszka 100k ludzi ;)

      • 1 4

      • Masowe ...

        Zbiorowisko na odludziu.

        • 0 0

    • to nie jest odludzie - kiedyś było (1)

      teraz na południu mieszka co czwarty mieszkaniec Gdańska

      • 0 1

      • :)

        Czyli na odludziu,he he

        • 0 0

  • (2)

    Co Szadółki/Jasień mają wspólnego z Południem? Znowu to samo, znowu brak precyzji w określaniu dzielnic na Trójmiasto.

    • 11 9

    • dokładnie (1)

      mają bardziej coś wspólnego z kowalami niż z gdańskiem

      • 6 3

      • Mieszkam dokładnie na styku

        Gdańska, Kowal i Borkowa. To wszystko w naturalny sposób się połączyło. Gdyby nie tablice to nikt by się nawet nie zorientował, że to administracyjnie odrębne miejscowości.

        • 1 3

  • (3)

    Ostatni jechałem do Kowal w korku...ciekawe, bo byla godzina 12 w południe. Południe to wylewajaca się bez ładu i składu fawela, gdzie sensem życia mieszkańców jest narzekanie ile to stali w korku.. Nie dziękuję;) Sytuację zdecydowanie polepszy rozbudowa SKM, ale mamy haczyk, bo jeśli samorządy są skubane przez nowy ład o 1/4 dochodów, do tego przez skłócenie nas z Unią przez PIS nie dostaniemy przez długi czas funduszy na odbudowę gospodarki....nieprędko widzę ta inwestycje. Z drugiej strony tak- owszem, przez prawo budowlane oraz inne czynniki miasto(w pewien sposób bezradne)może mało zdziałać w związku z niekontrolowanym wysypem zabudowy w miejscach gdzie przepustowość dróg miała charakter wiejski. Ale nie da się jakoś zobligować prawnie deweloperów, żeby byli zobligowani do inwestycji infrastrukturalnych? Skoro klitki na wypizdowach sprzedają po 400 tysi, to jaki k...wa mają problem z zapewnieniem do nich lepszego dojazdu. Oszukiwanie słojów z mitycznymi dogodnymi dojazdami do centrum powinno być w tym wypadku ścigane prawnie, bo potem pretensje grzeznacych w korkach ludzi przerzuca się na ...miasto. to co wyżej opisałem to patologia, nic więcej. Druga strona przyczyn stanu rzeczy, gdzie wykurza się ludzi na przedmieścia, to polityka miasta na zamianianie całych w dzielnic w żabkowo-kopulacyjno-turystuczne folwarki, żeby tylko kasa z bookingu zgadzała się u pewnej wdowy oraz paru kolegów:) Skutek tego procesu to ogromna bańka i drożyzna- a więc skazywanie zwykłych mieszkańców na południowe fawele. I takim sposobem koło się zamyka;) Dlatego ja wybrałem inne rozwiązanie. Pozdrawiam anonimowych bufonow z forum:)

    • 26 7

    • Tak masz rację, wyprowadzam się niedługo, wracam do mojego słojowa z wielką radością

      • 2 2

    • czy to rozwiązanie to Przeróbka?

      • 4 0

    • to nie jest tylko oszukiwanie słojów

      kiedy zamieszkałam na Zakoniczynie wiedziałam że jest daleko wszędzie, ale nie było tragedii z korkami, mój błąd bo nie spodziewałam się że w przeciągu 6 lat zrobi się tragedia, że cała Starogardzka, Niepołomicka, Kowale itd tak sie rozbuduje
      obecnie wokół moich bloków zabierają resztkę zieleni na nowe inwestycje
      a szkoda bo było trochę zieleni

      • 4 0

  • (9)

    Lawendowe Wzgórze z Kloczkowskiego już dawno powinni połączyć, a zrobili tylko ciąg pieszo-rowerowy.
    Żeby dostać się z Porębskiego na Morenie czy Jasień trzeba nadrabiać 3 km drogi przez Ujescisko (między blokami) albo pchać się w zakorkowaną Świętokrzyską. To tylko kilkaset metrów łącznika a poprawiłby bardzo sytuację.

    • 62 13

    • a tylko po to aby dokorkowac i tak zatkana Bullońską na Morenie (1)

      • 11 6

      • bulonska jest zakorkowana przez zle zaprojektowane skrzyzowanie. do poprawki i bedzie hulać

        • 9 3

    • (2)

      I dzięki temu dzieci mają bezpieczne dojście do szkoły. Przy okazji bez smrodu spalin.

      • 19 2

      • dzieci (1)

        tak szczególnie że ciągle siedzą na zdalnym

        • 3 9

        • Myśl perspektywicznie.

          • 5 1

    • władze Gdańska zapomniały o południu Gdańska (3)

      pozwalają budować deweloperom a drogi jak 50 lat temu

      • 5 3

      • Nie, nie zapomniały (2)

        Tylko olały sikiem parabolicznym. Nazywajmy rzeczy po imieniu.

        • 2 1

        • Bzdura (1)

          Od kilku lat najwięcej inwestycji w infrastrukturę jest właśnie na Południu.

          • 3 0

          • Zależy jak na to spojrzeć

            Wg UM to Gdańsk kończy się na pętli Łostowice - Świętokrzyska, wyżej w kierunku obwodnicy nie powstaje nic. A niee, czekaj - po czterech latach walki i uników miasto wybuduje 300m łącznika Łucznicza - Niepołomicka. Noo, inwestycja jak się patrzy!

            • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane