• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomysły na odkorkowanie południa Gdańska

Rafał Borowski
21 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Pan Paweł zgłosił naszej redakcji pomysł na odkorkowanie południa Gdańska. - Skoro nie ma pieniędzy na ul. Nową Świętokrzyską, miasto powinno zbudować więcej połączeń osiedlowych ulic - postuluje nasz czytelnik. Wskazał dwie pary ulic, które warto ze sobą spiąć - Kłoczkowskiego i Lawendowe Wzgórze, a także Turzycową i Czermińskiego.



Jak oceniasz pomysły czytelnika?

W ubiegłym tygodniu informowaliśmy o podpisaniu umowy na budowę połączenia ulic Niepołomickiej i Łuczniczej na Łostowicach. Jak można było przekonać się w komentarzach pod artykułem, mieszkańcy dzielnicy przyjęli tę informację ze sporym zadowoleniem.

Dlaczego mierząca niewiele ponad 300 m nowa ulica wywołuje taki entuzjazm? Pomoże bowiem rozładować korki, które w godzinach szczytu paraliżują Łostowice i czynią je jedną z najbardziej zakorkowanych dzielnic w całym Gdańsku.

Czytaj więcej: Podpisano umowę na łącznik na Łostowicach

  • Kraniec ul. Lawendowe Wzgórza. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Kłoczkowskiego.
  • Kraniec ul. Lawendowe Wzgórza. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Kłoczkowskiego.
  • Kraniec ul. Lawendowe Wzgórza. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Kłoczkowskiego.
  • Kraniec ul. Lawendowe Wzgórza. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Kłoczkowskiego.
  • Kraniec ul. Lawendowe Wzgórza. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Kłoczkowskiego.

Jednak nie oszukujmy się - dzięki jednej inwestycji kierowcy nie będą jeździć płynnie po południowej części Gdańska. Sytuację mogłaby diametralnie zmienić dopiero budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej. Przypomnijmy, że ma ona przebiegać na południe od "starej" Świętokrzyskiej. Kształtem będzie przypominać odwróconą literę "L" i połączy ze sobą dwa skrzyżowania wspomnianej ulicy: z al. Havla oraz z ul. Guderskiego.

Na jej realizację przyjdzie jednak sporo poczekać i w zasadzie nie sposób wskazać jakiekolwiek terminy. Wszystko za sprawą planowanej budowy nowej linii PKM na południe Gdańska. Jej rekomendowany przebieg koliduje bowiem z rezerwą pod Nową Świętokrzyską. Jeśli urzędnicy wybiorą wariant kolizyjny, planowana droga będzie wymagała całkowitego przeprojektowania.

Czytaj więcej: Czy Południowa PKM utrudni budowę nowych dróg?

  • Kraniec ul. Turzycowej. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Czermińskiego.
  • Kraniec ul. Turzycowej. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Czermińskiego.
  • Kraniec ul. Turzycowej. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Czermińskiego.
  • Kraniec ul. Turzycowej. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Czermińskiego.
  • Kraniec ul. Turzycowej. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Czermińskiego.
Biorąc pod uwagę powyższe fakty, nasz czytelnik zaproponował alternatywny pomysł na zmniejszenie korków w południowych dzielnicach. Chodzi o budowę większej liczby łączników, które zepną osiedlowe ulice. I trudno odmówić logiki temu pomysłowi. Wystarczy rzut oka na mapę, aby uzmysłowić sobie, że wiele osiedli na południu Gdańska jest od siebie odseparowanych, choć są położne tak blisko siebie.

- Skoro miasto nie ma pieniędzy na budowę Nowej Świętokrzyskiej, to powinniśmy zbudować wiele takich łączników za dużo mniejsze pieniądze. Po pierwsze, proponuję połączenie ulic Kłoczkowskiego i Lawendowe Wzgórze. Drogę można zbudować z kostki betonowej lub płyt drogowych, aby nie budować typowej ulicy z kanalizacją. Po drugie: połączenie ulic Turzycowej i Czermińskiego. Tę drogę również można zbudować z kostki betonowej lub z płyt drogowych. Wystarczyłoby zrobić łącznik o długości ok. 100 m oraz dodać przepust na cieku [chodzi o połącznie zbiorników retencyjnych Świętokrzyska I oraz Świętokrzyska II - dop. red.] - komentuje pan Paweł.
Wysłaliśmy pytania w tej sprawie do urzędników, ale do tej pory nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Zamieścimy je, jak tylko nadejdą.

Miejsca

Opinie (379) 6 zablokowanych

  • Czytelnik chce puścić tranzytowy ruch przez osiedlowe uliczki? Gratuluję. (7)

    Przecież one momentalnie zostaną zatkane, a mieszkańcy będą podziwiać wieczny korek przed oknami.

    • 22 7

    • Nowa Wyzwolenia (4)

      W Gdańsku wszystko jest możliwe ,tiry jeżdżą do portu gdańskiego przez środek osiedla mieszkaniowego na ul.Wyzwolenia.A co z Nową Wyzwolenia dla ciężkiego transportu portowego?

      • 4 1

      • Bocznica wzdłuż falowca (2)

        A pamiętacie jak Wam przeszkadzał pociąg trzy razy dziennie do portu? Pamiętacie jak walczyliście o likwidację torów. No to teraz macie - zamiast trzech pociągów dziennie, ciężarókwę co trzy minuty.

        • 5 1

        • Brakuje obwodnicy dzielnicy,którą obiecał prezydent PA.

          • 1 0

        • Przeładunki w porcie

          W porcie gdańskim coraz więcej przeładunków,więc nie można by wozić pociągiem towarów środkiem osiedla mieszkaniowego.O tym nasi włodarze miasta i portu nie pomyśleli perspektywicznie,tak mają,że nie myślą o mieszkańcach,tylko o kasie.

          • 0 0

      • Nie chcieliśmy pociągu towarowego pod oknami tak ja i nie chcemy ciężarówek.Mieszkańcy myślą logicznie i perspektywicznie,a nie jak miasto do spółki z portem ,koleją i developerami.

        • 3 1

    • Ale to nie jego osiedle xD

      • 1 1

    • A nie pomyślałeś, że kiedy ruch rozkłada się na więcej ulic to znikają wąskie gardła?

      • 1 2

  • Wszystko fajnie, pięknie, ładnie, ale to nie jest Gdańsk Południe. Znowu wprowadzacie czytelników w błąd.

    • 8 4

  • Nawet Designer Outlet zgodnie z mapą jest bardziej na południu, a do Południa Gdańska to ma on jeszcze trochę.

    • 10 2

  • Pan Paweł proponuję trzeci świat

    za pieniądze mieszkańców. Był już taki Pan Paweł, co to zaproponował 12 lat temu między Bergiela a Częstochowską. Miało być na 2-3 lata...Tak samo miało przestać śmierdzieć za sprawą spalarni.

    • 15 6

  • (2)

    Łącznik między Lawendowe Wzgórze a Kłoczkowskiego niemożliwy ponieważ tam powstanie na szczęście Park Południowy.
    Poza tym Pan Paweł sprytnie pojechał sobie palcem po mapie kreśląc wspaniałomyślnie tranzyt dla siebie i swoich somsiadów po wąskich uliczkach Zakoniczyna. Lecz jeżeli jemu pod oknem ktoś zaplanowałby taką niespodziankę z pewnością krzyczałby: hańba, nie ma zgody!

    • 21 9

    • (1)

      poczekaj poczekaj ale jak ta droga by powstała tylko dla mieszkańców tego osiedla to już by ci nie przeszkadzało żebyś nie musiał jechać na około?

      • 1 6

      • Taaa? Droga tylko dla mieszkańców? Nie ma i nie może być takich przywilejów. Chyba że sobie kupisz ziemi, wybudujesz jezdnie i ogrodzisz. Wtedy będzie droga tylko dla ciebie i twoich mieszkańców.

        • 5 1

  • To miasto to tragedia

    Korki, pełno rowerzystów, do tego wlokące się tramwaje i jeszcze blokują budowę Świętokrzyskiej. Kierowcy zmarginalizowami. Gdybyśmy mieli włodarza z PIS to już byłyby wszędzie 6cio pasmowe tunele, kilku-poziomowe estakady i autostrady do każdej dzielnicy. Spójrzcie na Wwę jak tam przyjemnie się stoi w korku!

    • 11 22

  • (1)

    A połączenie Małomiejskiej z tą drogą do nikąd pexe Kauflandzie?

    • 8 1

    • Bo tam miała być droga

      Ale sprzedali rezerwę. Będą osiedla a za100 lat metro

      • 0 0

  • Niewiele to da

    Przenoszenie korków

    • 9 2

  • Pan Paweł chyba podał przykłady które mu ułatwią życie (15)

    Przecież szadułki mają bardzo mało wspólnego z nową Świętokrzyską, a co za tym idzie te łączniki odkorkują może i delikatnie szadułki ale jeszcze bardziej Łostowice.

    • 30 31

    • południe to jeden wielki korek. drogi jak w latach siedemdziesiątych i fatalna komunikacja (11)

      brawo planiści, brawo prezydent.

      • 15 2

      • Brawo naiwni klienci deweloperów (5)

        • 10 5

        • (1)

          Dokładnie, ci co kupili mieszkania na południu powinni pomyśleć i kupić je koło ciebie

          • 10 7

          • Nie stać ich

            • 4 1

        • Lepiej być klientem deva (2)

          Niż MOPS-u.

          • 0 3

          • Znasz to z autopsji? (1)

            • 2 0

            • Oczywiście

              Jestem klientem deva, pracuję na swoim i płacę podatki na takich patusów jak ty. Wolę tak niż dej, dej, dej.

              • 0 3

      • Dokładnie tak (4)

        Problem polega w zarządzaniu tym miastem. Budyń całe życie zawodowe, teraz nijaka panna Prezydent wydają pozwoleia na budowę swoim zaprzyjaźnionym deweloperom, nie bacząc na to, co one spowodują w przyszłości.
        Wpierw powinny powstać plany dróg, dojazdów, opracowane ze szczegółami, później dopiero powinno się pozwolenia na budowę wydawać. A w tym dzikim mieście układów i układzików, wydają pozwolenia, deweloper stawia swoje klocki, ludzie je kupują i dopiero później powstaje pytanie, jak dojechać do swojego domu. I co śmieszniejsze, deweloper w ofercie sprzedaży chwali sie, że tu sie pięknie mieszka! Osiedle super skomunikowane! Tylko 10 minut do centrum Gdańska!
        Hehhehehehe ... chyba karetką na sygnałach i to w godzinach nocnych.
        Patologia w czystej postaci.

        • 9 1

        • Jak się nie przyjeżdża na miejsce zobaczyć jak wygląda i pachnie okolica, (3)

          albo wierzy deweloperowi na słowo w jego zapewnienia o cudownych warunkach i planach na 2036 rok, to potem nie można mieć do nikogo pretensji.
          Poza pretensjami do samego siebie.

          • 5 2

          • Mieszkam na Południu od 18 lat (2)

            Plany NŚ powstały jeszcze w XX w. Naprawdę chcesz winić ludzi za to, że przez ponad 30 lat miasto nie potrafiło zbudować w tej okolicy infrastruktury nadążającej za ekspansywnym (I spodziewanym) rozwojem południowych dzielnic?

            • 4 3

            • Ale przecież nikt nikogo nie zmusza do kupowania mieszkania w miejscu gdzie nie ma infrastruktury. (1)

              Mieszkańcy sami chcieli się tam osiedlić, widzieli jaka jest sytuacja w okolicy.
              A jak ktoś nie ma wystarczającego budżetu na kupno mieszkania w dzielnicy z infrastrukturą, to mieszka w okolicy na jaką go stać.
              Ale też nie może wymagać, żeby w takim miejscu były wszelkie udogodnienia, jakie by sobie wymarzył.
              Jednym zdaniem - macie to, za co zapłaciliście.

              • 1 0

              • Owszem

                Ale Południe nie powstało wczoraj, tylko rozwija się od 20. lat. Nikt rozsądny nie liczy, że nowe ulice powstaną na pstryknięcie palcami. Problem jest w tym, że one przez tyle lat nie powstały.

                • 1 1

    • Ortografia!!! (2)

      • 3 1

      • Może ma problemy (1)

        A ty się czepiasz

        • 3 0

        • Problemy sie rozwiązuje

          a nie utrwala.

          • 1 3

  • (2)

    Bardzo dobry pomysł, szkoda tylko że takie przemyślenia mają mieszkańcy zamiast pracowników DRMG, zamiast tych co planują rozwój miasta i jego infrastruktury. Czy doczekamy się czasów kiedy zanim powstaną osiedla, ktoś zasiądzie i przemyśli jak mają biec drogi, chodniki, gdzie mają być szkoły i przedszkola. A tak po 10 latach mieszkańcy podają na tacy rozwiązania które są sposobem na rozwiązanie wszelkich problemów komunikacyjnych. Ale tu kłania się totalne olewanie nas mieszkańców przez naszych włodarzy, zadajmy sobie pytanie kiedy i czy w ogóle nasi prezydenci jeżdżą np. na Kowale czy w rejon Designer Outlet ????

    • 8 5

    • Te dwa łączniki to "sposób na rozwiązanie wszelkich problemów komunikacyjnych"?

      Jak tak to przynajmniej należą się 3 nagrody Nobla, Oscar, Order Odrodzenia Polski i Legia Honorowa.

      xD

      • 0 1

    • DRMG skupia się tylko na podlizywaniu aktywistom rowerowym i deweloperom.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane