• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ponad 20 mln za kontrolę biletów w Gdańsku

Michał Brancewicz
3 listopada 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Atak na dwóch kontrolerów biletów w tramwaju
W ciągu najbliższych trzech lat liczba kontroli w autobusach i tramwajach ma się zwiększyć. W ciągu najbliższych trzech lat liczba kontroli w autobusach i tramwajach ma się zwiększyć.

Renoma i konsorcjum siedmiu spółek walczą o trzyletni kontrakt na kontrolę biletów w gdańskiej komunikacji. Pierwsza wyceniła swoje usługi na blisko 20,3 mln zł, druga na niewiele ponad 24 mln zł, co faworyzuje dotychczasowego wykonawcę. Częstotliwość kontroli ma być większa niż dotychczas.



Czy chciał(a)byś pracować jako kontroler biletów?

Umowa na kontrolę biletów obejmuje okres od początku 2018 do końca 2020 roku. Potem przez kolejny rok trwać jeszcze będzie windykacja należności, które nazbierały się przez trzy lata.

Do przetargu stanęły dwa podmioty:

Pierwszym jest dobrze znana sopocka firma Renoma, która od dawna sprawdza bilety w gdańskiej komunikacji miejskiej i przez lata wyłapywała gapowiczów podróżujących Szybką Koleją Miejską.

Spółka wyceniła każdą kontrolę na 55 zł (netto) co - przy maksymalnie 300 tys. kontroli w ciągu trzech lat - daje kwotę 20 mln 295 tys. zł brutto (w tym zawiera się także koszt udzielenia licencji - 615 tys. zł).

Na czele drugiego z oferentów, jako lider konsorcjum, stoi spółka RR Security Grupa z Warszawy, ale pośród sześciu pozostałych członków można znaleźć również gdyńską firmę Rewizor, która w 2015 roku zastąpiła Renomę w kontrolowaniu biletów w SKM (obecnie SKM robi to na własną rękę).

Konsorcjum zaproponowało, że pojedynczą kontrolę jest w stanie wykonać za 65,13 zł, co w ciągu trzech lat kosztować będzie 24 mln 32 tys. zł (w tym koszt udzielenia licencji - 602,7 tys. zł).

W kasie ZTM Gdańsk jest na ten cel przeznaczone ponad 21,5 mln zł.

Kolejnym kryterium wyboru jest wysokość prowizji z tytułu opłat dodatkowych (m.in. mandatów). W tym przypadku obaj oferenci zaproponowali, że za każdą ściągniętą złotówkę zainkasują 1 grosz.

W czasie trwania nowej umowy częstotliwość kontroli w autobusach i tramwajach ma się zwiększyć, mimo że ich liczba spadnie w skali roku z 200 do 100 tys. Jak to możliwe?

- Zmieniamy definicję kontroli. Obecnie jest tak, że jeśli do jednego pojazdu wejdzie grupa czterech czy pięciu kontrolerów, to uznawane jest jako wykonanie 4-5 kontroli. Od przyszłego roku ta grupa kontrolerów wsiadająca do jednego pojazdu będzie liczona jako jedna kontrola - tłumaczył dwa miesiące temu Sebastian Zomkowski, wicedyrektor ZTM Gdańsk. - To oznacza, że wykonawcy bardziej będzie się opłacało wysyłać mniejsze grupy kontrolerów, ale liczące nie mniej niż dwie osoby, za to w wiele miejsc.

Miejsca

Opinie (241) 7 zablokowanych

  • A może niech miasto samo zatrudni kontrolerów a nie daje się szantażować ! (1)

    za takie pieniądze warto !!!

    • 13 5

    • Gdynia tak ma od lat i jest ok, skm to samo

      • 0 1

  • Czyli jak zmarnowac 20 mln!! Zaplacą je wszyscy mieszkancy Gdańska nawet ci co z komunikacji miejskiej nie korzystaja!!

    Trzeba inwestować w komunikacje miejską,zwiększyć liczbę kursów,kupić więcej autobusów i tramwajów nowoczesnych i komfortowych .
    Autobusy nie mogą stać w korkach !!Wprowadzić bus pasy i karać bezlitośnie każdego kto je blokuje.
    Wprowadzić opłaty dla blachosmrodów za jazdę po mieście tak jak w innych miastach i opłaty od zanieczyszczenia spalinami według norm euro.
    Wprowadzić bezpłatne bilety dla wszystkich ,ale sprzedawać bilety cegiełki na wspieranie rozwoju komunikacji miejskiej.

    • 6 5

  • Renoma.......

    Lepiej kupiliby nowe tramwaje niż opłacali tych złodziei.

    • 13 3

  • 15 kontrolerów zatrudnionych przez ZKM byłoby tańszczych

    • 11 2

  • Niezły biznes (2)

    Taki rachunek : 20 295 000 / 365 / 3 = 18 534 złote dziennie przychodu dla Renomy. 18534 / 3,6 = 5148 biletów jednorazowych. Tylu pasażerów na gapę każdego dnia równoważy koszt kontroli. Taka dziwna ta matematyka.

    • 9 3

    • (1)

      a kto by kasował jakby ich nie było

      tu chodzi także o prewencje

      • 0 0

      • pytanie trzeba odwrocic

        ile biletow codziennie jest kupowanych/zuzywanych? doliczajac do tego 1/30 aktywnych miesiecznych.

        jezeli ta kwota jest nizsza niz koszty sprzedazy i kontroli raz wzietych to wtedy ta twoja matematyka do czegos prowadzi.

        • 0 0

  • Kanary

    Kanary kanarami. Zawsze kupię bilet i reszta mi jedno.

    • 5 0

  • Wszystko ok ale (1)

    Wprowadzić kary finansowe o równowartości 10 mandatów dla pracownika który zaniedba tusz w kasowniku bo źle widoczne literko cyferki dla kontrolera jest podstawą karania uczciwego pasażera z którym się użera.

    • 5 0

    • wyciąg z regulaminu

      "Pasażer, który stwierdzi błędny wydruk na swoim bilecie winien zgłosić ten fakt kierującemu pojazd oraz zanotować sobie nr linii, nr pojazdu oraz godzinę ujawnienia awarii w celu ewentualnego wyjaśnienia w przypadku kontroli biletowej.
      Kierujący pojazdem powinien przyjąć zgłoszenie od pasażera, na przystanku końcowym sprawdzić kasowniki odnotowując ten fakt w karcie drogowej, a w razie stwierdzenia nieprawidłowości powinien poinformować o powyższym odpowiednie służby."

      • 1 0

  • 20.000.000 jezus czemu moi rodacy sa tak TĘPI? (2)

    w wielu krajach funkcjonuje wspaniale takie prymitywne rozwiązanie, że wchodzi sie drzwiami od kierowcy i pokazuje bilet/kupuje/wrzuca odliczone pieniądze do głupiej skrzynki lub 'kasuje' bilet elektroniczny

    wydaje się ZERO pieniędzy na sprawdzanie biletów

    20 milionów to ile NOWYCH pojazdów rocznie? ze 20 własnie?

    to jest doprawdy dowód dlaczego ten kraj jest tak głupi jak jest

    • 16 4

    • Patrz jaki mądry jesteś a czytać nie potrafisz. (1)

      Trzy lata te 20 baniek, nie jeden rok. Ale sory, jesteś "zbyt mądrzejszy od innych" żeby takie szczegóły widzieć.

      • 0 0

      • no doprawdy 7 dla ciebie to spluniecie , jak dla Szczurka te darowane przez Hiszpanię?

        • 0 1

  • 20000000 to 55000 każdego dnia...!! (1)

    Ponad 50 000 codziennie na kontrolę kilkunastu linii dziennie...

    Rozumiem, że kontrola musi być totalna? Jeden kontroler na każdy pojazd...

    • 3 2

    • 20mln/3 lata, nie jeden rok.

      • 1 0

  • TYLKO NIE RENOMA

    BANDYCI!!!

    • 7 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane