• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ponad pół miliona na remont kładki na Zaspie

Maciej Korolczuk
14 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tu strach o zawieszenie samochodu. Będzie remont
  • Schody trzeba wyremontować w pilnym trybie, bo w przeciwnym razie obiektowi grozi wyłączenie z użytkowania.
  • Ostatecznie kładka ma zniknąć z krajobrazu Zaspy. Pierwszy etap jej wyburzenia nie nastąpi raczej w tym roku.
  • Urzędnicy przyznają, że schody znajdują się w złym stanie technicznym i w przyszłości mogą zagrażać bezpieczeństwu pieszych.
  • Niemal dosłownie - obiekt z lat 70. XX wieku sypie się w oczach.

Trzy oferty wpłynęły na przetarg demontażu i wykonania nowych schodów na kładkę dla pieszych na Zaspie zobacz na mapie Gdańska. Miasto chce na ten cel przeznaczyć 550 tys. zł. Choć kładka jest przewidziana do rozbiórki, zanim to nastąpi trzeba zmodernizować prowadzące na nią schody, które obecnie są w złym stanie technicznym i mogą zagrażać bezpieczeństwu pieszych.



Jaki wariant co do przyszłości kładki powinni wybrać i zrealizować urzędnicy?

O konieczności wyremontowania schodów na kładkę informowaliśmy na początku miesiąca. Miasto musi zdemontować schody od północnej strony, bo ani te prowadzące od Parku im. Jana Pawła II, ani te od strony ul. Zbigniewa Burzyńskiego nie nadają się do dalszej eksploatacji.

Na przetarg odpowiedziały trzy firmy. Wszystkie złożyły oferty wyższe niż środki, jakimi dysponuje miasto. Najniższa oferta wynosi 698 tys. zł, najwyższa - 1,05 mln zł. Urzędnicy na remont mają ok. 550 tys. zł. Obecnie trwa analiza złożonych ofert, ale już wiadomo, że trzeba będzie znaleźć dodatkowe środki na remont.

Prawdopodobnie brakującą kwotę - jak zwykle w takich przypadkach - trzeba będzie przesunąć z innych planowanych inwestycji, bo schody nie tyle powinny, co muszą zostać wyremontowane. W przeciwnym razie obiekt trzeba będzie wyłączyć z eksploatacji, co w znacznym stopniu utrudniałoby poruszanie się tysiącom mieszkańców i pasażerów komunikacji miejskiej.

Urzędnicy przyznają, że obiekt z każdym rokiem znajduje się w coraz gorszym stanie, a jego utrzymanie pochłania coraz większe środki. Dlatego, by ograniczyć koszty, jakie generują naprawy i remonty kładki, od dwóch lat trwają przymiarki do jej zburzenia.

Przesuń aby
porównać

- Obecnie określane są warunki finansowe poszczególnych wariantów przebudowy oraz rozwiązania techniczne. Umożliwi to wybór optymalnego zagospodarowania przestrzennego w rejonie kładki. Kolejnym etapem będzie projekt budowlany oraz zabezpieczenie środków finansowych - mówi Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Aby budżet miasta mógł udźwignąć finansowo całe przedsięwzięcie, wyburzenie kładki podzielono na etapy. Wiadomo, że w tegorocznym budżecie nie przewidziano środków na realizację nawet pierwszego z nich. Urzędnicy szacują, że wyburzenie kładki, wywiezienie i utylizacja gruzu może kosztować kilka milionów złotych.

Przypomnijmy, że kładka powstała w latach 70. XX wieku i miała służyć klientom centrum handlowego, które ostatecznie nigdy nie powstało.

Opinie (176) 7 zablokowanych

  • Ktoś postradał rozum jak wpadł na pomysł żeby rozebrać tą kładkę

    Pomimo dużego zaludnienia w tym rejonie, to nic się nie korkuje dzięki tej świetnej kładce, wypadków z udziałem pieszych tez nie ma. No ale najlepiej rozebrać, postawić wszędzie światła i korkować miasto. Mam nadzieje że albo ogarną się mocodawcy albo zrobi porządek CBA z nimi, bo niemożliwe żeby ktoś przy zdrowych zmysłach na coś takiego wpadł.

    • 6 0

  • mój obecny mąż mnie tam całował

    kiedy wracałam ze szkoły (XV LO) :)

    • 3 0

  • Koloseum dla pary pieszych

    Potężna inwestycja jakich na tej trasie jest więcej...tuneli ,dla pieszych ... zawsze tam widzę , parę osób ,A ten z okolic rynku na Przymorzu, świeci od lat pustką , ktoś się przeliczył a liczył na tłumy ludzi,

    • 0 0

  • Jest okazja

    Lepiej i taniej zrobić tunel , a gore oddać pieszym

    • 0 0

  • Zdemontować złom

    A zrobić kładkę ino do przystankow tramwajow bezkolizyjną brak tunelu!

    • 0 3

  • Gdzie są dwie Rady Dzielnicy (Młyniec i Rozstaje), gdzie ich członkowie tak ochoczo zbierali podpisy

    pod swoimi nazwiskami, a tu nie przedstawiły żadnego swojego stanowiska. Czyżby to były jednostki pomocnicze fasadowe, a mieszkańcy wybierając ich dają głos osobom, które nic dla nich nie zrobią, aby uchronić finanse a zarazem wspomóc jakość życia. Jeśli w minionej kadencji rad dzielnic pełnili funkcję w dzielnicy i nie zawnioskowali do prezydent Gdańska o przeprowadzenie referendum w sprawie remontu i modernizacji kładki. Teraz odbędą się wybory i ci ludzie dalej będą spali głębokim błogim snem o wspaniałości Zaspy.

    Cała nadzieja w Prezydent Aleksandrze Dulkiewicz, że zablokuje dążenia developerów i naciągaczy "na papierowe inwestycje z naszych podatków" no i może powstanie jakaś - Grupa inicjatywna i złoży swoje głosy w petycji, które by uczciwie zostały zweryfikowane, aby przerwać ten absurd wyburzeniowy, a dobudować tylko dwie windy przy ul. Dywizjonów 303 i Burzyńskiego oraz dokończyć remont, który już się rozpoczął a w południowa-zachodniej części kładki no i oczywiście schody. Pani prezydent czekamy na właściwe mądre zarządzenie.

    • 1 0

  • Gruby walek

    I znowu ktoś w kieszeń z miasta wziął

    • 2 0

  • piesi mają mieć przejścia na poziomie gruntu.
    samochody niech jeżdżą powyżej/poniżej

    • 0 0

  • Likwidacja kładki

    Uważąm też po co wydawać pieniądze nasze - na coś co dobrze i bezkolizyjnie funkcjonuje. Cztery nowe kładki ze światłami, czy to aby będzie skórka za wypraqwkę. Sama rozbiórka i projekt ma kosztować już kilka milionów, po co. Mieszkam tuż przy kładce i wiem, że windy funkcjonują należycie; czy aby będzie wygodniej dla pieszych chodząc po 4 nowych kładkach? Dlaczego nikt nie zapytał mieszkańców; ze strony Rozstai jest 12 tysięcy ludzi, nie licząc Allkonu i Inpro. Rzekomo za drogo kosztują windy, dlaczego żądnego rachunku aniu uzasadnienia nie przedstawiła nam korzystającym chociażby nasza Rada Dzielnicowa z Rozstaji. PO co mamy władzę tak blisko, gdy nie rozwiązuje i nie rozmawia z nami chociażby w tak żywotnej dla ludzi sprawy jak likwidacja tej kładki? Przecież demokracja to władza ludu - rzekomo. Najbardziej ludzi interesuje to, jak będą funkcjonować w czasie tych etapów budowy? czy windy będą działały? czy może zamiast tramwajów będzie na ten czas komunikacja zastępcza. W spowolnienie ruchu samochodowego na Al. Jana Pawła II z tą likwidacją i nową budową - to przecież zwiększenie zanieczyszczenia środowiska szczególnie z samochodów w powolnym ruchu jak i wielości świateł, a przy tym hamowanie i ruszanie ponowne samochodów.To bardzo ważne zagadnienie; gdzie w tym zdziczeniu jest człowiek, dlaczego on nic nie wie jak chcą jemu urządzić jego los. NIektórzy mówią, że ta kładka nie straszy swoim wyglądem, żeby ją zostawić jako symbol tamtego PRL-owskiego okresu; inni mówią, że jest to ciekawy punkt widokowy i powinien zostać. Wiem, że Zaspa co najmniej po stronie Rozstai jest zapisana jako zabytek co prawda nie wpisana do rejestru ale podlegająca ochronie ze względu na charakter zabudowy; czy ZDiZ i wyżsi urzędnicy o tym wiedzą i pamiętają? Konieczne jest przedstawienie rachunku ekonomicznego tego olbrzymiego przedsięwzięcia, przecież miało być "nic o nas bez nas" Czy, kiedy i gdzie były wielkie dyskusje na ten temat; To z podatków czy z UE?

    • 0 0

  • windy dla niepełnosprawnych

    czy likwidując dotychczasową kładkę ktoś pomyślał o niepełnosprawnych poruszających się na wózkach czy o ludziach starszych poruszających się o kulach. Likwidując windy które z takim problemem zamontowano a teraz jedną decyzją zburzyć ??, czy dobrze to zostało przemyślane

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane