- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (46 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (167 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Ponadczasowe prowizorki drogowe. Na ich remont czekamy od lat
Miały być tymczasowe, a stają się ponadczasowe. Prowizorki drogowe - albo zwyczajnie psują nerwy kierowców i zawieszenia w ich samochodach, albo nie pasują do otoczenia. Kiedy znikną? Nie wiadomo.
Gdańsk jest nie tylko poligonem dla kierowców, gdzie mogą sprawdzić swoje umiejętności z jazdy po wielu rodzajach rond ale także miastem, gdzie wiele prowizorycznych rozwiązań drogowych zadomowiło się na długie lata.
Tego rodzaju tymczasowych, ale zarazem ponadczasowych odcinków dróg w mieście jest kilkanaście. Wytypowaliśmy pięć, które najczęściej dokuczają mieszkańcom i kierowcom lub wyjątkowo nie pasują do otoczenia. Co gorsza, nie ma szans na ich szybkie usunięcie, czyli ułożenie nowej nawierzchni bitumicznej.
Czytaj też: Gdynia chce nadal utwardzać drogi osiedlowe
5. ul. Wodnika - Osowa
Przedłużenie ulicy Wodnika zostało wykonane z płyt betonowych pod koniec minionej dekady. Była to odpowiedź władz miasta na prośby mieszkańców, którzy mieli już dość brodzenia w błocie po każdej ulewie lub roztopach. Betonowa droga nieco odkorkowała m.in. ul. Spacerową i ul. Kielnieńską.
Osiedle się rozrosło, a droga do dziś nie zyskała chodnika i oświetlenia. Dodatkowo płyty betonowe zaczynają tracić swój pierwotny kształt - uginają się i pojawiają w nich pierwsze dziury. Komfort jazdy pogarsza się. Miasto nie planuje w najbliższych latach jej przebudowy. Droga nie powstała tylko na chwilę, ale z każdym kolejnym dniem staje się rozwiązaniem docelowym.
4. ul. Człuchowska - Ujeścisko.
Natężenie ruchu w godzinach szczytu nie różni się tam niczym od tego na sąsiednich głównych ulicach: Świętokrzyskiej, Jabłoniowej, czy Przywidzkiej. A przecież droga łączy tylko dwa osiedla - Ujeścisko i Zakoniczyn.
Ulica powstała głównie z myślą zapewnienia dostępu do nowej szkoły podstawowej nr 12, przy ul. Człuchowskiej, a stała się alternatywą dla zakorkowanych dróg w tym rejonie.
Na domiar złego droga wykonana została z płyt betonowych. Z upływem czasu miedzy nimi powstały szczeliny. To sprawia, że wielu kierowców, by nie czuć dyskomfortu, rozpędza auto do dużych prędkości.
3. ul. Myśliwska - Morena
O problemach ulicy Myśliwskiej w Gdańsku zrobiło się głośno w połowie minionej dekady, gdy zaczęto w tym rejonie oddawać do użytku kolejne budynki mieszkalne. Wtedy zdecydowano się na ułożenie tam płyt betonowych, by nie tylko zapewnić nowym mieszkańcom dojazd, ale także nieco odkorkować ul. Kartuską podczas porannych szczytów drogowych.
Na przełomie wieków wiadomo już było, że w tej okolicy powstaną kolejne osiedla, mimo to zdecydowano się na rozwiązanie prowizoryczne. Jak wiele prowizorek - przetrwało do dziś, a droga - choć ruchliwa - w dalszym ciągu nie doczekała się przyzwoitej nawierzchni na całej długości.
Choć w 2009 r. wyremontowana odcinek ul. Myśliwskiej między ul. Bulońską a ul. Piekarniczą, a w 2012 r. wydłużono ulicę do poligonu za pieniądze dewelopera, to odcinek przy zbiorniku retencyjnym wciąż nie został przebudowany.
2. ul. Okopowa - Śródmieście
Podczas przebudowy Podwala Przedmiejskiego w 2008 r. urzędnicy z Zarządu Dróg i Zieleni uniemożliwili przejazd samochodom poruszającym się ul. Okopową na wprost (w poziomie "0") przez Węzeł Unii Europejskiej. Zdecydowano się na to, by zapobiec powstawaniu gigantycznych korków na Trasie W-Z.
Decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę. Jednak rozwiązanie wymagało od drogowców wykonania pasa do zawracania i skrzyżowania z sygnalizacją na wysokości budynku Narodowego Banku Polskiego. Początkowo miało to być czasowe rozwiązanie, ale z upływem lat okazało się, że taka organizacja ruchu będzie obowiązywać dłużej.
Do kiedy? Do czasu rozpoczęcia prac przy Forum Radunia. Nie wiadomo, kiedy do tego dojdzie, natomiast zakończenie budowy wszystkich obiektów przewidziane jest na 2020 rok.
1. Róg ul. Dmowskiego i al. Grunwaldzkiej - Wrzeszcz
Prowizoryczna nawierzchnia z płyt betonowych ma się świetnie także w samym centrum Wrzeszcza, między centrum handlowym Manhattan, a tzw. Dolarowcem. Taka nawierzchnia w tym miejscu wyjątkowo kłuje w oczy, tym bardziej, że podczas remontu linii tramwajowej w 2011 r. wyremontowano część sąsiednich dróg.
Brzydkie płyty ułożono tuż przed otwarciem wspomnianego centrum handlowego w 2004 r.. Powód? Planowano tam budowę tunelu dla pieszych. Ci mieli do galerii wchodzić z poziomu -1. Rozwiązanie miało też nieco odkorkować prawoskręt dla samochodów jadących z al. Grunwaldzkiej w ul. Partyzantów.
Pomysł ten odszedł w zapomnienie i z pewnością nikt teraz nie odważy się do niego wrócić. Skoro tak, może warto i tam zlikwidować 10-letnią prowizorkę?
Opinie (220) 1 zablokowana
-
2014-01-16 07:57
i jeszcze cala masa ulic gdzie takie plyty zalano po prostu asfaltem np Piecewska
- 5 0
-
2014-01-16 08:01
takie płyty to spełnienie marzeń dla mieszkańców Bojana (1)
więc nie narzekajcie. tam to dopiero jest poligon na drogach. jadąc ulicą Phonke to tak jak byście jechali przez dżunglę. doły , kałuże wielkości stawu i błoto.
- 5 0
-
2014-01-16 09:25
Bojano...co to jest?
Jakieś wypizdowo za 7 lasami i 7 górami?
- 5 2
-
2014-01-16 08:02
Gdansk to jedna wielka prowizorka
- 13 2
-
2014-01-16 08:03
Stężycka to dopiero horror !!!
Proszę pokazać ul. Stężycką z Kiełpina Górnego do Szadułek, to jest dopiero prowizorka horroorrrrr !!!!!!!!!!!!!!!!!
- 4 0
-
2014-01-16 08:04
A ul.MAKUSZYŃSKIEGO we Wrzeszczu - wieczna ulica tymczasowa .
Jest to ulica tymczasowa od początku lat 80 . I końca tej sytuacji nie widać !
- 3 1
-
2014-01-16 08:06
ul. Człuchowska to Zakoniczyn!!!
Ujeścisko zaczyna się mniej więcej na wysokości ul. Ostrołęckiej.
Poza tym wszystko prawda z tą Człuchowską. Ruch jak na Marszałkowskiej :)- 5 0
-
2014-01-16 08:17
(3)
Firma budująca Quattro-Towers miała tą drogę odnowić, był o tym artykuł:
"Protesty odniosły jednak także pozytywny skutek. Inwestor uatrakcyjnił formę czterech wież różnicując ich bryły, dodając więcej przestrzeni pomiędzy nimi oraz decydując się na stworzenie ogólnodostępnego placu między budynkami. Hines wyłoży również 1 mln zł na budowę zjazdu z al. Grunwaldzkiej w tzw. ul. Nową Dmowskiego (droga z płyt biegnąca pomiędzy centrum handlowym Manhattan a budynkiem McDonald's). "
Ktoś wziął w łapę czy mi się tylko wydaje....?- 20 0
-
2014-01-16 09:37
Artykuł
Ruszyła budowa czterech wież we Wrzeszczu
23 października 2009, godz. 19:30 (282 opinie) autor: Krzysztof Koprowski
http://www.trojmiasto.pl- 0 0
-
2014-01-16 13:25
To qT to dopiero skandal. W takim miejscu takie kloce wybudowac...
- 1 0
-
2014-01-16 15:47
Się wydaje ;)
że wziął ktoś w łapę, albo ktuś kogoś zrobił w budynia. Ale co tam - kloce stoją, beton leży, a budyń dalej na stołku - czyli "po gdańskiemu" ...
- 3 0
-
2014-01-16 08:18
Czy ktos z kompetentnych wlodarzy wypowie sie na temat tych prowizorek/?
Jak dlugo jeszcze?
- 7 1
-
2014-01-16 08:19
Jaki pan, taki kram...
.
- 9 0
-
2014-01-16 08:20
Aj tam aj tam i tak znowu wynierzecie budynia (1)
Albo inny bolkowy pomiot czy jakiegoś innego paligłupa
- 8 5
-
2014-01-16 09:24
Budyń zorganizował debaty na temat strategii Gdańska 2030+
wyraźnie z nich wynika, że mieszkańcy chcą więcej pieniędzy przeznaczać na remonty i utrzymanie dróg niż na ich rozbudowę. Niestety takie firmy jak BRG nadal myślą nad projektami Drogi Czerwonej czy trasy zastępującej Trakt Św. Wojciecha.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.