• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pora przebudować wiadukt Biskupia Górka

Maciej Naskręt
2 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Przed wiaduktem Biskupia Górka umieszczone są teraz dwa znaki zakazu z liczbą 30. Jeden odnosi się do wagi auta, a drugi określa dopuszczalną prędkość. Przed wiaduktem Biskupia Górka umieszczone są teraz dwa znaki zakazu z liczbą 30. Jeden odnosi się do wagi auta, a drugi określa dopuszczalną prędkość.

Już tylko auta o wadze do 30 ton mogą jeździć po wiadukcie Biskupia Górka. Obiekt w centrum miasta jest w złym stanie technicznym. Przebudowa jest zaplanowana, ale nie ma na nią pieniędzy.



Zobacz, jak będzie wyglądał układ drogowy przed Urzędem Wojewódzkim w Gdańsku. Zobacz, jak będzie wyglądał układ drogowy przed Urzędem Wojewódzkim w Gdańsku.
Kierowcy z obawą jeżdżą po wiadukcie Biskupia Górka zobacz na mapie Gdańska. Wprowadzone całkiem niedawno ograniczenie zakazu ruchu pojazdów o wadze powyżej 30 t. zdradza fatalny stan konstrukcji obiektu. - Za chwilę będzie tu można jeździć wyłącznie autem osobowym, a przecież poruszają się tutaj autobusy komunikacji miejskiej. Chyba pora się tym zająć - mówi z żalem pan Adrian, mieszkaniec z Oruni Górnej, który codziennie pokonuje ten most po drodze do pracy

O sprawę zapytaliśmy w miejskiej spółce Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012, która zajmowała się opracowaniem koncepcji przebudowy m.in. wiaduktu Biskupia Górka.

-Finansowanie pierwszego zadania w Węźle Śródmieście, czyli obszar od ul. Zroślak zobacz na mapie Gdańska do ul. Toruńskiej zobacz na mapie Gdańska, a w nim ujęty wiadukt Biskupia Górka, na razie nie zostały uwzględnione w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Gdańska. Trudno podać kwotę i moment "wbicia pierwszej łopaty" - wyjaśnia Magdalena Skorupka Kaczmarek, rzecznik prasowa Gdańskich Inwestycji Komunalnych Euro 2012.

Kierowcom pozostaje niestety czekać, aż znajdą się pieniądze na te przedsięwzięcie. Sprawdziliśmy, co zaplanowano zmienić w układzie drogowym tuż przed Urzędem Wojewódzkim.

Czy przebudowa wiaduktu Biskupia Górka może poczekać?

W ramach pierwszego etapu inwestycja przewiduje m.in. rozbudowę układu drogowego do dwóch odrębnych, nowych wiaduktów nad torami. Aktualnie dla obu kierunków jazdy jest jeden wspólny obiekt. Na odcinku od ul. Zaroślak do ul. Armii Krajowej planowane jest realizacja trzech pasów jezdni.

W koncepcji przebudowy wiaduktu Biskupia Górka pojawia się też ok. 400-metrowy odcinek ul. Nowej 3 maja. Droga ma zapewnić dojazd autem m.in. sprzed Urzędu Wojewódzkiego do projektowanej stacji SKM Gdańsk-Śródmieście i Dworca Głównego PKP. Ulica będzie przebiegać w wykopie kolejowym (który będzie trzeba nieco poszerzyć) tuż obok przyszłych torów SKM.

Inwestycja na Starym Przedmieściu nie sprawi, że korki na Trakcie św. Wojciecha znikną, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Dlaczego? Na skrzyżowaniu zostaną wprowadzone zjazdy w ul. Nową 3 maja, które będą wymagały dodatkowej fazy świateł. Na domiar tego, kierowcy jadący od strony Bramy Nizinnej, będą mogli wjechać na Trakt św. Wojciecha z ul. Okopowej (przy Urzędzie Wojewódzkim), a także, od strony ul. Nowej 3 maja - skrzyżowanie będzie miało nie cztery, a pięć dochodzących ulic.

Przedsięwzięcie jest ważne nie tylko z punktu widzenia komunikacji samochodowej. Istniejący obiekt ogranicza rozbudowę linii kolejowej o kolejne tory niezbędne dla SKM, które w przyszłości będą wiodły do węzła integracyjnego Czerwony Most.

Rozbudowa układu drogowego na odcinku od ul. Zaroślak do ul. Toruńskiej jest pierwszym z czterech etapów realizacji w centrum tzw. węzła integracyjnego Gdańsk-Śródmieście. Drugi przewiduje rozbudowę wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu al. Armii Krajowej. Trzeci obejmuje przebudowę ul. Okopowej i Huciska. Czwarty etap stanowi modernizację ul. 3 maja na całej długości. Inwestycja według szacunkowych kosztów pochłonie ok. 500 mln zł.

Miejsca

Opinie (192) ponad 10 zablokowanych

  • NO PORA! TO BRAC LOPATY I WIO!

    nie gadac! robic! budowac! 3 pasy w jedna strone!

    • 2 0

  • budowa tramwaju nowa łódzka

    plan - 183 mln,
    realizacja - 111 mln,
    oszczędność - 72 mln.

    tramwaj morena plan- 36 mln,
    remont wiaduktu na pewno mniej niż 20mln.

    podsumujmy:

    72 oszczędności z planu - 36 tramwaj morena = 36 na remont mostu.

    czegoś nie rozumiem w tym mieście, na każdym projekcie oszczędzamy po kilkanaście milionów, dlaczego w związku z tym rezygnuje się z planu 2010-2014 i zamyka kolejne projekty???? czy mogę prosić redakcję o wyjaśnienie tej kwestii w urzędzie miasta??najlepiej samego prezydenta!!!!

    • 4 0

  • Kolejna bzdura

    Kto przestrzega tych znaków?

    • 2 0

  • ..29-dzień remontu Powstańców Warszawskich - nic nie robia, trwa wietrzenie gleby

    .. podatnik płaci, przelewy wykonuje ministrant bandy czarnych pasibrzuchów

    Panie Palikot - zapraszam do Gdańska!

    • 2 1

  • ...a ile lat ma ten wiadukt?

    • 0 0

  • Przecież tam NIKT nie jeżdzi 30 km/h;

    Nawet "L" jeżdżą tam szybciej. Znak postawiony bez sensu. W tym mieście zawsze jest problem ze stanem dróg. Inne miasta są daleko z przodu pod tym względem. Nawet Warszawa.

    • 1 0

  • Skoro zaoszczędzono 73 mln na Nowej Łódzkiej (1)

    to na czym polega problem, ja się pytam?

    • 1 0

    • Te pieniądze beda przekazane na centrum solidarnosci!!

      • 0 0

  • No a Adamowicz podobno jest pewniakiem na kolejną kadencje tymczasem cichutko sypią sie wiadukty a drógi już dawno temu szlak

    trafił ach Gdańsk i jego uśmiechnięty prezydent. Facet wmówi wam wszystko a pieniadze przeznaczone na drogi wyda na duperele

    • 0 0

  • A MOŻE BY TAK NAJPIERW SŁOWACKIEGO SUCHARSKIEGO WZ ITD

    zrobić a nie snuć mżonki przed wyborami o kolejnych wspaniałych inwstycyjach które mają szansę być nigdy niezrealizowane...

    PO CZYNACH ICH POZNACIE

    • 0 0

  • na biskupiej górce to przede wszystkim trzeba wystrzelać dresiarstwo

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane