• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pora przebudować wiadukt Biskupia Górka

Maciej Naskręt
2 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Przed wiaduktem Biskupia Górka umieszczone są teraz dwa znaki zakazu z liczbą 30. Jeden odnosi się do wagi auta, a drugi określa dopuszczalną prędkość. Przed wiaduktem Biskupia Górka umieszczone są teraz dwa znaki zakazu z liczbą 30. Jeden odnosi się do wagi auta, a drugi określa dopuszczalną prędkość.

Już tylko auta o wadze do 30 ton mogą jeździć po wiadukcie Biskupia Górka. Obiekt w centrum miasta jest w złym stanie technicznym. Przebudowa jest zaplanowana, ale nie ma na nią pieniędzy.



Zobacz, jak będzie wyglądał układ drogowy przed Urzędem Wojewódzkim w Gdańsku. Zobacz, jak będzie wyglądał układ drogowy przed Urzędem Wojewódzkim w Gdańsku.
Kierowcy z obawą jeżdżą po wiadukcie Biskupia Górka zobacz na mapie Gdańska. Wprowadzone całkiem niedawno ograniczenie zakazu ruchu pojazdów o wadze powyżej 30 t. zdradza fatalny stan konstrukcji obiektu. - Za chwilę będzie tu można jeździć wyłącznie autem osobowym, a przecież poruszają się tutaj autobusy komunikacji miejskiej. Chyba pora się tym zająć - mówi z żalem pan Adrian, mieszkaniec z Oruni Górnej, który codziennie pokonuje ten most po drodze do pracy

O sprawę zapytaliśmy w miejskiej spółce Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012, która zajmowała się opracowaniem koncepcji przebudowy m.in. wiaduktu Biskupia Górka.

-Finansowanie pierwszego zadania w Węźle Śródmieście, czyli obszar od ul. Zroślak zobacz na mapie Gdańska do ul. Toruńskiej zobacz na mapie Gdańska, a w nim ujęty wiadukt Biskupia Górka, na razie nie zostały uwzględnione w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Gdańska. Trudno podać kwotę i moment "wbicia pierwszej łopaty" - wyjaśnia Magdalena Skorupka Kaczmarek, rzecznik prasowa Gdańskich Inwestycji Komunalnych Euro 2012.

Kierowcom pozostaje niestety czekać, aż znajdą się pieniądze na te przedsięwzięcie. Sprawdziliśmy, co zaplanowano zmienić w układzie drogowym tuż przed Urzędem Wojewódzkim.

Czy przebudowa wiaduktu Biskupia Górka może poczekać?

W ramach pierwszego etapu inwestycja przewiduje m.in. rozbudowę układu drogowego do dwóch odrębnych, nowych wiaduktów nad torami. Aktualnie dla obu kierunków jazdy jest jeden wspólny obiekt. Na odcinku od ul. Zaroślak do ul. Armii Krajowej planowane jest realizacja trzech pasów jezdni.

W koncepcji przebudowy wiaduktu Biskupia Górka pojawia się też ok. 400-metrowy odcinek ul. Nowej 3 maja. Droga ma zapewnić dojazd autem m.in. sprzed Urzędu Wojewódzkiego do projektowanej stacji SKM Gdańsk-Śródmieście i Dworca Głównego PKP. Ulica będzie przebiegać w wykopie kolejowym (który będzie trzeba nieco poszerzyć) tuż obok przyszłych torów SKM.

Inwestycja na Starym Przedmieściu nie sprawi, że korki na Trakcie św. Wojciecha znikną, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Dlaczego? Na skrzyżowaniu zostaną wprowadzone zjazdy w ul. Nową 3 maja, które będą wymagały dodatkowej fazy świateł. Na domiar tego, kierowcy jadący od strony Bramy Nizinnej, będą mogli wjechać na Trakt św. Wojciecha z ul. Okopowej (przy Urzędzie Wojewódzkim), a także, od strony ul. Nowej 3 maja - skrzyżowanie będzie miało nie cztery, a pięć dochodzących ulic.

Przedsięwzięcie jest ważne nie tylko z punktu widzenia komunikacji samochodowej. Istniejący obiekt ogranicza rozbudowę linii kolejowej o kolejne tory niezbędne dla SKM, które w przyszłości będą wiodły do węzła integracyjnego Czerwony Most.

Rozbudowa układu drogowego na odcinku od ul. Zaroślak do ul. Toruńskiej jest pierwszym z czterech etapów realizacji w centrum tzw. węzła integracyjnego Gdańsk-Śródmieście. Drugi przewiduje rozbudowę wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu al. Armii Krajowej. Trzeci obejmuje przebudowę ul. Okopowej i Huciska. Czwarty etap stanowi modernizację ul. 3 maja na całej długości. Inwestycja według szacunkowych kosztów pochłonie ok. 500 mln zł.

Miejsca

Opinie (192) ponad 10 zablokowanych

  • no, jasne

    a gdzie etap piąty pt. trakt św wojciecha??

    • 0 0

  • magiczna różdżka i brak intelektu

    Nie dajcie się zwieść, obywatele Gdańska, to nie brak magicznej różdżki, a niedostateczny wysiłek umysłowy projektantów oraz osób zatwierdzających koncepcję będzie przyczyną nieznikających korków na Trakcie św. Wojciecha.
    Budowa nowych wiaduktów niewątpliwie uzasadniona potrzebą poszerzenia torowiska kolejowego może być wykorzystana do bezkolizyjnego krzyżowania strumieni ruchu drogowego w tym rejonie. Dodanie zjazdu ślimakowego z Traktu św. Wojciecha pod wiadukt w ul. Nową 3 maja na wysokości parkingu Urzędu Wojewódzkiego ( parking może być podziemny pod skrzyżowaniem lub wielopoziomowy na części obecnego parkingu) umożliwiłoby likwidację ronda i świateł u wylotu ul. Toruńskiej, co daje dziesięciokrotne zwiększenie przepustowości. Cytat:" kierowcy jadący od strony Bramy Nizinnej ( i Toruńskiej) , będą mogli wjechać na Trakt św. Wojciecha z ul. Okopowej (przy Urzędzie Wojewódzkim), a także, od strony ul. Nowej 3 maja".
    Ruch pieszy należy puścić tunelem pod jezdnią analogicznie jak pod wiaduktem przy zieleniaku.
    A korki i tak się zmniejszą, wystarczy zakończenie modernizacji dolnego odcinka ul. Łostowickiej, by część kierowców z Oruni Górnej, Kolbud i Straszyna wybrała ją jako dojazd do Wrzeszcza.

    • 0 0

  • Tylko ruch bezkolizyjny - likwidacja ronda i świateł u wylotu ul. Toruńskiej

    Dodanie zjazdu ślimakowego z Traktu św. Wojciecha pod wiadukt w ul. Nową 3 maja na wysokości parkingu Urzędu Wojewódzkiego umożliwiłoby likwidację ronda i świateł u wylotu ul. Toruńskiej, co daje dziesięciokrotne zwiększenie przepustowości.
    Ruch z Toruńskiej w kierunku Pruszcza za U.W. w ul Nową 3 maja skąd wjazd na Trakt .

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane