• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

'Poranne kursy linii 283: ścisk i awarie'

Andrzej
6 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Wejście rano do autobusu linii 283 graniczy z cudem. Jak relacjonuje czytelnik, trzeba się mocno starać, by w ogóle znaleźć się w autobusie. Wejście rano do autobusu linii 283 graniczy z cudem. Jak relacjonuje czytelnik, trzeba się mocno starać, by w ogóle znaleźć się w autobusie.

- Co jakiś czas pojawiają się informacje na temat coraz lepszego dojazdu do szpitala UCK, o nowych autobusach, trasach i remontach dróg. Tymczasem rzeczywistość skrzeczy - pisze pan Andrzej, codziennie jeżdżący przepełnionymi busami w Gdańsku.



Czy miewasz problemy z wejściem do autobusu, tramwaju lub trolejbusu z powodu tłoku?

W poniedziałek pisaliśmy o ul. Smoluchowskiego - parkujące tam samochody blokują przejazd autobusom linii 283, które muszą jeździć objazdem.

Czytaj też Drogowcy tracą cierpliwość na ul. Smoluchowskiego w Gdańsku

Pasażerowie zwracają uwagę, że powodem opóźnień bywa też zły stan pojazdów, które ulegają awariom.

Oto obserwacje pana Andrzeja - podróżującego linią codziennie:

Pomijając wszystkie inne problemy z dojazdem, to najbardziej irytujący jest fakt, że w najbardziej obłożonych godzinach ruchu - czyli między 7 a 8 rano, kiedy na GUMed dojeżdżają pacjenci, a do szpitala UCK jeżdżą pacjenci na poranne badania oraz wielu pracowników, ZTM puszcza najmniejsze i najgorsze autobusy.

Linia 283 w Gdańsku: małe autobusy z problemami technicznymi



Autobusy są bardzo małe, co więcej - co chwila występują jakieś problemy techniczne - drzwi elektrycznie sterowane nie otwierają się lub nie zamykają się, autobus gaśnie, bo ma ręczną skrzynię biegów, klimatyzacja wariuje itd.

Sami kierowcy się śmieją z tego autobusu, co można usłyszeć jadąc codziennie tym niesamowitym wehikułem. Sytuacja sprzed kilku dni: pierwszy autobus rozpoczynający trasę o godz. 7:02 - kierunek Nowy Port - nie przyjechał. Ludzie po 10 minutach oczekiwania na przystanku przy temperaturze -15 stopni, wybierali tramwaj. Ja czekałem na przystanku Kolumba.

Następnie przyjechał autobus. Wedle rozkładu rozpoczyna trasę o godz. 7:12. Oczywiście miejsca ledwo ledwo. Na przystanku Piekarnicza ludzie już nie mogli wsiąść. Dosłownie 2 minuty później pojawił się 283 (oczywiście również ten mały). Pozostałym ludziom jakoś udało się wsiąść - oczywiście tylne drzwi nieczynne - ciekawe jak osoba niepełnosprawna na wózku, bądź o kulach miałaby wsiąść do tego pojazdu...

Jazda odbywa się w tłoku, a do tego dochodzą powtarzające się awarie, bawiące nawet kierowców. Jazda odbywa się w tłoku, a do tego dochodzą powtarzające się awarie, bawiące nawet kierowców.
Kolejne przystanki i powtórka z rozrywki - ludzie na siłę próbujący się wepchnąć, wieszając się na jakiś poręczach plus zabawne rozmowy między kierowcami dwóch autobusów oddalonych od siebie może o 100 metrów o tym, jak ludzie tłoczą się jak sardynki, że drzwi nie działają itd.

Linia 283: wieczorem kursują puste autobusy



Na przystanku Centrum Medycyny Inwazyjnej kierowca autobusu z zepsutymi drzwiami zarządził przesiadkę do autobusu jadącego jako pierwszy, bo musi zjechać do bazy. Powodem zepsute drzwi. Na tym etapie zakończyła się moja poranna przygoda z linią 283. Oczywiście wieczorem około godz. 18:30 jedzie ładny, nowy, duży autobus z może pięcioma osobami na pokładzie.

Jestem osobą młodą, więc jeszcze przeżyję ten brak jakiegokolwiek komfortu, ale co mają powiedzieć osoby starsze, rodzice z dziećmi? To zdecydowanie nie są warunki godne jednego z największych miast Polski, wyróżnianego na całym świecie jako atrakcja turystyczna.

Bardzo miło, ze stron władz miasta, że chcą zapewnić dzieciakom darmową jazdę komunikacją miejską, szkoda, że linią 283 nie pojadą, bo nie będzie miejsca w środku.

Odpowiada Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ds. przewozów ZTM Gdańsk

Zdajemy sobie sprawę, że oferta przewozowa linii 283 cieszy się rosnącą popularnością i dlatego stale zwiększamy jej częstotliwość. Na początku linia funkcjonowała co około 60 minut i jeździły na niej tylko dwa autobusy, dzisiaj obsługuje ją w szczycie porannym sześć autobusów: między godz. 7 a 8 na najbardziej obciążonym odcinku częstotliwość jest zagęszczona do 10-20 minut.

Z powodu ograniczeń układu drogowego na fragmentach trasy linii 283 (np. Leśna Góra), do jej obsługi kierowane są wyłącznie autobusy klasy mini i midi. Rośnie liczba pasażerów w gdańskiej komunikacji, dlatego kupujemy dodatkowy nowoczesny tabor autobusowy, który wkrótce zasili m.in. linię 283.

Z tego co pisze czytelnik, większość kłopotów w trakcie podróży wynikało z awarii technicznej pojazdu czy opóźnień, które wyjaśniamy z operatorem i staramy się niwelować.
Andrzej

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (201) ponad 10 zablokowanych

  • co oni gadają jak na linii 136 jeździ długi pojazd na

    • 3 0

  • Popieram obiema rękami!!!

    Świetny artykuł, a ile w nim prawdy! Jazda tą linią to bardzo przykre doświadczenie. Wiele razy zdarzyło mi się czekać z dzieckiem na mrozie, ponieważ autobus WCALE NIE PRZYJECHAŁ i byłam zmuszona jechać następnym. Cieszę się, że sprawa została nagłośniona. W imieniu pasażerów uprzejmie proszę o podjęcie próby rozwiązania tego problemu. Nie zniechęcajmy ludzi do publicznego transportu. Pozdrawiam.

    • 17 0

  • (1)

    Powinni wpuszczać tylko szczupłych pasażerów to wejdzie więcej ludzi a grubaski niech jeżdżą rowerkami

    • 15 2

    • I tylko w krawatach.

      • 5 1

  • Zamawiam ubera i jadę jak Panisko :)

    Po co się denerwować jak za niewielkie pieniądze mogę spokojnie autem pojechać

    • 0 3

  • (1)

    Obiecanki cacanki.... Kupią nowe autobusy które następnego dnia będą się psuć zazwyczaj drzwi mają awarię to już standard ci niby mechanicy to nic tam nie robią oprócz palenia i udawaniania że pracują... Prezesi jak i zarząd i kierownictwo nic z tym nie zrobią bo po co.... Przecież oni tam mają dwoje cyferki kwadraciki i tam się im zgadza a to że ludzie wsiąć nie mogą już inna sprawa... Ile razy było zgłaszane pisane że linia 227 i jej godziny to totalna paranoja i pomyłka nie wiem kto układa te rozkłady ale za mądry to on nie jest na pewno nie myśli racjonalnie może mu się Gra z rzeczywistością pomyliła... W ogóle kierownictwo jak i dyrekcja nie słucha kierowców oni chyba lepiej wiedz w czym jest problem ale nikt ich i tak słychać nie będzie jeszcze w ramach zwrócenia uwagi zabierzemy mu premie a tak by się nauczył taka kara pokazanie kto tu rządzi.... notorycznie łamane są godziny pracy i to nagminnie tym ktoś by się zajął. Kierowcy nawet nie mają czasu zjeść a już nie będę mówić o sprawach fizjologicznych..tym co siedzą za ciepłym biureczkiem wydaje ze się kierowca to robot że będzie pracować 24godz 7 dni w tygodniu a jak ma dzień lub dwa dni wolnego odrazu telefon następnego dnia i to z rana by kierowca nie miała czasu sobie pospac... Porażka i wielki wstyd pfff

    • 6 1

    • Spokojnie nowym nie będziemy jeździć bo musisz mieć lata wyjezdzone żeby myć się przejechać więc znów te ładne nowe autobusy trafia w ręce kierowców przed emeryturą którzy czekają tylko do niej i mają w tyle czy się coś popsuło czy nie A Ty po paru latach dostaniesz zniszczone auto na stan i jeszcze Ci wmawiają że nowe . Już w rocznych citarach w większości są zaniedbane bo tylko starzy mogą jezdzic . PRL

      • 2 1

  • PKS (1)

    A 184 co 30 minut? Toż PKS jeździ częściej

    • 6 2

    • 184

      Mówili, że mieszkańcy woleli, żeby autobus jeździł też do PKM-ki. Pokażcie mi takiego jednego, co chciał, żeby autobus jeździł 2x rzadziej, bo co drugi jedzie w drugą stronę zamiast do centrum. Można się przesiąść mówicie, ale na co? na tramwaj? wychodzi dłużej, prawie tak samo jak bym czekał na następny autobus.
      Po co zepsuliście coś co dobrze funkcjonowało?
      184 powinien wrócić na starą trasę i ze starą częstotliwością.

      • 1 0

  • Zweryfikować argumenty pana Zomkowskiego (1)

    Trojmiasto.pl czy nie możecie panu Zomkowskiemu zadać kiku pytań w naszym imieniu?
    1. Niech poda godz odjazdu 283 z częstotliwością co 10 min. Z odniesieniem do rozkładu jazdy.
    2. Co on na to że inne linie mieszczą większe autobusy na wspomnianej przez niego ulicy.
    Zabrał głos. Powiedział totalne bzdury i ma chłop spokój.. jako portal mieszkańców powinniście pociągnąć temat dalej i zweryfikować jego argumenty. Niech weźmie odpowiedzialność za swoje słowa.

    • 6 1

    • Kłamca

      Prawda, gość łże jak pies. Jedyny moment kiedy są dwa autobusy co 10 minut to 7:16 i 7:26 z Warneńskiej. Oba przeładowane, ten drugi to już w ogóle patologia. Podczas wspomnianego w artykule kursu łącznie nie wsiadło ~20 osób (liczyłem na oko). I nawet nie winię gościa, który na 3 minuty zatrzymał autobus bo trzymał się barierki, w normalnych warunkach by nie musiał. Jeszcze jakby jeździły wyłącznie te nowe Mercedesy to byłoby trochę lepiej, ale te stare, rozpadające się powinni już oddać na złom - mają mało miejsca, drzwi psują się non stop, a ich stan wizualny woła o pytanie "czy my jesteśmy państwem Europy?".

      • 2 0

  • Słowo o komunikacji (2)

    Marzę o czasach jak komunikacja nie tylko w trójmieście, ale w całej Polsce stanie całkowicie. Wielu kierowców jest bliskich emerytury, część dorabia będąc na emeryturze na niepełnym etacie, ale wszyscy i tak niedługo zakończą karierę. Nikt normalny nie będzie w takich warunkach pracował za takie marne grosze. Wtedy ten zastępca dyrektorka (nawet sam dyrektorek nie pofatygował się z wypowiedzią, tylko zastępcę wysyła) sam będzie musiał zrobić prawo jazdy. Dla malkontentów, maruderów, narzekających na tłok, ścisk, opóźnienia i awarie zostanie reaktywowane hasło "piechotą zdrowiej"!

    • 6 3

    • (1)

      Jest dokładnie, jak piszesz. Dyrekcja jest g*wno warta- zero wizji, zero przemyśleń. Aby jakoś tam przeciągnąć i tyle. Komunikacja powinna rozwijać się razem z miastem, ale do tego trzeba ludzi z otwartymi głowami, a nie starych komuchow

      • 4 0

      • Podwładni tych asów was popierają!

        Plus dla myślacych!

        • 0 0

  • A potam się dziwią że ludzie nie chcą jeździc tym przybytkiem tylko prowadza od 6.30 walkę o miejsce na smolucha przynajmniej dojada do pracy na czas w komfortowych warunkach szybciej i nie narażając sie na infekcje

    • 6 1

  • Ja tam nie mam takich problemów

    Nie muszę jechać zapchanym autobusem. Po prostu chodzę na pieszo...Zdrowiej i o wiele oszczędniej

    • 0 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane