- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (74 opinie)
- 2 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (135 opinii)
- 3 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (163 opinie)
- 4 Szukają świadków... zderzenia rowerzystów (264 opinie)
- 5 Gwałtowna ulewa nad Trójmiastem (326 opinii)
- 6 Po pożarze hali. Zakaz kąpieli do piątku (169 opinii)
Porwanie marynarzy u wybrzeży Nigerii
U wybrzeży Nigerii porwanych zostało ośmiu polskich marynarzy, którzy stanowili załogę statku Pomerenia Sky. Dla tego armatora pracowników rekrutuje m.in. firma z Gdyni. Na razie nie wiadomo jednak czy któryś z marynarzy pochodzi z Trójmiasta.
Jak podało RMF FM, w sobotę około godz. 4 nad ranem nigeryjscy piraci porwali 11 marynarzy, w tym ośmiu Polaków. Byli oni członkami załogi statku Pomerenia Sky, który płynął z Angoli do nigeryjskiego portu Onne. Gdy kontenerowiec znajdował się ok. 60 mil od wybrzeża, podpłynęły do niego dwie motorówki. Piraci zdołali wejść na pokład statku i sterroryzować załogę.
Zobacz też: Nigeryjscy piraci porwali statek z 16 Polakami na pokładzie [TEKST Z 2015 ROKU]
Właścicielem jednostki jest firma Hammonia Reederei z Hamburga. Marynarzy dla tego armatora rekrutuje m.in. Dohle Marine Services Europe z siedzibą w Gdyni.
- Mogę jedynie potwierdzić, że doszło do uprowadzenia marynarzy, a ich rodziny zostały poinformowane o sprawie. Nie podajemy żadnych szczegółów dla ich dobra - ucina Waldemar Perchel, prezes zarządu Dohle Marine Services Europe.
Czytaj też: Gdynianin w niewoli u somalijskich piratów [TEKST Z 2010 ROKU]
Jak podaje Ministerstwo Spraw Zagranicznych, armator Pomerenia Sky potwierdził, że z pokładu statku u wybrzeży Nigerii uprowadzono 11 członków załogi, w tym 8 obywateli polskich. W MSZ i ambasadzie RP w Abudży (stolicy Nigerii) działają zespoły kryzysowe.
Opinie (323) ponad 20 zablokowanych
-
2018-10-29 21:17
uwaga (3)
Chcącemu nie dzieje się krzywda.
Skoro pływali dla kasy w tym regionie, to powinni się liczyć z takimi incydentami.- 0 17
-
2018-10-29 22:13
.
KODziarstwem śmierdzi na odległość...
- 3 2
-
2018-10-29 22:43
d**il
- 3 0
-
2018-10-29 23:24
Aby tobie kretynie cegła na łeb spadła !!!!!
I nie byłoby takich głupich komentarzy .
- 4 0
-
2018-10-29 21:27
(1)
Dziwne ale ruskich juz nie porywają?
- 3 2
-
2018-10-29 22:48
Porywaja zalogi ruskie, jak najbardziej, np jezeli oszukuja na paliwku i nie dziela sie sprawiedliwie
Kto byl w Nigerii ten wie o co chodzi...
- 3 0
-
2018-10-29 21:38
Oby im się nic nie stało ...
- 7 0
-
2018-10-29 21:49
czas strzelać do bandytów ale to politycznie niepoprawne
- 5 0
-
2018-10-29 21:53
To wina PiS (1)
Brak integracji, trzeba im pomoc
- 1 0
-
2018-10-29 23:26
Że jesteś głupi , to pewnie też wina PiS.
A rozum wyparował przez oglądanie gebelsowskiej propagandy.
- 3 0
-
2018-10-29 22:29
więcej Polaków jak Filipków
porwano połowę załogi, druga połowa została ondeck
nie podano kto jest kapitanem
i czy był porwany
statek stoi
dziwne to wszystko, mam nadzieję, że dobrze się skończy
modlę się- 5 0
-
2018-10-29 22:42
(3)
Mamy jednostki wojskowe przeszkolone do akcji ratunkowych tego typu, zarówno na morzu jak i na lądzie. Pytanie tylko czy ktoś ruszy tyłek czy będą czekać aż armator zapłaci okup...
- 3 3
-
2018-10-29 23:08
Bez rozpoznania zrobią akcję w Nigerii.
Taa ...- 4 0
-
2018-10-29 23:27
Polecam tobie abyś tam pojechał !!!!!!!
Może byś zaczął inaczej mysleć
- 3 0
-
2018-10-30 05:33
Katolickie wojsko nie będzie strzelać do małp, najpierw trzeba zanieć nauki jeżusa chytrusa.
- 0 1
-
2018-10-29 23:22
Jestem .asistą !!!!!. Zdziwienie ? Byłem dwa razy atakowany przez piratów na M. Czerwonym. (2)
Jestem już emerytowanym kapitanem i mogę sobie posiedzieć w domu w ciepłych pantoflach. Niestety , ciągle jest wielka niewiedza w Polsce o pracy na morzu. Przemiany ustrojowe jeszcze dalej odrzuciły Polaków od morza. Sprzedano , zniszczono wielką flotę plo , pżm ( pozostały niedobitki ) , rybacką Dalmor o stoczniach nie wspomnę. Jednak Niemcy naszym kosztem rozwinęły swoją flotę. Sam kiedyś cieszyłem się z pracy u Niemca ..... . niestety , statki handlowe nie są wyposażone w broń ( z wyjątkiem Chińczyków i Rosjan ) . Więc jedynym sposobem jest się ukrycie w ..... maszynowni w specjalnie do tego przygotowanym miejscu. Choć jest z łączność satelitarna i prowiant jest to tylko miejsce pobytu tymczasowego.... . dwukrotnie obroniła mnie i załogę Safety Security składająca się z 4 byłych żołnierzy angielskich wyposażonych w ..... kałasznikowy. Ich pobyt 10 dniowy kosztował 55 000 USD.
- 14 0
-
2018-10-29 23:49
Jestem. asistą!!!!
W pełni się zgadzam z panem.
- 5 0
-
2018-10-30 01:40
Również Izraelczycy zawsze pod bronią pływali :)
Cytadele też wielokrotnie to'' pic na wodę'' nieprawdaż :) tjw.Tylko ochroniarze mogą zapewnić bezpieczeństwo.
- 3 0
-
2018-10-29 23:41
Porwanie Pomerenia Sky (1)
Znam ten statek. Kilka razy byłem na tzw. Zachodniej Afryce, gdzie problem porwań dotyczył głównie tankowców i kradzieży ładunku ropy. Ludzi uprowadza się przy okazji, głównie dla osłony po ataku lub też dla okupu. Wg mnie załoga mogła dać się zaskoczyć, gdyż powinna zamknąć się w tzw. cytadeli lub safe roomie w przypadku nieuniknione ataku i wejścia na pokład. Statek bez załogi, to tylko kupa bezwartościowego żelastwa, gdyż nie ma kim szantażować armatora.Przy dobrej pogodzie motorówki są szybsze od statku, a bandyci, ładnie zwani piratami, dostają się na pokład za pomocą długich drabin z hakami lub po linach z hakami. Nigeria zakazuje przebywania uzbrojonych ochroniarzy na burcie, a to nakręca piractwo. Znamiennym jest to, że piractwo praktycznie zniknęło u wybrzeży Wschodniej Afryki (Somalia), gdzie uzbrojone zespoły profesjonalistów na burcie skutecznie odstraszają potencjalnych napastników. Obecnie wielu doświadczonych marynarzy odmawia wyjazdu w te rejony, a wielokrotnie jadą tam ludzie świeżo awansowani oraz dziadkowie w wieku emerytalnym lub po. Być może brak doświadczenia przyczynił się do ułatwienia bandyckiego ataku?
- 12 1
-
2018-10-30 01:45
Tak jak wyżej Somalia- do Mozambiku na wiosnę tego roku dwa razy przepływałem ,na statku dwie próby ataku
zobaczyli ochroniarzy i usłyszeli strzały ostrzegawcze odpłynęli potulnie :)
- 5 0
-
2018-10-30 00:44
Znana firma (5)
Gdzie była firma i..s.n- znowu ciecia budrzetowe- niestety pozbyliście się stałej ochrony ze statków. Kamizelki ala kul.odporne nadają się na śmietnik. Gogle i reszta sprzetu po 8 latach nie spełnia swoich funkcji, drut kolczasty z 3 rzędów zmalał do 2 czasem do jednego- bo zaopatrzenie jest kwartalne, oszczędności kosztem ludzkiej tragedii. Panie superintendencie nautyczny F.B-niesety RODO niech pan ruszy cztery litery znad Elby i zacznie pracować a nie latac za pannami w biurze. Na tym statku jest znacznie więcej ludzi niż 11 wiec co sie dzieje z resztą. Jest wiele niedociągnięć z ISPS i załogi już dawno zgłaszały swoje uwagi i dalej nic. Mam nadzieję że nie dacie .... tak jak w Dar es Salaam. Trzymam kciuki za marynarzy i za ich rodziny. Musi być dobrze. A marynarzom zanim pospieszą z zatrudnieniem polecam poszukać informacji o tej firmie w internecie.
- 4 1
-
2018-10-30 05:26
(2)
Ochrona jest zakazana w Nigerii. (W somali mozesz miec sekuritasow) Rzad nigeryjski nie wyraza na to zgody. A Ty go popierasz bo chcesz kupowac tania rope
- 1 1
-
2018-10-30 08:05
A kto mówi o ochronie? To przecież turyści, z bronią na grubego zwierza. Afryka w końcu...
- 3 0
-
2018-10-30 16:10
Ochrona
Firma z która była podpisany kontrakt miała tzw. stacje na wodach międzynarodowych sam armator wybudował statek nazwijmy to bazę w tym rejonie by chronić statki których ma sporo w tym rejonie. Niestety oszczędności itd
Długo by pisać pracuje tu prawie 19 lat i dużo można by powiedzieć. Nie pierwszy podobny przypadek tej firmy w tym rejonie.- 0 0
-
2018-10-30 05:30
Wylewasz swoje zale na supera.
Na prawde myslisz ze to on jest decyzyjny w tych sprawach?- 0 1
-
2018-10-31 16:08
Co ma rodo do niemieckiego armatora???
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.