• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Porwanie marynarzy u wybrzeży Nigerii

bra
29 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Polscy marynarze porwani ze statku byli rekrutowani przez firmę z Gdyni. Polscy marynarze porwani ze statku byli rekrutowani przez firmę z Gdyni.

U wybrzeży Nigerii porwanych zostało ośmiu polskich marynarzy, którzy stanowili załogę statku Pomerenia Sky. Dla tego armatora pracowników rekrutuje m.in. firma z Gdyni. Na razie nie wiadomo jednak czy któryś z marynarzy pochodzi z Trójmiasta.



Jak podało RMF FM, w sobotę około godz. 4 nad ranem nigeryjscy piraci porwali 11 marynarzy, w tym ośmiu Polaków. Byli oni członkami załogi statku Pomerenia Sky, który płynął z Angoli do nigeryjskiego portu Onne. Gdy kontenerowiec znajdował się ok. 60 mil od wybrzeża, podpłynęły do niego dwie motorówki. Piraci zdołali wejść na pokład statku i sterroryzować załogę.

Zobacz też: Nigeryjscy piraci porwali statek z 16 Polakami na pokładzie [TEKST Z 2015 ROKU]

Właścicielem jednostki jest firma Hammonia Reederei z Hamburga. Marynarzy dla tego armatora rekrutuje m.in. Dohle Marine Services Europe z siedzibą w Gdyni.

- Mogę jedynie potwierdzić, że doszło do uprowadzenia marynarzy, a ich rodziny zostały poinformowane o sprawie. Nie podajemy żadnych szczegółów dla ich dobra - ucina Waldemar Perchel, prezes zarządu Dohle Marine Services Europe.
Czytaj też: Gdynianin w niewoli u somalijskich piratów [TEKST Z 2010 ROKU]

Jak podaje Ministerstwo Spraw Zagranicznych, armator Pomerenia Sky potwierdził, że z pokładu statku u wybrzeży Nigerii uprowadzono 11 członków załogi, w tym 8 obywateli polskich. W MSZ i ambasadzie RP w Abudży (stolicy Nigerii) działają zespoły kryzysowe.
bra

Opinie (323) ponad 20 zablokowanych

  • uwaga (3)

    Chcącemu nie dzieje się krzywda.

    Skoro pływali dla kasy w tym regionie, to powinni się liczyć z takimi incydentami.

    • 0 17

    • .

      KODziarstwem śmierdzi na odległość...

      • 3 2

    • d**il

      • 3 0

    • Aby tobie kretynie cegła na łeb spadła !!!!!

      I nie byłoby takich głupich komentarzy .

      • 4 0

  • (1)

    Dziwne ale ruskich juz nie porywają?

    • 3 2

    • Porywaja zalogi ruskie, jak najbardziej, np jezeli oszukuja na paliwku i nie dziela sie sprawiedliwie

      Kto byl w Nigerii ten wie o co chodzi...

      • 3 0

  • Oby im się nic nie stało ...

    • 7 0

  • czas strzelać do bandytów ale to politycznie niepoprawne

    • 5 0

  • To wina PiS (1)

    Brak integracji, trzeba im pomoc

    • 1 0

    • Że jesteś głupi , to pewnie też wina PiS.

      A rozum wyparował przez oglądanie gebelsowskiej propagandy.

      • 3 0

  • więcej Polaków jak Filipków
    porwano połowę załogi, druga połowa została ondeck
    nie podano kto jest kapitanem
    i czy był porwany
    statek stoi

    dziwne to wszystko, mam nadzieję, że dobrze się skończy
    modlę się

    • 5 0

  • (3)

    Mamy jednostki wojskowe przeszkolone do akcji ratunkowych tego typu, zarówno na morzu jak i na lądzie. Pytanie tylko czy ktoś ruszy tyłek czy będą czekać aż armator zapłaci okup...

    • 3 3

    • Bez rozpoznania zrobią akcję w Nigerii.

      Taa ...

      • 4 0

    • Polecam tobie abyś tam pojechał !!!!!!!

      Może byś zaczął inaczej mysleć

      • 3 0

    • Katolickie wojsko nie będzie strzelać do małp, najpierw trzeba zanieć nauki jeżusa chytrusa.

      • 0 1

  • Jestem .asistą !!!!!. Zdziwienie ? Byłem dwa razy atakowany przez piratów na M. Czerwonym. (2)

    Jestem już emerytowanym kapitanem i mogę sobie posiedzieć w domu w ciepłych pantoflach. Niestety , ciągle jest wielka niewiedza w Polsce o pracy na morzu. Przemiany ustrojowe jeszcze dalej odrzuciły Polaków od morza. Sprzedano , zniszczono wielką flotę plo , pżm ( pozostały niedobitki ) , rybacką Dalmor o stoczniach nie wspomnę. Jednak Niemcy naszym kosztem rozwinęły swoją flotę. Sam kiedyś cieszyłem się z pracy u Niemca ..... . niestety , statki handlowe nie są wyposażone w broń ( z wyjątkiem Chińczyków i Rosjan ) . Więc jedynym sposobem jest się ukrycie w ..... maszynowni w specjalnie do tego przygotowanym miejscu. Choć jest z łączność satelitarna i prowiant jest to tylko miejsce pobytu tymczasowego.... . dwukrotnie obroniła mnie i załogę Safety Security składająca się z 4 byłych żołnierzy angielskich wyposażonych w ..... kałasznikowy. Ich pobyt 10 dniowy kosztował 55 000 USD.

    • 14 0

    • Jestem. asistą!!!!

      W pełni się zgadzam z panem.

      • 5 0

    • Również Izraelczycy zawsze pod bronią pływali :)

      Cytadele też wielokrotnie to'' pic na wodę'' nieprawdaż :) tjw.Tylko ochroniarze mogą zapewnić bezpieczeństwo.

      • 3 0

  • Porwanie Pomerenia Sky (1)

    Znam ten statek. Kilka razy byłem na tzw. Zachodniej Afryce, gdzie problem porwań dotyczył głównie tankowców i kradzieży ładunku ropy. Ludzi uprowadza się przy okazji, głównie dla osłony po ataku lub też dla okupu. Wg mnie załoga mogła dać się zaskoczyć, gdyż powinna zamknąć się w tzw. cytadeli lub safe roomie w przypadku nieuniknione ataku i wejścia na pokład. Statek bez załogi, to tylko kupa bezwartościowego żelastwa, gdyż nie ma kim szantażować armatora.Przy dobrej pogodzie motorówki są szybsze od statku, a bandyci, ładnie zwani piratami, dostają się na pokład za pomocą długich drabin z hakami lub po linach z hakami. Nigeria zakazuje przebywania uzbrojonych ochroniarzy na burcie, a to nakręca piractwo. Znamiennym jest to, że piractwo praktycznie zniknęło u wybrzeży Wschodniej Afryki (Somalia), gdzie uzbrojone zespoły profesjonalistów na burcie skutecznie odstraszają potencjalnych napastników. Obecnie wielu doświadczonych marynarzy odmawia wyjazdu w te rejony, a wielokrotnie jadą tam ludzie świeżo awansowani oraz dziadkowie w wieku emerytalnym lub po. Być może brak doświadczenia przyczynił się do ułatwienia bandyckiego ataku?

    • 12 1

    • Tak jak wyżej Somalia- do Mozambiku na wiosnę tego roku dwa razy przepływałem ,na statku dwie próby ataku

      zobaczyli ochroniarzy i usłyszeli strzały ostrzegawcze odpłynęli potulnie :)

      • 5 0

  • Znana firma (5)

    Gdzie była firma i..s.n- znowu ciecia budrzetowe- niestety pozbyliście się stałej ochrony ze statków. Kamizelki ala kul.odporne nadają się na śmietnik. Gogle i reszta sprzetu po 8 latach nie spełnia swoich funkcji, drut kolczasty z 3 rzędów zmalał do 2 czasem do jednego- bo zaopatrzenie jest kwartalne, oszczędności kosztem ludzkiej tragedii. Panie superintendencie nautyczny F.B-niesety RODO niech pan ruszy cztery litery znad Elby i zacznie pracować a nie latac za pannami w biurze. Na tym statku jest znacznie więcej ludzi niż 11 wiec co sie dzieje z resztą. Jest wiele niedociągnięć z ISPS i załogi już dawno zgłaszały swoje uwagi i dalej nic. Mam nadzieję że nie dacie .... tak jak w Dar es Salaam. Trzymam kciuki za marynarzy i za ich rodziny. Musi być dobrze. A marynarzom zanim pospieszą z zatrudnieniem polecam poszukać informacji o tej firmie w internecie.

    • 4 1

    • (2)

      Ochrona jest zakazana w Nigerii. (W somali mozesz miec sekuritasow) Rzad nigeryjski nie wyraza na to zgody. A Ty go popierasz bo chcesz kupowac tania rope

      • 1 1

      • A kto mówi o ochronie? To przecież turyści, z bronią na grubego zwierza. Afryka w końcu...

        • 3 0

      • Ochrona

        Firma z która była podpisany kontrakt miała tzw. stacje na wodach międzynarodowych sam armator wybudował statek nazwijmy to bazę w tym rejonie by chronić statki których ma sporo w tym rejonie. Niestety oszczędności itd
        Długo by pisać pracuje tu prawie 19 lat i dużo można by powiedzieć. Nie pierwszy podobny przypadek tej firmy w tym rejonie.

        • 0 0

    • Wylewasz swoje zale na supera.
      Na prawde myslisz ze to on jest decyzyjny w tych sprawach?

      • 0 1

    • Co ma rodo do niemieckiego armatora???

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane