- 1 Ubywa mieszkańców i rozwodów (305 opinii)
- 2 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (25 opinii)
- 3 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (333 opinie)
- 4 Niespokojna noc na gdańskich drogach (167 opinii)
- 5 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (871 opinii)
- 6 Reklamy wideo na przystankach w Gdyni (88 opinii)
Pościg za motocyklistą. Zatrzymano też czterech innych pijanych kierowców
Motocyklista z powiatu kartuskiego w niedzielny wieczór zgłosił akces do słynącego z kuriozalnych wpadek gangu Olsena. Nie dość, że miał 1,5 promila alkoholu w organizmie, to jechał po Gdańsku motocyklem bez tablic rejestracyjnych. Potem próbował jeszcze uciekać przed policją, ale wywrócił się i został złapany.
Czy jakikolwiek plan miał motocyklista, który jechał przez al. Armii Krajowej
Ale po kolei.
W niedzielę ok. godz. 19:25 policjanci z policyjnej grupy Speed patrolowali Gdańsk. Na al. Armii Krajowej zauważyli motocyklistę, który jechał bez tablic rejestracyjnych. Dali więc mu sygnał do zatrzymania.
- Mężczyzna nie zastosował się do polecenia, gwałtownie przyspieszył i zaczął uciekać w kierunku centrum. Funkcjonariusze ruszyli za uciekającą hondą, wysyłając sygnały dźwiękowe i świetlne do zatrzymania się. Ostatecznie policjanci zatrzymali motocyklistę na wjeździe na obwodnicę, na wysokości ul. Szczęśliwej, kiedy na łuku drogi stracił panowanie nad motocyklem i wywrócił się - opowiada sierż. Justyna Chabowska z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Zatrzymanym okazał się 33-latek z powiatu kartuskiego. Brak tablic rejestracyjnych to niejedyne przewinienie, za które będzie musiał odpowiedzieć. Badanie alkomatem wykazało, że miał ponad 1,5 promila alkoholu w organizmie.
Odpowie więc za dwa przestępstwa: niezatrzymanie się do kontroli oraz prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu.
Więcej pijanych w weekend. Mandaty po 2,5 tys. zł
W weekend policjanci z Gdańska zatrzymali też czterech innych kierujących, którzy wsiedli za kierownicę samochodów po alkoholu.
Jeden z nich w sobotę o godzinie 20:50 na ul. Podwale Grodzkie
Inny pijany w niedzielę o godz. 6:20 najechał na ul. Spacerowej
Zatrzymano też 50-latka z Sopotu i 22-latka z Gdańska, którym wcześniej odebrano prawo jazdy.
W niedzielę wysokie kary dostali też pijani rowerzyści, którzy dostali mandaty od 1 tys. zł do 2,5 tys. zł.
Opinie (111) 7 zablokowanych
-
2022-03-21 13:14
Opinia wyróżniona
Po styczniowym spięciu pośladów, już widać rozluźnienie i powrót do starych nawyków (3)
Wnioski? Mandaty wciąż są za małe, brakuje również drabinki mandatowej i odpowiednich konsekwencji, jak np prace społeczne na widoku czy w szpitalach lub hospicjach.
- 74 34
-
2022-03-22 08:35
Dokładnie
Mandat minimalny powinien wynosić 100 tysięcy złotych, i strzał w tył głowy.
Wtedy gawiedź będzie się cieszyć.- 9 0
-
2022-03-21 16:24
Dokładnie popieram (1)
Tylko nie zapomnijmy podwyższyć mandatów pieszym oraz rowerzystą(hulajnogi również), notorycznie przechodzą/przejeżdżają na czerwonym czy też spacerują/jeżdżą sobie środkiem jezdni nie robiąc sobie nic z nadjeżdżających pojazdów (droga może i boczna ale nadal ruchliwa).
Proponuję również rejestrację rowerów oraz obowiązkowe ubezpieczenie,Tylko nie zapomnijmy podwyższyć mandatów pieszym oraz rowerzystą(hulajnogi również), notorycznie przechodzą/przejeżdżają na czerwonym czy też spacerują/jeżdżą sobie środkiem jezdni nie robiąc sobie nic z nadjeżdżających pojazdów (droga może i boczna ale nadal ruchliwa).
Proponuję również rejestrację rowerów oraz obowiązkowe ubezpieczenie, przydałby się również tablicę po których można zidentyfikować takiego pacjenta i dzięki temu może zastanowi się dwa razy zanim zacznie głupkować wiedząc że wszyscy teraz mają kamery i do niego mandat również może przyjść.
Bądźmy konsekwentni, niech kary będą dotkliwie dla każdego cwaniaka.- 15 4
-
2022-03-21 22:16
proponuję skupić uwagę na kierowcach jeżdżących bez wykupionego OC
a nie pisać farmazonów o "zagrożeniu stwarzanym przez cyklistów" nie schodzących z roweru w czasie przemieszczania się na drugą stronę jezdni. Nie znam przypadków potrącenia przez cyklistę pieszego na przejściu, podczas gdy na przejściu - na zielonym świetle- wielu pieszych było potrąconych przez kierowców. Cyklista ma prawo poruszać się po jezdni,
a nie pisać farmazonów o "zagrożeniu stwarzanym przez cyklistów" nie schodzących z roweru w czasie przemieszczania się na drugą stronę jezdni. Nie znam przypadków potrącenia przez cyklistę pieszego na przejściu, podczas gdy na przejściu - na zielonym świetle- wielu pieszych było potrąconych przez kierowców. Cyklista ma prawo poruszać się po jezdni, nawet jeśli na niej jest spory ruch, jeśli obok nie ma drogi dla rowerów prowadzącej w kierunku, w którym chce się poruszać. Warto odróżniać narażanie się na ryzyko od stwarzania zagrożenia dla innych wtedy, gdy się lekceważy limity prędkości na terenie zabudowanym.
- 3 12
-
2022-03-21 13:56
Opinia wyróżniona
W komentarzach widać poziom wyobraźni... (19)
Jak na rowerze po pwiku to nic strasznego...
Tak właśnie wygląda polska mentalność. A że wpadnie pod samochód to nic takiego... A potem pretensje do kierowcy będą...
Albo jak wymusi i kierowca skasuje czyjeś auto albo uszkodzi swoje... Też pikuś. Ważne żeby rowerzysta mógł se strzelić piwko.
Leczcie się ludzie, albo zwyczajnie milczcie.- 87 17
-
2022-03-21 16:30
Problem jest inny (4)
Widełki upojenia alkoholowego powinny zostać zmienione, w dużej części świata 0,5 promila jest uważane za dozwolone i nad tym powinniśmy się zastanowić.
Chore jest to że człowiek który wypił piwo 2h temu ma powiedzmy 0,3promila i w świetle prawa jest traktowany tak samo jak pacjent który wypił pół litra wódki i ma 2 promile...
Ja rozumiem że mandaty to świetny sposób na dziurę budżetową ale to już są jaja!- 11 1
-
2022-03-21 17:45
trzezwy, troche trzezwy, nietrzezwy mniej.. bardziej. nie ma znaczenia (3)
alkohol wplywa na nasze reakcje i moze zrujnowac komus i Tobie zycie, takie prawo zeby zniechecic i dobrze jesli jestes za wypiciem piwa dwoch to wyobraz sobie ze nie znasz dnia i godziny, wyobraz sobie siebie w pierdlu?
- 2 7
-
2022-03-21 19:10
Przeczytaj jeszcze raz
I naucz się pisać po Polsku :)
Chętnie bym podyskutował ale widać że Ty masz duże problemy osobiste i w Twoim wypadku faktycznie jedno piwo mogłoby spowodować katastrofę.- 1 0
-
2022-03-21 17:49
(1)
Ale czy myślisz, że tylko alkohol tak działa?
Masz tysiące chorych ludzi, którzy codziennie jeżdżą po drogach. I przy nich zdrowy typ co wypił dwa piwa to jak młody bóg.
Nie mowie, że to ok, ale pisze o faktach i braku konsekwencji
Kto zrobi większe zagrożenie? 30etni 90kg byk po dwóch piwa czy 70latek otyły z wieloma przewlekłymi chorobami?- 7 2
-
2022-03-21 19:17
Dokładnie
Chcecie poprawy bezpieczeństwa, proponuję chociażby badania psychologiczne czy też zakaz prowadzenia auta po różnych lekach.
Nie jestem za alkoholem bo sam uważam że jest szkodliwy ale obecne przepisy to kpina.
Trzeba odróżnić osobę za przeproszeniem najeb.. a człowiekiem który jedzie sobie spokojnie rowerem czy tam autem z 0,3 gdzie wypił jedno piwo leżąc na plaży...
To jest przecież parodia a nie przepisy.- 6 0
-
2022-03-21 14:04
(12)
czym innym jest kogoś zabić przez swoją głupotę, a czym innym jest zabić siebie z własnej głupoty.
jeżeli nie widzisz różnicy to już ci nie pomożemy.
Rowerzysta w praktyce nawet po pijaku nie jest zagrożeniem dla osób trzecich.- 9 29
-
2022-03-21 14:13
(4)
Jakims tam minimalnym i statystycznym jest, dużo zależy od kultury i znajomości swojego organizmu.
Sam nie raz jechałem po piwie czy dwóch i będę to robił dalej, po takiej ilości nie czuje się pijany. Nie ma nic lepszego jak długa trasa latem na rowerze gdzieś na zad*piu i piwko, dwa w trakcie...pod jakimś wiejskim sklepem czy w knajpie do obiadu- 2 9
-
2022-03-21 16:44
(1)
I spoko jak znasz swoje reakcje itp. Niestety prawo zawsze równa wszystkich w dół. Dla mnie osobiście dwa piwka to pozamiatane na rowerze, taki słabiak w alko jestem ;) Ale traska 60-80km i kawka w drodze to już rewelacja. Byle z daleka od kierofczków, bo to często nieumyślna próba pozbawienia zdrowia i życia.
- 1 5
-
2022-03-21 16:53
Prawda
Lekki nie jestem) i moja jazda to chill i rekreacja, przystanki, zwiedzania...
Kocham rower, ale kolarz ze mnie żaden.
Sam byłem na szosie dwa razy celowo zepchnięty z drogi plus raz potrącony (tylko koło ucierpiało), a typ się nawet nie zatrzymał.
Więc obecnie gravel i MTB, szosa ok, ale nie sprawia mi to przyjemności (brak relaksu, ciągła czujność)... Dobrze, że za zachodnią granicę sytuacja i wiele lepsza i zakompleksionych chamów o wiele mniej- 0 3
-
2022-03-21 14:39
(1)
W takim razie w niczym nie jesteś lepszy od "kierofczyków" z raportu.
- 2 2
-
2022-03-21 14:41
Jakoś będę z tym musiał żyć
Mi pasuje- 2 2
-
2022-03-21 14:11
(6)
Nie jest. Do momentu, aż w kogoś wjedzie i zostanie tym zagrożeniem.
- 18 3
-
2022-03-21 14:16
(5)
Zdrowy byk po dwóch piwach na rowerze jest pewnie mniej niebezpieczny niż ktoś schorowany lub choćby chory na cukrzycę.
Jakoś w Czechach nikt nie ma problemu z piwkiem czy dwoma i rowerzysty. Zawsze jak tam jest w miejscach rowerowych to piwko to standard, sam oczywiście też pije- 8 12
-
2022-03-21 21:02
Ale już kierowca poruszający się samochodem stabilnym na 4 kołach jest zagrożeniem. Ehh te podwójne standardy. Rowerzysta łamie przepisy, spoko przecież rowerem jest gorzej ruszyć spod świateł więc niech jedzie na czerwonym. Rowerzysta kogoś potrąci i połamie... trudno zdarza się, ale ci kierowcy to ludzi łamią aż strach wyjść na ulicę. Hipokryci do kwadratu.
- 4 1
-
2022-03-21 16:29
Nałogowiec (1)
też mówi że dwa piwka to nic
- 4 1
-
2022-03-21 16:37
Bo to tak jest.
Myślisz, że tylko dwa piwa to zagrożenie?
Pomyśl ilu chorych psychicznie i fizycznie jeździ po drogach. I co? I nic. Często widzę jakiegoś opasłego typa w starym szrocie, który prawie zasypia, a o tych z kompleksami nawet nie pisze- 1 6
-
2022-03-21 14:37
(1)
Jakoś w USA nikt nie ma problemu z piwkiem czy dwoma u kierowcy.
- 7 2
-
2022-03-21 14:40
Nie wiem jaka stanach, nie byłem, ale znam kogoś kto był...
Tak czy owak zdrowemu na umyśle i zdrowiu typowi dwa piwa nie robią- 5 4
-
2022-03-21 14:02
Faktycznie
Po piwku czy dwóch rowerzysci masowo powodują takie wypadki jak opisujesz...
Codziennie
Sam jak wypije dwa piwa to jadę rowerem ponad 30 km/h od lewej do prawej, tak mną miota i taki mam power- 10 22
Wszystkie opinie
-
2022-03-21 13:10
(1)
jak widać odebranie prawa jazdy w Polsce do niczego nie zobowiązuje. Ilu takich kierowców jeździ po ulicach wiedząc, że są bezkarni?
- 55 5
-
2022-03-21 13:37
mnóstwo
widać kary nadal są zdecydowanie za niskie. Kiedy konfiskata samochodu?
- 7 14
-
2022-03-21 13:11
W niedzielę wysokie mandaty dostali też rowerzyści, którzy dostali mandaty od 1 tys. zł do 2,5 tys. zł. Czytaj więcej na: (28)
Za co?
- 16 11
-
2022-03-21 13:13
(4)
może za brak OC podczas korzystania z jezdni?
- 8 20
-
2022-03-21 14:13
Z statystyk wynika, że pijanych na rowerach jest 120x więcej niż w autach. (3)
Patrząc jak wielu z nich jeździ slalomem po chodnikach to jest to przynajmniej 120x więcej.
- 6 4
-
2022-03-21 14:19
(2)
Ja myślę, że z 500x
- 4 0
-
2022-03-21 14:28
haha
ta
- 1 0
-
2022-03-21 14:39
Jeżeli to dla tvp piS to 1000% niech Szczyjnia i Reklamowizja za abonament Ma !
- 2 0
-
2022-03-21 13:15
(9)
Pewnie za jazdę po pijanemu. Przynajmniej za to surowe mandaty dotyczą też rowerzystów.
- 7 2
-
2022-03-21 13:26
Tak jak zwykle nie nie bronię rowerzystów, za to co odstawiają na swoich pojazdach, (4)
tak w tym przypadku mandaty za jazdę rowerem po piwku są głupotą.
- 12 13
-
2022-03-21 13:32
Jak są po piwku i wymusza pierwszeństwo lub się przewrócą (3)
to mogą spowodować niebezpieczne zachowanie u kierowcy który instynktownie będzie unikał najechania na obcisłogacia i spowoduje to realne zagrożenie dla innych uczestników ruchu w tym pieszych ale rowerzyści prócz braku znajomości przepisów mają problemy z racjonalnym myśleniem.
- 11 5
-
2022-03-21 13:40
mogą ale takie rzeczy praktycznie się nie zdarzają, a kierowca? nawet na trzeźwo staranuje tramwaj
- 6 7
-
2022-03-21 13:54
Z racjonalnym myśleniem sam masz problem, pewnie od urodzenia.
Akurat to, że ci ubrani w obcisłe będą jechać nachalni jest tak prawdopodobne jak uderzenie komety. Prędzej dotyczy to takich jak ty co wyskoczą z gryla na działce typu rodo, jubilatem po brakujące alko do żabki lub biedronki.- 2 6
-
2022-03-21 14:29
a teraz zestaw to deb..lu z wyprzedzaniem rowerzysty w odstępie 10 cm z prędkością 120 na godzinę na szosie za miastem taryfikatorek och..jałego pislandu wycenia to na 300 zł
- 3 2
-
2022-03-21 13:39
różnica między kierowcą, a rowerzystą jest taka że rowerzyści nawet jak wypiją to się nie rozbijają (2)
nie rzucają w oczy... więc to żaden problem.
- 6 13
-
2022-03-21 13:52
taaa (1)
A jak nawalony wjedziesz na super szybkości w jakąś drobną kobitkę albo herubinka w obcisłych dżinsikach to co nic się ni stanie. I tu się mylisz bo znam przypadek że taki d**il potrącił starszego faceta a ten po paru dniach zmarł.
- 8 3
-
2022-03-21 13:59
Możliwe, ale statystycznie bardzo rzadkie, mało prawdopodobne. Tak prowdopodne jak zawał na rowerze, wjechanie w kogoś i to tak, że go zabijesz.
Poza tym wolałbym wiedzieć więcej jak wyglądała interwencja...czy złapali kogoś kto w ogródku wypił dwa piwa i na chillu jechał czy kogoś kto miał 2 promile i jechal środkiem obwodnicy na rowerze.
Dla mnie to robi różnicę- 4 8
-
2022-03-21 14:28
te mandaty to wymysł chorego łba chorego umysłowo id..ty chciałbym się dowiedzieć jaka jest ich ściągalność niech zgadnę żadna lub prawie żadna?
- 2 1
-
2022-03-21 13:26
(7)
No właśnie.
Szkoda, że nie napisali.
Nawet jak byli po alko to i tak sporo.
To nie samochód, najwyżej sobie łeb rozwalą- 6 9
-
2022-03-21 14:15
(6)
Czyli rowerzystom wszystko wolno, bo cokolwiek zrobią "to i tak spoko"?
- 5 3
-
2022-03-21 14:18
(5)
Tak
Wolno wszystko
W granicach rozsądku i jeśli innym nie szkodza.
Bo nie dam sobie wmówić, że zdrowy fizycznie i psychicznie koń po piwie jest zabójcą na rowerze- 4 4
-
2022-03-21 14:33
(4)
Pijany kierowca złapany przed wypadkiem też nikomu nie szkodzi. Dopiero w momencie wypadku szkodzi innym. Tak samo pijany rowerzysta szkodzi innym dopiero w momencie wypadku, dlatego musi zostać złapany przed wypadkiem i dostać surowy mandat.
- 3 0
-
2022-03-21 14:38
Oczywiście nie widzisz roznicy pomiędzy 100 kg jadącymi naście na godzinę lub kilka a 2 tonami jadącymi ponad 100 lub więcej
- 1 1
-
2022-03-21 14:42
Prewencyjnie wszystkie rowery zajumać ? (2)
- 2 0
-
2022-03-21 14:48
(1)
Pojawił się pomysł zabierania samochodów pijanym kierowcom, więc zajumanie roweru pijanemu rowerzyście jest bardzo dobrym pomysłem, ale oczywiście oprócz tego mandat za 2500zł.
- 4 0
-
2022-03-21 15:00
A zabrany sprzęt powinien trafić do wyborców PiS.
Tak pewnie byś chciał- 2 2
-
2022-03-21 13:54
W imię zasad... (1)
Na każdym skrzyżowaniu powinny być kamery i powinny się sypać mandaty za każde wykrocznie. Ludzie nauczyliby się jeździć.
Nie tylko rowerzyści, ale każdy.- 8 1
-
2022-03-21 14:00
Masz jakąś traumę z tymi rowerzystami?
- 2 7
-
2022-03-21 14:28
(1)
za bzdury w tym och..jałym kraiku za jazdę po piwie na rowerze się dostaje mniejszy mandat niż za wyprzedzanie rowerzysty na żyletkę będące powodowaniem zagrożenia jego życia ale tak to jest jak banda poj..bów bierze się za stanowienie prawa
- 1 0
-
2022-03-21 14:34
Racja
Ale pisowcy jaka wiesz nie lubią aktywności fizycznej, a jak masz rower droższy niż ich pasat to w ogóle piana z pyska im leci- 0 3
-
2022-03-23 13:47
Za niemanie świateł.
- 0 0
-
2022-03-21 13:14
Tylko tylu
- 5 4
-
2022-03-21 13:14
Opinia wyróżniona
Po styczniowym spięciu pośladów, już widać rozluźnienie i powrót do starych nawyków (3)
Wnioski? Mandaty wciąż są za małe, brakuje również drabinki mandatowej i odpowiednich konsekwencji, jak np prace społeczne na widoku czy w szpitalach lub hospicjach.
- 74 34
-
2022-03-21 16:24
Dokładnie popieram (1)
Tylko nie zapomnijmy podwyższyć mandatów pieszym oraz rowerzystą(hulajnogi również), notorycznie przechodzą/przejeżdżają na czerwonym czy też spacerują/jeżdżą sobie środkiem jezdni nie robiąc sobie nic z nadjeżdżających pojazdów (droga może i boczna ale nadal ruchliwa).
Proponuję również rejestrację rowerów oraz obowiązkowe ubezpieczenie, przydałby się również tablicę po których można zidentyfikować takiego pacjenta i dzięki temu może zastanowi się dwa razy zanim zacznie głupkować wiedząc że wszyscy teraz mają kamery i do niego mandat również może przyjść.
Bądźmy konsekwentni, niech kary będą dotkliwie dla każdego cwaniaka.- 15 4
-
2022-03-21 22:16
proponuję skupić uwagę na kierowcach jeżdżących bez wykupionego OC
a nie pisać farmazonów o "zagrożeniu stwarzanym przez cyklistów" nie schodzących z roweru w czasie przemieszczania się na drugą stronę jezdni. Nie znam przypadków potrącenia przez cyklistę pieszego na przejściu, podczas gdy na przejściu - na zielonym świetle- wielu pieszych było potrąconych przez kierowców. Cyklista ma prawo poruszać się po jezdni, nawet jeśli na niej jest spory ruch, jeśli obok nie ma drogi dla rowerów prowadzącej w kierunku, w którym chce się poruszać. Warto odróżniać narażanie się na ryzyko od stwarzania zagrożenia dla innych wtedy, gdy się lekceważy limity prędkości na terenie zabudowanym.
- 3 12
-
2022-03-22 08:35
Dokładnie
Mandat minimalny powinien wynosić 100 tysięcy złotych, i strzał w tył głowy.
Wtedy gawiedź będzie się cieszyć.- 9 0
-
2022-03-21 13:15
(1)
5ciu złapanych a i zapewne 500 miało farta...kary są zbyt małe aż dziw że cały czas jest tyle nieodpowiedzialnych osób którym żal dać 5 dych na taxi...
- 19 16
-
2022-03-21 13:16
W tym ty.
- 12 6
-
2022-03-21 13:17
Zaczęło się. Trochę słońca i wczoraj już słyszałem ryk silnika piłowanego dla lansu, teraz jazda po pijaku, (2)
a za chwilę będziemy mieć coroczny wysyp lansiarzy na ścigaczach, ryczących silnikami, jeżdżących na wariata i mających wszystko gdzieś. Wszystko oprócz lansu.
- 26 11
-
2022-03-21 13:41
dla lansu?
przecież to budzi jedynie zażenowanie
- 5 3
-
2022-03-22 07:33
Zmień pracę weź kredyt to może też Cię będzie kiedyś stać
- 3 1
-
2022-03-21 13:18
Tak, interesujący są ci rowerzyści ..
- 7 1
-
2022-03-21 13:19
(4)
W odpowiedzi do pytania z ankiety to zdarzyło mi się zarzygać taxówkę. :((
- 9 2
-
2022-03-21 13:35
ja bym się starał o takiej historii nie pamiętać , z pewnością nie chwaliłbym się tym na forach internetowych. No ale każdy ma swoje powody do dumy.
- 5 2
-
2022-03-21 14:50
Nie martw się koleżanko. Nie jesteś sama :)
- 3 1
-
2022-03-21 15:56
I potem takie jak ty żalą się w mediach, że jakiś kierowca bolca chciał je zgwałcić
- 1 2
-
2022-03-22 22:11
Wiadomo; pinda!!
- 0 0
-
2022-03-21 13:21
Będzie lepiej
Kwestia czasu.
- 1 12
-
2022-03-21 13:27
Tłumienie polskiej tradycji (1)
Dumny Polski Naród niebawem zostanie spacyfikowany totalnie.
Jak nie pić???
Jak żyć???- 7 11
-
2022-03-21 13:31
Ciebie widać ciągle trzyma.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.