- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (385 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (230 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (123 opinie)
- 4 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (44 opinie)
- 5 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (54 opinie)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (30 opinii)
Nowe osiedle między bastionami i Motławą. Budowa potrwa 12 lat
Zabudowa terenu dawnego dworca Kłodno przy ul. Toruńskiej potrwa nawet 12 lat. Niezagospodarowany i niedostępny od lat dla mieszkańców teren stanie się łącznikiem między Starym Przedmieściem i południową częścią Wyspy Spichrzów. Wraz z dwoma budynkami, które już są w budowie, przy nabrzeżu Motławy powstanie ogólnodostępny bulwar i nadwodny plac.
Od czasu likwidacji prowadzącej do niego linii kolejowej i wyburzenia kolejowych budynków to po prostu ogromny plac o powierzchni 55 tys. m kw. rozciągający się między ul. Toruńską (od północy), ślepą odnogą Motławy (Stara Motława) (od zachodu) i bastionami nad Opływem Motławy (od południa).
![Dworzec Kłodno - pierwszy dworzec kolejowy w Gdańsku](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3229/150x100/3229914__kr.webp)
10 lat od zakupu do rozpoczęcia budowy
Trójmiejska firma Invest Komfort kupiła ten teren od PKP w 2014 r. za 26,15 mln zł.
Dwa lata później, czyli pod koniec 2016 r., radni miejscy uchwalili miejscowy plan zagospodarowania tego obszaru. Dopuszcza on powstanie budynków mieszkalno-usługowych o wysokości od 12 do 23 m.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Oferty mieszkań na Starym Przedmieściu blisko centrum
Dwa lata później, czyli w 2018 r., rozstrzygnięty został konkurs na koncepcję zagospodarowania terenów byłego dworca Kłodno. Wygrała propozycja pracowni BJK Architekci.
![Pięć wizji zabudowy Dworca Kłodno w Gdańsku](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/2066/150x100/2066850__kr.webp)
Od tego czasu niewiele się na tym terenie działo. Co prawda na początku 2022 r. Invest Komfort otrzymał pozwolenie na budowę dwóch budynków wielorodzinnych z usługami i garażem, ale prace faktycznie ruszyły dopiero pod koniec 2023 r.
Nadwodny plac o powierzchni 10 tys. m kw.
Po pół roku pierwsza kondygnacja obu budynków wyłoniła się już z ziemi. Inwestor postanowił szerzej opowiedzieć o projekcie osiedla, które będzie największym w tej części Gdańska. Zyskało ono nazwę Off Miasto.
- Nazwa oznacza umiejscowienie w bezpiecznej odległości od głównego miasta i od Wyspy Spichrzów, czyli miejsc turystycznych - wyjaśnia Michał Ciomek, wiceprezes Invest Komfortu. - Nasze osiedle ma być miejscem do zamieszkania, a nie do wynajmowania turystom. Potwierdzają to klienci, którzy już dawno zapisali się na mieszkania i którzy deklarują zakup dla siebie, a nie jako inwestycja na wynajem.
Zniechęcać do traktowania mieszkań na tym osiedlu jako bazy hotelowej mają metraże mieszkań, większe niż w przypadku apartamentów turystycznych.
W pierwszym etapie powstają dwa budynki. Jednocześnie zagospodarowany zostanie także plac przy nabrzeżu Starej Motławy
- Całe osiedle będzie otwarte i dostępne, a architektura budynków różnorodna - opowiada Tomasz Janiszewski z pracowni BJK. - Tworzymy nową ulicę w połowie zespołu budynków jako kręgosłup komunikacyjny, ale w boczne ulice nie wpuścimy aut. Samochód ma być intruzem.
Nowa ulica będzie nosić mię Jana Ożdżyńskiego, polskiego harcerza zamordowanego przez Niemców w 1939 r. Deweloper przebuduje także fragment ul. Toruńskiej, z którym wspomniana ulica będzie się łączyć.
Tysiąc mieszkań w sześciu etapach
Dwa pierwsze budynki wraz z nabrzeżem mają być gotowe do zamieszkania jesienią 2026 r.
Realizacja całości osiedla Off Miasto będzie podzielona na sześć etapów i potrwać nawet 12 lat. W sumie powstanie tu ponad 1 tys. mieszkań i kilkadziesiąt lokali usługowych.
- To będzie największe założenie mieszkaniowe w tej części Gdańska - podkreśla Norbert Miętki z Działu Marketingu Invest Komfortu.
Dodajmy, że na terenie dawnych zakładów mięsnych
Inwestycje
Miejsca
Opinie (272) 8 zablokowanych
-
2024-06-20 21:30
Betonowe złoto
Polacy nie mają wiedzy ekonomicznej i i tak kupią na wynajem
- 7 1
-
2024-06-20 21:30
Dziękujemy za jeszcze większe korki
Wciskają jeszcze więcej bloków, mieszkań a o polepszeniu dojazdu jak zwykle nikt nie pomyślał. Ktoś powie problem nowych mieszkańców, ale nikt nie myśli o obecnych mieszkańcach
- 10 0
-
2024-06-20 21:49
Niesamowite kto by się spodziewał, że powstanie więcej blokowisk z kurnikami zwanymi apartamentowcami pod wynajem. W Gdańsku nawet pomyśleć o mieszkańcach i ich potrzebach jest wstyd.
- 12 0
-
2024-06-20 22:14
Okropne bloki, dlaczego miasto wraz z architektem miejskim nie może w planie zagospodarowania określić jak powinny wyglądać budynki w tym wypadku powinny nawiązywać do historii tego miejsca
- 10 0
-
2024-06-20 23:01
Miejmy nadzieję, że te tereny będą przypominały bardziej Garnizon ni Z zwykle blokowisko- sypialnię. Niestety biorąc pod uwagę, że Młode Miasto z szumnych zapowiedzi staje się sypialnia to kiepsko to widzę.
- 9 0
-
2024-06-20 23:06
Czyli tylko klitki na wynajem bo kto normalny jest
gotowy by mieszkać12 lat na budowie!?
- 8 0
-
2024-06-20 23:31
Co za kraj? Nowa część miasta powstanie w 12 lat
... a dyskusje o elektrowni atomowej od 30 się ciągną jak flaki z olejem, i ciągle jest guzik z pentelką. Albo takie cepeka. To tak jakby wybudować autorstradę na uczęszczanym szlaku komunikacyjnym i tylko pobierać drobną opłatę za sam przejazd, co już samo w sobie wystarczyłoby aby umacniać się gospodarczo. Ale nie. U nas premier powiedział że woli jechać taksówką na lotnisko Wałęsy niż żeby było jakieś cepeka, i cepeka nie będzie. A wszyscy inteligentni którzy protestowali przeciwko tej budowie oczywiście się cieszą jak dzieci że stanęło na "naszym", bo przecież od początku było jasne że chodzi tylko o to aby dowalić "tamtym". Tyle że w swej naiwności nie wiedzą, że dzięki temu jakaś część przemysłu u nas nie powstanie, oni sami oraz ich dzieci nie będą miały dzięki temu szansy na lepiej płatną pracę i nie pozostanie nic innego jak tylko pójść na kasę w sklepach wielkopowierzchniowych sieci od naszych zachodnich sąsiadów. I takie tam drobiazgi. U nas po peerelu wszystko było do zaorania. Nie mieliśmy nowoczesnego przemysłu - to jasne. Ale gdyby ktoś pomyślał perspektywicznie i mądrze zarządził choćby tylko częścią, to ona znalazłaby dla siebie nisze w nowoczesnym świecie. Ale nie, trzeba było zaorać wszystko i to do tego stopnia, że nawet nowoczesnej sieci handlowej z prawdziwego zdarzenia nie dało się utworzyć z pozostałości sklepów gieesu czy społem. Trzeba było oddać to w obce ręce. To się nie dziwcie że tamci działali tylko w swoim interesie i dalej będą to robić.
- 9 0
-
2024-06-20 23:41
Architectural Uprising
Poszukajcie i popatrzcie, jak się obecnie w święcie buduje w takich miejscach.
Również w Polsce.
Jak żałośnie ten plan wygląda, chociażby przy resztkach dworca Kłodno...
Albo placu Wałowym...- 5 0
-
2024-06-21 00:10
Kłodno
W jakim okresie ta nazwa była używana, do 2006 działał tam dworzec towarowy Gdańsk Brama Nizinna.
- 5 0
-
2024-06-21 00:16
Zabytki
A ja mam pytanie. Czy te nowe koncepcje będą brały pod uwagę historyczną część tego miasta czy burzymy to co wyjątkowe i piękne i lejemy beton
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.