• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe osiedle między bastionami i Motławą. Budowa potrwa 12 lat

Michał Brancewicz
20 czerwca 2024, godz. 16:30 
Opinie (272)
W pierwszym etapie powstają dwa budynki z szarej i czerwonej cegły widoczne w prawym rogu oraz ogólnodostępny bulwar i plac nad wodą. W pierwszym etapie powstają dwa budynki z szarej i czerwonej cegły widoczne w prawym rogu oraz ogólnodostępny bulwar i plac nad wodą.

Zabudowa terenu dawnego dworca Kłodno przy ul. ToruńskiejMapka potrwa nawet 12 lat. Niezagospodarowany i niedostępny od lat dla mieszkańców teren stanie się łącznikiem między Starym Przedmieściem i południową częścią Wyspy Spichrzów. Wraz z dwoma budynkami, które już są w budowie, przy nabrzeżu Motławy powstanie ogólnodostępny bulwar i nadwodny plac.



Mieszkanie w tej części Gdańska:

Dworzec Kłodno to termin znany starszym mieszkańcom i miłośnikom historii Gdańska, ale ponieważ nie działa już od 30 lat, wielu osobom może to już nic nie mówić.

Od czasu likwidacji prowadzącej do niego linii kolejowej i wyburzenia kolejowych budynków to po prostu ogromny plac o powierzchni 55 tys. m kw. rozciągający się między ul. Toruńską (od północy), ślepą odnogą Motławy (Stara Motława) (od zachodu) i bastionami nad Opływem Motławy (od południa).

Dworzec Kłodno - pierwszy dworzec kolejowy w Gdańsku Dworzec Kłodno - pierwszy dworzec kolejowy w Gdańsku

10 lat od zakupu do rozpoczęcia budowy



Trójmiejska firma Invest Komfort kupiła ten teren od PKP w 2014 r. za 26,15 mln zł.

Dwa lata później, czyli pod koniec 2016 r., radni miejscy uchwalili miejscowy plan zagospodarowania tego obszaru. Dopuszcza on powstanie budynków mieszkalno-usługowych o wysokości od 12 do 23 m.



Dwa lata później, czyli w 2018 r., rozstrzygnięty został konkurs na koncepcję zagospodarowania terenów byłego dworca Kłodno. Wygrała propozycja pracowni BJK Architekci.

Wizja zabudowy całego terenu przygotowana w 2018 r. przez pracownię BJK Architekci, która wygrała konkurs. Wizja zabudowy całego terenu przygotowana w 2018 r. przez pracownię BJK Architekci, która wygrała konkurs.
Pięć wizji zabudowy Dworca Kłodno w Gdańsku Pięć wizji zabudowy Dworca Kłodno w Gdańsku

Od tego czasu niewiele się na tym terenie działo. Co prawda na początku 2022 r. Invest Komfort otrzymał pozwolenie na budowę dwóch budynków wielorodzinnych z usługami i garażem, ale prace faktycznie ruszyły dopiero pod koniec 2023 r.

Nadwodny plac o powierzchni 10 tys. m kw.



Pierwsze dwa budynki powoli wychodzą z ziemi. Mają być gotowe, razem z nabrzeżem, jesienią 2026 r. Pierwsze dwa budynki powoli wychodzą z ziemi. Mają być gotowe, razem z nabrzeżem, jesienią 2026 r.
Po pół roku pierwsza kondygnacja obu budynków wyłoniła się już z ziemi. Inwestor postanowił szerzej opowiedzieć o projekcie osiedla, które będzie największym w tej części Gdańska. Zyskało ono nazwę Off Miasto.

- Nazwa oznacza umiejscowienie w bezpiecznej odległości od głównego miasta i od Wyspy Spichrzów, czyli miejsc turystycznych - wyjaśnia Michał Ciomek, wiceprezes Invest Komfortu. - Nasze osiedle ma być miejscem do zamieszkania, a nie do wynajmowania turystom. Potwierdzają to klienci, którzy już dawno zapisali się na mieszkania i którzy deklarują zakup dla siebie, a nie jako inwestycja na wynajem.
Zniechęcać do traktowania mieszkań na tym osiedlu jako bazy hotelowej mają metraże mieszkań, większe niż w przypadku apartamentów turystycznych.

Zabudowa całego terenu dawnego dworca Kłodno zajmie co najmniej 12 lat. Zabudowa całego terenu dawnego dworca Kłodno zajmie co najmniej 12 lat.
W pierwszym etapie powstają dwa budynki. Jednocześnie zagospodarowany zostanie także plac przy nabrzeżu Starej MotławyMapka o powierzchni ok. 10 tys. m kw. oraz nadwodny bulwar.

- Całe osiedle będzie otwarte i dostępne, a architektura budynków różnorodna - opowiada Tomasz Janiszewski z pracowni BJK. - Tworzymy nową ulicę w połowie zespołu budynków jako kręgosłup komunikacyjny, ale w boczne ulice nie wpuścimy aut. Samochód ma być intruzem.
Nowa ulica będzie nosić mię Jana Ożdżyńskiego, polskiego harcerza zamordowanego przez Niemców w 1939 r. Deweloper przebuduje także fragment ul. Toruńskiej, z którym wspomniana ulica będzie się łączyć.

  • Wnętrza zostały zaprojektowane z dbałością o każdy detal.
  • Wnętrza zostały zaprojektowane z dbałością o każdy detal.

Tysiąc mieszkań w sześciu etapach



Dwa pierwsze budynki wraz z nabrzeżem mają być gotowe do zamieszkania jesienią 2026 r.

Realizacja całości osiedla Off Miasto będzie podzielona na sześć etapów i potrwać nawet 12 lat. W sumie powstanie tu ponad 1 tys. mieszkań i kilkadziesiąt lokali usługowych.

- To będzie największe założenie mieszkaniowe w tej części Gdańska - podkreśla Norbert Miętki z Działu Marketingu Invest Komfortu.
Dodajmy, że na terenie dawnych zakładów mięsnychMapka, na nieco większym terenie, bo o powierzchni 65 tys. m kw., deweloper Vastint planuje budowę osiedla z 700 mieszkaniami.

Miejsca

Opinie (272) 8 zablokowanych

  • Cz y musi być " Of"?

    Czy nie ma lepszego polskiego słowa.?Gdańsk to chyba ciągle polskie miasto.

    • 4 1

  • Nic nie powstrzyma przed wynajmem

    To doskonała inwestycja, punkt idealny, cena przystępna. Ile okien tyle zmieszczę pokoi :) więc poza cena lokalu 100 000 w wyposażenie i tylko czekać na hołotę. Zwrot w ciągu 3 lat. Nic nas nie powstrzyma od wynajmu :)

    • 1 2

  • cena zapewne zacznie sie od 20 tys za metr a za 5 lat bedzie juz 30 tys za m kw.

    czyli za malutka klitkę 40 m kw za 1 000 000 zł

    • 2 0

  • Dworzec Klodno to wylacznie urzedowa nazwa nadana po latach.

    Pol zycia mieszkalem na ulicy Pod Zrebem i zawsze mowilo sie Dworzec towarowy, kub zwyczajnie dworzev, czasami dworzec przy bramie Nizinnej. Zadnego Klodna nigdy nie bylo Tym zas ktorzy boja sie plotow na nowym osiedlu przypomne, ze przez wiele powojennych lat teren dworca towarowego byl ogrodzony i choc bylo to najdogodniejsze dojscie do targowiska na Chmielnej. Wejscia czesto strzegli SOK- isci i wlepiali mandaty szczegolnie babciom, ktore nie chcialy nadkladac drogi idac przepisowo Zabim Krukiem i mostem na Torunskiej. Czesto bramka na ulice Pod Zrebem byla zamknieta na klodke i wtedy trzeba bylo przeskakiwac przez plot na podworze Olszakow, skad juz mozna bylo dostac sie na ulice.

    • 6 2

  • strasznie

    gęsto, na pewno nie kupię

    • 5 0

  • No to koniec tego cichego i sennego zascianka z ludzmi zyjacymi w stuletnich kamienicach

    i zzytymi z soba od lat. Wjezdza nowe: zachlanne, zaborcze i butne w sile swojego szemranego pieniadza dorobkowiczow. Koniec pewnej epoki. Juz nigdy nie bedzie jak bylo.

    • 8 0

  • A po co to off???W Polsce nie mogą wytrzymać jak nie doczepią coś w obcym języku!! Jakaś obsesja??A osiedle żadna rewelacja!! Proste pudełka!!

    • 3 1

  • Myślę że to dobre miejsce do życia (1)

    Okolica ciekawa, dobra lokalizacja. Planowany tramwaj częściowo rozwiąże potencjalny problem z samochodami. Jeśli zgodnie z założeniami nie będzie to osiedle na najem krótkoterminowy, to może to być fajne osiedle

    • 1 5

    • "zgodnie z założeniami nie będzie to osiedle na najem krótkoterminowy"

      hahahahahaha...

      A czym będzie?
      Kogo będzie stać na te mieszkania?!
      Jak nie wynajem, to lokata w ziemskim banku, która będzie stała pusta.

      • 4 0

  • Powstanie osiedla było pewne, mpzp musiał być wyłożony do publicznego wglądu przed uchwaleniem. Ciekawe ilu z obecnie marudzących zgłaszało swoje uwagi, co więcej, ilu w ogóle było zainteresowanych faktem, że ten dokument powstaje?

    • 0 4

  • Dlaczego (1)

    Dlaczego zangielszczona nazwa??
    Nie mogłoby się nazywać "Za Miastem"?
    Albo "Przy Mieście"???

    • 5 0

    • przy mieście brzm fajnie, podoba mi się

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane