• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstaje nowe osiedle, będą dwa nowe przejścia przez Morską

Patryk Szczerba
18 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (467)
  • Ulica Morska w Gdyni. Nowe przejścia dla pieszych powstaną na wysokości ulic Komierowskiego i Działdowskiej.
  • Ulica Morska w Gdyni. W okolicy powstanie nowe przejście dla pieszych z sygnalizacją.

Nowe przejścia mają poprawić bezpieczeństwo i komfort pieszych na ul. MorskiejMapka w Gdyni po zakończeniu budowy osiedla przy estakadzie Kwiatkowskiego. Pojawi się też oczekiwany prawoskręt ze Swarzewskiej w MorskąMapka, dzięki czemu łatwiej będzie wyjechać z Pustek Cisowskich.



Czy kolejne przejścia na Morskiej to dobry pomysł?

Przypomnijmy, że w okolicy estakady KwiatkowskiegoMapka od kilkunastu miesięcy powstaje nowe osiedle. Buduje je deweloper Semeko.

Wiadomo, że gdy zakończą się prace, zwiększy się tam ruch nie tylko samochodowy, ale też pieszy. Na konieczność poprawy bezpieczeństwa i komfortu przechodniów zwrócił uwagę Paweł Stolarczyk, radny Gdyni.

  • Ulica Morska w Gdyni. Nowe przejścia dla pieszych powstaną na wysokości ulic Komierowskiego i Działdowskiej.
  • Ulica Morska w Gdyni. Nowe przejścia dla pieszych powstaną na wysokości ulic Komierowskiego i Działdowskiej.
  • Ulica Morska w Gdyni. Nowe przejścia dla pieszych powstaną na wysokości ulic Komierowskiego i Działdowskiej.
  • Ulica Morska w Gdyni. Nowe przejścia dla pieszych powstaną na wysokości ulic Komierowskiego i Działdowskiej.

Nowe przejście: poprawa komfortu mieszkańców



- Zasadne jest rozważenie wybudowania w nieodległej przyszłości przejścia dla pieszych, najlepiej z sygnalizacją świetlną, przez ul. Morską przy skrzyżowaniu z ul. Komierowskiego. Inwestycja umożliwi połączenie piesze dla mieszkańców osiedla z lokalami usługowymi przy ul. Morskiej - po przeciwnej stronie, z przychodnią, a także przystankiem autobusowym - zwraca uwagę radny PiS.


Władze miasta odpowiadają, że przygotowywana jest koncepcja przebudowy ul. Morskiej od węzła Żołnierzy Wyklętych do skrzyżowania z ul. Kalksztajnów.

- Koncepcja zakłada wykonanie dwóch przejść dla pieszych: jednego przy skrzyżowaniu ulic Morskiej z Działdowską i drugiego przy skrzyżowaniu ulic Morskiej i Komierowskiego. Na podstawie koncepcji opracowana zostanie dokumentacja projektowo-kosztorysowa - odpowiada na interpelację Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Będzie łatwiej wyjechać z Pustek Cisowskich



Prawdopodobnie wcześniej pojawi się nieopodal prawoskręt z ul. Swarzewskiej w ul. Morską, o który pytał inny radny PiS - Michał Bełbot.

  • Gdynia. Skrzyżowanie ulic Swarzewska i Morska. Będzie prawoskręt w ul. Morską.
  • Gdynia. Skrzyżowanie ulic Swarzewska i Morska
- Wydział Inwestycji otrzymał do realizacji zadanie pn.: "Budowa prawoskrętu z ul. Swarzewskiej w ul. Morską". Aktualnie opracowywane są warunki techniczne dla inwestycji. Kolejnym etapem będzie przygotowanie zapytania ofertowego na wybór wykonawcy dokumentacji projektowej - wyjaśnia w odpowiedzi radnemu wiceprezydent Gdyni.
Quiz Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca? Średni wynik 58%

Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (467) ponad 20 zablokowanych

  • (1)

    Dwa przejścia na odcinku jakichś 50 metrów? Tłumów pieszych tam raczej nie przewiduję, a budowa tych wszystkich słupków, świateł i pozostałej infrastruktury razy 2 pochłonie pierdyliard monet z i tak ubogiego budżetu miasta. Nie wystarczy jedno przejście pomiędzy Działdowską a Komierowskiego?

    • 10 5

    • Grubo przesadziłeś koleś z kosztami postawienia

      sygnalizacji. Miliony to kosztuje utrzymanie tuneli i kładek dla pieszych.

      • 1 0

  • Przynajmniej gdyńskie dziki nie będą musiały tam przechodzić, hue hue na dziko.

    • 8 0

  • belbot (1)

    sam mieszka w koleczkowie i to dlatego to robi

    • 8 2

    • Bo ty masz mieć lepiej od nas mieszkańców

      Gdyni ? Jak ci się nie podoba to znajdź robotę u siebie w Koleczkowie.

      • 1 1

  • Bo to bardzo dobrze poukładany z siwym deweloper. Może liczyć na jego specjalne, bardzo kosztowne, względy. Jak trzeba to prezydent dla przyjaciela zamieni nawet leszczynki oficjalnie na centrum bo wtedy wystarczy wybudować jedno miejsce parkingowe na mieszkanie a nie 1.5, pozwoli wybudować pięć pięter więcej niż obok no i na koszt miasta zrobi teren dookoła żeby podnieść starym zwyczajem wartość nieruchomości kolegi kosztem mieszkancow

    • 9 1

  • Łucyku !- kiedy przestaniecie dewastować Miasto?... (2)

    ul.Morska jako jedna z gł.arterii wyprowadzajacych ruch z Trójmiasta powinna być w miare szeroką nie blokowaną niczym { pasy ruchu autobusowego ,,ściezki rowerowe ,w miarą z minimalną ilością miejsc postojowych i mała ilością przejść itd. itp }. takie ulice powinne być przystosowane do płynnej jazdy ! a nie blokowane . Ale co to obchodzi włodarzy ?...

    • 21 7

    • tak tak

      Budujmy jeszcze więcej takich "autostrad" przez miasto, na pewno nie podzieli dzielnic na części, do których ciężko będzie się dostać

      • 4 7

    • Ty koleś się ośmieszasz! Przy tej ulicy mieszkają

      ludzie, co nie będą gorsi od ciebie i przyjezdnych.

      Co ty sobie wyobrażasz, że lokalsom z Leszczynek będziesz utrudniał życie w imię czego ? Jakiegoś tranzytu ?

      To tak, jak w moim Redłowie dla dobra tranzytu zamknąć i zlikwidować skrzyżowania na Zwycięstwa ze Stryjską (tu od Legionów) i Redłowską i zostawić jedyne dojazdy w centrum od Piłsudskiego i Kopernika i od Wielkopolskiej po to, by jadącym do Sopotu i dalej zrobić dobrze ?

      Do samego centrum jedzie się przez wiele dzielnic, których mieszkańcy mają być gorsi od innych ?

      Jak mieszkasz daleko to się przeprowadz jeśli nie do samego centrum, to bardzo blisko niego.

      • 0 0

  • 10 przejść (2)

    więcej tych przejść koniecznie, teraz dojazd do estakady od węzła żołnierzy wyklętych będzie trwał pół godziny.

    • 14 3

    • To będzie? Bo co ? Bo jesteś lepsza od mieszkańców (1)

      Leszczynek ?

      • 0 0

      • a mieszkańcy chcą jechać dłużej do i z centrum np?

        • 0 0

  • żenada, durna moda na przejścia naziemne (1)

    100m obok są światła, republika developerów, i kopert.

    • 12 4

    • To nie żadna moda śmieszny człowieczku,

      tylko realia życia. Życia również podatkowego, bo utrzymanie licznych kładek czy tuneli to olbrzymie koszta obciążające podatników.

      • 1 2

  • Opinia wyróżniona

    światła co kilka metrów (64)

    poszaleli z tą ilością świateł. To hamuje jednostajny przepływ pojazdów i generuje właśnie korki.
    Planiści odeszli od przejść podziemnych bo ludziom nie chce się zrobić kilku kroków po schodach, bo to ich męczy, bo to nie wygodne. OK, niepełnosprawni ale planiści, architekci inżynierowie nie dadzą rady?
    Przykład z Morskiej, obok podziemnego przejścia, położono pasy - ok, było miejsce u światła.
    Z moich obserwacji widać, że ludzie w dalszym ciągu korzystają z przejścia podziemnego, bo zwyczajnie nie chce im się czekać na światło zielone. Oczywiście jak komuś nie chce się zejść kilku schodów czeka.

    • 180 78

    • czyli bez skrzyżowań panie inżynierze ruchu? (4)

      • 17 7

      • (3)

        sa juz przejscia dla pieszych nie chce sie paru krokow zrobic sorry

        • 5 12

        • Na opisywanym odcinku wlasnie nie ma.

          • 11 3

        • Powiedział ktoś, kto nawet tych kilku nie robi

          • 5 0

        • Twoje "parę kroków"

          To dla Ciebie pół minuty czekania na światłach, a dla ludzi kilkanaście minut, żeby dojść na drugą stronę.

          • 1 1

    • taa, czerwone dla przejściu generuje korki chociaż trwać będzie pewnie 30 sekund (6)

      za to czerwone na skrzyżowaniu 200 metrów dalej trwające ponad minutę już żadnych korków nie spowoduje, jak się wasze bzdury czyta to się można tylko przekonać że jazda samochodem uszkadza mózg

      • 29 25

      • Naucz się pisać po polsku

        • 7 13

      • (3)

        kr..tynie korki są tworzone przez sztuczne sterowanie cyklami świateł w ostatni poniedziałek morska się zakorkowała po 15 od Chylońskiej do estakady kierunek centrum powodem nietypowego o tej porze korka była popaprana sygnalizacja przy estakadzie zmieniająca cykl z zielonego na czerwone po 20 sekundach dla ulicy Morskiej jednej soboty w zimie zdarzyło mi się na dwie zmiany pokonywać skrzyżowanie Morska Chylońska Władysławskiego dojechałem do mini kolejki może 15 samochodów i co za jednym zielonym nie dało się skrzyżowania pokonać sygnał zielony dla morskiej wyświetlał się przez 10 sekund ręce opadają a te czuby się biorą za mnożenie kolejnych g..weno wartych świateł bo paru pacanów ma problem dwa kroki zrobić do istniejących skrzyżowań

        • 4 9

        • (2)

          Ktos tak agresywny jak ty nie powinien prowadzic auta.

          • 11 3

          • (1)

            nieudacznicy nie powinni się brać za zarządzanie ruchem bo zwyczajnie nie ogarniają tematu jednego razu korek na z\jeździe z obwodnicy w morską od wiaduktu na pustki bo na skrzyżowaniu z morską dyskoteka 20 s zielonego dla obwodnicy i korek coraz większy albo jak obwodnicą nic nie wyjeżdża to zielone napierd..ją przez minutę a na morskiej korek z każdej strony

            • 6 10

            • Ty sobie nie radzisz ze złożeniem poprawnie kilku zdań

              A wydaje Ci się, że pozjadałeś wszystkie rozumy

              • 4 1

      • Napisał miłośnik spacerów i rowerów.

        • 1 5

    • (26)

      Samochody generują korki. Im łatwiej będzie się innym ludziom poruszać inaczej niż samochodem (pieszo, rowerem, komunikacją), tym mniej będzie samochodów na drodze i będziesz miał mniejszy korek przed tobą. A jeśli mówisz że tak ciężko ludziom przejść "kilka" kroków po schodach to zapytam, czy tak ciężko poczekać ci kilkanaście sekund na światłach? Nogi bolą od naciskania na hamulec?

      • 30 17

      • Przesiądę się na komunikację miejską mimo, że ta ograniczyła kursy (17)

        Pacnij sie łeb

        • 16 16

        • (15)

          Nie przesadzaj. Komunikacja publiczna w Trojmiescie jest bardzo przyzwoita.

          • 14 17

          • (12)

            Widać, że nie ruszasz się ze swojej lepianki. Komunikacja u nas przyzwoita? Bierz połowę tego co bierzesz.

            • 15 15

            • (11)

              Dojezdzam codziennie ZKM do pracy. Na czym polega twoj problem, dziecko? Z Bojana za malo autobusow?

              • 18 10

              • Dojeżdżałem komunikacją miejską z Rumii do Gdańska i mam dość. (4)

                • 6 8

              • Czym dojeżdżać szybciej niż skm?

                Jak jadę na 8 do pracy i wracam o 16?

                • 4 1

              • Akurat na tej trasie SKM sie super sprawdza. A jak miedzy duzymi przystankami, to wrecz Regio.

                • 7 0

              • Zmień pracę lub mieszkanie. (1)

                Szkoda tracić tyle czasu na dojazdy.

                • 3 2

              • już był jeden z podobnymi radami...

                Stał się memem...

                • 0 0

              • (2)

                A może ktoś wstaje o 3:00 nad ranem i musi dostać się z jednego końca Gdyni, na drugi? Ma liczyć na komunikację miejską? Zanim coś spłodzisz, pomyśl. Niektórzy po prostu nie mają innego wyjścia, jak własny transport.

                • 2 5

              • O trzeciej nad ranem na ulicach jest glucha pustka, w jakim celu podnosisz taki problem w kontekscie korkow?

                • 5 3

              • O tej godzinie nie ma korków.

                Przestań zmyślać i tworzyć sztuczne problemy.

                • 4 3

              • a co?! (2)

                W Bojanie gorsi ludzie mieszkaja??!

                • 2 5

              • (1)

                Lepsi! Tylko byle nie pieprzyli, ze w Gdyni zle dziala zbiorkom, bo dziala calkiem przyzwoicie.

                • 4 3

              • bo dziala slabo

                Szczegolnie wieczorem...
                Gdynia to noe tylko 10 Lutego, Swietojanska i Warszawska z Morska...
                W tym obszarze w ogole nie jest potrzebna komunikacja zarzadzana przez miasto, bo jest SKM.
                Natomiast dostac sie do SKM problemem jest.

                O kosztach nie wspominajac.

                • 1 3

          • Komunikacja może i jest przyzwoita

            Ale tylko pod warunkiem, że mieszkasz pięć minut od przystanku SKM, a Twój cel podróży znajduje się nie dalej niż pięć minut od innego przystanku SKM. W pozostałych konfiguracjach podróż samochodem jest zazwyczaj co najmniej dwukrotnie szybsza.

            • 5 6

          • powiedzial urzednik ZKM

            Albo magistratu...
            Wozony sluzbowa bryka przez kierowce...

            • 4 4

        • Z komunikacji miejskiej Szczurka korzystają tylko desperaci, którzy po prostu nie mają samochodu

          • 11 13

      • Ale przecież bydlak właśnie podniósł ceny komunikacji miejskiej do najwyższych w Polsce! (7)

        • 9 7

        • (6)

          Do najwyzszych to nie. Miesieczny w KRK 150 pln, ja place 126 pln od Sopotu po Rumie. Ale fakt, ze w Wawie i chyba nawet w Poznaniu taniej.

          • 11 0

          • Warszawa dopłaca do KM więcej niż wynosi cały budżet Gdyni (5)

            • 6 0

            • (3)

              Mozliwe, ale czy w proporcji do dochodow miasta i liczby mieszkancow takze Gdynia wypada tak rozowo?

              • 5 4

              • Wymień 3 lepiej obsłużone KM miasta w Polsce (2)

                1. Warszawa
                2. ???
                3. ???

                • 4 2

              • (1)

                Kraków ma fantastyczną i hiperpunktualna. Pełnej wiedzy nie mam, mieszkałam tylko w Warszawie i Krakowie z innych polskich miast.

                • 3 4

              • Droższa i przewozi mniej pasażerów niż sama SKM

                • 2 1

            • i sie jej to

              Oplaca...

              • 2 0

    • (1)

      Architekci już dawno problem rozwiązali. Wystarczy przejścia zostawić na tym poziomie co są, a auta puścić w tunelu pod przejściem. Jednak to są ogromne koszty, dlatego miasta tego nie robią. Biała farba, dwa/cztery znaki wychodzi dużo taniej, ewentualnie nadszarpnie miasto budżetu i postawi jeszcze sygnalizację świetlną.

      • 15 2

      • budzet jest dla magistratu

        Bo kasa urzednikom sie nalezy.
        Miasto to szosta kolejnosc odsniezania, jak nic innego nie da sie wymyslic...

        • 1 2

    • (2)

      Boze, co za durny komentarz. Przejsc podziemnych nie ma ze wzgledu na niepelnosprawnych, egocentryku zainteresowany wylacznie swoja wygoda.

      • 13 10

      • niepelnosprawni nikogo nie obchodza... (1)

        To taka wygodna bajeczka stosowana dla ukrycia faktu, ze kasy nie ma i nie bedzie. A nawet jak bedzie, to magistrat ma 108 pomyslow, aby ja przejesc na boku...

        Infrastruktury nie buduje sie z powodow kosztow. Budowy i pozniejszego utrzymania.

        Gdynia chojraczyla i podskakiwala, to w efekcie dostala do utrzymania estakade. I skonczylo sie babci sr....nie, bo to pochlania odczuwalna czesc budzetu miasta.
        Inaczej niz PIT i dotacje miasto nie potrafi kasy zarabiac.
        Bo miasto potrzebuje zarzadcow a nie cieci, co beda sie "anielic" i na boku ustawiac z "tlusta kaczka"...

        • 2 5

        • No właśnie nikogo nie obchodzą... Dlatego chyba muszą przefruwać w tych podziemnych przejściach. Niepełnosprawni mają przes*ane w Polsce.

          • 0 0

    • Gdynią rządzi dosłownie lewacki szaleniec! Więc czego się spodziewasz?

      • 6 12

    • ,,Ludziom się nie chce zrobić kilka kroków" (2)

      Piesi mają chodzić po tunelach żebyś ty mógł to swoje grube dupsko wozić autem. Kolejny despota!!

      • 17 12

      • (1)

        przecież są id..to przejścia co kawałek 400-500 m czerwone dywany przed leniwą bandą śmieci rozwijać co kawałek?

        • 5 8

        • Leniwą banda śmieci w samochodach?

          Nie wszyscy są tacy jak ty. Zakładam, że jednak większość kierowców jest normalna.

          • 4 3

    • Tak ale (5)

      ja jednak inaczej bym zrobił. Bezkolizyjność na zasadzie samochody dołem, ludzie górą - po płaskim. Kilka krotkich tuneli można by wybudować, to by usprawniło przejazd a piesi i rowerzyści mogli by swobodnie przechodzić. Tak jak w Sopocie na dole monciaka.

      • 4 4

      • (3)

        Wiesz ile kosztuje tunel? :)

        • 9 3

        • 90Mpln, tyle kosztowal ten w Rumi, ktorego Gdynia mie potrafi zbudowac na Puckiej (2)

          Nie licz koszztow, licz przychody.

          Te sama kwote magistrat wydal na park(ing) centralny, ktory cieszy oczy z zacisza prezydenckiego gabinetu.

          • 1 3

          • Przychody: zero (1)

            • 1 0

            • jeśli nie umie się

              ich policzyć...

              • 0 0

      • Może warto przypomniec?

        Sopocki kilkanascie lat temu kosztowal prawie 6 mln ojro.

        • 6 0

    • Patrzyłeś Ty kiedyś dalej niż czubek własnego nosa?

      Ile czasu tygodniowo spędzasz _chodząc_ po mieście, a ile w samochodzie?

      • 5 1

    • Gdzie na Morskiej położono pasy przy tunelu? (6)

      Jeśli masz na myśli skrzyżowanie Śląska/Nowogrodzka, to przyjrzyj się uważniej, sporo ludzi chodzi przejściem.

      Jeśli masz na myśli Morska/Warszawska, to dla pieszych to przejście wiele nie zmienia - zmienia natomiast sporo dla wózkowiczów oraz przede wszystkim dla rowerzystów.

      • 6 1

      • wozkowicze??! (5)

        Przy Morskiej...
        Namawianie do samobojstwa jest karalne...

        Rowerzysci nigdy nie mieli tam problemow... Zostaly one wymyslone.

        • 0 4

        • Skarbie, były problemy (4)

          Legalnie jadąc rowerem musiałam pchać się z Podjazdu w lewoskręt na Morskiej, żeby móc dobić się na drugą stronę w kierunku Warszawskiej. Co mnie przy tej okazji poobtrąbiali kierowcy nieznający przepisów, to niestety moje.

          Potem powstała DDR, dzięki której można było odetchnął i nie jechać jezdnią, ale problem dostania się na drugą stronę pozostał. Czyli DDR, a za przystankiem autobusowym znowu zjazd na Morską i na lewoskręt. Ewentualnie jeszcze targanie roweru pod tunelem, gdzie po drugiej stronie też nie ma DDR, czyli trzeba prowadzić rower, czyli bez sensu.

          Tak, jak teraz jest, też nie jest idealnie, ale w stosunku do tego, co było, ten konkretnie przejazd bardzo dużo zmienił.

          • 3 1

          • problemy pierwszego (3)

            Swiata...

            • 0 2

            • Wiesz, mieszkam w mieście (2)

              Nie przenosę się nagle do Afryki, żeby nie mieć problemów pierwszego świata.

              Opisuję jeden z kamyczków, który zniechęcił mnie kiedyś do jeżdżenia rowerem, bo upierałam się, żeby jeździć legalnie, a kończyło się to nerwicą. Klakson tuż za uchem na powietrzu to coś innego niż klakson słyszany, kiedy siedzisz w zamkniętym aucie.

              A dojechanie do domu to problem uniwersalny, nie tylko pierwszego świata. :-*

              • 0 0

              • i rower tego problemu

                rozwiązaniem nie jest.

                • 0 0

              • "problem pierwszego świata"

                -> problem trzeciorzędny lub wręcz wydumany.

                Nigdy nie miałem problemu, aby zsiąść z roweru i przejąć tunelem. To szybsze i efektywniejsze niż stanie w spalinach na światłach. Napinanie gumy na takie pierdy świadczy o bolszewickiej żarliwości w kształtowaniu rzeczywistości. Nawet jeśli ona tego nie potrzebuje...

                • 0 0

    • Amo

      Najłatwiej namalować pasy i postawić sygnalizację. Kładka z windą dla niepełnosprawnych byłaby najlepszym rozwiązaniem. Ale szczurkowo-łucykowe imperium cierpi na chroniczny brak gotówki.

      • 3 5

    • Jasne wszyscy mają chodzić naokolo

      bo tobie nie chce się poczekać w aucie 30 sekund.

      • 5 0

  • zofijówka

    Do tej pory nie było połączenia z przychodnią i było dobrze .Kim będą mieszkańcy tego osiedla ze dla kilkuset osób zbudują, aż dwa przejścia oddalone od siebie o 100m? Ile mieszkań wykupi tam kucyk?

    • 10 2

  • Kładkę lepiej tam zbudujcie (1)

    nie będzie kolizji i czekania

    • 7 2

    • To daj kasę na jej budowę i utrzymanie.

      Nie wiesz skąd idzie na to kasa ? Z podatków. W tym od przedsiębiorców.
      1000 takich obiektów i podatki od nieruchomości płacone w obrocie gospodarczym (np. lokali usługowych) nie pójdą w górę ? Tu zapominasz jakie koszty wpływają na cenę towaru czy usługi ?

      A koszta utrzymania tunelu czy kładki dla pieszych są ogromne - usuwanie skutków korozji betonu, stali zbrojeniowej czy innej (np. balustrad), monitoringu, wind, oświetlenia, czyszczenia (z fekaliów - mimo kamer nie brakuje amatorów opróżnienia się w tunelach), częstego serwisu wind (minimum dwóch na jeden obiekt) itd.

      Zatem co samochodowy wygodnisiu ? Masz ból stóp od naciskania pedałów, że pieszych skazujesz na korzystanie z jakiś obiektów?

      Zatem co ?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane