• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstaje nowe osiedle, będą dwa nowe przejścia przez Morską

Patryk Szczerba
18 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (467)
  • Ulica Morska w Gdyni. Nowe przejścia dla pieszych powstaną na wysokości ulic Komierowskiego i Działdowskiej.
  • Ulica Morska w Gdyni. W okolicy powstanie nowe przejście dla pieszych z sygnalizacją.

Nowe przejścia mają poprawić bezpieczeństwo i komfort pieszych na ul. MorskiejMapka w Gdyni po zakończeniu budowy osiedla przy estakadzie Kwiatkowskiego. Pojawi się też oczekiwany prawoskręt ze Swarzewskiej w MorskąMapka, dzięki czemu łatwiej będzie wyjechać z Pustek Cisowskich.



Czy kolejne przejścia na Morskiej to dobry pomysł?

Przypomnijmy, że w okolicy estakady KwiatkowskiegoMapka od kilkunastu miesięcy powstaje nowe osiedle. Buduje je deweloper Semeko.

Wiadomo, że gdy zakończą się prace, zwiększy się tam ruch nie tylko samochodowy, ale też pieszy. Na konieczność poprawy bezpieczeństwa i komfortu przechodniów zwrócił uwagę Paweł Stolarczyk, radny Gdyni.

  • Ulica Morska w Gdyni. Nowe przejścia dla pieszych powstaną na wysokości ulic Komierowskiego i Działdowskiej.
  • Ulica Morska w Gdyni. Nowe przejścia dla pieszych powstaną na wysokości ulic Komierowskiego i Działdowskiej.
  • Ulica Morska w Gdyni. Nowe przejścia dla pieszych powstaną na wysokości ulic Komierowskiego i Działdowskiej.
  • Ulica Morska w Gdyni. Nowe przejścia dla pieszych powstaną na wysokości ulic Komierowskiego i Działdowskiej.

Nowe przejście: poprawa komfortu mieszkańców



- Zasadne jest rozważenie wybudowania w nieodległej przyszłości przejścia dla pieszych, najlepiej z sygnalizacją świetlną, przez ul. Morską przy skrzyżowaniu z ul. Komierowskiego. Inwestycja umożliwi połączenie piesze dla mieszkańców osiedla z lokalami usługowymi przy ul. Morskiej - po przeciwnej stronie, z przychodnią, a także przystankiem autobusowym - zwraca uwagę radny PiS.


Władze miasta odpowiadają, że przygotowywana jest koncepcja przebudowy ul. Morskiej od węzła Żołnierzy Wyklętych do skrzyżowania z ul. Kalksztajnów.

- Koncepcja zakłada wykonanie dwóch przejść dla pieszych: jednego przy skrzyżowaniu ulic Morskiej z Działdowską i drugiego przy skrzyżowaniu ulic Morskiej i Komierowskiego. Na podstawie koncepcji opracowana zostanie dokumentacja projektowo-kosztorysowa - odpowiada na interpelację Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Będzie łatwiej wyjechać z Pustek Cisowskich



Prawdopodobnie wcześniej pojawi się nieopodal prawoskręt z ul. Swarzewskiej w ul. Morską, o który pytał inny radny PiS - Michał Bełbot.

  • Gdynia. Skrzyżowanie ulic Swarzewska i Morska. Będzie prawoskręt w ul. Morską.
  • Gdynia. Skrzyżowanie ulic Swarzewska i Morska
- Wydział Inwestycji otrzymał do realizacji zadanie pn.: "Budowa prawoskrętu z ul. Swarzewskiej w ul. Morską". Aktualnie opracowywane są warunki techniczne dla inwestycji. Kolejnym etapem będzie przygotowanie zapytania ofertowego na wybór wykonawcy dokumentacji projektowej - wyjaśnia w odpowiedzi radnemu wiceprezydent Gdyni.
Quiz Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca? Średni wynik 58%

Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (467) ponad 20 zablokowanych

  • To nie jest koncepcja, tylko wymóg developera (2)

    Panie Kucyk, po co znów pan bredzi

    • 15 0

    • (1)

      jaki wymóg dewelopera??? walnij się w łeb

      • 0 2

      • Liliowy

        • 0 0

  • Czyli w Gdyni bez zmiany (1)

    Tym miastem rządzą barany. W tym miejscu każdego dnia rano są korki, ale Gdynia zamiast śledzi w herbie, powinna mieć czopek, ewentualnie korek od wina, symbol wiecznie zapchanej Gdyni....

    • 17 1

    • Korki są tylko w Gdyni ? Serio ? Nigdzie na

      świecie, tylko w Gdyni ?

      • 0 2

  • Widzę starcie zwolenników szybkich przelotówek i świateł co 100 metrów (8)

    Jakkolwiek uważam, że zbyt wiele miejskich 'autostrad' szkodzi miastu, to jednak należy pamiętać, ze akurat nasze miasto, cały zespół miejski Trójmiasta, jest bardzo specyficzne.

    Nie tylko jest bardzo rozciągnięte, ale praktycznie łączy je jedna ulica i jedna obwodnica, a to trochę za mało.

    Jeśli ta jedna istniejąca ulica będzie poprzecinana zbyt często przejściami lub światłami, to niestety, ale korki są gwarantowane. Niezalenie od tego czy ktoś jedzie autobusem czy samochodem.

    Należałoby zmienić cały układ komunikacji zbiorczej, ale tego nikt nie robi, bo mamy bezmyślnych urzędników.

    Po raz enty podam przykład Toronto - linie metra (nasze SKM i PKM, które powinno jeździć przede wszystkim na trasie trójmiejskiej i często) i autobusów czy tramwajów nie powielają się. Z grubsza zasada jest taka - jedziemy na jednej osi, przesiadamy się (opłata jest jedna za całą trasę) i jedziemy po drugiej osi. Jak na szachownicy. Szybko i przyjemnie.

    Tak samo u nas linie autobusowe, trolejbusowe czy nawet tramwajowe, powinny jedynie dowozić ludzi do przystanków SKM, a nie biec równolegle. Tymczasem konkurują z SKM i jeszcze przeznacza się dla nich cały pas, co powoduje kolejne zwiększenie korków.

    • 5 5

    • Niby tak, ale (6)

      Jak ktoś mieszka np na Pustkach Cisowskich i jedzie do centrum, to z pewnością będzie wolał przejechać całą tę trasę autobusem niż przesiadać się w Chyloni na SKM. Połączenia bezpośrednie, nawet jeśli zajmują więcej czasu z powodu korków, zazwyczaj i tak wygrywają z przesiadkami. Vide - pętla na Siedlcach i skrócenie autobusu 167 tylko do pętli. Po licznych protestach mieszkańców, miasto i tak przywróciło dawną trasę, dublującą częściowo tramwaj.

      • 3 1

      • No bo ma taką linię (2)

        Gdyby miał tylko taką, która dociera do przystanku SKM, to by jechał w taki sposób.

        • 0 1

        • Tylko ile można się przesiadać na długich trasach ? (1)

          • 0 0

          • zależy jak jest zorganizowana siatka i gdzie jedziesz

            powinna wystarczyć jedna lub wie przesiadki

            • 0 0

      • Nie wiem jak ty ale ja wolę przesiadkę, jeśli jest w ciągu godziny 10 możliwości odjazdu z przystanku (2)

        niż jedno bezpośrednie połączenie na godzinę

        • 1 2

        • w praktyce masz dwa połaczenia co godzinę (1)

          i ruletkę, czy się zsynchronizują.

          Przesiadki mają sens, gdy komunikacja pracuje w takcie 5-15 minut...
          A na to Trójmiasto nie ma kasy (tabor, kierowcy) ani możliwości (zatykane przejściami ulice)

          • 1 1

          • ale zrozumiałeś cokolwiek z pierwszego wpisu?

            • 0 0

    • SKM jeździ za mało ? Inne miasta mimo niezłych

      linii kolejowych nie ma nic, jak np. Szczecin - linia kolejowa do Polic biegnie przez spory obszar miasta i nie jest w ogóle wykorzystywana do komunikacji pasażerskiej. Ponoć miano tam uruchomić lokalne SKM, ale były jakieś opóźnienia w realizacji.

      • 0 0

  • Gdynia miasto korków i świateł (6)

    Rozwiązania jakich nie stosuje się w dużych miastach są w Gdyni codziennością. Do tego Morska z tysiącem świateł i przejść dla pieszych to jakaś kpina. Szczytem wszystkiego było zrobienie przejścia dla pieszych na Ślaskiej... nad istniejącym przejściem podziemnym. Władze Gdyni od dawna orbitują w kosmosie i pomysły idące z magistratu tyko pogarszają sytuację, a nie polepszają. Kto może ucieka z Gdyni, a nowe mieszkania są kupowane pod wynajem lub w celach inwestycyjnych przez ludzi z innych miast i krajów.

    • 13 5

    • Zorro jedź do Meksyku i tam szukaj szczęścia

      Miasta mają być dla ludzi a nie dla samochodów. Ludzie mieszkali i żyli tysiące lat bez auta , nawet piramidy zbudowali bez ciężkiego transportu.

      • 1 3

    • mnie mniej szokuje samo przejście (bo i tak tam jest skrzyżowanie), ile właśnie to, że kosztowało setki tysięcy (1)

      gdy pod ziemią było przejście

      A teraz mamy do utrzymania nie tylko przejście naziemne, ale i to podziemne

      Dodam, że przejście donikąd, bo by dotrzeć do centrum i tak trzeba potem pokonać schody i tunel

      • 1 1

      • A wiesz ile kosztuje utrzymanie tunelu ?

        Miliony rocznie dzieciaku. Dzieciaku, bo nie raczyleś wspomnieć że utrzymanie takich obiektów jak tunele czy kładki dla pieszych kosztuje.

        Te obiekty w utrzymaniu darmowe nie są - korozja, częste naprawy wind, elektryka, czyszczenie i malowania (np. balustrad), czyszczenie w tunelach fekaliów i wiele innych pochłania dużą kasę, której źródłem co jest ?

        Podatki koleś. Z 1000 takich budowli w Trójmieście to się pożegnasz z obecną wysokością np. podatku od nieruchomości.

        Bogaty jesteś? To sam buduj i utrzymuj te obiekty.

        Koszty sygnalizacji świetlnej tu na Śląskiej to raptem koszt kilku dodatkowych słupków pod sygnalizatory dla pieszych i ich tania, bo ledowa elektryka i odmalowanie raz na rok żeber.

        • 1 1

    • Kpiną to jesteś ty. To jest miasto, gdzie na całej

      długości Morskiej są dzielnice zamieszkane przez sporą liczbę mieszkańców. I to dla nich są te światła, aby mogli przejść z przystanków zbiorkomu stających na jezdni w kierunku Rumi.

      Ci ludzie to są jacyś gorsi od ludzi jadących z dalszych miejs wygodnie, bo samochodami ?

      Nóżki cię bolą od naciskania pedałów?

      To się nie ośmieszaj.

      • 0 2

    • Przejście na Śląskiej nie powoduje żadnych (1)

      korków, bo nie mają odrębnego jedynego dla siebie zielonego światła - zostało ono doczepione do zielonych świateł dla kierowców wyjeżdżających z ulic Podolskiej i Nowogrodzkiej.

      • 0 1

      • haha a wiesz czubie że czerwone światło dla Śląskiej gdy wyjeżdżają tylko auta z bocznych ulic tra duuuużo krócej niż wtedy gdy dla pieszych trzeba wygospodarować minimum 30 sekund zielonego światła? Jak wyjeżdżają tylko auta to nie zdążysz z biegu na luz wrzucić i już masz zielone znowu taka jest róznica między tym gdy przejście jest a tym gdy przejścia nie ma

        • 1 0

  • Czy nie można wymóc na Semeko (8)

    budowy nowoczesnej kładki albo przejścia podziemnego?

    • 14 2

    • Miasto jest dla pieszych nie dla aut (3)

      • 2 5

      • (1)

        miasto jest dla pieszych i dla aut którymi kierują mieszkańcy.

        • 6 2

        • To jako również pieszy nie mam ochoty korzystać

          z tuneli i kładek, bo jako kierowcy przejścia naziemne mi nie przeszkadzają.

          • 0 2

      • miasto jest dla mieszkancow

        a nie dla betonowej republiki.

        • 0 0

    • A z jakiej to niby racji ? Semeko wybuduje i znika (2)

      z okolicy, a koszt utrzymania przejdzie na podatników.

      I ile nabyć w mieście takich obiektów?

      Nie wiesz, że ich utrzymanie nie jest darmowe i kosztuje ?

      Podatki przy inflacji są dla ciebie ciągle za małe ?

      Sam wybuduj tunel i go utrzymuj za własną kasę egoisto samochodowy.

      Cóż, jak ktoś tu napisał - i ciebie stópki bolą od naciskania w aucie pedałów, że zapominasz co daje samochód ? Wygodę.

      • 0 3

      • a nie wiesz

        że miasto kosztuje?
        Po to tworzy się miasta, aby wygodniej i efektywniej funkcjonować...

        Miasto w wykonaniu obecnych mieszkańców magistratu żyje z mieszkańców.
        Każda kwota niewydana na mieszkańców jest korzyścią magistratu.

        • 2 0

      • Zadałem to pytanie jako zaprzysiężony pieszy

        i miłośnik ZKM. W korkach, na światłach stoją również autobusy, karetki...

        • 1 0

    • jak można kolegom to zrobić??!

      Przecież to swojaki tutejsze...

      Jednemu swojakowi postawiło się park(ing) centralny, innemu rewitalizuje teren a innemu jeszcze zmienia plan zagospodarowanie...

      Ostatki, panowie od "tłustej gęsi"...

      • 2 0

  • Piesi do tuneli i podziemi! Rowerzysci na Madagaskar!

    • 6 1

  • Lubię słuchać tego zawodzenia samochodzistow

    • 1 10

  • To dopiero początek problemów (1)

    W nieodległej przyszłości teren po Pekinie czeka na zabudowę deweloperską, Po jej realizacji dopiero będzie armagedon na morskiej przyległych ulicach.

    • 10 1

    • To będzie, bo w końcu to miasto a nie pola.

      • 0 1

  • ej a gdzie to jest???? (1)

    • 0 2

    • W Gdyni

      • 0 0

  • Konieczne jest przejście naziemne na wysokości przystanku SKM Gdynia Stocznia-UM (5)

    Ten tunel to udręka, zwłaszcza dla starszych, którzy po jego przejściu muszą się następnie wspinać na tą okropna kładkę nad torami. Skoro nie można zrezygnować z kładki nad torami to można zrobić przejście naziemne na Morskiej. Dwie przeszkody w jednym miejscu to o jedną za dużo!!!!!

    • 3 12

    • (2)

      Uwazam, ze chocby jedna przeszkoda to za duzo i kladke nad torami tez powinno sie zlikwidowac, a pociagi powinny ustepowac pieszym i rowerzystom pierwszenstwa.

      • 4 3

      • Precz z pociagowa dominacja kolejarzykow. Zawlaszczaja przestrzen publiczna tymi swoimi torami i jeszcze trzeba im bocznice budowac, zeby mieli gdzie parkowac te swoje szroty.

        • 4 1

      • Nie ośmieszaj się z porównywaniem ruchu

        pociągów do ruchu samochodów.

        • 1 1

    • Popieram, również z tego względu że powinno

      tu być również zwykłe skrzyżowanie samochodowe z możliwością lewoskrętów i nawrotem na wysokości ulicy Denhoffa.

      Pasy na Morskiej do lewoskrętów powinny być zrobione kosztem pasa rozdzielającego jezdnie.

      Przy jezdni w kierunku Rumi i mamy liczne sklepy do których nawrotki z kierunku Rumi trzeba robić na wysokości Warszawskiej. Adekwatnie do Jysku i innych, w tym dla mieszkańców dojazdy. Trzeba jechać aż do ulicy Grabowo, aby zrobić nawrót i przy okazji powiększać częste w tym miejscu korki w kierunku Rumi ?

      Zatem popieram nie tylko przejście, ale też zwykłe skrzyżowanie samochodowe w tym miejscu.

      • 0 1

    • Apage!

      I sobie "starszymi" gęby nie wycieraj...

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane