- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (445 opinii)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (153 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (176 opinii)
- 4 Szybko odzyskali skradzione auto (22 opinie)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (277 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (60 opinii)
Powstanie projekt tramwaju do dworca we Wrzeszczu. Miasto dołoży brakującą kwotę
Władze Gdańska zdecydowały o dołożeniu brakującej kwoty do najtańszej oferty na przygotowanie dokumentacji projektowej budowy trasy tramwajowej do dworca we Wrzeszczu wraz z przebudową placu Czerwonych Gitar
. Nowy odcinek torów będzie pierwszym elementem planowanej trasy do al. Legionów
, a docelowo nawet do Letnicy.
W kwietniu najtańsza oferta - Green Cities Infrastructure z Gdańska - opiewała na kwotę 1 mln 968 tys. zł, podczas gdy planowano na ten cel przeznaczyć nie więcej niż ok. 748 tys. zł.
Ponad 700 tys. zł więcej na przygotowanie dokumentacji
W drugim postępowaniu budżet na inwestycję zwiększono do 1 mln 200 tys. zł, jednak złożone oferty ponownie okazały się droższe. Najkorzystniejsza cenowo - spółki Highway z Gdańska - wynosi ok. 1 mln 938 tys. zł. Co ciekawe, w tym postępowaniu spółka Green Cities Infrastructure ponownie złożyła ofertę - na kwotę ok. 2 mln 312 tys. zł.
- Podjęliśmy decyzję o dołożeniu środków na opracowanie projektu połączenia tramwajowego okolic dworca PKP we Wrzeszczu z al. Grunwaldzką. Dzięki temu rozwiązaniu część tramwajów będzie mogła zakończyć swój bieg w pobliżu dworca, a po uruchomieniu przyszłej trasy Gdańsk Południe - Wrzeszcz wpłynie to na zoptymalizowanie ich ruchu - poinformował w środę na swoim profilu Facebook Piotr Grzelak, zastępca prezydent Gdańska ds. zrównoważonego rozwoju i inwestycji.
Rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście
Trasa tramwajowa zakończona torami odstawczymi przy dworcu
Na przygotowanie pełnej dokumentacji przewidziano 64 tygodnie od podpisania umowy z wykonawcą. Dopiero w kolejnym etapie będzie możliwe ogłoszenie przetargu na roboty budowlane - o ile uda się pozyskać niezbędne środki finansowe na to przedsięwzięcie.
Przypomnijmy, że nowa trasa tramwajowa nie będzie zakończoną pętlą, lecz torami odstawczymi dla tramwajów dwukierunkowych (podobne rozwiązanie funkcjonuje na krańcówce Brętowo PKM
![Metamorfoza Wrzeszcza w ramach budowy Nowej Politechnicznej](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3299/150x100/3299410__c_105_3_1083_783__kr.webp)
Tramwajem do alei Legionów, Hallera, a nawet Letnicy
W kolejnych latach trasa będzie przedłużona wiaduktem nad torami kolejowymi do al. Legionów, co pozwoli na połączenie z torowiskami przez Zaspę i Przymorze.
Ambitna wizja rozwojowa miasta zakłada docelowe połączenie tramwajowe dworca we Wrzeszczu z al. Hallera, a stamtąd poprzez nowe torowisko wzdłuż ul. Uczniowskiej aż do Letnicy i ul. Marynarki Polskiej.
![Tramwaj do dworca we Wrzeszczu: początek rewolucji torowej na Dolnym Tarasie](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3315/150x100/3315908__c_116_14_905_653__kr.webp)
![Komunikacja w Trójmieście](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/69/2765/405x405/2765524__kr.webp)
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (165) 6 zablokowanych
-
2023-07-28 12:26
SKMka do Letnicy!
- 4 0
-
2023-07-28 15:51
linie tramwajowe
Błagam wyburzcie te ohydne domy przy mul.Do Studzienki,wstyd,ze we Wrzeszczu sa takie ruiny.Rowcie cos z ta ulica,a nie gadacie juz tyle lat na temat tramwaju.
- 3 2
-
2023-07-29 01:50
Marnotrastwo do kwadratu
Koszt gigantyczny, a szansa na może będzie się kontynuować - ŻADNA!!!
Autorze, czy ty wiesz jaki jest potrzebny promień skrętu torów? Na tej mapce na wiadukcie tramwaj skręca prawie w miejscu.
Człowieku to nie jest deskorolka.- 4 1
-
2023-07-30 16:20
?
A co da to połączenie? Z Gdańska do Brzeźna, Nowego Portu i Letnicy tramwaje jeżdżą od zawsze. Łącznik od dworca we Wrzeszczu do Legionów i Hallera nie jest potrzebny, bo przecież tam też da się tramwajem dojechać a nawet dojść. Lepiej z Jelitkowa wzdłuż Parku Regana poprowadzić równoległą linię, potem wzdłuż ul. Czarny Dwór i Uczniowskiej do Marynarki Polskiej. To miałoby sens.
- 3 0
-
2023-08-01 21:57
Ten projekt należy zamknąć już teraz. (1)
Kolejna gigantyczna bariera z jeszcze większym budżetem. Ludzie nawet ze światłami /przejściami /sygnałami dźwiękowymi nie potrafią nie wpaść pod tramwaj. Takie rozwiązanie w miejscu, gdzie ruch pieszy jest na prawdę duży to proszenie się o problem.
Niehc ogarną dobrą alternatywę dla Kołobrzeskiej. Tramwaj mógłby jechać z Zaspy do Wrzeszcza wzdłuż takiej nitki zamiast krążyć między kamienicami 20km/h- 2 0
-
2023-08-01 22:01
Jeśli pchać go koniecznie pod sam dworzec to, czy nie rozsądniej było przeprowadzić tą linię za galerią bałtycką (przestrzeni, która akurat wymaga zmian)? Tramwaje mogłyby skręcać z wyspy na Grunwaldzkiej prosto za bałtycką. Bez dewastowania przestrzeni na Klonowej.
- 0 0
-
2023-08-24 15:33
Nie trafiony pomysł
Pomysł zupełnie nie trafiony.Marnowanie pieniędzy.Do przestanku tramwajowego jest 300m.Po wybudowaniu torów zabiorą parkingi koło pętli autobusowych, i przecinając grunwaldzką spowodują kolejne utrudnienia dla kierowców i zwiększą korki już i tak olbrzymie w tym mieście.Żądzący w tym mieście w ogóle nie słuchają ludzi.Absurd za absurdem.
- 0 0
-
2023-08-24 15:47
Absurd
A gdzie projekt drugiej świentokrzyskiej?Mieszkańcy południowych dzielnic codziennie przeżywają koszmar a miasto wydaje pieniądze na bzdury.Kpina i tyle.
- 0 0
-
2024-04-02 22:53
Budowanie szyn tramwajowych to absurd. Trzeba zrobić wzorem Genewy i Gdyni linie trolejbusowe na istniejących drogach.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.