• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstanie wjazd na parking przy hali targowej w Gdyni

Michał Sielski
9 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (305)

- Będzie wjazd i parking na zapleczu Hali Targowej - zapewnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni. Na legalny wjazd i parking trzeba będzie jednak poczekać, bo ich utworzenie wymaga osobnego projektu. Póki co kierowcy i tak wjeżdżają na parking przez ciągłą linię, lawirując pomiędzy słupkami. To efekt wyznaczenia pasa rowerowego wzdłuż ul. Jana KolnaMapka w Gdyni.



Którędy powinien odbywać się wjazd na parking za halą?

Przypomnijmy:

  1. Na Jana z Kolna powstała droga rowerowa.
  2. Została wyznaczona na odcinku 800 metrów od pl. Kaszubskiego do Janka Wiśniewskiego
  3. Rowerzystom oddano lewy skrajny pas jezdni, na którym do tej pory były wyznaczone miejsca do parkowania i lewoskręt.
  4. Trasa jest odgrodzona od jezdni słupkami, jest też ciągła linia, co nie spodobało się kierowcom parkującym dotąd przy Hali Targowej

- To miejsca dla klientów, ale też dostawców. Teraz jest prosty wybór: albo stawiamy auto na jezdni i blokujemy całą ulicę Jana z Kolna, bo na prawym pasie co chwilę stają autobusy na przystanku bez zatoki; albo wjeżdżamy pomiędzy słupkami, nie przejmując się przepisami. Każdy rozsądny człowiek wybiera to drugie rozwiązanie - opowiada pan Marian, prowadzący na hali stoisko z owocami i warzywami.

Urzędnicy: będzie legalny wjazd na parking



Władze Gdyni proszą jednak o jeszcze chwilę cierpliwości. Bo wjazd na parking będzie, choć nie na całej jego długości, jak dotychczas.

- Miejsca parkingowe przy Hali Targowej oraz dojazd do tych miejsc są przedmiotem odrębnego projektu, który nie przewiduje likwidacji słupków i możliwości przekraczania drogi rowerowej przez samochody. Wjazd i wyjazd będzie się odbywać w wyznaczonych miejscach - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni. - Przed wykonaniem drogi rowerowej zmiana organizacji ruchu na całej długości ulicy - w tym również w obrębie Hali Targowej - była opiniowana przez Wydział Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdyni. Opinia jest pozytywna - podkreśla.
Między drogą rowerową a budynkiem hali znajdą się 24 miejsca parkingowe dla klientów (w tym 3 dla osób z niepełnosprawnościami), 4 dla taksówek, 4 dla dostaw i 2 dla pojazdów technicznych ZMHT oraz ciąg dla pieszych.

Miejsca

Opinie (305) ponad 10 zablokowanych

  • VV

    Hala swoje lata świetności już dawno temu straciła tam jest drogo a ciuchy droższe niż w sieciowkach. Wyroby mięsne Kumera czy Gzeli w innych punktach w dzielnicach są tańsze a Gzela dawno sprzedana i wyroby też się popsuły. Jajka na hali w tym sklepiku na rogu wiejskie niby świeże a codziennie od podłogi aż po sufit tych jaj i mało prawdopodobne by codziennie był cały sklep opróżniony. Hala to przeżytek smutna ale prawdziwe.

    • 5 1

  • Łucyk na bruk !!! (2)

    Pań Łucyk do natychmiastowego odwołania.
    Jakie ten człowiek ma wogóle wykształcenie.
    To co się dzieje z Naszym Miastem to jest skrajna patologia.
    Gdynia wygląda strasznie jakby się cofnęła o kilkadziesiąt lat.

    • 26 0

    • Ale to synuś kolezki siwego

      • 6 0

    • politolog - czyli nic nie potrafi

      • 6 0

  • New Rock

    Kiedys hala tętniła życiem, i był sklep firmowy newrock,a, a teraz tylko wiatr tam hula.

    • 10 0

  • Dwa razy w tygodniu jestem na Jana z Kolna (12)

    Zadziwia mnie jak duży ruch rowerowy jest na tej nowo wyznaczonej drodze rowerowej. Oczywiście żartuję. Jaki jest sens wydawania pieniędzy (moich także) na infrastrukturę, która służy tylko nielicznym. Mało tego, w wielu miejscach powoduje zagrożenie w ruchu!

    • 180 11

    • bo takie są światowe wytyczne dot. rowerów

      • 5 14

    • właśnie, możnaby polikwidować np. stadiony (2)

      w myśl tej zasady.

      • 10 11

      • idz na mecz i zobacz ile ludu przychodzi (1)

        • 8 7

        • ludu mało, bydła dużo

          • 2 0

    • Oficjalnie ta droga rowerowa to nadal plac budowy, nie otwarty dla ruchu.

      • 7 1

    • Narciarzy widziałeś ?

      • 2 0

    • Bo to nie jest prawdziwa infrastruktura, a jedynie produkt z farby

      • 7 0

    • (1)

      Ponieważ ta droga nie jest jeszcze otwarta dla ruchu rowerowego. Przekreślone znaki. Próbowałem przejechać dzisiaj. Nie da się w bezpieczny sposób.

      • 4 2

      • Nie wiem, kto cie zminusowal

        To prawda, że pas jest wciąż zamknięty. Tzn. od biedy można nim pojechać na odcinku ok 200m, ale skrzyżowania są zablokowane, więc jaki sens?

        • 2 0

    • Ona służy tym, którzy halę chcą zlikwidować.

      • 2 0

    • wyrzucic ten zarzad miasta

      i osoby które takie decyzje chore podejmują

      • 2 1

    • człowieku, przecież ta droga nawet nie jest jeszcze otwarta

      • 0 0

  • a te pachołki to luzem czy solidnie zamontowane?

    to drugie grozi zniszczeniem auta w razie lekkiego rozjazdu z trasy.

    • 6 0

  • ....kiedy (1)

    .... ten półdeebil z wielkim łbem i w przyciasnym kaszkieciku wyląduje w końcu na śmietniku historii ? bo tego durnego prdlenia nie sposób już znieść ;)

    • 13 0

    • 100 % prawdy

      • 6 0

  • Tak się robi w Gdyni

    Najpierw się robi coś bez sensu (bez udziału specjalistów) według pomysłu Prezydenta. Potem się to poprawia. A następnie się poprawia to co się poprawiło. Wszyscy są potrzebni bo roboty jest dużo, a pieniądze wydawane nie swoje.
    A co do hali to pewnie jest do wykończenia, bo miastu potrzebne są pieniądze (od dewelopera).
    Z drugiej strony hali na ul. W. Radtkego miejsc parkingowych będzie mniej niż palców jednej ręki.

    • 15 0

  • Komu służą urzędnicy????

    Najlepiej wszyskie ulice zlikwidujcie tylko rowery. A w urzędzie miasta każdy autem śmiga.
    Na całym świecie robią drogi rowerowe ale nie kosztem ulic.
    A halą zamiast kładkę czy tunel to z ludzi zrobili święte krowy .
    Parkingi likwidują.

    • 14 0

  • Hala

    targowa ma paść, deweloper czeka

    • 16 0

  • Najpierw zrobią bubla

    A potem udają ze ulepszają. Dom wariatów w UM

    • 16 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane