- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (56 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (178 opinii)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (69 opinii)
- 6 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (282 opinie)
Poznaj inwestycję północnego cypla Wyspy Spichrzów
Inwestor, który za 400 mln zł ma do 2023 roku zagospodarować północny cypel Wyspy Spichrzów w poniedziałek otworzył pawilon informacyjny, w którym będzie można poznać inwestycję i jej projekty, a w przyszłości zakupić apartament. Wieczorem zostanie też pokazana świetlna kładka w miejscu, w którym zostanie wkrótce zbudowana.
Czytaj też:Tak się zmieni Wyspa Spichrzów. 400 mln zł w osiem lat
Zanim to jednak nastąpi, inwestorzy postanowili już teraz ustawić na terenie inwestycji, która nosi nazwę Granaria, pawilon informacyjny o powierzchni ponad 200 m kw.
- W pawilonie można będzie zobaczyć jak wyspa kiedyś wyglądała i jak będzie wyglądała w przyszłości. Pawilon ma na celu prowadzenie dialogu z mieszkańcami, tak aby wypracować najlepszą formę zabudowania wyspy. Będziemy w nim na bieżąco prezentować postępy prac, projekty, prace konkursowe, które do nas będą wpływać - zarówno na części komercyjne, jak i publiczne projektu - zapowiada Bartłomiej Hofman, prezes Immobel Poland.
Pawilon będzie stał przez cały okres realizacji inwestycji, czyli do 2023 roku. Jest przenośny i w zależności od postępu prac budowlanych będzie przestawiany.
- Pawilon w przyszłości stanie się też biurem sprzedaży apartamentów. Planujemy ją rozpocząć za rok - wyjaśnia Hofman.
Będzie kładka przez Motławę
W ramach inwestycji zostaną zrealizowane inwestycje celu publicznego. W tym zbudowana zostanie kładka przez Motławę dla umożliwienia ruchu pieszego między wyspą, a Głównym Miastem. Nastąpi też przebudowa mostu Stągiewnego, rozbudowana będzie marina w kierunku południowym. Zmodernizowane będzie Długie Pobrzeże.
Zarówno na kładkę, jak i na przebudowę mostu Stągiewnego, będą organizowane konkursy architektoniczne. Konkurs na kładkę jest już właściwie w toku, zgłosiło się bardzo dużo pracowni, rozstrzygnięcie ma nastąpić w październiku.
Kładka ma być bowiem gotowa na przełomie roku 2018 i 2019. Prace budowlane przy komercyjnej części inwestycji rozpoczną się w listopadzie 2016 roku i po ok. dwóch latach zakończą się oddaniem do użytku w pierwszej kolejności hotelu, budynków mieszkalnych i usługowo-handlowych oraz podziemnego parkingu.
Marina będzie większa, a most zwodzony
Natomiast przebudowa mostu Stągiewnego ma na celu nie tylko jego modernizację, ale też umożliwienie rozbudowy mariny w kierunku południowym. W miejsce obecnego mostu, powstanie więc most zwodzony. Projekt będzie gotowy wiosną 2016, a prace rozpoczną się niezwłocznie po uzyskaniu wszystkich niezbędnych uzgodnień.
Renowacji poddane zostanie Długie Pobrzeże, co też znalazło w się w zapisach umowy miasta z partnerem prywatnym. Przebudowana będzie ulica Chmielna i jej połączenie z Podwalem Przedmiejskim. Poprawi to układ komunikacyjny, unowocześni infrastrukturę.
Oprócz otwarcia pawilonu, także w poniedziałek, tuż po zachodzie słońca, czyli o godz. 21:30, odbędzie się multimedialny pokaz, ukazujący przy pomocy efektów świetlnych, przebieg przyszłej kładki nad Motławą, a także pokaz sztucznych ogni.
Opinie (100)
-
2015-08-03 18:48
Inglisz is gud (4)
Co to za nazwa Granarnia? Nie mozna po polsku?
- 6 9
-
2015-08-03 19:18
(2)
Inspiracją dla nazwy Granaria była dla inwestora łacińska wersja słowa spichlerz granarium. W ten sposób postanowiliśmy podkreślić historyczne korzenie Wyspy Spichrzów, służącej przez stulecia jako miejsce przechowywania zboża.
- 11 3
-
2015-08-03 21:33
To czemu w Panoramie wlasnie tlumaczyli ze nazwa od ang slowa granary?
- 2 4
-
2015-08-04 10:53
A czemu nie może się nazywać Wyspa Spichrzów? Każdy wie o co chodzi, gdzie to się znajduje, punkt orientacyjny, a nie jakieś zmiany. Uważam, że podkreśleniem historycznym byłoby pozostawienie tej nazwy.
- 7 1
-
2015-08-04 10:50
Dokładnie
Mieszkamy w Polsce to nazwa powinna być polska.
Nie wiem o co chodzi z tymi nazwami, czy ktoś się wstydzi?- 3 1
-
2015-08-03 18:49
A może deptak na Stągiewnej?
A może przy okazji miasto rozważy ucywilizowanie Stągiewnej i zamianę tej ulicy w deptak? To byłbaby świetna opcja!
- 16 2
-
2015-08-03 19:09
tzn spichlerz i pochodzi od łacińskieg
- 4 0
-
2015-08-03 19:22
Ciekawa koncepcja
Architektura jest ciekawa, w przeciwieństwie do budowanego Forum Radunia.
Malkontenci na tym forum - nie narzekajcie cieszcie się ,że coś się ruszyło.- 11 12
-
2015-08-03 19:27
Okropne !
Ta zabudowa to straszne dziadostwo ! Jak można dać zgodę na tak wysokie budowle ? To powinno być miejsce relaksu dla Gdańszczan i turystów ! Patrz rynek Kraków Wrocław Poznań ! Przestrzeń centralna niska zabudowa !
- 20 14
-
2015-08-03 19:40
Kupujcie kupujcie apartamenty w prestiżowej lokalizacji na starym mieście :-) (2)
Tylko nie myślcie że będziecie sobie tam kameralnie i luksusowo mieszkać w doborowym towarzystwie :-)
- 4 2
-
2015-08-03 20:51
(1)
sorry, wyspa spichrzow to nie stare miasto.
- 6 0
-
2015-08-03 21:27
czepiasz się, chodzi o rejon ogólnie. Kamieniczki, motława, pijani turyści, obsikane mury, chrzczone piwo po 12zł
i tego typu atrakcje
- 1 2
-
2015-08-03 19:52
(1)
Powinno się jeszcze wyrzucić ze Stągiewnej i z ulic przyległych samochody. Zarówno Stągiewna Długie Ogrody , Szafarnia Ołowianka powinny być pieszo-rowerowymi deptakami.
Właśnie samochody psują wizerunek zrewitalizowanej Wajdeloty , która powinna być pieszo-rowerowym deptakiem- 14 7
-
2015-08-03 20:00
Na Szafarni nie da rady. Jest tam apartamentowiec i to chyba nawet nie jeden.
Ludzie muszą jakoś dojeżdżać do swoich domów. To samo Długie Ogrody.
Ale Stągiewna jak najbardziej.- 6 1
-
2015-08-03 20:02
Trochę przypomina mi to dzielnicę Hafencity w Hamburgu...
...Przy czym tam budynki są dużo ciekawiej wykonane pod względem architektonicznym. Ale ogółem dobry kierunek.
- 6 6
-
2015-08-03 20:22
Belgi? (1)
Taka odmiana sugeruje, że państwo nazywa się Belga
- 8 0
-
2015-08-03 21:34
A czemu jest Gdynia i Gdyni?
- 4 0
-
2015-08-03 20:49
kladka (1)
kolejna kladka na motlawie ? po co ? gdansk odwraca sie od wody, odwraca sie od zeglugi. co to znaczy przebudowa ulicy chmielnej ? przeciez wystarczy wlaczyc ulice chmielna do podwala i nic innego nie trzeba o jakiej przebudowie opowiadaja dyrdymaly? a most stagiewny ? dobrze ze ma byc tak jak dawniej zwodzony czyli to zadna nowosc, przed wojna byl mostem po ktorym jezdzily tramwaje i jak byla potrzeba to podnoszono go by umozliwic przeplywanie statkow. uwazam ze budowa jakiejs kladki jest bez sensu a jedyny jej cel to dobro kilku deweloperow a nie mieszkancow miasta. jestem przeciw budowie kladek przez motlawe . warto by i most zielony byl tez mostem zwodzonym.
- 19 8
-
2015-08-03 23:36
popieram w 100 % !!!
- 6 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.