• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Poznaj inwestycję północnego cypla Wyspy Spichrzów

Katarzyna Moritz
3 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy hotel w spichlerzach Wyspy Spichrzów
W poniedziałek otwarto pawilon informacyjny dotyczący inwestycji na północnym cyplu Wyspy Spichrzów. W poniedziałek otwarto pawilon informacyjny dotyczący inwestycji na północnym cyplu Wyspy Spichrzów.

Inwestor, który za 400 mln zł ma do 2023 roku zagospodarować północny cypel Wyspy Spichrzów zobacz na mapie Gdańska w poniedziałek otworzył pawilon informacyjny, w którym będzie można poznać inwestycję i jej projekty, a w przyszłości zakupić apartament. Wieczorem zostanie też pokazana świetlna kładka w miejscu, w którym zostanie wkrótce zbudowana.



Czy Wyspa Spichrzów to atrakcyjna lokalizacja?

Konsorcjum firm Immobel z Belgii i Multibud z Polski, w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego z miastem, ma na Wyspie Spichrzów, na działce o powierzchni 18,3 tys. m kw, zbudować w ciągu ośmiu lat hotel ze 180 pokojami, 560 apartamentami, parkingiem podziemnym na 700 aut, restauracjami, punktami handlowymi, biurami i placem miejskim.

Czytaj też:Tak się zmieni Wyspa Spichrzów. 400 mln zł w osiem lat


Zanim to jednak nastąpi, inwestorzy postanowili już teraz ustawić na terenie inwestycji, która nosi nazwę Granaria, pawilon informacyjny o powierzchni ponad 200 m kw.

- W pawilonie można będzie zobaczyć jak wyspa kiedyś wyglądała i jak będzie wyglądała w przyszłości. Pawilon ma na celu prowadzenie dialogu z mieszkańcami, tak aby wypracować najlepszą formę zabudowania wyspy. Będziemy w nim na bieżąco prezentować postępy prac, projekty, prace konkursowe, które do nas będą wpływać - zarówno na części komercyjne, jak i publiczne projektu - zapowiada Bartłomiej Hofman, prezes Immobel Poland.
Pawilon będzie stał przez cały okres realizacji inwestycji, czyli do 2023 roku. Jest przenośny i w zależności od postępu prac budowlanych będzie przestawiany.

  • Koncepcje zabudowy stworzył architekt Wojciech Grabianowski, znany w Gdańsku z tego, że jego pracownia RKW zaprojektowała stadion PGE Arena. Ogłoszony wkrótce konkurs ma wyłonić grupę lokalnych architektów, którzy wykonają projekt budowlany.
  • Na cypel będzie prowadzić kładka.
  • Inwestycja będzie kosztować 400 mln zł.
  • Architektura będzie nowoczesna, ale będzie też nawiązywać do przeszłości.
  • W pierwszym etapie do końca 2017 roku zostanie zabudowany cypel wyspy. Powstanie tam m.in. hotel na 180 miejsc, apartamenty i usługi.
  • Rozbudowana zostanie marina.

- Pawilon w przyszłości stanie się też biurem sprzedaży apartamentów. Planujemy ją rozpocząć za rok - wyjaśnia Hofman.
Będzie kładka przez Motławę

W ramach inwestycji zostaną zrealizowane inwestycje celu publicznego. W tym zbudowana zostanie kładka przez Motławę dla umożliwienia ruchu pieszego między wyspą, a Głównym Miastem. Nastąpi też przebudowa mostu Stągiewnego, rozbudowana będzie marina w kierunku południowym. Zmodernizowane będzie Długie Pobrzeże.

Zarówno na kładkę, jak i na przebudowę mostu Stągiewnego, będą organizowane konkursy architektoniczne. Konkurs na kładkę jest już właściwie w toku, zgłosiło się bardzo dużo pracowni, rozstrzygnięcie ma nastąpić w październiku.

Kładka ma być bowiem gotowa na przełomie roku 2018 i 2019. Prace budowlane przy komercyjnej części inwestycji rozpoczną się w listopadzie 2016 roku i po ok. dwóch latach zakończą się oddaniem do użytku w pierwszej kolejności hotelu, budynków mieszkalnych i usługowo-handlowych oraz podziemnego parkingu.

Marina będzie większa, a most zwodzony

Natomiast przebudowa mostu Stągiewnego ma na celu nie tylko jego modernizację, ale też umożliwienie rozbudowy mariny w kierunku południowym. W miejsce obecnego mostu, powstanie więc most zwodzony. Projekt będzie gotowy wiosną 2016, a prace rozpoczną się niezwłocznie po uzyskaniu wszystkich niezbędnych uzgodnień.

Renowacji poddane zostanie Długie Pobrzeże, co też znalazło w się w zapisach umowy miasta z partnerem prywatnym. Przebudowana będzie ulica Chmielna i jej połączenie z Podwalem Przedmiejskim. Poprawi to układ komunikacyjny, unowocześni infrastrukturę.

Oprócz otwarcia pawilonu, także w poniedziałek, tuż po zachodzie słońca, czyli o godz. 21:30, odbędzie się multimedialny pokaz, ukazujący przy pomocy efektów świetlnych, przebieg przyszłej kładki nad Motławą, a także pokaz sztucznych ogni.

Opinie (100)

  • Powodzenia !!!! (1)

    Tam spędziłem swoje dzieciństwo ,łza się w oku kręci. Oby im się udało .

    • 5 5

    • Dzieciństwo w ruinach i szuwarach?

      • 1 3

  • ale syf (3)

    Wziąć stare fotografie i odbudować tak jak było przed czerwonym wyzwoleniem miasta, tyle że z funkcją przystosowaną do teraźniejszych czasów. Gotowe rozwiązanie jest i z tego co słychać w powietrzu przez większość chciane i popierane. Szkoda że powstanie taki szklano aluminiowy syf. Niedawno opublikowana wizualizacja Forum, a teraz to coś. Gdańsk tylko traci ze swojej unikalności...

    • 21 9

    • (2)

      wiesz chociaż jak tam było? połowa północnego cypla to były niskie hale i baraki. to był dopiero syf.

      • 4 4

      • ale ta propozycja jest po prostu nudna nieciekawa smętna

        ale ta propozycja jest po prostu nudna nieciekawa smętna

        • 5 3

      • ktoś nieudolnie próbuje małpować szczecińską filharmonię

        ktoś nieudolnie próbuje małpować szczecińską filharmonię. A z drugiej strony ORUNIA Forum - KOLEJNA POPRAZKA !!! fuujj

        • 5 2

  • Po co kolejna kładka? Może od razu zabudować całą Motławę. Tylko przeszkadza inwestorom.

    • 10 5

  • Kładka zatamuje żeglugę

    Zbudujcie jeszcze z 5 kładek, a stateczki cumować będą na Westerplatte, bo do Starówki nie podpłyną!
    Ciekaw jestem czyj to pomysł i dlaczego nikt nie myśli o wodniactwie, którym szczyci się miasto. Znikną piękne żaglowce, bo nie dadzą rady z kładką Pana Peruckiego, a belgijska kładka wykurzy statki rejsowe. Swoją drogę wybudować kładkę to każdy potrafi przy okazji megainwestycji, a skąd kasa na utrzymanie kładek ?
    Z Belgii? Samo się przecież nawet nie podniesie.

    • 18 7

  • Dla zwolenników kładki (1)

    Super pomysł - taka laserowa kładka codziennie zawsze po 21.30 w sezonie puszczana pomysłodawcom kładki nikomu niepotrzebnej.
    A i taniej będzie .... i bez projektu ..

    • 14 5

    • rozumiem że jak już ją zbudują to będziesz konsekwentny i nigdy z niej nie skorzystasz? chyba że w ogóle jesteś z ujeściska i na głównym mieście jesteś raz w roku a tak sobie narzekasz bo lubisz

      • 4 2

  • NIE chcemy kładki blokującej swobodny przepływ statków po Żurawia! To atrakcja Gdańsk!!!!

    • 21 7

  • NIE chcemy kładki blokującej swobodny przepływ statków pod Żurawia! To atrakcja Gdańska!!

    • 19 6

  • przepraszam, ale gdzie ten plac miejski bo nie widzę?

    Na razie to cypel będzie zabudowany pseudo kamieniczkami. Szkoda, bo mogło być pięknie

    • 16 4

  • (1)

    Tragedia, co to ma byc, miasto nocą umiera, przecieli by wyspę 4 ulicami, 2 wzdłuż 2 w poprzek i postawili by kamieniczki , na dole kluby restauracje na gorze apartamenty, miasto by żyło mieszkańcy nie narzekali na hałas i zarabiał by też, ale trzeba trochę myśleć i chce coś zrobić dla miasta mieszkancow i turystow

    • 16 4

    • uliczki i kamieniczki

      Sa na calym Glownym Miescie i co? Miasto umiera :), to co da dodanie 4 nastepnych....;)

      • 2 0

  • Koncepcja niezła...

    ...co prawda taka retro, bo na świecie tak budowano jakieś 50-60 lat temu ale może autorowi o to chodziło? Powstanie quasimodo-gargamel. Ani to coś bliskiego spichrzom ani nowoczesnej architekturze. Zabawne, że artysta-twórca nie zajmie się już projektem budowlanym-wykonawczym. To daje pewną nadzieję, że chociaż realizacja będzie ok. Jeżeli jest to teren ochrony konserwatorskiej to może należało by zrobić 2-3 konserwacje i rekonstrukcje spichrzów z jak najdokładniejszym odwzorowaniem wyglądu, a pozostały obszar zabudować nowocześnie?! Jedyny nowoczesny budynek w tamtym rejonie to czarny teatr. Reszta to naśladownictwo czegoś (dokładnie nie wiadomo czego!).

    • 11 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane