- 1 Biegli zbadali list Grzegorza B. (135 opinii)
- 2 Osiedle zamiast KFC w Sopocie (234 opinie)
- 3 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (331 opinii)
- 4 Paragon grozy za kurs taksówką (464 opinie)
- 5 3 tys. miejsc pochówku za 18,5 mln zł (50 opinii)
- 6 W tej bibliotece wypożyczysz narzędzia (26 opinii)
Poznaj plany budowy nowego przystanku Gdynia - Karwiny
Przebudowa splotu ul. Wielkopolskiej i Sopockiej , budowa pętli autobusowej i podziemnego parkingu park&ride - takie plany stworzenia węzła przesiadkowego przy stacji PKM Karwiny do połowy 2015 r. ma Gdynia.
Przypomnijmy: stacja Karwiny ma powstać pod ul. Wielkopolską i być gotowa w chwili, gdy zaczną kursować pierwsze pociągi PKM z Gdańska przez Osowę do Gdyni, czyli w połowie 2015 r.
Zacznijmy od układu drogowego. Największą zmianę przejdzie splot ul. Wielkopolskiej i Sopockiej. Obie jezdnie relacji obwodnica - centrum mają zostać do siebie zbliżone. W tym celu konieczne jest wyburzenie dwóch istniejących wiaduktów znajdujących się w świetle ul. Wielkopolskiej
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Zwężenie skrzyżowania i rozebranie istniejących wiaduktów jest niezbędne, by zbudować zejścia do południowej części planowanych peronów kolejowych stacji PKM. Dodatkowo powstanie przy nich winda dla pasażerów o ograniczonej mobilności.
Kolejną poważną zmianą będzie wykonanie pętli trolejbusowej i autobusowej na zachód od stacji PKM - przy ul. Buraczanej
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
W jaki sposób autobusy i trolejbusy dojadą do stacji Karwiny? - Część pojazdów ma wjeżdżać właśnie na pętlę, będą to głównie linie z górnego tarasu. Pozostałe pojazdy z pasażerami zatrzymają się przy ul. Strzelców
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Ciekawym rozwiązaniem ma być ponadto planowana przy peronach antresola, która będzie również pełnić funkcję chodnika. To tamtędy piesi będą mogli przejść pod ul. Wielkopolską i dotrzeć m.in. do pętli autobusowej.
Na północnym końcu stacji PKM Karwiny ma powstać kładka dla pieszych, z której będzie można zejść bądź zjechać jedną z pięciu wind do peronów, przystanków przy ul. Strzelców, a także antresoli. W przyszłości kładka ma umożliwiać wejście do planowanego centrum handlowego między ul. Chwaszczyńską a ul. Strzelców.
Nie są na razie znane koszty budowy stacji PKM Karwiny. Wstępnie wiadomo, że cześć związaną z budową infrastruktury kolejowej - perony i dojścia do nich ma sfinansować PKM. Natomiast przebudowę infrastruktury drogowej przeprowadzi ze swoich środków miasto Gdynia. Niewykluczone, że część prac dofinansuje samorząd województwa.
Miejsca
Opinie (154) 4 zablokowane
-
2013-02-17 14:08
Panie Redaktorze!!! tam nie ma ul. Chwaszczyńskiej !!! (4)
- 11 1
-
2013-02-17 20:33
(3)
Oj jesteś w błędzie. Od wiaduktów to już nie Wielkopolska tylko Chwaszczyńska właśnie.
- 2 2
-
2013-02-17 20:37
Też nie :)
- 2 1
-
2013-02-17 23:16
Zamiast minusować, zapoznaj się z topografią miasta.
- 1 0
-
2013-02-20 17:22
Drobna korekta
To ty jesteś w błędzie ul. Chwaszczyńska zaczyna się od skrzyżowania z ulicą Żródło Marii
- 0 0
-
2013-02-17 14:12
Znowu BPBK
No to będzie polbruk, s****zkowate ściany jak na wzgórzu... idźcie dziadki na emeryturę, dobra??
- 7 0
-
2013-02-17 14:13
Po raz kolejny apeluję do zdrowego rozsądku...jakie Fikakowo???? tam jest Wielki Kack (4)
- 24 1
-
2013-02-17 14:42
Nazwy
Nazwy "Kack" i "Fikakowo" kojarzą się z balangą.
- 10 1
-
2013-02-17 14:45
Stacja W Kack już istnieje (2)
Nie mogą być dwie o tej samej nazwie
- 5 1
-
2013-02-17 20:32
(1)
Stacja Wielki Kack przestanie istnieć w najbliższej przyszłości.
- 4 0
-
2013-02-18 12:20
Likwidacja peronów nie oznacza, że stacja zniknie.
- 0 1
-
2013-02-17 14:13
...
"Zwężenie skrzyżowania i rozebranie istniejących wiaduktów jest niezbędne, by zbudować zejścia do południowej .." -> czyli na wielkopolskiej zrobia się korki? jak zwęzyc wiadukt ..kolejny chory pomysł
- 7 2
-
2013-02-17 14:21
Dalaczego nie jest zaplanowany przystanek Mały Kack (4)
Przecież tamtędy będzie przejeżdżał pociąg a by wyjechać z małego kacka trzeba będzie tracić godzinę na dojazd na karwiny, dlaczego nikt nie myśli o mieszkańcach Małego Kacka? Przystaneg mógłby powstać w okolicy kościoła gdzie obecnie jest mały lasek
- 21 2
-
2013-02-17 14:25
SKM ma przystanki co podwórko, bo komuś nie chce się odrobinkę pochodzić. (3)
Niech PKM nie powtarza tego błędu.
- 1 6
-
2013-02-17 16:18
ale kolej jest dla ludzi
a nie ludzie dla kolei
- 5 0
-
2013-02-17 16:23
A przystanek karwiny i fikakowo to nie jest co podwórko? (1)
Mały kack jest po środku wzgórza maksymiliana a karwinami i jest bardzo słabo skomunikowany.
- 6 0
-
2013-02-17 16:30
Całkowicie się zgadzam.
Gdynia Karwiny może się przydać. Miliony tamtędy przejeżdżają. Ale w Fikakowie się ma auta i nie chcą trajtków. Więc tym bardziej się nie przyda stacja. Zdaje się, że ludzie z Chwaszczyna chcą mieć u siebie stację PKM. Na nich przeznaczyć szmal na Fikakowo. Skąd ta nazwa? Ludzie tam fikają? Do mnie fikasz?
- 4 0
-
2013-02-17 14:30
wydadzą dużą kase a puszczą dwa pociągi w ciągu dnia
- 9 1
-
2013-02-17 14:40
Stacje PKM mogłyby powstać dawno temu za marne grosze. Gdyby nie były tak szalenie skomplikowane.
Wystarczy betonowy klocek i już. Przez stulecia miliardom pasażerów to wystarczało. Najważniejszy jest czas. Po powstaniu w każdym miejscu po takim klocku, można by go sukcesywnie zmieniać. Tylko po co? Żebym bez użycia dopalaczy czuł się jak nawalony?
- 6 2
-
2013-02-17 15:11
Wszystko fajnie, szczególnie bezpłatny Park&Ride (1)
- słuszne założenie, że z płatnego i tak by nikt nie korzystał. To jakaś nowość na plus - do tej pory budowało się płatne parkingi podziemne za 5zł/h (np. Krewetka) i płakało dlaczego nikt tam nie parkuje, tylko wszyscy rozjeżdżają trawniki..
Inna sprawa, która mnie niepokoi to czas dojazdu: Wrzeszcz-Rębiechowo 25 min. + Rębiechowo-Karwiny 15 min. (mniej postojów) + dojazd do pętli 10 min. to razem ponad 50 min. do Gdańska.. No nie wiem.- 10 0
-
2013-03-03 15:18
hej,
znalazłem kiedyś na trojmiasto.pl planowane czasy i tam była mowa o:
wrzeszcz - rębiechowo 20 minut
rębiechowo - gdynia główna 15 minut
to razem 35 = nie tak źle :)- 2 0
-
2013-02-17 15:20
Lobby samochodowe ma się w Gdyni dobrze (3)
Proszę spojrzeć na projket-nr 1 Przekrój. Czy w wariancie 2 nie można pętli trolejbusowej posadowić zamiast parkingu tuż przy zejściu na perony kolejki? Czy projektanci wreszcie zrozumieją, że węzeł przesiadkowy ma MINIMALIZOWAĆ CZAS PRZESIADANIA SIĘ, a nie fundować mieszkańcom spacery krajoznawcze. Poraz na rozwiązania z XXI w. a z lat 60-tych panie Kosiedowski.
- 9 6
-
2013-02-17 15:32
Hańba, pręgierz i zgniłe pomidory wszystkim, którzy nie chcą być w twojej paczce. (2)
Nie ważne, z której epoki jest rozwiązanie. Ważne by było zgodne z gustem konsumentów.
Wpłynie jeszcze wiele projektów. Nie obstawiałbym 2015 roku.- 0 4
-
2013-02-17 15:36
Tak tak (1)
Wariantów będzie 10, a zrealizują jak zwykle ten, w którym pasażerowie autobusów i trolejbusów będą zapierniczać jak kot z pęcherzem, bo bezpośrednio przy torach musi być parking i postój taxi.
- 6 1
-
2013-02-17 16:32
Oh, co za leniuchy. Ruszajcie się, bo kipniecie na serce.
Wystawiajcie się na Słońce, to śmierć będzie z czerniaka.
Ponoć ja jestem leniwy. 50 metrów mnie nie zbawi.- 0 3
-
2013-02-17 15:26
prawdziwa lipa, że nie będzie przystanku pod kielnieńską. tzn będzie ale nie wiadomo kiedy;]
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.