- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (434 opinie)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (122 opinie)
- 3 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (57 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (167 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (269 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (57 opinii)
Poznaj plany budowy nowego przystanku Gdynia - Karwiny
Przebudowa splotu ul. Wielkopolskiej i Sopockiej , budowa pętli autobusowej i podziemnego parkingu park&ride - takie plany stworzenia węzła przesiadkowego przy stacji PKM Karwiny do połowy 2015 r. ma Gdynia.
Przypomnijmy: stacja Karwiny ma powstać pod ul. Wielkopolską i być gotowa w chwili, gdy zaczną kursować pierwsze pociągi PKM z Gdańska przez Osowę do Gdyni, czyli w połowie 2015 r.
Zacznijmy od układu drogowego. Największą zmianę przejdzie splot ul. Wielkopolskiej i Sopockiej. Obie jezdnie relacji obwodnica - centrum mają zostać do siebie zbliżone. W tym celu konieczne jest wyburzenie dwóch istniejących wiaduktów znajdujących się w świetle ul. Wielkopolskiej
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Zwężenie skrzyżowania i rozebranie istniejących wiaduktów jest niezbędne, by zbudować zejścia do południowej części planowanych peronów kolejowych stacji PKM. Dodatkowo powstanie przy nich winda dla pasażerów o ograniczonej mobilności.
Kolejną poważną zmianą będzie wykonanie pętli trolejbusowej i autobusowej na zachód od stacji PKM - przy ul. Buraczanej
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
W jaki sposób autobusy i trolejbusy dojadą do stacji Karwiny? - Część pojazdów ma wjeżdżać właśnie na pętlę, będą to głównie linie z górnego tarasu. Pozostałe pojazdy z pasażerami zatrzymają się przy ul. Strzelców
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Ciekawym rozwiązaniem ma być ponadto planowana przy peronach antresola, która będzie również pełnić funkcję chodnika. To tamtędy piesi będą mogli przejść pod ul. Wielkopolską i dotrzeć m.in. do pętli autobusowej.
Na północnym końcu stacji PKM Karwiny ma powstać kładka dla pieszych, z której będzie można zejść bądź zjechać jedną z pięciu wind do peronów, przystanków przy ul. Strzelców, a także antresoli. W przyszłości kładka ma umożliwiać wejście do planowanego centrum handlowego między ul. Chwaszczyńską a ul. Strzelców.
Nie są na razie znane koszty budowy stacji PKM Karwiny. Wstępnie wiadomo, że cześć związaną z budową infrastruktury kolejowej - perony i dojścia do nich ma sfinansować PKM. Natomiast przebudowę infrastruktury drogowej przeprowadzi ze swoich środków miasto Gdynia. Niewykluczone, że część prac dofinansuje samorząd województwa.
Miejsca
Opinie (154) 4 zablokowane
-
2013-02-17 20:11
Topografia miasta
Szkoda,że projektant nie zna topografii miasta ,twierdząc,że dworzec powstanie u zbiegu ulic Sopockiej Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej. Jakie plany taka realizacja.
.- 7 1
-
2013-02-17 20:14
Żeby tylko był odpowiedniej długości lewoskręt na Wielkopolskiej (3)
żeby samochody nie blokowały ruchu rano. Widać to ładnie na przykładzie ul. Wiśniewskiego gdzie jest za krótki a można go spokojnie powiększyć dwa razy kosztem bezużytecznego trawnika. Na Wielkopolskiej powinien być w zasadzie quasi 3 pas.
Druga sprawa to odpowiedniej wielkości bufor wyjazdowy i bezkolizyjny wyjazd. Mam nadzieję, że będzie tak jak na rysunku lub lepiej. Ostatnie sprawa to jakie kroki będą podejmowane jeśli mieszkańcy lub właściciele busów zrobią sobie całodobowy darmowy parking np: podczas opadów śniegu? Czy postój będzie ograniczony do np: 10 godz.? (oczywiście jako bat na wyżej wymienionych niż tych kt. pracują po 12 godzin...)- 3 2
-
2013-02-17 20:29
(2)
W sumie wystarczy jakby parking był przewrotnie płatny od 19 wieczorem do 5 rano...
- 3 1
-
2013-02-17 22:09
no, to niezły pomysł (1)
- 2 1
-
2013-02-18 12:53
Beznadziejny pomysł
Niektórzy pracują na zmiany!
- 1 0
-
2013-02-17 20:16
(1)
myslę że na Karwinach będzie duży ruch, gdyż duża część mieszkańców tej części Gdyni jadąca w strone Gdańska będzie tam wsiadać.
- 3 1
-
2013-02-17 20:36
Generalnie temat "wożenia powietrza" jest przewrotny. Na początku zawsze są głosy na co to i po co. Jak w Warszawie budowano metro to kończyło się w polu... a zobaczcie dzisiaj Kabaty. Druga linia metra na projekcie kończy się w szczerym polu... ale poczekajcie 5 lat. I tak samo będzie u nas. Taka Osowa nagle stanie się dobrze skomunikowana a miejsca tam jeszcze sporo. Tego typu inwestycja bardzo dużo zmienia a za 10 lat nie będziemy sobie wyobrażać życia bez tej kolejki.
- 8 0
-
2013-02-17 20:21
ciekawe
Jak często ta metrobana będzie jeździć. Jak rzadziej niż SKM to cały pomysł do d....
- 4 1
-
2013-02-17 21:14
kultura mobilności Gdynia - Karwiny (2)
Miasto Gdynia, musi jak najszybciej przystąpić do projektu budowy pętli autobusowych i podziemnych/ew.wielopietrowych parkingów park&ride - tworząc na początek węzły przesiadkowe może w formie pilotażowym ze trzy za unijne pieniądze celem wdrożenia ekologicznych i środowiskowo-transportowych działań z zakresu testowania nowych rozwiązań komunikacyjnych w dziedzinie zrównoważonego rozwoju w transporcie miejskim.
Taka zintegrowana strategia w koordynacji i kontroli dostępu z TRISTAR-em, za swoim głównym celem rozszerzanie obszarów o ograniczonej dostępności dla samochodów oraz uporządkowania kwestii parkowania w ścisłym centrum miasta zwłaszcza w sezonie letnim. Co będzie miało widoczne warunki dla rozwoju zrównoważonego i jeszcze bardziej przyjaznego transportu miejskiego jak transport zbiorowy, rowerowy i pieszy. Przeciwdziałania tak częstego obecnie zjawisku kongestii i degradacji i zawłaszczania przestrzeni publicznej. Eliminacja przejazdów tranzytowych samochodem przez obszar Centrum, Śródmieścia i Prestiżu oraz zwiększenie jego atrakcyjności dla niezmotoryzowanych uczestników ruchu turystów i mieszkańców.
W ramach projektu CARAVEL, w październiku 2008 roku, zostaną wprowadzone pierwsze zmiany w organizacji ruchu w Śródmieściu (rozszerzenie strefy "B"). Szczegóły tego etapu przedstawiono poniżej.
Tu nie chodzi tylko jak wskazałem wyżej, ale oczekujemy poprawy klimatu akustycznego oraz zmniejszenie emisji szkodliwych zanieczyszczeń w Białym Mieście. Budowa parkingów podziemnych powinna umożliwić uporządkowanie parkowania w całym obszarze, w szczególności uwolnić nasze śródmiejskie chodniki i skwerków ich blokowania parkującymi pojazdami.- 0 7
-
2013-02-17 21:25
macie rację Towarzyszu
"w październiku 2008 roku, zostaną wprowadzone pierwsze zmiany"
- 4 0
-
2013-02-18 09:08
uwolnienie chodników i skwerków w centrum miasta zależy nie tylko od budowy parkingów
ale og egzekwowania prawa i jakości wspierania innych sposobów poruszania się po mieście niż samochodem. Dlaczego osoby chcące korzystać z samochodów mają być dofinansowane z moich podatków? Samochód nie jest efektywnym pojazdem do poruszania się po mieście.
- 1 1
-
2013-02-17 21:34
Za mało modernistyczna i designerska. Brakuje też emanacji polskości i tablicy, że to dzięki Wojtkowi powstała PKM.
- 5 1
-
2013-02-17 23:50
Macieju to tylko na papierze , poco tyle pisania
projekty maja to do siebie ze się zmieniają !!!
co klepiemy kolejny artykuł bo płacą za literówkę ???? i to ma usprawiedliwić pisanie o wietrze w polu- 3 1
-
2013-02-18 07:45
winda o ograniczonej mobilności czy pasażer ? ;)
"Dodatkowo powstanie przy nich winda dla pasażerów o ograniczonej mobilności."
- 0 2
-
2013-02-18 08:18
Ale będą korki potworne
- 2 0
-
2013-02-18 09:10
dlaczego parkingi dla samochodów mają być darmowe? (1)
wydawanie publicznych pieniędzy na darmowe udogodnienia parkingowe w pobliżu stacji kolei lokalnej jest formą wspierania finansowego osób decydujących się do mieszkania poza miastem i zwiększa koszty funkcjonowania miasta.
- 1 9
-
2013-02-18 10:33
dlatego, żeby zachęcać mieszkańców mieszkających poza miastem oraz poza centrum miasta do korzystania z komunikacji zbiorowej, co wpływa na zmniejszenie liczby samochodów w centrum i poprzez to w jakimś stopniu na poprawę funkcjonowania centrum miasta. Z pewnością tańszym rozwiązaniem byłoby ogrodzenie centrum drutem kolczastym, tylko nie wiem, czy tańsze zawsze znaczy lepsze.
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.