• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Poznaj priorytety transportowe Gdyni

Michał Sielski
10 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Wspólny bilet na różne środki komunikacji publicznej w Trójmieście to problem nie rozwiązany od lat. Wspólny bilet na różne środki komunikacji publicznej w Trójmieście to problem nie rozwiązany od lat.

Gdynia wyznaczyła priorytety transportowe na następną dekadę. Według przedstawicieli ponad 30 instytucji miasto powinno inwestować przede wszystkim w integrację biletową wszystkich środków komunikacji, budowę dróg rowerowych i miejskiego parkingu dla samochodów.



Jaki obszar transportowy jest w Gdyni najbardziej zaniedbany?

Priorytety powstają w związku z realizacją projektu CIVITAS DYN@MO. W jego ramach przepytano przedstawicieli ponad 30 instytucji, które odpowiadają nie tylko za transport, ale są z nim bezpośrednio lub pośrednio związane. Znalazły się wśród nich między innymi uczelnie: Uniwersytet GdańskiPolitechnika Gdańska, a także Zarząd Dróg i Zieleni, Kolej Metropolitalna, Rady Dzielnic, Zarząd Portu Morskiego, Straż Miejska czy szkoły podstawowe i średnie oraz największe przedsiębiorstwa.

Wyniki mogą być dla niektórych zaskakujące. Zdecydowanie najważniejsza i najbardziej dokuczliwa jest bowiem wciąż tylko zapowiadana integracja biletowa różnych rodzajów komunikacji publicznej, która w skali od 1 do 5 uzyskała notę 4,45. Tuż za nią uplasowała się rozbudowa sieci rowerowej z wynikiem 4,24, a na trzecim miejscu podium budowa parkingu miejskiego dla samochodów ze średnią 4,21. Wysoko oceniono także potrzebę tworzenia planów mobilności dla wszystkich nowych inwestycji oraz planowania przy nich ruchu pieszego. Nie znalazły za to uznania rowery na buspasach czy rower elektryczny w sieci rowerów miejskich.

Zobacz raport o planach mobilności w Gdyni.

- To nie jest końcowy dokument, bo czekamy jeszcze na uwagi mieszkańców. Zamierzamy też skonsultować się z gdyńskimi organizacjami pożytku publicznego, by mieć jeszcze szerszą perspektywę potrzeb - mówi Alicja Pawłowska z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Chodzi bowiem o opracowanie celów strategicznych, a na ich podstawie wyznaczenie konkretnych zadań do realizacji przez kolejne 2-3 lata. Pierwsze zadania będą gotowe w listopadzie tego roku.

- Teoretycznie program obejmuje okres do 2025 roku, ale co 2-3 lata będziemy go aktualizować i monitorować, czy idziemy w dobrym kierunku i realizujemy założenia. Będzie on oficjalnym dokumentem Rady Miasta, więc realizacja powinna być regularnie monitorowana. Nie planujemy jednak rewolucji, to uzupełnienie dotychczasowych działań - zapewnia Alicja Pawłowska.

Opinie (156) 1 zablokowana

  • Parking w rejonie torowiska to jest to czego trzeba

    Darmowy parking w rejonie torowiska to jest to czego trzeba Gdyni!!

    • 3 5

  • Niech miasto wpierw uporządkuje bieżące sprawy, a póżniej bierze się za przyszłe priorytety transportowe. (3)

    O parkingach pisać nie będę, bo temat wszystkim znany. BRAK SŁÓW !!!
    Stan większości istniejących dróg w Gdyni wzbudza negatywne odczucia, nierzadko powoduje nerwowe sytuacje. Co gorsza stan ten dotyczy przede wszystkim głównych magistral komunikacyjnych. Niepokojące to i niepojęte....
    Stan chodników i dróg rowerowych poza centrum miasta, w centrum zresztą również, to.......w ujęciu negatywnym niekończąca się opowieść.
    Komunikacja publiczna, związana z nią dystrybucja biletów, to totalny anachronizm. Jesteśmy już za wszystkimi, za murzynami, za żółtymi, czerwonymi, etc,.... za nami nie ma już chyba nikogo.
    Minimum, na wszystkich głównych zbiorczych przystankach już dawno powinny być biletomaty, także na osiedlowych pętlach, gdzie nie ma możliwości prowadzenia sprzedaży biletów np. w kioskach.
    Niezależnie od tego, nadal powinna być prowadzona sprzedaż u kierowców pojazdów, zapewne byłaby ona wtedy symboliczna, np. gdyby biletomat był uszkodzony, albo tam gdzie by go z powodów np. ekonomicznych nie było.

    Odpowiadając na pytanie ankietowe: Cały obszar transportowy w Gdyni jest zaniedbany, do naprawy, etc...

    • 16 0

    • I dlatego dzielna gdyńska Policja znów wczoraj wieczorem zarabiała pieniądze, (2)

      na leśnym odcinku Chwarznieńskiej (Falochron-Chwarzno).
      Tam nadal jest 50km/h !!!!!!!!!! O pomstę do nieba woła ta durna sytuacja.
      Co za amator zatwierdził taka prędkość na takiej arterii ?
      To się nadaje do Absurdów drogowych TVN Turbo !!!!!

      Czy tym stojącym tam regularnie, dzielnym stróżom prawa, naprawdę nie jest głupio ??? Ja na ich miejscu ze wstydu bym się spalił. Na Chwarznie-Wiczlinie, na wąskich drogach mamy na co dzień rajdy samochodowe, rzędu 100km/h, zwłaszcza na wysokości obu szkół podstawowych, ale dzielni ........nie będę tutaj przeklinał .....twardo łapią amatorów szybkiej jazdy powyżej 70km/h.

      To się nazywa de.....zm.

      • 6 3

      • Powinni stać i tu, i tu...

        • 1 0

      • o pomstę do nieba woła przekonanie, że wzrost limitów prędkości zwiększa przepustowość

        budowa parkingów w centrum miasta zwiększa korki na dojazdach do niego. O tym nie pomyślałeś?

        • 0 1

  • wrogie przejęcie!

    połączenie ZMT ZKM SKM PKM i inne trzyliterowe obce ciała

    w jedno mniej obce

    wspólna taryfa, WSZYSTKIE bilety wspólne, mały wspólny zarząd,
    zero jaj z biletologią zaawansowana przy przesiadkach
    koordynacja rozkładów i numerów linii

    i różni tacy jak Głuszek za krrrrraty

    • 10 2

  • Chodniki!! (4)

    Zrobcie porzadek z chodnikami. Przestancie przymykac oko na zawalone samochodami chodniki. Straz miejska nie oddala sie na dalej niz km od urzedu miasta. A reszte miasta ma w glebokim powazaniu.

    • 14 1

    • gdynia olgierda jeden pas to parking dla samochodów (1)

      • 1 1

      • Pisac wnioski o slupki!! Tak nie musi byc!

        • 1 0

    • zrubcie porządek ze Szczurkiem (1)

      • 0 2

      • A może "Szczórkiem"? Kup słownik!

        • 1 0

  • rowery gondole i słowa
    oto priorytety...

    • 7 0

  • haha

    nowe drogi a nie tylko bloki

    • 2 0

  • Priorytetem jest zmiana wladzy!

    Ta obecna nie radzi sobie z niczym i wymaga odsunięcia!

    Ludzie, nie głosujcie więcej na tą drużynę emerytów i obiboków, proszę was!

    • 15 2

  • (1)

    Jest dobrze, będzie jeszcze lepiej.

    • 2 1

    • wydłużyli wam spacery? napuścili wody do basenu? gaszą światło później?

      • 0 2

  • Kościerzyna the best (3)

    bierzcie przykład z Kościerzyny - burmistrz wprowadza bezpłatna komunikację miejską. Brawo Kościerzyna - precz ze Szczurkiem

    • 6 2

    • (2)

      Chyba rikszą wokół rynku ;)

      • 1 0

      • Kłescerzna je stoleca, nie Gdunsk! (1)

        • 2 0

        • A Kosovo je Srbija, ale nie zmienia to faktu,że Gdańsk jest motorem regionu i super miejscem do życia :)

          • 3 2

  • połączenie dzielnic

    najważniejsze to sprawne połączenie dzielnic takich jak
    północ z centrum. Jedna estakada Kwiatkowskiego w miernym
    stanie grozi paraliżem komunikacyjnym w przypadku nawet małej awarii
    Brak tuneli pod torami powoduje codzienne długi czekanie na przejazdach
    Dziury w nawierzchniach świadczą o tym że władze miasta coraz mniej
    inwestują w drogi w przeciwieństwie do nakładów na imprezki jak Babie Doły
    Pokazy lotnicze, Sylwester itd. ... chleba i igrzysk a reszta w d-pie...

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane