- 1 50 lat pracuje w jednym zakładzie (95 opinii)
- 2 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (174 opinie)
- 3 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (177 opinii)
- 4 Woda w zatoce bezpieczna. Można się kąpać (130 opinii)
- 5 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (195 opinii)
- 6 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (77 opinii)
Prezydent w reklamie ZKM-u
Dlaczego ZKM zdecydowało się na wykupienie takiej reklamy? - Czy jest w tym coś niestosownego, że chcemy dotrzeć do pasażerów z pewnymi ważnymi dla nas treściami? - pyta Izabela Kozicka-Prus, rzecznik prasowy gdańskiego ZKM-u. - Niestety, dziennikarze nie zawsze informują czytelników o naszej firmie w rzetelny sposób.
Dlaczego jednak w reklamie występuje prezydent Gdańska, który w pięciu bardzo ogólnych zdaniach mówi o faktach wielokrotnie opisywanych przez wszystkie media: nowych, nispokopodłogowych autobusach i tramwajach, oraz o budowie linii tramwajowej na Chełm?
- Prezydent trafił do naszej reklamy ponieważ z racji pełnionej funkcji jest niejako właścicielem naszej firmy - tłumaczy pani rzecznik.
Zdaniem Izabeli Kozickiej-Prus skojarzenie obecności prezydenta w reklamie z trwającą kampanią wyborczą jest całkowicie nieuprawnione. Wyjaśnia, że już wcześniej na łamach Dziennika Bałtyckiego i Gazety Wyborczej Trójmiasto pojawiały się podobne reklamy, w których obok informacji o zakupie nowych autobusów czy festynie komunikacyjnym także występował prezydent. Zapewnia, że także po zakończeniu kampanii wyborczej takie reklamy będą publikowane.
- Oczywiście obecność pana prezydenta w reklamie wynika tylko i wyłącznie z naszej inicjatywy - zastrzega rzecznik ZKM-u.
Potwierdzają to pracownicy Referatu Informacji i Komunikacji Społecznej gdańskiego magistratu. - Nasza rola ograniczyła się do pośredniczenia w autoryzacji tej rozmowy - tłumaczy Błażej Słowikowski z UM.
Czy zdaniem gdańskich urzędników nie ma niczego niestosownego w tym, że w czasie kampanii wyborczej prezydent pojawia się w płatnej reklamie firmy, której jedynym właścicielem jest miasto? - Prezydent wychodzi z założenia, że trwająca kampania wyborcza nie jest powodem, dla którego powinien zniknąć z życia publicznego - tłumaczy Błażej Słowikowski. - Jeżeli może się pochwalić swoimi osiągnięciami na tym, stanowisku, to nie ma powodów, dla których miałby tego nie robić.
Już po raz drugi w ciągu ostatnich tygodni prezydent Paweł Adamowicz pojawia się w mediach za sprawą płatnych komunikatów, za które nie płaci jego komitet wyborczy, lecz inne podmioty. Wcześniej za całostronicową reklamę w Dzienniku Bałtyckim zapłacił Urząd Miasta.
Opinie (114) 10 zablokowanych
-
2006-10-27 23:39
Pan Jaworski reklamuje się za pieniądze państwowej stoczni
Czy ktoś protestuje?
W ogole czy czasami takie posądzanie nie zakrawa o obłęd?- 0 0
-
2006-10-27 23:57
za moje podatki to pan adamowicz moze robic wszystko
aby zniknac raz na zawsze
- 0 0
-
2006-10-28 00:11
Ludzie...
niech sie już skończy ta kampania wyborcza, bo zwariować idzie...
- 0 0
-
2006-10-28 00:26
Co tu reklamować
Można by byc za reklamowaniem ZKMu, gdyby było co. Przecież ta firma tragiczna i do tego niestety na niektórych odcinkach nie ma specjalnie konkurencji. Gdzie tu jakakolwiek wygoda, gdy czekasz na autobus, który ma przyjechać i spóźnia się 15 minut albo nie przyjezdza, bo stoi na skrzyzowaniu i nie może zawrócić, bo zkm nie może się z "kimś tam" dogadać, żeby pastawić znak drogowy. Szkoda słów, a tu zima idzie...
- 0 0
-
2006-10-28 00:28
Jeśli oceniać Adamowicza wg. jakości działania ZKM-u...
to właściwie nie ma po co startować.
Punktualność w godzinach szczytu w granicach 10%, przeładowanie pojazdów jakieś 250%...
W zarządzie ZKM brak kogokolwiek inteligentnego, żeby np. wpaść na pomysł dostosowania rozkładu jazdy do panujących korków czy uwzględnić remonty.
A w efekcie komunikacja miejska w Gdańsku stanowi zjawisko raczej losowe.- 0 0
-
2006-10-28 00:30
Oglądałem skrót wystąpień kandydatów na prezydenta Gdańska w TV3 z klubu kwadratowa..
i muszę powiedzieć że nie mam pojęcia na kogo głosować!! Jeden od PiSiaków - więc na wstępie trzeba mu podziękować (zwłaszcza przez wzgląd bliskiej przyjaźni ów kandydata z Jacusiem K), Adamowiczowi juz można podziękować (urząd prezydenta miasta w moim przekonaniu nie można dziedziczyć, poza tym brakuje mu "swierzego powiewu i chęci") kolejni kandydaci to jacyś dziadkowie dobrzy na przewodniczących szkólki niedzielnej, czy krajowej partii emerytów.
Dla mnie idealnym kandydat powinien mieć 35-45 lat i być osobą przedsiębiorczą, obrotną i rezolutną. Problem w tym że jeżeli ktoś juz taki jest to ma zbyt dobrą pracę czy swoją własną firmę i nie spieszno mu do politycznego wyscigu szczurów.
0,5 mln miasto a ja NIE MAM NA KOGO GŁOSOWAĆ :(- 0 0
-
2006-10-28 00:31
Niech sie za robote wezma
a nie reklamy
toz przeciez na przystankach wyliczanka: przyjedzie nie przyjedzie
chociaz buski juz ladniejsze- 0 0
-
2006-10-28 00:37
Pytanie zasadnicze
Po jaką cholerę monopolista potrzebuje reklamy?
- 0 0
-
2006-10-28 02:27
Skandal
Adamowicz, pora odjść
- 0 0
-
2006-10-28 06:49
używaj spółgłosek . , znajomy .
To nie boli- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.