• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prezydent zapowiada przystanki kolejowe. Miasto odpowiada

rb
11 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Ostatnie pociągi z pasażerami pojechały przez Letnicę do Nowego Portu w 2005 r. Kilka miesięcy temu linia została rozebrana, obecnie modernizację przechodzi linia dla pociągów towarowych. Ostatnie pociągi z pasażerami pojechały przez Letnicę do Nowego Portu w 2005 r. Kilka miesięcy temu linia została rozebrana, obecnie modernizację przechodzi linia dla pociągów towarowych.

Prezydent Andrzej Duda wraz z ministrem infrastruktury Andrzejem Adamczykiem zapowiedzieli w ciągu 5 najbliższych lat budowę 200 nowych przystanków kolejowych. Spośród 14 przystanków w woj. pomorskim aż 8 miałoby powstać w Trójmieście m.in. Gdańsk Brzeźno, Gdańsk Nowe Szkoty oraz Gdańsk Zaspa Towarowa. W poniedziałek poseł PiS Kacper Płażyński zaapelował do władz miasta o wsparcie inicjatywy prezydenta Dudy i podjęcie decyzji o reaktywacji linii kolejowej do Nowego Portu.



Czy miasto wraz z marszałkiem województwa powinno skorzystać z propozycji ministerstwa i prezydenta Dudy?

Propozycja prezydenta Dudy zakłada w ciągu pięciu lat budowę 200 przystanków kolejowych w całej Polsce. Przystanki mają ułatwić skorzystanie z transportu kolejowego i "wymazać białe plamy komunikacyjne".

- Za kwotę 1 mld zł zamierzamy budować nowe przystanki kolejowe, odbudować te, które od lat nie istnieją oraz wydłużać perony tam, gdzie nie mogą zatrzymywać się pociągi dalekobieżne. Jest to kolejna odsłona walki naszego rządu z wykluczeniem komunikacyjnym - tłumaczy minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Prezydencki program budowy przystanków kolejowych zakłada powstanie 200 przystanków w 5 lat. Prezydencki program budowy przystanków kolejowych zakłada powstanie 200 przystanków w 5 lat.
Zdaniem ministerstwa dzięki programowi budowy 200 przystanków podróż pociągiem stanie się powszechniejsza, spadnie też liczba regionów wykluczonych komunikacyjnie. Warunkiem realizacji inwestycji będzie deklaracja regionalnego organizatora przewozów o korzystaniu z wybudowanej infrastruktury. Sama budowa ma być też szansą dla niedużych polskich firm budowlanych na przetrwanie ewentualnej recesji na rynku spowodowanej koronawirusem.

Tramwaj dwusystemowy



W poniedziałek propozycję prezydenta i ministra poparł poseł PiS Kacper Płażyński oraz miejscy radni Andrzej SkibaPrzemysław Majewski. Jak tłumaczyli dziennikarzom na wiadukcie między Nowym Portem a Brzeźnem, przywrócenie linii kolejowej w Letnicy i budowa przystanków Gdańsk Brzeźno, Gdańsk Nowe Szkoty oraz Gdańsk Zaspa Towarowa powinny być jednym z priorytetów miasta w planowaniu transportu szynowego w mieście. Zaapelowali też do prezydent Aleksandry Dulkiewicz, by zamkniętą od 2005 r. linię po reaktywacji obsługiwały tramwaje dwusystemowe.

Na poniedziałkowej konferencji poseł Kacper Płażyński zaapelował do władz miasta i województwa o reaktywację linii przez Brzeźno do Nowego Portu. Na poniedziałkowej konferencji poseł Kacper Płażyński zaapelował do władz miasta i województwa o reaktywację linii przez Brzeźno do Nowego Portu.
- Mając na względzie potencjał rozwoju aglomeracji miejskiej dzielnic Nowy Port, Brzeźno i Letnica, gdzie docelowo zamieszkać może nawet 25 tys. mieszkańców Gdańska, podzielam pogląd gdańskiego samorządu o potrzebie odbudowy powyższych przystanków i reaktywacji pasażerskiej linii kolejowej z Brzeźna do Gdańska Głównego - napisał w oficjalnym piśmie skierowanym do prezydent Gdańska poseł Płażyński.

Nikomu nie zależy na przywróceniu pociągów SKM do Letnicy



W skład planowanych nowych i przebudowywanych peronów wchodzą Gdańsk: Brzeźno, Zaspa Towarowa, Nowe Szkoty, Park Maszynowa, Osowa Północ, Osowa II w rejonie Barniewic, a także w Gdyni Orłowie i Małym Kacku.

Miasto: czekamy na konkrety



Warto dodać, że miasto Gdańsk w uchwalonym Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego podtrzymało przebieg tej linii kolejowej.

Jak zauważa Piotr Borawski, wiceprezydent Gdańska to spółka PKP rozbierała perony i torowiska na tej linii.

- Zaangażowanie finansowe samorządu województwa na innych liniach kolejowych spowodowały, że przygotowaliśmy się do obsługi nowej zabudowy na Letnicy komunikacją miejską poprzez zmianę układu linii autobusowych. Nowa propozycja rządu i prezydenta Dudy jest mocno związana z kampanią wyborczą i nie była w żaden sposób konsultowana z samorządami. Czekamy więc na konkrety, aby móc się w pełni odnieść do tej obietnicy - przyznał Borawski.
Dawna stacja kolejowa w Nowym Porcie przy ul. Oliwskiej. Dawna stacja kolejowa w Nowym Porcie przy ul. Oliwskiej.
rb

Opinie (460) ponad 50 zablokowanych

  • Ten rudzielec stojacy koło tej miernoty Płażyńskiego juniora, to jego ochroniarz? Zawsze go widać koło swojego pryncypała.

    • 2 1

  • marszałek województwa też powinien uruchomić linię z Gdańska przez Pruszcz do Kartuz, która ta linia kolejowa od lat jest dewastowana przez przyrodę i ludzi,wstyd mi jest że niemiaszki tą linię wybudowali nie udolni Polacy ją zlikwidowali

    • 5 1

  • a kto po meczach będzie remontował wagony ,czy ty kacperku zrobisz to z kasy pisdolandu,a może za swoje głąbie,tym nie skusisz gdańszczan by na c***ę głosować(tak mówi agata k-d)

    • 2 2

  • Cyniczny gnojek.

    Zaapeluj do rządu i władz PKP a nie do władz miasta . Im nic do tego.

    • 2 3

  • w przedszkolu mówiliśmy na to "obiecanki cacanki"

    dzisiaj ma to inną nazwę "obietnice wyborcze", natomiast znaczenie ciągle to samo - czyli obietnica dla naiwnych

    • 5 3

  • Przecież to propaganda wygłaszana przez młodych karierowiczów z PiS, którzy za stołki powiedzą i zrobią wszystko. Słowa klucz świadczące o tym, ze to kiełbacha wyborcza to planowane, mogłaby itd.

    • 3 3

  • Teren nalezy do pkp plk, a blazen apeluje do Gdanska i woj. pomorskiego o reaktywacje linii. (1)

    Jego jeszcze zrozumiem, bo uczciwie zarobić na zarcie przecież nie potrafi, wiec musi być szuja. Ale kto takiemu może w choćby jedno slowo wierzyc?

    • 3 3

    • Jesli on jest błaznem kim jest bibawa ?

      amebą?

      • 0 0

  • czy to pierwszy raz, kiedy pis i jego wyborcy mówią jednym głosem z tymi niedobrymi deweloperami, co tam

    zabudowują letnicę, brzeźno i nowy port, zamiast odcinek od pruszcza do tczewa?

    • 2 1

  • Jestem za,

    ale w odwrotnym kierunku, bo na dzień dzisiejszy z Nowego Portu do Sopotu to najszybciej na rowerze. Trasa Gdańsk Główny - Nowy Port - Sopot - Gdynia byłby trafnym posunięciem. Ale najważniejsza sprawa to wyprowadzenie ciężkiego transportu drogowego z Nowego Portu i jak najszybsze uruchomienie linii towarowej bezpośrednio z portu.

    • 3 0

  • Skm

    Druga linia skm powinna wzorem innych miast być na estakadzie aby nie dzielić miasta tak jak pierwsza linia. Ewentualnie na nasypie z murem oporowym z wieloma przejściami i przejazdami tak jak to jest we wrzeszczu.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane