• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prezydent zapowiada przystanki kolejowe. Miasto odpowiada

rb
11 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Ostatnie pociągi z pasażerami pojechały przez Letnicę do Nowego Portu w 2005 r. Kilka miesięcy temu linia została rozebrana, obecnie modernizację przechodzi linia dla pociągów towarowych. Ostatnie pociągi z pasażerami pojechały przez Letnicę do Nowego Portu w 2005 r. Kilka miesięcy temu linia została rozebrana, obecnie modernizację przechodzi linia dla pociągów towarowych.

Prezydent Andrzej Duda wraz z ministrem infrastruktury Andrzejem Adamczykiem zapowiedzieli w ciągu 5 najbliższych lat budowę 200 nowych przystanków kolejowych. Spośród 14 przystanków w woj. pomorskim aż 8 miałoby powstać w Trójmieście m.in. Gdańsk Brzeźno, Gdańsk Nowe Szkoty oraz Gdańsk Zaspa Towarowa. W poniedziałek poseł PiS Kacper Płażyński zaapelował do władz miasta o wsparcie inicjatywy prezydenta Dudy i podjęcie decyzji o reaktywacji linii kolejowej do Nowego Portu.



Czy miasto wraz z marszałkiem województwa powinno skorzystać z propozycji ministerstwa i prezydenta Dudy?

Propozycja prezydenta Dudy zakłada w ciągu pięciu lat budowę 200 przystanków kolejowych w całej Polsce. Przystanki mają ułatwić skorzystanie z transportu kolejowego i "wymazać białe plamy komunikacyjne".

- Za kwotę 1 mld zł zamierzamy budować nowe przystanki kolejowe, odbudować te, które od lat nie istnieją oraz wydłużać perony tam, gdzie nie mogą zatrzymywać się pociągi dalekobieżne. Jest to kolejna odsłona walki naszego rządu z wykluczeniem komunikacyjnym - tłumaczy minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Prezydencki program budowy przystanków kolejowych zakłada powstanie 200 przystanków w 5 lat. Prezydencki program budowy przystanków kolejowych zakłada powstanie 200 przystanków w 5 lat.
Zdaniem ministerstwa dzięki programowi budowy 200 przystanków podróż pociągiem stanie się powszechniejsza, spadnie też liczba regionów wykluczonych komunikacyjnie. Warunkiem realizacji inwestycji będzie deklaracja regionalnego organizatora przewozów o korzystaniu z wybudowanej infrastruktury. Sama budowa ma być też szansą dla niedużych polskich firm budowlanych na przetrwanie ewentualnej recesji na rynku spowodowanej koronawirusem.

Tramwaj dwusystemowy



W poniedziałek propozycję prezydenta i ministra poparł poseł PiS Kacper Płażyński oraz miejscy radni Andrzej SkibaPrzemysław Majewski. Jak tłumaczyli dziennikarzom na wiadukcie między Nowym Portem a Brzeźnem, przywrócenie linii kolejowej w Letnicy i budowa przystanków Gdańsk Brzeźno, Gdańsk Nowe Szkoty oraz Gdańsk Zaspa Towarowa powinny być jednym z priorytetów miasta w planowaniu transportu szynowego w mieście. Zaapelowali też do prezydent Aleksandry Dulkiewicz, by zamkniętą od 2005 r. linię po reaktywacji obsługiwały tramwaje dwusystemowe.

Na poniedziałkowej konferencji poseł Kacper Płażyński zaapelował do władz miasta i województwa o reaktywację linii przez Brzeźno do Nowego Portu. Na poniedziałkowej konferencji poseł Kacper Płażyński zaapelował do władz miasta i województwa o reaktywację linii przez Brzeźno do Nowego Portu.
- Mając na względzie potencjał rozwoju aglomeracji miejskiej dzielnic Nowy Port, Brzeźno i Letnica, gdzie docelowo zamieszkać może nawet 25 tys. mieszkańców Gdańska, podzielam pogląd gdańskiego samorządu o potrzebie odbudowy powyższych przystanków i reaktywacji pasażerskiej linii kolejowej z Brzeźna do Gdańska Głównego - napisał w oficjalnym piśmie skierowanym do prezydent Gdańska poseł Płażyński.

Nikomu nie zależy na przywróceniu pociągów SKM do Letnicy



W skład planowanych nowych i przebudowywanych peronów wchodzą Gdańsk: Brzeźno, Zaspa Towarowa, Nowe Szkoty, Park Maszynowa, Osowa Północ, Osowa II w rejonie Barniewic, a także w Gdyni Orłowie i Małym Kacku.

Miasto: czekamy na konkrety



Warto dodać, że miasto Gdańsk w uchwalonym Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego podtrzymało przebieg tej linii kolejowej.

Jak zauważa Piotr Borawski, wiceprezydent Gdańska to spółka PKP rozbierała perony i torowiska na tej linii.

- Zaangażowanie finansowe samorządu województwa na innych liniach kolejowych spowodowały, że przygotowaliśmy się do obsługi nowej zabudowy na Letnicy komunikacją miejską poprzez zmianę układu linii autobusowych. Nowa propozycja rządu i prezydenta Dudy jest mocno związana z kampanią wyborczą i nie była w żaden sposób konsultowana z samorządami. Czekamy więc na konkrety, aby móc się w pełni odnieść do tej obietnicy - przyznał Borawski.
Dawna stacja kolejowa w Nowym Porcie przy ul. Oliwskiej. Dawna stacja kolejowa w Nowym Porcie przy ul. Oliwskiej.
rb

Opinie (460) ponad 50 zablokowanych

  • Od czasu upadku komunizmu Polacy mówili znane wszystkim zdanie typu..

    '' Na co idą moje podatki?''Na nic nie było, dla nikogo nic nie było a pieniądze wsiąkały nie wiadomo gdzie... Teraz gdy wszyscy wiedzą, że podatki idą na realna pomoc dla obywateli to macie jakieś pretensje...lepiej było jak znikaly w kieszeniach polityków? Czasem myślę, że cała ta opozycja tak się złości, bo od kilku lat przykręcono im kurek, bo podatki to łakomy kąsek... A bronią ich tylko Ci co kręcili na tym lody i robili wałki... To jedyne logiczne wyjaśnienie tej ich dziwnych poczynań i zwolenników... Zostaje jeszcze czysta głupota ale nie będę obrażać...... Zakładam że to zwykle cwaniactwo... Pytanie gdzie podziały się te pieniądze podatników przez prawie 30 lat to strach pomyśleć...

    • 5 9

  • wątpię,zajmuje się polityką,nie mieszkancami

    Czy ta pani jest naszym prezydentem?

    • 6 2

  • Deweloperzy i tak wymusza reaktywacje

    Sami sie reklamowali bliskoscia linii kolejowej, miasto jest przeciw pomyslom rzadowym, wystarczy jednak ze deweloper kiwnie palcem

    • 5 3

  • Moze plazynski raczej zwroci sie do PKP oni sa wlascicielami torowiska i peronow. Widac ze plazynski wlaczyl sie w ksmpanie dudy

    • 5 2

  • co drugi komentarz to jakis polityczny bełkot (1)

    ludzie co wy macie w tych głowach? trociny? temat jest o kolei.

    • 3 1

    • No właśnie - kolej na kolej! -Co by tu jeszcze spie*rzyć panowie, co by tu jeszcze?

      • 1 0

  • A kiedy pociągi pojadą na oksywie? :((

    • 5 1

  • Duda spowoduje budowę przystanku Gdańsk Szkoty. Nieźle ! A może niepotrzebnie kpię ,może w sierpniu pan Duda będzie już pracownikiem PKP. Nada się, ma odpowiednie kwalifikacje na takie stanowisko. .

    • 4 1

  • 30 mld. rocznie vatu znikało za czasów PO-PSL trzeba pamietac o tym przy urnach wyborczych (6)

    • 2 9

    • dlatego głosuję na Bosaka (1)

      • 0 2

      • Ja też, ma takie piękne usta!

        • 0 0

    • A ile poszło na pseudo wybory. Niech ktoś to obliczy i poda publicznie. Kasa w błoto dla zaspokojenia ego starego dziadka z żoliborza

      • 2 0

    • A co nie załapałeś się ?! Ale pamiętaj , pamiętaj .

      • 0 0

    • Dobre, a powiedz mi ile razy w ostatnich 30 latach władza nie potrafiła zorganizować wyborów a wydała na to kupę pieniędzy i naraziła Polskę z tego powodu na śmieszność .Pokaz mi inny kraj Europy który tak by się skompromitował ogłaszając wybory prezydenckie i te wybory się nie odbyły. Powiedz ilu i jakich mamy sojuszników w dzisiejszym świecie politycznym , z kim nie jesteśmy jeszcze skłóceni albo nasze stosunki nie zostały delikatnie mówiąc schłodzone.W jednym masz rację , trzeba pamiętać o tym przy urnach wyborczych.

      • 0 0

    • Trylionów nie miliardów

      gdyby nie to to Polska byłaby teraz drugim Dubajem i każdy by miał własny odrzutowiec. A tak to teraz tylko pincet na bombelki zostało.

      • 0 0

  • pomniki przemian dobrej zmiany (sic) dojnej raczej

    Pisiarnia w natarciu na suwerena; Projekt "Włoszczowa 2" do realizacji. Nie zapomnijcie o projektodawcy - Gąsiewski się nazywał i zakompleksiony jak prezes (z powodu wzrostu zapewne) ale należałoby go upamiętnić - podobnie jak schyłkowy Gomułka "1000 szkół na Tysiąclecie"

    • 2 1

  • Obowiązkiem PIC-a jest codzienna modlitwa,

    kłamie rano, kłamie w obiad, kłamie wieczorem i kłamie w nocy. Taki to jest PIC a Premier pisowskiego rządu ma na koncie prawomocne wyroki sądowe za kłamstwa.

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane