- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (125 opinii)
- 2 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (251 opinii)
- 3 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (81 opinii)
- 4 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (446 opinii)
- 5 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (89 opinii)
- 6 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (69 opinii)
Problemy z dostarczaniem decyzji podatkowych w Gdańsku
Mieszkańcy Gdańska skarżą się na sposób dostarczania decyzji o podatku od nieruchomości. Zamiast pisma do rąk własnych dostają awiza, mimo że byli w domu. Dodatkowo punkty odbioru urzędowych pism położone są daleko od miejsc zamieszkania i znajdują się np. w sklepach monopolowych, mięsnych, u fryzjera czy w kawiarniach. W tym roku decyzje po raz pierwszy roznoszą nie urzędnicy, a członkowie Spółdzielni Socjalnej Heca. - Przepraszamy za niedogodności, błędy na bieżąco naprawiamy - mówią nam jej przedstawiciele.
Miasto za rozniesienie 150 tys. decyzji podatkowych do rąk mieszkańców zapłaci ponad 1,1 mln zł.
Szybko jednak zaczęły się pojawiać skargi dotyczące pracy spółdzielni. Na Forum Dzielnicy Orunia Górna opisano historię mieszkańca, który - mimo stałego przebywania domowników w mieszkaniu - zamiast decyzji podatkowej dostał powtórne awizo.
W komentarzach wywiązała się długa dyskusja o podobnych "niemiłych niespodziankach". Wśród nich np. takie, że po długiej wycieczce do punktu odbioru decyzji wcale tam nie było.
Spółdzielnie socjalne w Trójmieście
- Punkt odbioru decyzji został wskazany na sklep spożywczo-monopolowy "Roguś" przy ul. Piłkarskiej 6
Dziwne miejsca dla awizo (27 opinii)
Przedstawiciele Hecy przepraszają
- Przykro nam z powodu niedogodności, które spotkały mieszkańców części Oruni Górnej w związku z odległością do punktu odbioru. Szybko to naprawiliśmy. Liczba punktów w danej dzielnicy została określona na podstawie gęstości zaludnienia i według wytycznych zawartych w przetargu. Początkowo trzymaliśmy się podziału na dzielnice i przyporządkowaliśmy ulice z danej dzielnicy do punktów odbioru z tej dzielnicy. Już po kilku dniach, po uwzględnieniu sugestii mieszkańców, zmieniliśmy podział i dodaliśmy sklep na ul. Płockiej 1
Problemy nie tylko na Oruni
Sygnały w sprawie problemów z dostarczaniem decyzji dostaliśmy też w weekend w Raporcie z Trójmiasta. Poza dziwnymi miejscami do odbioru awizo nasi czytelnicy żalili się też na to, że przez kilka dni nie mogli odszukać swojej przesyłki, bo nie było jej w wyznaczonym punkcie.
"Droga elektroniczna" nie działa? (11 opinii)
12 lutego byłam pod wskazanym adresem odbioru (sklep) i usłyszałam, że takich jak ja było już 50 osób ale nie ma i do poniedziałku (15) nie będzie mojej przesyłki. Uważam że coś złego się dzieje i proszę przyjrzeć się tej sprawie. Zobacz więcej
12 lutego byłam pod wskazanym adresem odbioru (sklep) i usłyszałam, że takich jak ja było już 50 osób ale nie ma i do poniedziałku (15) nie będzie mojej przesyłki. Uważam że coś złego się dzieje i proszę przyjrzeć się tej sprawie. Zobacz więcej
Paulina Kremer z Hecy tłumaczy, że kryteriami wyboru punktów, w których można odebrać awizo, było przede wszystkim to, by były one długo otwarte.
- Wybraliśmy punkty lokalnych przedsiębiorców, szczególnie z misją społeczną, stąd m.in. Ciekawa Kawiarnia, Warsztat Terapii Zajęciowej, Fundacja Świat Wrażliwy czy inne stowarzyszenia i fundacje. Dodatkowo chcieliśmy wesprzeć tych przedsiębiorców, którzy najbardziej ucierpieli w wyniku pandemii, stąd branża gastro, kwiaciarnie i inni mali przedsiębiorcy - wskazuje.
"Zdarzają się błędy, które na bieżąco naprawiamy"
Jak informuje Paulina Kremer, spółdzielnia Heca dostarczyła już ponad 100 tys. decyzji do mieszkańców Gdańska.
- Mamy skuteczność doręczeń na poziomie 80 proc., tylko 20 proc. przesyłek została awizowana. Bardzo nam zależy na dobrej jakości usłudze, ale przy takiej skali zdarzają się błędy, które staramy się na bieżąco naprawiać - podkreśla Kremer.
Miasto sprawdza wszystkie sygnały
Miejscy urzędnicy przyznają, że usługa świadczona przez operatora z wykorzystaniem punktów odbioru przesyłek awizowanych może być pewnym zaskoczeniem dla mieszkańców.
- Dlatego dziękujemy za wszystkie sygnały. Każdy zgłoszony przypadek niewłaściwej realizacji usługi zostanie przez nas sprawdzony i wyjaśniony. Ponadto uczulimy wykonawcę, aby nie powtarzały się sytuacje, w których podatnicy dostają awizo, mimo że są obecni w swoich mieszkaniach - mówi Jędrzej Sieliwończyk z gdańskiego magistratu.
W warunkach przetargowych miasto zawarło zapis, że za decyzje doręczone w trybie "awizo" czyli te, po które podatnik musi udać się do placówki, operator otrzyma tylko połowę ustalonej stawki.
- Chodziło o to, aby pokazać jak ważne jest dla nas doręczenie decyzji do rąk własnych i dodatkowo zmotywować operatora do takiego sposobu doręczenia przesyłki. Jesteśmy w stałym kontakcie z wykonawcą oraz mieszkańcami, którzy zgłaszają ewentualne uwagi i niedociągnięcia. Każdy podatnik, który ma zastrzeżenia może zgłaszać je do Gdańskiego Centrum Kontaktu telefonicznie pod nr 58 52 44 500 lub na adres kontakt@gdansk.gda.pl. Jesteśmy przekonani, że każdy otrzyma swoją decyzję przed terminem wpłaty pierwszej raty podatku, który przypada na 15 marca - dodaje urzędnik.
Miejsca
Opinie (328) ponad 10 zablokowanych
-
2021-02-15 17:52
Jak za króla Ćwieczka
Ja od pięciu lat dostaję decyzję podatkową z gminy Skarszewy mailem. Poszedłem do gminy, wypełniłem zgodę na tą formę i mam święty spokój. Może Gdańsk też poszedłby tą drogą. Myślę, że 50% mieszkańców wybrałoby tan sposób, a miasto zaoszczędziło na opłacaniu dziwnych firm.
- 13 0
-
2021-02-15 17:57
Proponuje tytuł jak zmarnować 1 milion i wkurzyć mieszkańców!!
- 12 2
-
2021-02-15 18:18
Decyzję dostałam, ale pani była bez maseczki, a na zwróconą uwagę powiedziała że ma w kieszeni, a jak nie chcę odebrać to wystawi awizo. Ostatecznie bardzo niechętnie, ale założyła maseczkę.
- 5 0
-
2021-02-15 18:23
Dostałam w sobotę
Wszyscy sąsiedzi na ul. Paska obecni w domu również otrzymali. Pan stwierdził ze był u nas 2 godz wcześniej i nas nie zastal( rzeczywiście byliśmy na basenie ) wiec raczej stawiają na skuteczność w dostarczaniu
- 5 2
-
2021-02-15 18:37
Awizo
Byłam w domu cały dzień nikt do domu mi nie przyniósł znalazłam w skrzynce 2 awiza było to w piątek trochę daleko do punktu ale odebrałam tak nie powinno być co ma zrobić osobą schorowana i samotna?
- 7 1
-
2021-02-15 18:38
awizo w skrzynce, domownicy w domu
a przesyłki w kawiarni brak.
- 8 0
-
2021-02-15 18:47
Było dobrze a jak jest (2)
Gdyby było dwa procent pomyłek to moglibyśmy mówić o względnie dobrej pracy firmy. Dwadzieścia procent błędów to tragedia. Mam nadzieję iż w przyszłym roku ta firma już nie zostanie wybrana. Jak pracują to widać w ilości opinii
- 9 2
-
2021-02-15 19:05
80% dostarczonych przesyłek na dzień wywiadu, nie w ogole i że 20% zagubiono czy coś z tych rzeczy. Z tego, co czytałem, mają umowę z UM na dostarczenie do końca lutego.
- 1 2
-
2021-02-15 23:33
Tak pracują mieszkańcy Gdańska bo to oni roznoszą przesyłki
- 1 0
-
2021-02-15 19:01
Odbierzesz list, kupisz połówkę i ptysie
Żyć nie umierać, a dyletanci wciąż narzekają. Na 100 procent szybciej obsłużą niż na Poczcie z zaspanymi paniami.
- 1 4
-
2021-02-15 19:11
tyle wywala miasto
jedna dulkieiwcz
- 7 0
-
2021-02-15 19:35
Opłata za grunt
Również awizo zostało wrzucone do skrzynki gdzie domownicy byli w domu Żabianka osiedle młodych
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.