• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekt Nowej Jabłoniowej za 1,14 mln zł? Krok do zmian na południu Gdańska

Maciej Naskręt
25 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Na zdjęciu węzeł przesiadkowy przy al. Havla. W tym roku rozpocznie się projektowanie trzech dróg na Południu Gdańska. Na zdjęciu węzeł przesiadkowy przy al. Havla. W tym roku rozpocznie się projektowanie trzech dróg na Południu Gdańska.

W poniedziałek w DRMG otwarto koperty z ofertami w przetargu na projekt budowy w Gdańsku dwujezdniowej ul. Nowej Jabłoniowej wraz z linią tramwajową. Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum trzech firm z Gdańska, Białegostoku i Bielska Białej, które nową drogę chce zaprojektować za kwotę 1,14 mln zł. W tym roku ruszą przetargi na dokumentację ul. Nowej Warszawskiej i ul. Nowej Świętokrzyskiej.



Do poniedziałku do godz. 9 biura projektowe mogły składać w Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska oferty w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla budowy ul. Nowej Jabłoniowej w Gdańsku. Nowa droga ma powstać na odcinku od ul. Warszawskiej zobacz na mapie Gdańska do Węzła Szadółki w ciągu Obwodnicy Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska.

Swoje oferty złożyło osiem biur projektowych. Obecnie komisja przetargowa sprawdza je pod względem formalnym. O wygranej decydują dwa kryteria: cena w 90 proc. i wynagrodzenia za jedną wizytację w ramach nadzoru autorskiego - 10 proc.

Najkorzystniejszą cenowo ofertę złożyło konsorcjum firm Znak z Gdańska, Europrojekt z Bielska Białej i Komi z Białegostoku. Chcą zaprojektować nową drogę na południu Gdańska za kwotę 1,14 mln zł. Do tego konsorcjum zaproponowało najtańsze wizyty autora projektu na przyszłym placu budowy (to tzw. nadzór autorski) - koszt jednej wynosi 123 zł.

Kolejną ofertę złożyła firma z Wyspy Sobieszewskiej - Europrojekt Gdańsk. Pracę swoich projektantów wycenili na kwotę 1,4 mln zł, a wizyta autorów projektu na budowie to dla nich wydatek rzędu 246 zł.

Czytaj też: Czy Gdańsk Południe zyska własne centrum?

Oferty proponowane przez biura powinny cieszyć władze miasta. Uda się zaoszczędzić część pieniędzy, bowiem na projekt ul. Nowej Jabłoniowej zakładano wydać 2 mln zł.

Koszt budowy 1,68-kilometrowej drogi o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy według wstępnych wyliczeń planistów może wynieść 94 mln zł. Realne obliczenia poznamy gdy powstanie dokumentacja. Projektanci przygotowujący dokumentację ul. Nowej Jabłoniowej będą musieli zaprojektować przebieg dwóch jezdni m.in. zboczem wąwozu zlokalizowanego między ul. Goszyńską a ul. Przywidzką.

Który element infrastruktury wymaga dofinansowania na południu Gdańska?

Plany zakładają także budowę dwutorowej linii tramwajowej od skrzyżowania ul. Nowej Bulońskiej Północnej z ul. Warszawską do ulicy Przywidzkiej, na wysokości ul. Czermińskiego. To element linii tramwajowej, która w dalekiej przyszłości ma być przedłużona do dzielnicy Kiełpino Górne.

Ponadto inwestycja zakłada budowę ulicy Przywidzkiej od ul. Jabłoniowej do ul. Czermińskiego wraz z przebudową skrzyżowań, a także wykonanie kanalizacji deszczowej i systemu odwodnienia poza granicami ul. Nowej Jabłoniowej.

Ulica Nowa Jabłoniowa jest realizowana w ramach Strategicznego Programu Transportowego dla dzielnic na południu Gdańska. Zakłada on realizację w pierwszej kolejności ul. Nowej Bulońskiej Północnej, a później także ul. Nowej Warszawskiej i ul. Nowej Świętokrzyskiej. Miasto na realizację tych inwestycji zapisało w tegorocznym budżecie miasta 300 mln zł.

Przetargi na projekty ul. Nowej Warszawskiej i ul. Nowej Świętokrzyskiej w tym roku

To nie koniec dobrych wieści dla mieszkańców południowych dzielnic Gdańska. Niebawem zostanie ogłoszony przetarg na opracowanie dokumentacji ul. Nowej Warszawskiej i ul. Nowej Świętokrzyskiej. - Mamy zielone światło dla tych przedsięwzięć. Dogrywamy właśnie specyfikację przetargów - zapewnia Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Dwujezdniowa ulica Nowa Warszawska ma mieć ok. 1,58 km długości i wieść od ul. Jabłoniowej zobacz na mapie Gdańska do al. Havla zobacz na mapie Gdańska przez Ujeścisko, równolegle do Trasy W-Z. Miasto na projekt zaplanowało wydać 1,7 mln zł. Wstępny koszt budowy tej drogi planiści oszacowali na ok. 76 mln zł.

Ulica Nowa Warszawska ma też zmieścić linię tramwajową, która pobiegnie prawdopodobnie na południe od nowych jezdni. Na zachodnim końcu ulicy ma powstać natomiast pętla tramwajowa, ale zostanie ona wykonana w ramach budowy ul. Nowej Bulońskiej, która jest w fazie projektowania. Droga przez Ujeścisko mogłaby być o ok. 20 mln zł tańsza, jeśli jej budowa ruszyłaby bez torowiska tramwajowego.

Nowa droga zastąpi mocno zużytą już ul. Warszawską zobacz na mapie Gdańska.

Natomiast ulica Nowa Świętokrzyska - 3,5-kilometrowa droga w kształcie litery "V" - ma wieść od pętli komunikacji miejskiej przy al. Havla poprzez ul. Niepołomicką do ul. Świętokrzyskiej przy granicy Gdańska i gminy Kolbudy. Jej budowa będzie najdroższa i pochłonie ok. 220 mln zł. Sam projekt budowlany ma kosztować ok. 2,5 mln zł.

Oferty złożone w przetargu na opracowanie dok. ul. Nowej Jabłoniowej.

1. Schuessler-Plan Inżynierzy Sp. z o.o. Warszawa - 2 238 600,00 zł (nadzór autorski: 1 230,00 zł);
2. ARKAS-PROJEKT Sp. z o.o. sp.k Olsztyn - 1 976 999,91 zł (nadzór autorski: 23 370,00 zł);
3. URS Polska Sp. z o.o. Warszawa - 3 626 839,50 zł (nadzór autorski: 2 091,00 zł);
4. Europrojekt Gdańsk S.A. - 1 402 200,00 zł (nadzór autorski: 246,00 zł);
5. AECOM Consulting Sp. Z o. o. Warszawa - 2 398 500,00 zł (nadzór autorski: 1 230,00 zł);
6. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego S.A. w Gdańsku - 1 414 500,00 (nadzór autorski: 246,00 zł);
7. Transprojekt Gdański Sp. z o.o. - 2 724 450,00 zł (nadzór autorski: 615,00 zł);
8. Konsorcjum firm: Znak Sp. z o.o. z Gdańska, Europrojekt z Bielsko-Białej, KOMI Zdzisław Kozikowski z Białegostoku - 1 142 670,00 zł (nadzór autorski: 123,00 zł);

Miejsca

  • DRMG Gdańsk, Piekarnicza 16

Opinie (195) 9 zablokowanych

  • pieknie ładnie i szybko

    Dojedziemy z poludnia do skrzyżowania Swiętokrzyskiej/Havla/Warszawskiej a dalej bez zmian. Podmiejska, Małomiejska, Trakt, AK zakorkowane;(((
    No ale dobrze ze przynajmniej tyle

    • 7 6

  • Kiedy tramwaj do Świbna?

    • 4 5

  • "Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum trzech firm..." (1)

    Chyba najtańszą?

    • 3 8

    • Dokładnie

      Jakieś konsorcjum firm z trzech różnych miast nie wróży dobrze projektowi. Znowu możemy się spodziewać rozwiązań z księżyca niestety. Bo kto by się przejmował kosztami samej realizacji, w końcu UUUUnia płaci.

      • 7 1

  • no narescie ! i basen tez wybudujcie dla mas ! pozdrawiam z betonowej dzungli !

    • 3 4

  • nieścisłość

    czy informacja, że "Miasto na realizację tych inwestycji zapisało w tegorocznym budżecie miasta 300 mln zł" aby na na pewno jest prawdziwa? w artykule, do którego odsyłacie jest jedynie mowa, że "Gdańsk przygotowuje się do pozyskania środków na kolejne inwestycje, już zleciliśmy przygotowanie dokumentacji na budowę nowych dróg. Wśród nich jest np. Nowa Bulońska i Nowa Jabłoniowa o wartości 300 mln zł" , a to chyba nie znaczy to samo? poza tym, piewsza informacja świadczyłaby o tym, że budowa tych dróg zostanie rozpoczęta w tym roku, a tak chyba nie będzie?

    • 5 3

  • Tak to jest jak miasto sprzedaje teren developerom, a nie buduje dróg. Powstały dziesiątki osiedli, a drogi z lat 60 ubiegłego wieku.

    • 10 5

  • (1)

    A kiedy moasto dobuduje obiecany brakujący odcinek Obrońców Wybrzeża? Inwestor centrum Handlowego zrobił błyskawicznie większość drogi, a miasto od 5 lat nie potrafi zrobić jakiś 200metrów.

    • 10 3

    • A tam jakiś korki sie robia przed tym wąskim odcinkiem?

      Nie może być tak, że wzdłuż całego falowca będzie można przejść przez jezdnię tylko na dwóch końcach i w środku.

      • 2 4

  • Najtańszy projekt

    Znowu wybiorą najtańszy projekt = najdroższa realizacja i nieprzemyślane rozwiązania (a koszt projektu to często mniej niż 1% kosztów inwestycji).
    Lepiej trochę dopłacić za projekt i ostatecznie znacznie zaoszczędzić na inwestycji (pieniędzy, czasu i nerwów).

    • 12 5

  • Po co podawać ile miasto ma na projekty? (1)

    W tekscie podano ile miasto może przeznaczyć na projekty Nowej Warszawskiej i Nowej Świętokrzyskiej :P
    Teraz zobaczycie że oferty będa o góra 10% niższe od tego co miasto może przeznaczyć :P
    I tyle z oszczędności :P

    • 0 5

    • A może miasto specjalnie podało mniej,niż, ma, żeby mieć niższe oferty?

      • 1 1

  • JA SIĘ PYTAM... (1)

    a co z śródmieściem? zaniedbanym? zaśmieconym? że wstyd tych turystów co zaraz za mariną i ekskluzywnym Water Line widzą samowole budowlane, i pełno śmieci wszędzie i niezadbane trawniki i brak jakiekolwiek przestrzeni zielenie zagospodarowanej? JA SIĘ PYTAM NIE WSTYD WAM SZANOWNI PAŃSTWO URZĘDNICY MIASTA?

    • 12 8

    • Złóż wniosek o dotację unijną na miotłę...

      ...i zamiataj. Jeśli to tak przeszkadza. Chyba, ten przyrząd nie wymaga ponad przeciętnej liczby pozwoleń.

      • 4 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane