• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekt Nowej Jabłoniowej za 1,14 mln zł? Krok do zmian na południu Gdańska

Maciej Naskręt
25 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Na zdjęciu węzeł przesiadkowy przy al. Havla. W tym roku rozpocznie się projektowanie trzech dróg na Południu Gdańska. Na zdjęciu węzeł przesiadkowy przy al. Havla. W tym roku rozpocznie się projektowanie trzech dróg na Południu Gdańska.

W poniedziałek w DRMG otwarto koperty z ofertami w przetargu na projekt budowy w Gdańsku dwujezdniowej ul. Nowej Jabłoniowej wraz z linią tramwajową. Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum trzech firm z Gdańska, Białegostoku i Bielska Białej, które nową drogę chce zaprojektować za kwotę 1,14 mln zł. W tym roku ruszą przetargi na dokumentację ul. Nowej Warszawskiej i ul. Nowej Świętokrzyskiej.



Do poniedziałku do godz. 9 biura projektowe mogły składać w Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska oferty w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla budowy ul. Nowej Jabłoniowej w Gdańsku. Nowa droga ma powstać na odcinku od ul. Warszawskiej zobacz na mapie Gdańska do Węzła Szadółki w ciągu Obwodnicy Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska.

Swoje oferty złożyło osiem biur projektowych. Obecnie komisja przetargowa sprawdza je pod względem formalnym. O wygranej decydują dwa kryteria: cena w 90 proc. i wynagrodzenia za jedną wizytację w ramach nadzoru autorskiego - 10 proc.

Najkorzystniejszą cenowo ofertę złożyło konsorcjum firm Znak z Gdańska, Europrojekt z Bielska Białej i Komi z Białegostoku. Chcą zaprojektować nową drogę na południu Gdańska za kwotę 1,14 mln zł. Do tego konsorcjum zaproponowało najtańsze wizyty autora projektu na przyszłym placu budowy (to tzw. nadzór autorski) - koszt jednej wynosi 123 zł.

Kolejną ofertę złożyła firma z Wyspy Sobieszewskiej - Europrojekt Gdańsk. Pracę swoich projektantów wycenili na kwotę 1,4 mln zł, a wizyta autorów projektu na budowie to dla nich wydatek rzędu 246 zł.

Czytaj też: Czy Gdańsk Południe zyska własne centrum?

Oferty proponowane przez biura powinny cieszyć władze miasta. Uda się zaoszczędzić część pieniędzy, bowiem na projekt ul. Nowej Jabłoniowej zakładano wydać 2 mln zł.

Koszt budowy 1,68-kilometrowej drogi o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy według wstępnych wyliczeń planistów może wynieść 94 mln zł. Realne obliczenia poznamy gdy powstanie dokumentacja. Projektanci przygotowujący dokumentację ul. Nowej Jabłoniowej będą musieli zaprojektować przebieg dwóch jezdni m.in. zboczem wąwozu zlokalizowanego między ul. Goszyńską a ul. Przywidzką.

Który element infrastruktury wymaga dofinansowania na południu Gdańska?

Plany zakładają także budowę dwutorowej linii tramwajowej od skrzyżowania ul. Nowej Bulońskiej Północnej z ul. Warszawską do ulicy Przywidzkiej, na wysokości ul. Czermińskiego. To element linii tramwajowej, która w dalekiej przyszłości ma być przedłużona do dzielnicy Kiełpino Górne.

Ponadto inwestycja zakłada budowę ulicy Przywidzkiej od ul. Jabłoniowej do ul. Czermińskiego wraz z przebudową skrzyżowań, a także wykonanie kanalizacji deszczowej i systemu odwodnienia poza granicami ul. Nowej Jabłoniowej.

Ulica Nowa Jabłoniowa jest realizowana w ramach Strategicznego Programu Transportowego dla dzielnic na południu Gdańska. Zakłada on realizację w pierwszej kolejności ul. Nowej Bulońskiej Północnej, a później także ul. Nowej Warszawskiej i ul. Nowej Świętokrzyskiej. Miasto na realizację tych inwestycji zapisało w tegorocznym budżecie miasta 300 mln zł.

Przetargi na projekty ul. Nowej Warszawskiej i ul. Nowej Świętokrzyskiej w tym roku

To nie koniec dobrych wieści dla mieszkańców południowych dzielnic Gdańska. Niebawem zostanie ogłoszony przetarg na opracowanie dokumentacji ul. Nowej Warszawskiej i ul. Nowej Świętokrzyskiej. - Mamy zielone światło dla tych przedsięwzięć. Dogrywamy właśnie specyfikację przetargów - zapewnia Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Dwujezdniowa ulica Nowa Warszawska ma mieć ok. 1,58 km długości i wieść od ul. Jabłoniowej zobacz na mapie Gdańska do al. Havla zobacz na mapie Gdańska przez Ujeścisko, równolegle do Trasy W-Z. Miasto na projekt zaplanowało wydać 1,7 mln zł. Wstępny koszt budowy tej drogi planiści oszacowali na ok. 76 mln zł.

Ulica Nowa Warszawska ma też zmieścić linię tramwajową, która pobiegnie prawdopodobnie na południe od nowych jezdni. Na zachodnim końcu ulicy ma powstać natomiast pętla tramwajowa, ale zostanie ona wykonana w ramach budowy ul. Nowej Bulońskiej, która jest w fazie projektowania. Droga przez Ujeścisko mogłaby być o ok. 20 mln zł tańsza, jeśli jej budowa ruszyłaby bez torowiska tramwajowego.

Nowa droga zastąpi mocno zużytą już ul. Warszawską zobacz na mapie Gdańska.

Natomiast ulica Nowa Świętokrzyska - 3,5-kilometrowa droga w kształcie litery "V" - ma wieść od pętli komunikacji miejskiej przy al. Havla poprzez ul. Niepołomicką do ul. Świętokrzyskiej przy granicy Gdańska i gminy Kolbudy. Jej budowa będzie najdroższa i pochłonie ok. 220 mln zł. Sam projekt budowlany ma kosztować ok. 2,5 mln zł.

Oferty złożone w przetargu na opracowanie dok. ul. Nowej Jabłoniowej.

1. Schuessler-Plan Inżynierzy Sp. z o.o. Warszawa - 2 238 600,00 zł (nadzór autorski: 1 230,00 zł);
2. ARKAS-PROJEKT Sp. z o.o. sp.k Olsztyn - 1 976 999,91 zł (nadzór autorski: 23 370,00 zł);
3. URS Polska Sp. z o.o. Warszawa - 3 626 839,50 zł (nadzór autorski: 2 091,00 zł);
4. Europrojekt Gdańsk S.A. - 1 402 200,00 zł (nadzór autorski: 246,00 zł);
5. AECOM Consulting Sp. Z o. o. Warszawa - 2 398 500,00 zł (nadzór autorski: 1 230,00 zł);
6. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego S.A. w Gdańsku - 1 414 500,00 (nadzór autorski: 246,00 zł);
7. Transprojekt Gdański Sp. z o.o. - 2 724 450,00 zł (nadzór autorski: 615,00 zł);
8. Konsorcjum firm: Znak Sp. z o.o. z Gdańska, Europrojekt z Bielsko-Białej, KOMI Zdzisław Kozikowski z Białegostoku - 1 142 670,00 zł (nadzór autorski: 123,00 zł);

Miejsca

  • DRMG Gdańsk, Piekarnicza 16

Opinie (195) 9 zablokowanych

  • A czy wiadomo już coś na temat pozyskania używanych tramwajów z Kassel?

    • 5 2

  • Można znieść jajo z tymi nazwami ulic (1)

    "Nowa ....." "Nowa ....". To zbudujmy może "Nowy Gdańsk" i będzie spokój z tymi "nowymi" ulicami .

    • 6 11

    • problemy masz pan

      Jeden z problemów pierwszego świata!

      • 3 1

  • Same błędy

    Nie wstyd wam publikować takiej mapy? Nowa Warszawska to nie jest poszerzona Warszawska. Przetarg obejmuje inny odcinek Jabłoniowej - do Outleta, a nie obwodnicy. Nowa Świętokrzyska robi mniejszy łuk.

    • 5 2

  • (3)

    Nowa Świetokrzyska lepiej jak by dobiegała do węzła Kowale, tak bedzie tworzyło się wąskie gardło w kierunku obwodnicy tak jak w tej chwili od Hawla w górę

    • 6 3

    • (1)

      chyba wskazane jakieś rondko na końcu tej nowej świętokrzyskiej

      • 1 0

      • Lepiej nie,polscy kierowcy nie radzą sobie z wielopasmowymi rondami

        A i z jednopasmowymi nie najlepiej,szczególnie w temacie używania kierunkowskazów

        • 0 0

    • Kowale to nie Gdańsk

      Nie można budować dróg w innej gminie

      • 1 0

  • Tramwaj na Orunię Dolną też by się przydał, a nawet do Pruszcza. (1)

    Sopot również mógłby mieć tramwaj.

    • 5 4

    • A dlaczego ten tramwaj nie Tczewa skoro miałby być do Pruszcza ?

      • 1 3

  • Halo kurrrr a co z wiaduktem nad Łostowicką (3)

    Halo kurrrr a co z wiaduktem nad Łostowicką, może dokończycie tą inwestycję ! Trasa WZ jest bez tego wiaduktu niedokończona !!!!!!
    Po kiego grzyba te skocznie narciarskie ? Na tej krzyżówce nie da się poruszać !
    Rano Blokuje najazd z Havla do Gdańska. Po południu blokada z Havla w kierunku obwodnicy ! Na dodatek jeszcze przystanek autobusowy na skrzyżowaniu jakiś mało inteligentny wymyślił aby połączyć go z przystankiem tramwajowym. Każdy autobus łamie tam przepisy jadąc na wprost z pasa do skręcania przecinając linię ciągłą. A ze środkowego pasa w AK nie można skręcać, a to już by trochę odkorkowało ! Ludzie decyzyjni dokończcie może jedno a dopiero zabierajcie się za drugie !!!!!

    • 15 3

    • Naucz baranów drogowych dojeżdżać do pojazdu poprzedzającego na pasach wyłączenia,a korki zelżeją

      Baraństwo zostawia przed sobą miejsca na dreamlinera i potem sznureczek aut wystaje na pasy do jazdy prosto. Przez głupotę ludzką,a nie "za krótki lewoskręt"!

      • 1 3

    • (1)

      co dałby tam wiadukt ? A no tylko tyle że zamiast korka na Havla i AK niczym nie ograniczony ruch z tych tras powodowałby gigantyczny korek na dojeździe do 3 maja i Okopowej.

      • 1 0

      • Co by dał

        Dał by , że korek był by na dojeździe do 3 maja i Okopowej, ale nie było by go na:
        Havla, Łostowickiej, AK w stronę obwodnicy , Wilanowskiej i Witosa.

        Masz ograniczone pole myślenia.

        Wiadukt jest elementem trasy WZ. Nie zbudowano go z powodu braku kasy. Ale kasa już była na wiadukt nad Jabłoniową i dalej w kierunku obwodnicy. Nie wiem czy pamiętasz jak chwalili się , że tak tanio kończą trasę WZ, że tyle oszczędności !
        Ja się pytam jak kończą skoro nie jest skończona i biorą się za kolejne drogi !

        • 1 0

  • Pisze i pisać sobie może !

    Naskręt kiedyś pisał, że zrobią tam dodatkowy pas na wjazd w kierunku obwodnicy, ale on zawsze pisze a nic się nie dzieje. A tak na marginesie to racja tam jest niezły sajgon o każdej porze dnia !

    • 4 3

  • Najpierw niech budują nową świętokrzyską

    Z tramwajem po środku!!!!!

    • 6 3

  • Nowa Świetokrzyska ok ale dlaczego gminy sie nie mogą dogadać i (2)

    poprowadzić Nową Świetokrzyską 200-300m dalej aby połączyć ją z węzłem na Kowalach, tak aby można było zjechać bez problemu na Obwodnicę?

    • 8 1

    • (1)

      popieram, Kolbudy powinny się dołożyć do połączenia Nowej Świętokrzyskiej z obwodnicą.

      • 10 0

      • To droga wojewódzka,więc jeżeli ktoś się ma "dołożyć", to Pomorskie...

        • 1 1

  • Niepołomicka

    Zgadzam się w 100% !! Na niepołomickiej ktoś może zginąć.. Dopiero wtedy władze ruszą tyłki!!

    • 5 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane