• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekt przebudowy Chwarznieńskiej dopiero w przyszłym roku

Patryk Szczerba
19 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Duże zmiany na plus w ruchu na Chwarznieńskiej
Sznur samochodów na witomińskim odcinku Chwarznieńskiej to stały obraz ulicy. Czy po przebudowie coś się zmieni? Władze miasta twierdzą, że tak. Sznur samochodów na witomińskim odcinku Chwarznieńskiej to stały obraz ulicy. Czy po przebudowie coś się zmieni? Władze miasta twierdzą, że tak.

Opracowanie dokumentacji niezbędnej do rozpoczęcia przebudowy witomińskiego odcinka ul. Chwarznieńskiej miało potrwać do końca roku. Już wiadomo, że potrwa dłużej, co najmniej do pierwszego półrocza przyszłego roku. To z kolei oddala rozpoczęcie prac budowlanych.



Czy przebudowa Chwarznieńskiej zmniejszy na tej drodze korki?

Ostatni etap przebudowy Chwarznieńskiej miał być jedną z największych gdyńskich inwestycji drogowych. Swego czasu próbowano analizować różne warianty przebiegu drogi, nawet takie, w których auta jechałyby przez las, omijając Witomino. Jednak koszt budowy takiej trasy mógłby sięgnąć nawet 175 mln zł, co sprowadziło miejskich urzędników, odpowiedzialnych za inwestycje, na ziemię.

Prace projektowe od lata zeszłego roku

Uznano, że miasto jest w stanie sfinansować przedsięwzięcie warte 30-40 mln zł. Wiosną ubiegłego roku ogłoszono przetarg na wykonawcę dokumentacji projektowej. Najatrakcyjniejszą ofertę złożyło Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska, które za opracowanie projektu ulicy zainkasuje nieco ponad 1,2 mln zł.

Jeszcze kilka miesięcy temu władze miasta zapewniały, że dokumentacja będzie przygotowana do końca tego roku. Optymizm podbudowała decyzja Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, dzięki której nie będzie konieczna ocena oddziaływania inwestycji na środowisko, co mogłoby wydłużyć projektowanie o sześć miesięcy. Pojawiły się nawet głosy, że budowę uda się rozpocząć jeszcze w 2017 roku i skończyć w okolicach kolejnych wyborów samorządowych, przypadających na jesień 2018 roku.

Jednak termin ten przestał być już aktualny. Ustaliliśmy, że prace projektowe przeciągają się na tyle, że zakończą się prawdopodobnie dopiero późną zimą.

- Rzeczywiście, rozmawialiśmy z wykonawcą na temat wydłużenia czasu. Początkowo miał to być grudzień, ale obecnie najbliższym terminem zakończenia prac są pierwsze miesiące przyszłego roku. Tematem trudniejszym niż zakładano, okazało się odprowadzenie wód opadowych do zbiornika retencyjnego. Wszystko przez kolizję z obecną infrastrukturą - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Budowa od 2018 roku?

Na razie nie wiadomo, czy gotowa dokumentacja projektowa stanie się na początku przyszłego roku automatycznym impulsem do prac nad procedurą przetargową dla samej budowy. Jak można usłyszeć nieoficjalnie od urzędników, nawet jeśli uda się znaleźć w budżecie miasta stosowne środki i ogłosić przetarg w 2017 roku, to budowa i tak rozpocznie się prawdopodobnie dopiero wiosną następnego roku.

Wstępna wersja zmian na witomińskim odcinku ul. Chwarznieńskiej. Wstępna wersja zmian na witomińskim odcinku ul. Chwarznieńskiej.
Zwłaszcza, że inaczej niż w przypadku leśnego etapu, szanse na dofinansowanie inwestycji z budżetu unijnego są niewielkie. Możliwe więc, że kierowcy na mniejsze korki na Chwarznieńskiej będą musieli poczekać jeszcze nawet 4 lata.

- Będziemy chcieli rozpocząć prace najszybciej jak to możliwe, prawdopodobnie nie później jednak niż w 2018 roku. Po 12 miesiącach można będzie mówić o przebudowie Chwarznieńskiej w całości jako zakończonej - dodaje Stępa.
Co się zmieni?

Przypomnijmy: według wstępnych koncepcji kierowcy jadący od strony Rolniczej zobacz na mapie Gdyni zyskają lewoskręt w kierunku ul. Hodowlanej zobacz na mapie Gdyni. Z naprzeciwka łatwiej będzie wjechać w ul. Uczniowską zobacz na mapie GdyniWidną zobacz na mapie Gdyni. Pojawią się buspasy, poszerzone zostaną też zatoczki autobusowe i drogi rowerowe.

Oprócz poszerzenia ul. Chwarznieńskiej, w zakres opracowania wchodzi również przebudowa ul. Hodowlanej zobacz na mapie Gdyni, która zyska nową kanalizację deszczową. Prace przy jej budowie zakończą się odtworzeniem nawierzchni, a tym samym polepszeniem stanu mocno nierównej dziś drogi. Woda opady mają trafiać do zbiornika retencyjnego, który powstanie na terenie ogródków działkowych przy ul. II Morskiego Pułku Strzelców zobacz na mapie Gdyni.

Miejsca

Opinie (191) 4 zablokowane

  • (2)

    ale za to bedzie kosmodrom

    • 46 4

    • Już teraz jest odlot, podczas stania w tamtejszych korkach :/

      • 15 3

    • No

      Tak to też jest śmieszny temat.

      • 5 8

  • taaa lepiej namalować trzy buspasy farbą na starej nawierzchni (1)

    ewentualnie dwa kontrapasy dla rowerzystów

    • 51 8

    • Bosche nie podpowiadaj, bo jutro już będą trzy kontrpasy.

      Na złość!

      • 8 5

  • (6)

    A Małokacka i Rolnicza? Urzędasy bez wyobraźni. Albo po dwa pasy ( jak na odcinku leśnym),włącznie z w/w ulicami,lub obwodnica Witomina. Inaczej będzie jeszcze większa masakra ( rozbudowa Chwarzna,Wiczlina) Trzeba być kretynem źeby tego nie wiedzieć!

    • 55 8

    • na małokackiej są po dwa pasy od zawsze, to, że nie są wymalowane nie znaczy, że ich nie ma, problem w tym, że większość kierowców jedzie jak pany środkiem niestosując się do obowiązku trzymania się prawej krawędzi jezdnie.

      • 6 11

    • to sa kretyni

      ta cala cholota szczurkowa

      • 8 6

    • Po co kretyni kupowali mieszkania na wyp***owie (czytaj.) wiczlinie (1)

      tyle mieszkań w innych częściach Gdyni stoi pustych.

      • 5 13

      • Ty baranie

        Kretyni mieszkają wszędzie w całej Gdyni myślisz. Gdyż wszędzie są korki.

        • 14 3

    • Za

      Chwilę chwarzno będzie najliczniejszą dzielnicą Gdyni..........z jedna nitka ulicy. Naprawdę urzędasy to kretyni.

      • 14 5

    • Lepiej po trzy pasy albo cztery

      Po co się tak ograniczać?

      • 1 9

  • (1)

    Pytanie do Szczurka. Ile pieniędzy wydano do tej pory na utrzymywanie niedoszłego lotniska?

    • 50 8

    • lotnisko jest potrzebne i będzie

      • 3 4

  • A nie bedzie przebudowy Chwarznienskiej i Rolniczej? (1)

    Przeciez tam jest najgorzej.
    Tam sie korkuje.
    Wystarczy zrobic pas zjazdowy z Rolniczej w Chwarznienska bez swiatel.

    • 34 10

    • Nie wystarczy

      wszyscy i tak stoją w korku do świateł z ulicą Hodowlaną (które wg urzędników nie miały powiększać korków).

      • 9 3

  • 175 mln przerasta Gdynie? Normalnie masakra. Przecież na samo lotnisko chcieli tyle wydać (1)

    W dodatku zdecydowanie mniej potrzebne niż ta droga

    "Ostatni etap przebudowy Chwarznieńskiej miał być jedną z największych gdyńskich inwestycji drogowych. Swego czasu próbowano analizować różne warianty przebiegu drogi, nawet takie, w których auta jechałyby przez las, omijając Witomino. Jednak koszt budowy takiej trasy mógłby sięgnąć nawet 175 mln zł, co sprowadziło miejskich urzędników, odpowiedzialnych za inwestycje, na ziemię".

    • 56 10

    • oni wydali już tyle na lotnisko doliczając koszty prawników co się ciągle w tej sprawie odwołują!

      • 4 5

  • a (3)

    Kto jest za tym zeby szanownego p.Szczurka usunąć z obecnego stołka? Bo ja na tego ... juz napewno nie zaglosuje!!!

    • 64 11

    • Twoje prawo;) (1)

      • 13 0

      • On ma jeszcze mleko pod nosem.

        Nawet boi się podpisać za siebie. Lubi chować się za kogoś, tak jak główny pislamista.

        • 7 8

    • jestem za

      • 7 5

  • Gdynia to syf. W metropolii liczą się tylko Gdańsk i Wejherowo. (3)

    • 43 13

    • poza stolica 3city czyli Gdynia reszta to szlam jw. (2)

      • 7 8

      • Łapki mówią same za siebie (1)

        • 7 6

        • ruski trol nadajacy z wielu IP :), łapki mówią za siebie

          i ruski trol wierzy, że jak rzuca fekaliami
          to rzekę zawróci

          • 8 0

  • Gdynia istnieje już tylko teoretycznie.

    Plany, plany, plany

    • 45 10

  • Słońce Skweru Mistrz Bajeru

    • 49 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane