• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekt przebudowy Chwarznieńskiej dopiero w przyszłym roku

Patryk Szczerba
19 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Duże zmiany na plus w ruchu na Chwarznieńskiej
Sznur samochodów na witomińskim odcinku Chwarznieńskiej to stały obraz ulicy. Czy po przebudowie coś się zmieni? Władze miasta twierdzą, że tak. Sznur samochodów na witomińskim odcinku Chwarznieńskiej to stały obraz ulicy. Czy po przebudowie coś się zmieni? Władze miasta twierdzą, że tak.

Opracowanie dokumentacji niezbędnej do rozpoczęcia przebudowy witomińskiego odcinka ul. Chwarznieńskiej miało potrwać do końca roku. Już wiadomo, że potrwa dłużej, co najmniej do pierwszego półrocza przyszłego roku. To z kolei oddala rozpoczęcie prac budowlanych.



Czy przebudowa Chwarznieńskiej zmniejszy na tej drodze korki?

Ostatni etap przebudowy Chwarznieńskiej miał być jedną z największych gdyńskich inwestycji drogowych. Swego czasu próbowano analizować różne warianty przebiegu drogi, nawet takie, w których auta jechałyby przez las, omijając Witomino. Jednak koszt budowy takiej trasy mógłby sięgnąć nawet 175 mln zł, co sprowadziło miejskich urzędników, odpowiedzialnych za inwestycje, na ziemię.

Prace projektowe od lata zeszłego roku

Uznano, że miasto jest w stanie sfinansować przedsięwzięcie warte 30-40 mln zł. Wiosną ubiegłego roku ogłoszono przetarg na wykonawcę dokumentacji projektowej. Najatrakcyjniejszą ofertę złożyło Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska, które za opracowanie projektu ulicy zainkasuje nieco ponad 1,2 mln zł.

Jeszcze kilka miesięcy temu władze miasta zapewniały, że dokumentacja będzie przygotowana do końca tego roku. Optymizm podbudowała decyzja Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, dzięki której nie będzie konieczna ocena oddziaływania inwestycji na środowisko, co mogłoby wydłużyć projektowanie o sześć miesięcy. Pojawiły się nawet głosy, że budowę uda się rozpocząć jeszcze w 2017 roku i skończyć w okolicach kolejnych wyborów samorządowych, przypadających na jesień 2018 roku.

Jednak termin ten przestał być już aktualny. Ustaliliśmy, że prace projektowe przeciągają się na tyle, że zakończą się prawdopodobnie dopiero późną zimą.

- Rzeczywiście, rozmawialiśmy z wykonawcą na temat wydłużenia czasu. Początkowo miał to być grudzień, ale obecnie najbliższym terminem zakończenia prac są pierwsze miesiące przyszłego roku. Tematem trudniejszym niż zakładano, okazało się odprowadzenie wód opadowych do zbiornika retencyjnego. Wszystko przez kolizję z obecną infrastrukturą - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Budowa od 2018 roku?

Na razie nie wiadomo, czy gotowa dokumentacja projektowa stanie się na początku przyszłego roku automatycznym impulsem do prac nad procedurą przetargową dla samej budowy. Jak można usłyszeć nieoficjalnie od urzędników, nawet jeśli uda się znaleźć w budżecie miasta stosowne środki i ogłosić przetarg w 2017 roku, to budowa i tak rozpocznie się prawdopodobnie dopiero wiosną następnego roku.

Wstępna wersja zmian na witomińskim odcinku ul. Chwarznieńskiej. Wstępna wersja zmian na witomińskim odcinku ul. Chwarznieńskiej.
Zwłaszcza, że inaczej niż w przypadku leśnego etapu, szanse na dofinansowanie inwestycji z budżetu unijnego są niewielkie. Możliwe więc, że kierowcy na mniejsze korki na Chwarznieńskiej będą musieli poczekać jeszcze nawet 4 lata.

- Będziemy chcieli rozpocząć prace najszybciej jak to możliwe, prawdopodobnie nie później jednak niż w 2018 roku. Po 12 miesiącach można będzie mówić o przebudowie Chwarznieńskiej w całości jako zakończonej - dodaje Stępa.
Co się zmieni?

Przypomnijmy: według wstępnych koncepcji kierowcy jadący od strony Rolniczej zobacz na mapie Gdyni zyskają lewoskręt w kierunku ul. Hodowlanej zobacz na mapie Gdyni. Z naprzeciwka łatwiej będzie wjechać w ul. Uczniowską zobacz na mapie GdyniWidną zobacz na mapie Gdyni. Pojawią się buspasy, poszerzone zostaną też zatoczki autobusowe i drogi rowerowe.

Oprócz poszerzenia ul. Chwarznieńskiej, w zakres opracowania wchodzi również przebudowa ul. Hodowlanej zobacz na mapie Gdyni, która zyska nową kanalizację deszczową. Prace przy jej budowie zakończą się odtworzeniem nawierzchni, a tym samym polepszeniem stanu mocno nierównej dziś drogi. Woda opady mają trafiać do zbiornika retencyjnego, który powstanie na terenie ogródków działkowych przy ul. II Morskiego Pułku Strzelców zobacz na mapie Gdyni.

Miejsca

Opinie (191) 4 zablokowane

  • Upłynnienie ruchu na Chwarznieńskiej

    Nie da sie

    • 26 8

  • Nadchodzi czas na wyslanie Szczurka i Stepy wraz z Samorzadnoscia na smietnik.

    Leserstwo tych urzedasow jest przerazajace nie mowiac o tepocie. Moze trzeba udac sie do urzedu z fakturami. rachunkami za zwiekszone zuzycie paliwa przez stanie w korkach z przyczyn nieudolnosci urzedasow. Urzedasom tylko bzdety i propaganda w glowie a nie pomoc mieszkancom i myslenie perspektywiczne w projektach przebudowy drog.

    • 43 7

  • Jeżeli zakres prac był znany firmie wyłonionej w przetargu

    to za każdy dzień opóźnienia powinna bulić. Jeżeli zaś przedstawiona dokumentacja nie była pełna, to niestety ale odpowiedzialni urzędnicy na trawę. Kto jak kto ale oni powinni przed ogłaszaniem przetargu zgromadzić wszystkie potrzebne dokumenty.

    • 20 9

  • Narzekajcie na prezydenta, narzekajcie (4)

    Zmieni się władza i zamiast dróg i innych inwestycji rozwijać będzie się w Gdyni kościół. Wtedy będziecie zadowoleni.

    • 13 28

    • Ale to Wojtek nie buduje dróg a kasę daje na pomik Chrystusa ;)

      • 19 5

    • przynajmniej jakąś inwestycja byłaby realizowana

      teraz tylko "farbą po asfalcie" i Żmudą po pedałach

      • 13 5

    • już na gorzej się nie zmieni! (1)

      • 10 5

      • jak na razie Gdynia jest najlepszym miastem w Polsce

        i nikt nie pragnie tego zmieniać
        na pisowsko-bolszewicko-kościelną dyktaturę,
        to nie wschodnia granica,
        żeby ludzie mieli kibel zamiast mózgu

        • 0 11

  • Informacja dla wszystkich zakochanych w swoich samochodach. (7)

    Nie macie co liczyć na rozszerzanie, czy też przebudowę dróg, bo najzwyczajniej nie ma miejsca na to.
    Zburzymy domy, bo drogi trzeba? Nie.
    Rozszerzymy obwodnicę? Nie, bo nie ma gdzie (już budują osiedla wkoło obwodnicy).
    Wytniemy trójmiejskie lasy, bo drogi trzeba? Nie, bo las to tlen dla nas i ostoja zwierząt.

    Zatem co następuje...twoje hobby to auto, to siedź w korku i się wkur...aj dalej. Tylko tyle ci pozostało.

    • 21 24

    • Żebyś miał zawał (2)

      I karetka stanęła by w korku ależ byś ubawil Las ci pomoże. Hobby kretyn.

      • 11 8

      • Prawda boli? (1)

        Poprzez przytoczenie faktów próbujesz kogoś obrazić używając słowa "kretyn"?

        • 3 8

        • Oby prawda ciebie wyzwoliła ;-)

          Na Małokackiej są szerokie chodniki, szerokie trawniki. Jaki to problem zwęzić trawnik tak, by powstał drugi pas w stronę Chwarznieńskiej? Tam,po prawej stronie nie ma ani jednego budynku.

          • 7 4

    • Zrównoważony transport

      Nie, nie wytniemy lasów pod drogi ale dla developerów na kolejne osiedla to już tak :-)

      • 8 6

    • (2)

      jakoś na całym świecie można zrobić drogi i współżyć z resztą świata, tylko u nas najpierw budują osiedla a dopiero potem przypominają sobie że jakoś do nich trzeba dojechać. Za granicą jest na odwrót najpierw droga potem domy!!!

      • 0 10

      • (1)

        W tym świecie, przynajmniej w części cywilizowanej, to chociażby liczba samochodów przypadająca na mieszkańca jest niższa niż w Trójmieście. Są miasta, gdzie sam wjazd do centrum jest płatny, a u nas w kółko tylko żądanie darmowych parkingów, budowanie autostrad w centrum miast, spychanie ludzi do przejść podziemnych itd.

        • 7 4

        • spokojnie, dojdziemy i do tego

          pomalutku

          • 9 0

  • mam juz dosc tych nieudacznikow (1)

    jak mozna byc tak niekompetentnym?

    • 26 5

    • znaczy co, wszyscy jadą autostradą pod prąd?

      tylko ty jedziesz dobrze,
      brawo

      • 6 1

  • Nie, nie, nie i jeszcze raz nie dla takiej prowizorki! (1)

    Co za bzdurny pomysł prowizorki, która kompletnie nie zda egzaminu. Pieniądze wyrzucone w błoto.
    Jako mieszkanka Witomina uważam, że jedynym sensownym rozwiązaniem jest obwodnica Witomina, poprowadzona lasem. Odciążyłoby to skrzyżowanie pod Witawą od korków, spalin i smrodu oraz hałasu. Nikt nie myśli o mieszkańcach.
    Tylko obwodnica Witomina spełni swoją rolę z korzyścią zarówno dla kierowców, jak i dla mieszkańców.

    • 38 4

    • Kolejny wysoki budynek.

      A już planują za Witawą kolejny wysoki budynek zabierając parking przy ryneczku i burząc stojący tam pawilon. I znów kolejni mieszkańcy i kolejne auta i brak parkingów. Kto wydaje te bzdurne pozwolenia developerom???

      • 10 3

  • Spora wina to działania "zielonych"

    Z Chwarzna w kierunku Gdyni , przed Domem Starców , droga powinna prowadzić przez tereny leśne. Skróciłaby drogę i przyspieszyła przejazd. Ile złego zrobili zieloni blokując przedłużenie drogi Kwiatkowskiego przez las do obwodnicy.

    • 21 8

  • A ja (1)

    to bym wybudowałą drogę od Stryjskiej prosto przez las , po prawej stronie torów i potem prosto, aż do Wiczlińskiej tam gdzie wpada Chwarznieńska. Z wjazdem na obwodnicę po drodze. I to szybko dopóki jest wolna przestrzeń na Wiczlinie, bo za chwilę domki postawią.Kiedyś dróg nie było wcale, ale wymyślono auta, ludzi coraz więcej i życie się zmieniło. Ale tu wszystko w miejscu stoi, albo od końca zaczynają. Nie należy dawać pozwoleń na budowę nowych osiedli dopóki porządnych dróg nie wybudują!!!!!!!!! Co wy z ludżmi wyrabiacie? Zapraszacie do miasta z marzeń , po co? Tu trzeba głowy , żeby rozplanować miasto i to należy zrobić.Nie ma wymówek!!!!!!

    • 26 10

    • jak mi dasz pieniądze, to Ci zbuduje

      • 7 3

  • Niezadowolona mieszkanka wiecznie zakorkowanego WITOMINA (1)

    Masakra, dalej przez całe Witomino będą pędzić tłumy aut. Przecież to jest niepoważne żeby prowadzić przez dzielnicę drogę na obwodnice. Panie Szczurek na budowę lotniska i utopienie Fortuny to pan miał pieniądze............

    • 24 9

    • ja nie narzekam, nie ma korków

      rano na obwodnicę a po południu z obwodnicy
      ale co by się przydało, na dole obejście przed stacją paliw w lewo,
      żeby tamten kwartał dołączyć do Małokackiej bo jest duży i cały wali na główne skrzyżowanie,
      z takim obejściem automatycznie zdejmujemy nawet do 25% ruchu z tego skrzyżowania

      aha,
      wyjedź 10 minut wcześniej,
      proste

      • 1 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane