- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (46 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Projekt przebudowy Chwarznieńskiej dopiero w przyszłym roku
Opracowanie dokumentacji niezbędnej do rozpoczęcia przebudowy witomińskiego odcinka ul. Chwarznieńskiej miało potrwać do końca roku. Już wiadomo, że potrwa dłużej, co najmniej do pierwszego półrocza przyszłego roku. To z kolei oddala rozpoczęcie prac budowlanych.
Prace projektowe od lata zeszłego roku
Uznano, że miasto jest w stanie sfinansować przedsięwzięcie warte 30-40 mln zł. Wiosną ubiegłego roku ogłoszono przetarg na wykonawcę dokumentacji projektowej. Najatrakcyjniejszą ofertę złożyło Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska, które za opracowanie projektu ulicy zainkasuje nieco ponad 1,2 mln zł.
Jeszcze kilka miesięcy temu władze miasta zapewniały, że dokumentacja będzie przygotowana do końca tego roku. Optymizm podbudowała decyzja Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, dzięki której nie będzie konieczna ocena oddziaływania inwestycji na środowisko, co mogłoby wydłużyć projektowanie o sześć miesięcy. Pojawiły się nawet głosy, że budowę uda się rozpocząć jeszcze w 2017 roku i skończyć w okolicach kolejnych wyborów samorządowych, przypadających na jesień 2018 roku.
Jednak termin ten przestał być już aktualny. Ustaliliśmy, że prace projektowe przeciągają się na tyle, że zakończą się prawdopodobnie dopiero późną zimą.
- Rzeczywiście, rozmawialiśmy z wykonawcą na temat wydłużenia czasu. Początkowo miał to być grudzień, ale obecnie najbliższym terminem zakończenia prac są pierwsze miesiące przyszłego roku. Tematem trudniejszym niż zakładano, okazało się odprowadzenie wód opadowych do zbiornika retencyjnego. Wszystko przez kolizję z obecną infrastrukturą - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Budowa od 2018 roku?
Na razie nie wiadomo, czy gotowa dokumentacja projektowa stanie się na początku przyszłego roku automatycznym impulsem do prac nad procedurą przetargową dla samej budowy. Jak można usłyszeć nieoficjalnie od urzędników, nawet jeśli uda się znaleźć w budżecie miasta stosowne środki i ogłosić przetarg w 2017 roku, to budowa i tak rozpocznie się prawdopodobnie dopiero wiosną następnego roku.
Zwłaszcza, że inaczej niż w przypadku leśnego etapu, szanse na dofinansowanie inwestycji z budżetu unijnego są niewielkie. Możliwe więc, że kierowcy na mniejsze korki na Chwarznieńskiej będą musieli poczekać jeszcze nawet 4 lata.
- Będziemy chcieli rozpocząć prace najszybciej jak to możliwe, prawdopodobnie nie później jednak niż w 2018 roku. Po 12 miesiącach można będzie mówić o przebudowie Chwarznieńskiej w całości jako zakończonej - dodaje Stępa.
Co się zmieni?
Przypomnijmy: według wstępnych koncepcji kierowcy jadący od strony Rolniczej zyskają lewoskręt w kierunku ul. Hodowlanej . Z naprzeciwka łatwiej będzie wjechać w ul. Uczniowską i Widną . Pojawią się buspasy, poszerzone zostaną też zatoczki autobusowe i drogi rowerowe.
Oprócz poszerzenia ul. Chwarznieńskiej, w zakres opracowania wchodzi również przebudowa ul. Hodowlanej , która zyska nową kanalizację deszczową. Prace przy jej budowie zakończą się odtworzeniem nawierzchni, a tym samym polepszeniem stanu mocno nierównej dziś drogi. Woda opady mają trafiać do zbiornika retencyjnego, który powstanie na terenie ogródków działkowych przy ul. II Morskiego Pułku Strzelców .
Miejsca
Opinie (191) 4 zablokowane
-
2016-10-19 19:41
Upłynnienie ruchu na Chwarznieńskiej
Nie da sie
- 26 8
-
2016-10-19 20:00
Nadchodzi czas na wyslanie Szczurka i Stepy wraz z Samorzadnoscia na smietnik.
Leserstwo tych urzedasow jest przerazajace nie mowiac o tepocie. Moze trzeba udac sie do urzedu z fakturami. rachunkami za zwiekszone zuzycie paliwa przez stanie w korkach z przyczyn nieudolnosci urzedasow. Urzedasom tylko bzdety i propaganda w glowie a nie pomoc mieszkancom i myslenie perspektywiczne w projektach przebudowy drog.
- 43 7
-
2016-10-19 21:16
Jeżeli zakres prac był znany firmie wyłonionej w przetargu
to za każdy dzień opóźnienia powinna bulić. Jeżeli zaś przedstawiona dokumentacja nie była pełna, to niestety ale odpowiedzialni urzędnicy na trawę. Kto jak kto ale oni powinni przed ogłaszaniem przetargu zgromadzić wszystkie potrzebne dokumenty.
- 20 9
-
2016-10-19 21:16
Narzekajcie na prezydenta, narzekajcie (4)
Zmieni się władza i zamiast dróg i innych inwestycji rozwijać będzie się w Gdyni kościół. Wtedy będziecie zadowoleni.
- 13 28
-
2016-10-19 21:48
Ale to Wojtek nie buduje dróg a kasę daje na pomik Chrystusa ;)
- 19 5
-
2016-10-19 22:04
przynajmniej jakąś inwestycja byłaby realizowana
teraz tylko "farbą po asfalcie" i Żmudą po pedałach
- 13 5
-
2016-10-19 22:55
już na gorzej się nie zmieni! (1)
- 10 5
-
2016-10-20 12:32
jak na razie Gdynia jest najlepszym miastem w Polsce
i nikt nie pragnie tego zmieniać
na pisowsko-bolszewicko-kościelną dyktaturę,
to nie wschodnia granica,
żeby ludzie mieli kibel zamiast mózgu- 0 11
-
2016-10-19 21:33
Informacja dla wszystkich zakochanych w swoich samochodach. (7)
Nie macie co liczyć na rozszerzanie, czy też przebudowę dróg, bo najzwyczajniej nie ma miejsca na to.
Zburzymy domy, bo drogi trzeba? Nie.
Rozszerzymy obwodnicę? Nie, bo nie ma gdzie (już budują osiedla wkoło obwodnicy).
Wytniemy trójmiejskie lasy, bo drogi trzeba? Nie, bo las to tlen dla nas i ostoja zwierząt.
Zatem co następuje...twoje hobby to auto, to siedź w korku i się wkur...aj dalej. Tylko tyle ci pozostało.- 21 24
-
2016-10-19 21:39
Żebyś miał zawał (2)
I karetka stanęła by w korku ależ byś ubawil Las ci pomoże. Hobby kretyn.
- 11 8
-
2016-10-19 22:08
Prawda boli? (1)
Poprzez przytoczenie faktów próbujesz kogoś obrazić używając słowa "kretyn"?
- 3 8
-
2016-10-20 01:29
Oby prawda ciebie wyzwoliła ;-)
Na Małokackiej są szerokie chodniki, szerokie trawniki. Jaki to problem zwęzić trawnik tak, by powstał drugi pas w stronę Chwarznieńskiej? Tam,po prawej stronie nie ma ani jednego budynku.
- 7 4
-
2016-10-20 00:04
Zrównoważony transport
Nie, nie wytniemy lasów pod drogi ale dla developerów na kolejne osiedla to już tak :-)
- 8 6
-
2016-10-20 09:45
(2)
jakoś na całym świecie można zrobić drogi i współżyć z resztą świata, tylko u nas najpierw budują osiedla a dopiero potem przypominają sobie że jakoś do nich trzeba dojechać. Za granicą jest na odwrót najpierw droga potem domy!!!
- 0 10
-
2016-10-20 11:36
(1)
W tym świecie, przynajmniej w części cywilizowanej, to chociażby liczba samochodów przypadająca na mieszkańca jest niższa niż w Trójmieście. Są miasta, gdzie sam wjazd do centrum jest płatny, a u nas w kółko tylko żądanie darmowych parkingów, budowanie autostrad w centrum miast, spychanie ludzi do przejść podziemnych itd.
- 7 4
-
2016-10-20 12:33
spokojnie, dojdziemy i do tego
pomalutku
- 9 0
-
2016-10-19 22:17
mam juz dosc tych nieudacznikow (1)
jak mozna byc tak niekompetentnym?
- 26 5
-
2016-10-20 12:34
znaczy co, wszyscy jadą autostradą pod prąd?
tylko ty jedziesz dobrze,
brawo- 6 1
-
2016-10-19 22:35
Nie, nie, nie i jeszcze raz nie dla takiej prowizorki! (1)
Co za bzdurny pomysł prowizorki, która kompletnie nie zda egzaminu. Pieniądze wyrzucone w błoto.
Jako mieszkanka Witomina uważam, że jedynym sensownym rozwiązaniem jest obwodnica Witomina, poprowadzona lasem. Odciążyłoby to skrzyżowanie pod Witawą od korków, spalin i smrodu oraz hałasu. Nikt nie myśli o mieszkańcach.
Tylko obwodnica Witomina spełni swoją rolę z korzyścią zarówno dla kierowców, jak i dla mieszkańców.- 38 4
-
2016-10-20 00:09
Kolejny wysoki budynek.
A już planują za Witawą kolejny wysoki budynek zabierając parking przy ryneczku i burząc stojący tam pawilon. I znów kolejni mieszkańcy i kolejne auta i brak parkingów. Kto wydaje te bzdurne pozwolenia developerom???
- 10 3
-
2016-10-19 22:58
Spora wina to działania "zielonych"
Z Chwarzna w kierunku Gdyni , przed Domem Starców , droga powinna prowadzić przez tereny leśne. Skróciłaby drogę i przyspieszyła przejazd. Ile złego zrobili zieloni blokując przedłużenie drogi Kwiatkowskiego przez las do obwodnicy.
- 21 8
-
2016-10-20 03:21
A ja (1)
to bym wybudowałą drogę od Stryjskiej prosto przez las , po prawej stronie torów i potem prosto, aż do Wiczlińskiej tam gdzie wpada Chwarznieńska. Z wjazdem na obwodnicę po drodze. I to szybko dopóki jest wolna przestrzeń na Wiczlinie, bo za chwilę domki postawią.Kiedyś dróg nie było wcale, ale wymyślono auta, ludzi coraz więcej i życie się zmieniło. Ale tu wszystko w miejscu stoi, albo od końca zaczynają. Nie należy dawać pozwoleń na budowę nowych osiedli dopóki porządnych dróg nie wybudują!!!!!!!!! Co wy z ludżmi wyrabiacie? Zapraszacie do miasta z marzeń , po co? Tu trzeba głowy , żeby rozplanować miasto i to należy zrobić.Nie ma wymówek!!!!!!
- 26 10
-
2016-10-20 08:07
jak mi dasz pieniądze, to Ci zbuduje
- 7 3
-
2016-10-20 07:01
Niezadowolona mieszkanka wiecznie zakorkowanego WITOMINA (1)
Masakra, dalej przez całe Witomino będą pędzić tłumy aut. Przecież to jest niepoważne żeby prowadzić przez dzielnicę drogę na obwodnice. Panie Szczurek na budowę lotniska i utopienie Fortuny to pan miał pieniądze............
- 24 9
-
2016-10-20 12:37
ja nie narzekam, nie ma korków
rano na obwodnicę a po południu z obwodnicy
ale co by się przydało, na dole obejście przed stacją paliw w lewo,
żeby tamten kwartał dołączyć do Małokackiej bo jest duży i cały wali na główne skrzyżowanie,
z takim obejściem automatycznie zdejmujemy nawet do 25% ruchu z tego skrzyżowania
aha,
wyjedź 10 minut wcześniej,
proste- 1 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.