- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (282 opinie)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (105 opinii)
- 3 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (291 opinii)
- 4 Trójmiejskie mola, których już nie ma (101 opinii)
- 5 Historia największej z gdańskich wysp (5 opinii)
- 6 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (99 opinii)
Jaki będzie węzeł Karwiny? Pracują nad projektem
Pod koniec przyszłego roku dowiemy się, jak będzie wyglądał węzeł przesiadkowy w sąsiedztwie przystanku PKM Gdynia Karwiny . W tym czasie gotowe powinny być także same perony. Inwestycja ma ułatwić mieszkańcom przesiadkę z roweru, samochodu lub komunikacji miejskiej do pociągu.
6,9 mln zł za dokumentację projektową
Pierwszy przystanek powstanie w okolicach stadionu miejskiego
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Inaczej sprawa wygląda w przypadku przystanku PKM Karwiny. Od początku wiadomo było, że bez dodatkowej infrastruktury się nie obejdzie. W założeniu węzeł ma ułatwić dojazd do przystanku kolejowego autobusem, trolejbusem, rowerem lub samochodem i późniejszą przesiadkę na pociąg. Na razie miasto, odpowiedzialne za inwestycję, czeka na dokumentację projektową. W lipcu rozstrzygnięto przetarg, który wygrała firma Transprojekt Gdański. Za wykonanie zadania otrzyma 6,9 mln zł.
Najważniejszym elementem inwestycji będzie budowa wielopoziomowego parkingu dla samochodów z minimum 250 miejscami dla pasażerów i 160 w ramach parkingu osiedlowego. Co najmniej 50 miejsc postojowych pozostanie do dyspozycji rowerzystów. W planach jest nawet kilka miejsc dla parkingu typu kiss&ride.
Oprócz parkingów pętla, buspasy i szersze ulice
Zbudowana zostanie także pętla autobusowo-trolejbusowa, dzięki czemu linia 171 (jeżdżąca do Oliwy) oraz linie 191 i 193 (kursujące do okolicznych miejscowości - Szemudu, Bojana, Koleczkowa czy Chwaszczyna) i 147 (z dworca w Gdyni przez Witomino, Chwarzno, Wiczlino i Dąbrowę) zostaną przedłużone do przystanku PKM, o czym pisaliśmy w kwietniu.
- Projektowana pętla będzie na tyle duża, aby sprawnie obsłużyć przyjeżdżające tam autobusy. Pomysł jest taki, by w momencie jej powstania zlikwidować pętlę przy Tesco. Poza tym w perspektywie jest jeszcze budowa drogi ekspresowej. Po zakończeniu prac drogowych znacząco zmieni się komunikacja obok sklepu - wyjaśnia Marcin Gromadzki, rzecznik prasowy ZKM Gdynia.
W ramach inwestycji pojawią się nowe buspasy głównie w kierunku centrum, m.in. na ul. Wielkopolskiej i ul. Chwaszczyńskiej oraz drogi rowerowe. m.in. wzdłuż ul. Nowowiczlińskiej na odcinku od ul. Rdestowej do ul. Chwaszczyńskiej oraz na Wielkopolskiej. Dla pieszych i rowerzystów ułatwieniem będzie tunel pod ul. Wielkopolską na wschód od skrzyżowania z ul. Sopocką.
Ulice wytypowane do poszerzenia na różnych odcinkach to Nowowiczlińska, Chwaszczyńska, Wielkopolska, Sopocka i Korzenna. Przebudowane zostaną także skrzyżowania ulic Wielkopolskiej, Strzelców i Sopockiej
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Według szacunków koszt inwestycji może wynieść 55-60 mln zł, dlatego miasto będzie starało się o dofinansowanie unijne w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.
UE może pokryć nawet 85 proc. kosztów. Wiadomo, że prace zaczną się nie wcześniej niż w połowie 2018 roku.
Czytaj też: Planowane zmiany przy SKM Chylonia. Będzie parking i więcej miejsca dla pieszych
Miejsca
Opinie (150) 1 zablokowana
-
2016-08-10 09:39
linia 171 wydłużona? To teraz już właściwie można zapomnieć o jakimkolwiek rozkładzie jazdy
Spacerowa korki, rondo Chwaszczyno korki i gratis Karwiny
- 8 0
-
2016-08-10 09:58
Kilka sugestii - pytań do inwestora i projektantów (3)
Czy będą schody ruchome, tak jak to się robi w Europie na przystankach SKM?
Czy przejście komunikacyjne: schody i korytarze mogą być całkowicie zabudowane konstrukcją szklaną razem z poczekalnią z drzwiami zamykanymi - wyjściem na peron, aby nie było przeciągów dla osób oczekujących na SKM? Coraz częściej stosuje się, że peron jest całkowicie osłonięty i posiada automatyczne drzwi, które otwierają się gdy pociąg zatrzyma się, tak aby drzwi pociągu były na wysokości drzwi peronu. Czy można zakryć perony i tory stropem i u góry zrobić np. przystanek dla autobusów, taksówek, itp.? Wtedy przesiadka będzie dogodniejsza dla podróżujących.
Czy rozważa się zrobienie jednego peronu pomiędzy torami kolejowymi zamiast proponowanego rozwiązania na wizualizacji? Wtedy jest jedna para schodów ruchomych góra i dół oraz jedna winda (dźwig osobowy)- 14 1
-
2016-08-10 10:55
To pytania do (2)
przyszłego projektanta przystanku PKM Karwiny a nie węzła integracyjnego
- 0 4
-
2016-08-10 12:05
Integracja powinna odbywać się w miejscu przystanku PKM - nad nim (1)
Początek artykułu: pod koniec przyszłego roku dowiemy się, jak będzie wyglądał węzeł przesiadkowy w sąsiedztwie przystanku PKM Gdynia Karwiny . W tym czasie gotowe powinny być także same perony. Inwestycja ma ułatwić mieszkańcom przesiadkę z roweru, samochodu lub komunikacji miejskiej do pociągu.
Czyli prace projektowe powinny być skoordynowane tak, aby efekt końcowy był funkcjonalny - dla ludzi. A nie tylko, aby biuro projektowe otrzymało pozwolenie na budowę i kasę za projekt. Przystanki autobusowe, parkingi wielopoziomowe dla samochodów, drobny handel, itp. muszą być blisko siebie. To nie może być plac z kostki brukowej z peronem w szczerym polu.- 3 0
-
2016-08-10 12:44
Bardzo słuszne sugestie. Dosc tandetnej i wcale nie taniej popeliny
- 2 0
-
2016-08-10 09:58
rower? (5)
Wy chyba śmieszni z tym rowerem jesteście. PKM i rower? 6 miejsc rowerowych na cały pociąg??? Mieszkam w Wielkim Kacku i dojeżdżam do Wrzeszcza - jeszcze nigdy rano nie udało mi się wsiąść do waszego pociągu z rowerem! Od Gdyni Głównej rano jest cały zapakowany! A konduktor tylko wyrzuca i nic go nie obchodzi...
- 9 1
-
2016-08-10 10:13
Też mieszkam w Wielkim Kacku
też brałem rower zimą do PKM i jeszcze nigdy nie miałem z tym problemu. Ale fakt - jeździłem połączeniami między 5:18 a 6:20. Fajny klimat - kompletna pustka i ciemność :) Ciekawe czy na tę zimę się wyrobią z naprawami...
- 4 1
-
2016-08-10 10:26
kacha: wyobraź sobie strzeżone miejsca do parkowania rowerów na stacji PKM i SKM (1)
koszty utrzymania pokrywane z opłat za parkowanie samochodów?
Rozwiązanie logiczne, sprawdzone w wielu miastach- 4 0
-
2016-08-10 10:39
Na swiecie dojezdza sie do metra rowermi marki trup. Takich nie kradna. Ale u nas moze sie nie sprawdzic ;-)
- 0 0
-
2016-08-10 10:29
A gdzie na swiecie mozesz wozic rowery w metrze/kolejce w godzinach szczytu ? Pod stacjami sa parkingi i stoja na nich dziesiatki mocno zjechanych rowerow uzywanych tylko na dojazdy do stacji. Po godzinach szczytu mozna wozic rowery, bez problemu.
- 2 2
-
2016-08-10 11:20
Nie martw się Kacha. Tory niebawem rozbiorą, trochę wyrównają i będzie piękna trasa rowerowa.
- 2 1
-
2016-08-10 10:13
powinna być stacja Mały Kack/Witomino (3)
kiedyś był taki plan - lokalizacja stacji stadion to pomyłka. Nikt tam nie mieszka, do stadionu daleko a odległość od Wzgórza jest taka że pociąg nawet nie zdąży ruszyć a już się będzie musiał zatrzymywać... ktoś nie ma głowy w tym biurze planowania.
- 15 2
-
2016-08-10 11:05
na Wzgórzu to już raczej sprawa zamknięta
tam nie będzie przystanku
- 2 0
-
2016-08-10 12:52
Wszyscy o tym CIĄGLE !!! piszą, a Oni i tak swoje,
czyli chca budować od Łużyckiej/Górskiego zamiast od Malokackiej/Stryjskiej. I jak tu nie walić się z koniem ?
- 0 0
-
2016-08-10 23:56
Na samej Łużyckiej pracuje więcej osób niż mieszka na Małym Kacku
Do tego okolica i stadion.
- 0 0
-
2016-08-10 10:30
kolejne debilne buspasy...
a ja wam mowie ze dalej będę jeździł autem :)
- 4 9
-
2016-08-10 10:34
A kto niby pracuje nad tym projektem ??? (2)
Chyba nie ci sami Gamonie co wymyślili węzeł wzgórze {bo trudno , to nazwać projektem ,ajężeli chodzi o węzeł to jest to z pewnością "Węzeł Gordyjski " ! , bo jeżeli to był projekt to z pewnością "projektował " to Bolek i Lolek ! , bo tylko oni byli by w stanie wymyślić taki Bubel ! a nie żadne biuro projektów . Dlaczego na tego typu projekty i inwestycje nie przeprowadza się Konkursów ???, czyżby chodziło o to ,że zawsze wygrywa firma -Koleś ? Uważam ,że za "węzeł" wzgórze ktoś powinien pożądnie beknąć ! toż to wyrzucone pieniądze w błoto !
- 8 0
-
2016-08-10 10:44
To byli leśne dziadki z BPBK biuro projektowe z Gdańska Wrzeszcza
Którzy mentalnie projektują zgodnie z trendami wyznaczonymi w czasach ZSRR. Zatrzymali się w latach 70-tych.
- 2 0
-
2016-08-10 11:38
Hallo ! Czy przypadkiem Wzgórze to nie extra sukces tej ekipy ?
- 1 0
-
2016-08-10 10:55
jeżeli uzyja tych samych
materiałów do budowy nasypów co w Gdansku to bedzie masakra po kazdym deszczu czy ulewie...i popłyniemy.
- 2 1
-
2016-08-10 10:59
PKM Gdynia Oksywie, PKM Gdynia Pogórze, PKM Gdynia Obłuże (2)
kiedy?
- 10 1
-
2016-08-10 12:08
Nie da się :).
- 5 0
-
2016-08-10 12:40
Do kompletu winno jeszcze być:
PKM Dąbka / Maciejewicza i PKM Kosakowo. Po pierwsze celem obsługi większej ilości mieszkańców, po drugie większej efektywności i wydajności szlaku kolejowego.
- 3 0
-
2016-08-10 11:01
A kiedy taki węzeł będzie na Obłużu??? Też by się przydał co by odkorkować północne dzielnice Gdyni jak i Kosakowo, Rewa, Mechelinki, Suchy Dwór, Obłuże, Oksywie, Pogórze!!!!!
- 3 1
-
2016-08-10 11:36
Gdynia XXI w. (1)
Nieuchronnie:
-Wielkopolska przy 2-ch pasach okaże się permanentnie niedrożna
-Sopocka przy jednym pasie będzie stała od Al.Niepodległości.
Nie tędy droga !- 6 2
-
2016-08-10 16:01
Co proponujesz?
Może cztery pasy w każdą stronę zamiast PKM-ki kursującej co 5 minut?
Jakby można było prosić o przedstawienie jakiś rozwiązań.- 1 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.