• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Propozycje zmian w wyznaczaniu miejsc płatnego parkowania

Maciej Korolczuk
4 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Radni Wrzeszcza Górnego chcą ograniczyć parkowanie samochodów na chodnikach, co jest plagą nie tylko w ich dzielnicy. Na zdjęciu ul. Waryńskiego i palety ograniczające parkowanie na remontowanym chodniku. Radni Wrzeszcza Górnego chcą ograniczyć parkowanie samochodów na chodnikach, co jest plagą nie tylko w ich dzielnicy. Na zdjęciu ul. Waryńskiego i palety ograniczające parkowanie na remontowanym chodniku.

Miejsca postojowe wyłącznie na jezdni, a nie chodnikach. Odgrodzenie tych ostatnich od aut zielenią, słupkami czy stojakami rowerowymi oraz każdorazowe konsultacje planowanych zmian w strefach płatnego parkowania to pomysły radnych Wrzeszcza Górnego, by uporządkować zasady wyznaczania miejsc postojowych w dzielnicy. Pomysły są na tyle uniwersalne, że urzędnicy powinni rozszerzyć je na całe Trójmiasto.



Pomysły radnych z Wrzeszcza Górnego:

Propozycje radnych Wrzeszcza Górnego, a więc dzielnicy, w której płatne parkowanie już od lat jest codziennością, zostały ujęte w uchwale, która ma być przyjęta lub odrzucona na najbliższej sesji rady dzielnicy we wtorek, 5 października.

Radni chcą, by miasto każdorazowo, przy wprowadzaniu obowiązujących zasad organizacji ruchu w obrębie strefy płatnego parkowania, uwzględniało następujące zasady:

  1. Miejsca postojowe powinny być wyznaczane wyłącznie na jezdni. Wprowadzanie miejsc postojowych na chodnikach należy dopuścić warunkowo wyłącznie jako rozwiązanie tymczasowe do czasu przebudowy ulicy.
  2. Przy wyznaczaniu nowych miejsc postojowych w SPP lub korekcie istniejących miejsc postojowych należy wykonać pełne oznakowanie poziome z linią ciągłą od strony chodników. Rezygnacja z oznakowania od strony chodnika możliwa jest dopiero w trakcie kolejnego odmalowania oznakowania poziomego.
  3. Miejsca postojowe inne niż równoległe wyznaczone na jezdni powinny być obowiązkowo odgrodzone od chodników zielenią, słupkami, krawężnikami, stojakami rowerowymi lub innymi elementami małej architektury uniemożliwiającymi wjazd na chodnik lub parkowanie z dala od jezdni.
  4. Wszystkie miejsca postojowe powinny bezwzględnie posiadać oznakowanie pionowe z wykorzystaniem odpowiednich tabliczek T-30.
  5. Niedopuszczalne jest w SPP pozostawienie przestrzeni, gdzie możliwy jest postój pojazdów zgodnie z przepisami ruchu drogowego, a jednocześnie bez wyznaczenia miejsc postojowych oznakowaniem poziomym i pionowym. Wszystkie miejsca postojowe powinny być odpowiednio oznakowane, zaś pozostała przestrzeń zabezpieczona przed postojem pojazdów zielenią, słupkami, krawężnikami, stojakami rowerowymi lub innymi elementami małej architektury - dotyczy to szczególnie przestrzeni w bezpośrednim sąsiedztwie przejść dla pieszych, przejazdów rowerowych i skrzyżowań.
  6. Każdorazowe wprowadzenie nowej organizacji ruchu lub korektę istniejącej organizacji ruchu w ramach SPP należy skonsultować z przedstawicielami Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny.

Samochody zaparkowane na chodnikach to codzienność w Trójmieście. Czy zaproponowane zmiany przez radnych Wrzeszcza sprawią, że wkrótce się to zmieni? Samochody zaparkowane na chodnikach to codzienność w Trójmieście. Czy zaproponowane zmiany przez radnych Wrzeszcza sprawią, że wkrótce się to zmieni?
- Wprowadzenie pełnego oznakowania SPP w wielu miejscach pozwoliło niskim kosztem uporządkować sposób parkowania. Niestety tam, gdzie kończą się linie oznakowania poziomego, tam zaczyna się "wolna amerykanka". Kierowcy zapominają o szacunku i potrzebach pieszych, a w wielu miejscach pozostawione auta utrudniają obserwację przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych. Z tego powodu wnioskujemy o wprowadzenie SPP w sposób, który jednoznacznie określi gdzie i jak można parkować autem, a w miejscach niedozwolonych przepisami oraz niebezpiecznych będzie to fizycznie niemożliwe - wyjaśnia Krzysztof Koprowski, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Wrzeszcz Górny.
Propozycje radnych z Wrzeszcza wydają się na tyle uniwersalne, że mogłyby zostać wprowadzone we wszystkich dzielnicach, gdzie obowiązuje płatne parkowanie.

Zmiany ucieszyłyby z pewnością wszystkich, którym przeszkadza "anarchia parkingowa" i w znaczący sposób ograniczyłoby przyzwyczajenia kierowców do parkowania na chodnikach czy zieleńcach.

Z drugiej - wytyczanie miejsc postojowych tylko na ulicach i odgradzanie ich od chodników zielenią czy stojakami rowerowymi mocno wpłynęłoby na ograniczenie liczby miejsc postojowych, na co z pewnością narzekaliby kierowcy.

O efektach pomysłów radnych z Wrzeszcza przekonamy się w najbliższym czasie. Najpierw jednak muszą zostać przegłosowane na sesji rady dzielnicy.

Miejsca

Opinie (381) 5 zablokowanych

  • Już 3 miesiące uplynely (3)

    Od wprowadzenia SPP w Orłowie i nadal panuje wolna amerykanka ,czesc parkuje w miejscach do tego wyznaczonych a Janusze nadal parkują gdzie chcą ,a przecież na parkowanie na pasie drogowym są odpowiednie paragrafy łącznie z odholowaniem pojazdu
    SM i Policja przejeżdzają kilka razy dziennie i udają ze nie widza albo są skorumpowani .
    Kiedy wreszcie zrobią z tym bajzlem porzadek

    • 8 4

    • strefa w Orłowie obowiązująca w październiku czy listopadzie to pomyłka i podatek dla mieszkańców. Nikt inny tam nie przyjeżdża w dni powszednie.

      • 2 3

    • W całej SSP Orłowo jest strefowy zakaz postoju a wyjątkiem są miejsca parkingowe. SM nie może więc zwalać braku interwencji w związku z parkowaniem na trawniku na policję. Pozostaje wysyłać zgłoszenia (z gotowych formularzy w internecie żeby się nie narobić) i zawiadamiać swoich radnych i urzędników żeby wiedzieli że ludziom zależy. A bardziej dosadnie: że mogą stracić robotę z powodu pobłażania dla dzikiego parkowania.

      • 1 0

    • Tak jest w całej Gdyni. Kierowcy dobrze wiedzą że straż miejsca to wirtualna formacja paramilicyjna. Kierowca nic nie ryzykuje parkując w miejscu niedozwolonym.

      • 1 0

  • (1)

    Bardzo dobry pomysl. Jezdnia jest od jezdzenia, chodnik od chodzenia. Proste i jednoznaczne. Wystarczy tylko wprowadzic w zycie i egzekwowac. Konsekwentnie, bez wyjatkow. Kazdy, kto zamierza posiadac auto musi sam rozwazyc czy bedzie mial mozliwosc pakowania, a nie wszystkich obarczac tym problemem.

    • 9 9

    • A parking

      Od parkowania.

      • 3 0

  • jestem za! (1)

    I tak, jestem kierowcą.

    • 7 6

    • Kierowcą hulajnogi chyba

      • 1 0

  • Może najpierw

    egzekwowanie przepisów z wywożeniem lawetami w pierwszej kolejności !

    Szerokość chodników (1.5-2m) uniemożliwiająca parkowanie auta .

    • 8 2

  • Opaletować chodniki !!!

    • 5 1

  • Wraki na ulicach

    A może miasto zajmie się najpierw wrakami samochodów,które zajmują miejsca parkingowe a potem nich wprowadzają zmiany. Nieudolność władz Gdańska widać na każdej dzielnicy

    • 11 1

  • Zasada "1,5m" nie istnieje (7)

    To jest mocno zakorzeniony urban legend. Jak się przeczyta przepisy to się okazuje, że jest szereg ograniczeń dotyczacych parkowania na chodniku (tylko przy samej ulicy ulicy, ograniczenie masy pojadu, odległość od skrzyżowań i przejść dla pieszych). Pieszych trzeba zostawić tyle miejsca żeby nie utrudniać ruchu ale nie mniej niż 1,5m (to jest końcówka przepisu i jego najmniej istotna część). W ruchliwych miejscach trzeba zostawić więcej chodnika a minimalna szerokość to tam gdzie na choniku jest mały ruch. U nas się przyjęło że "byle 1,5m coco jumbo i do przodu". Inna sprawa że ani SM ani policja nie potrafią wyegzekwować nawet tego...

    • 14 4

    • (5)

      Dlatego należy całkowicie zakazać parkowania na chodnikach. Wtedy nie będzie dyskusji czy jest 1,5 m czy 1 m albo "a nie miałem gdzie".

      • 8 2

      • Wystarczy osłupkować i zwęzić wszystkie chodniki do 1,5m. Wtedy będziecie szczęśliwi? (4)

        • 1 4

        • Taaa zawęzić (2)

          Tylko 14% chodników w mieście ma więcej niż 1,5m szerokości, ale pewnie jak widzisz DDR i chodnik to dla ciebie to samo.

          • 3 1

          • Skąd masz te dane? (1)

            • 1 0

            • Raport z 2018 roku

              • 1 0

        • ok ale na koszt kierowców!

          • 0 1

    • Czyli sam sobie odpisałeś, że zasada 1,5m istnieje.....

      • 1 2

  • Parkowanie na ulicy (4)

    Na ten temat pozytywnie wypowiadają się osoby które po zaparkowniu na ulicy wychodząc z samochodu narażają życie. Bo wychodzi się wprost pod koła pędzących samochodów. A może zakazać poruszania się po mieście samochodami również władzom miasta

    • 7 8

    • To wysiadaj przez drzwi pasażera, jak nie masz w aucie lusterek, a oczu używać nie umiesz przed otwarciem drzwi.

      • 6 2

    • Tu jest polska i tu można na chodniku wpaść pod samochód...

      • 3 1

    • Czyli jak jedziesz samochodem szukając miejsca do zaparkowania, to narażasz życie tych co już zaparkowali i wysiadają wprost pod koła twojego pędzącego samochodu. Sam stwarzasz swój własny problem. Brawo.

      • 3 2

    • Jeszcze chwila i wszędzie w mieście będzie strefa 30km/h i będzie bezpieczniej.

      • 0 0

  • A Rada Dzielnicy Piecki-Migowo (5)

    Jeszcze likwiduje resztki zieleni i wciskają zatoki postojowe...

    • 5 4

    • (4)

      A potem krzyczą, że jest powódź. Mało tego z kasy rady dzielnicy budują zatoki pod Paczkomatem i lokalnym sklepem. Ciekawe dlaczego są tacy dobroduszni?

      • 3 0

      • Bardzo dobrze robią. (3)

        A powódź to akurat problem nie samych piecek, a terenów powyżej, które nie zatrzymują wody, bo ktoś rozsprzedał całe miasto deweloperom, którzy radośnie wszędzie leją beton.

        • 2 1

        • (1)

          Jakie tereny są powyżej Piecek Migowa, które zalewają Wrzeszcz? Myśliwska i okolice to zlewnia Potoku Strzyża, który zalewa skrzyżowanie przy Galerii Baltyckiej.

          • 1 1

          • A kto Strzyżę zabetonował kilkanaście lat temu?

            Pewnie sama w siebie wsypała cement, bo stwierdziła, że od teraz musi mieć daszek nad głową?

            • 0 0

        • tego nie neguję... ale po co problem pogłębiac

          • 1 0

  • Będzie jak z rolniczymi blokadam dróg:

    sami sobie je blokowali...

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane