• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Propozycje zmian w wyznaczaniu miejsc płatnego parkowania

Maciej Korolczuk
4 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Radni Wrzeszcza Górnego chcą ograniczyć parkowanie samochodów na chodnikach, co jest plagą nie tylko w ich dzielnicy. Na zdjęciu ul. Waryńskiego i palety ograniczające parkowanie na remontowanym chodniku. Radni Wrzeszcza Górnego chcą ograniczyć parkowanie samochodów na chodnikach, co jest plagą nie tylko w ich dzielnicy. Na zdjęciu ul. Waryńskiego i palety ograniczające parkowanie na remontowanym chodniku.

Miejsca postojowe wyłącznie na jezdni, a nie chodnikach. Odgrodzenie tych ostatnich od aut zielenią, słupkami czy stojakami rowerowymi oraz każdorazowe konsultacje planowanych zmian w strefach płatnego parkowania to pomysły radnych Wrzeszcza Górnego, by uporządkować zasady wyznaczania miejsc postojowych w dzielnicy. Pomysły są na tyle uniwersalne, że urzędnicy powinni rozszerzyć je na całe Trójmiasto.



Pomysły radnych z Wrzeszcza Górnego:

Propozycje radnych Wrzeszcza Górnego, a więc dzielnicy, w której płatne parkowanie już od lat jest codziennością, zostały ujęte w uchwale, która ma być przyjęta lub odrzucona na najbliższej sesji rady dzielnicy we wtorek, 5 października.

Radni chcą, by miasto każdorazowo, przy wprowadzaniu obowiązujących zasad organizacji ruchu w obrębie strefy płatnego parkowania, uwzględniało następujące zasady:

  1. Miejsca postojowe powinny być wyznaczane wyłącznie na jezdni. Wprowadzanie miejsc postojowych na chodnikach należy dopuścić warunkowo wyłącznie jako rozwiązanie tymczasowe do czasu przebudowy ulicy.
  2. Przy wyznaczaniu nowych miejsc postojowych w SPP lub korekcie istniejących miejsc postojowych należy wykonać pełne oznakowanie poziome z linią ciągłą od strony chodników. Rezygnacja z oznakowania od strony chodnika możliwa jest dopiero w trakcie kolejnego odmalowania oznakowania poziomego.
  3. Miejsca postojowe inne niż równoległe wyznaczone na jezdni powinny być obowiązkowo odgrodzone od chodników zielenią, słupkami, krawężnikami, stojakami rowerowymi lub innymi elementami małej architektury uniemożliwiającymi wjazd na chodnik lub parkowanie z dala od jezdni.
  4. Wszystkie miejsca postojowe powinny bezwzględnie posiadać oznakowanie pionowe z wykorzystaniem odpowiednich tabliczek T-30.
  5. Niedopuszczalne jest w SPP pozostawienie przestrzeni, gdzie możliwy jest postój pojazdów zgodnie z przepisami ruchu drogowego, a jednocześnie bez wyznaczenia miejsc postojowych oznakowaniem poziomym i pionowym. Wszystkie miejsca postojowe powinny być odpowiednio oznakowane, zaś pozostała przestrzeń zabezpieczona przed postojem pojazdów zielenią, słupkami, krawężnikami, stojakami rowerowymi lub innymi elementami małej architektury - dotyczy to szczególnie przestrzeni w bezpośrednim sąsiedztwie przejść dla pieszych, przejazdów rowerowych i skrzyżowań.
  6. Każdorazowe wprowadzenie nowej organizacji ruchu lub korektę istniejącej organizacji ruchu w ramach SPP należy skonsultować z przedstawicielami Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny.

Samochody zaparkowane na chodnikach to codzienność w Trójmieście. Czy zaproponowane zmiany przez radnych Wrzeszcza sprawią, że wkrótce się to zmieni? Samochody zaparkowane na chodnikach to codzienność w Trójmieście. Czy zaproponowane zmiany przez radnych Wrzeszcza sprawią, że wkrótce się to zmieni?
- Wprowadzenie pełnego oznakowania SPP w wielu miejscach pozwoliło niskim kosztem uporządkować sposób parkowania. Niestety tam, gdzie kończą się linie oznakowania poziomego, tam zaczyna się "wolna amerykanka". Kierowcy zapominają o szacunku i potrzebach pieszych, a w wielu miejscach pozostawione auta utrudniają obserwację przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych. Z tego powodu wnioskujemy o wprowadzenie SPP w sposób, który jednoznacznie określi gdzie i jak można parkować autem, a w miejscach niedozwolonych przepisami oraz niebezpiecznych będzie to fizycznie niemożliwe - wyjaśnia Krzysztof Koprowski, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Wrzeszcz Górny.
Propozycje radnych z Wrzeszcza wydają się na tyle uniwersalne, że mogłyby zostać wprowadzone we wszystkich dzielnicach, gdzie obowiązuje płatne parkowanie.

Zmiany ucieszyłyby z pewnością wszystkich, którym przeszkadza "anarchia parkingowa" i w znaczący sposób ograniczyłoby przyzwyczajenia kierowców do parkowania na chodnikach czy zieleńcach.

Z drugiej - wytyczanie miejsc postojowych tylko na ulicach i odgradzanie ich od chodników zielenią czy stojakami rowerowymi mocno wpłynęłoby na ograniczenie liczby miejsc postojowych, na co z pewnością narzekaliby kierowcy.

O efektach pomysłów radnych z Wrzeszcza przekonamy się w najbliższym czasie. Najpierw jednak muszą zostać przegłosowane na sesji rady dzielnicy.

Miejsca

Opinie (381) 5 zablokowanych

  • cudowne pomysły, jednak zapomnieli w radzie o jednym - miasto nie jest z gumy,

    • 2 0

  • Każdorazowe wprowadzenie nowej organizacji ruchu lub korektę istniejącej organizacji ruchu w ramach SPP należy skonsultować z zameldowanymi mieszkańcami danej ulicy

    • 3 2

  • Cywilizacji nie da się zatrzymać (5)

    a okradania mieszkańców i owszem. Zamiast nękać ludzi, władze miasta, w każdej dzielnicy powinny zapewnić-zbudować nisko budżetowe parkingi wielopoziomowe. Obecnie pieniądze ze stref parkowania trafiają do kieszeni obrotnych znajomych królika, a powinny trafiać w całości do kasy miasta, po to właśnie, aby budować nowoczesne parkingi. Skoro galerie mogą budować parkingi na kilkaset miejsc, to i miasto może uczynić taki wysiłek dla dobra ogółu.

    • 7 1

    • (4)

      Dlaczego mamy jeszcze bardziej subsydiować posiadaczy samochodu? Już dopłacamy do komunikacji zbiorowej przecież. I co to znaczy dobro ogółu? Ludzie mentalnie przyspawani do samochodów to nie ogół...

      • 1 3

      • nie wszyscy mają 5 min do roboty od przystanku (3)

        jak miał byś dojechać na drugi koniec miasta kilka razy w ciągu dnia to by ci się punkt widzenia zmienił

        • 3 1

        • (2)

          Ale zauważ, że to właśnie w interesie tych którzy muszą dojechać kilka razy w ciągniu dnia na drugi koniec miasta jest, żeby Ci co mają 5 minut do przystanku korzystali jednak z komunikacji miejskiej. Ja jeżdżę autobusem bo mam do niego blisko i nie jestem gotowy parkować jak głupek. Ale to nie ja jestem tu dla Ciebie konkurencją ale Ci, co mieszkają i pracują przy przystanku a mimo to jadą samochodem, z nimi dyskutuj. Opłaty za parkowanie pomogą im zmienić nawyki a Tobie dadzą szansę na zaparkowanie blisko celu.

          • 1 2

          • (1)

            nic nie zmienią bo komunikacja jest do d* codziennie tłumy z dzielnic południowych walą do mordoru przejezdzjąc praktycznie przez centrum miasta bo sieć drogowa jest tak durnie skomunikowana że na południu żeby wyjechać z osiedla masz jeden wyjazd. A jak już masz chęć jechać komunikacją to masz 3 przesiadki a na każdym przystanku czekasz na pojazd 10 min. I ty się dalej dziwisz że ludzie jeżdżą samochodami?

            • 2 1

            • Dokladnie

              • 1 1

  • (2)

    Czy ktoś podliczył, ile miejsc parkingowych ubędzie? I co w zamian?

    • 4 3

    • (1)

      Chodnik to nie miejsce parkingowe. Miejsc parkingowych nie ubędzie za to skończy się parkowanie poza nimi. A co w zamian? Komunikacja miejska i nogi oraz podstawy organizacji czasu.

      • 3 2

      • podstaw organizacji to brakuje pionkom z UM w Gdańsku

        przez lata nie było żadnego planowania i teraz są takie efekty.

        • 2 0

  • A może czas zmienić lewacki sposób myślenia i trochę pomyśleć, jak zwiększyć ilośc miejsc parkingowych? (4)

    Bardzo duża ilość ludzi jednka korzysta z samochodów i może też pomyśleć o nich? Teraz to działa tak, że radni i inni urzędnicy usilnie pracują jak zmniejszyć liczbę miejsc parkingowych, jak zwiększyć ilość płatnych miejsc a sami wożą swoej d... py samochodamie. Dla nich darmowe parkowanie, parking przy urzędzie - to jest. Naprawdę to wszysko jest chorel. Kiedy wciskanie ludziom lewackiego sposobu myślenia się skończy?

    • 8 3

    • (2)

      Miejsc parkingowych jest bardzo dużo natomiast samochodów zawsze będzie więcej i zawsze będą napięcia. To nie jest żadne lewackie myślenie (widzę że tak określasz wszysko co Ci się nie podoba) tylko prosta zależność międy dostępnością miejsca a możliwościami jego udostępnienia. Budowa parkingu kosztuje a miasto już dość wydaje na drogi i zachęcanie do dojazdów samochodami. Natomiast prywatnie inwestycji w parkingi nie ma bo wiadomo że polak cebluarz uniknie opłaty w każdy możliwy sposób - to jednoczesnie pokazuje że nie chodzi o "budowę parkingów" tylko o o to żeby nie płacić za parkowanie (czli żeby płacił ktoś inny, bo nie ma nic za darmo).

      • 1 2

      • (1)

        Przy samochodach jest tyle podatków i opłat że nie zamierzam jeszcze płacić za parking w mieście gdzie się urodziłem. Parking 7 dni w tygodniu do 20.00. To miasto jest dla kogo ?
        Jak Tobie każą zapłacić bo stanąłeś w jakimś miejscu to zapłacisz ? Nie samochodem gdzieś poszedłeś i stanąłeś. Zajmujesz miejsce to płać. Zapłacisz ? Pewnie nie. A ja płacę podatek za miejsce parkingowe w hali garażowej, podatek w benzynie, za przegląd, za ubezpieczenie, za tablice, za wymianę dowodu rejestracyjnego jak zabraknie miejsc na pieczątki.

        • 3 1

        • No to jak nie chcesz płacić to nie parkuj tam gdzie tego wymagają. Co z tego że płacisz podatki? Można się spierać czy jest ich za dużo czy nie ale nie płacisz w ten sposób za miejsce parkingowe. Nie ma też znaczenia gdzie sie urodziłeś ani czy twoje chcenie parkowania jest większe niż czyjeś. Jednyne co ma znaczenie to to, że jeśli mamy więcej chętnych niż miejsc to jakoś trzeba to rozstrzygnąć.

          • 1 2

    • Sam jesteś lewakiem

      • 1 0

  • Miasto to nie kurort sanatoryjny. Ludzie tu pracują, załatwiają interesy, wożą dzieci do szkół i na zajęcia. (2)

    Mają prawo mieć możliwość przemieszczania się wygodnie i sprawnie własnymi samochodami. Sami spacerujący konsumenci sojowego latte nie opłacą podatków, z których miasto i jego urzędnicy są utrzymywani.

    • 5 1

    • (1)

      Ale rozumiesz że to nadmiar samochodów powoduje że inni nie mogą się przemieszcać wygodnie i sprawnie?

      • 2 2

      • No tu bym polemizowała, sprawnie i wygodnie to by było jak by tramwaje się wciąż nie psuły i nie musiałabym przesiadać się trzy razy żeby dojechać do pracy. W takim przypadku ci co mają samochody zawsze je niestety wybiorą.

        • 2 1

  • słupki,gdzie sa słupki.

    • 1 0

  • odstęp 1,5 m

    Czy z kodeksu drogowego wykreślono punkt mówiący o tym, że można parkować na chodniku, o ile pozostawi się przejście 1,5 m? Jeśli nie to, zamiast wprowadzać udziwnione rozwiązania, trzeba egzekwować istniejące prawo. To prawo powinno stosować się nie tylko do samochodów, ale i do jednośladów - w szczególności mam na myśli hulajnogi, które są powszechną plagą na chodnikach.

    • 3 0

  • Dlaczego nasi włodarze? (1)

    Dlaczego nasi włodarze tak nienawidzą swoich wyborców. Doprowadzą do tego, że ci niedobrzy mieszkańcy ze swoimi strasznymi samochodami wyniosą się z Gdańska, niektórzy zaraz tu napiszą to niech się wynoszą, ale z nimi wyniosą się podatki i wydatki. Jak ktoś będzie mieszkał poza Gdańskiem, to nie przyjedzie tu na zakupy czy rekreacje. Gdańsk powinien być dla wszystkich i każdy powinien się w nim czuć dobrze, nie powinien być hejtowany na każdym kroku. MAm nadzieję że kiedyś tak będzie bo uwielbiam Gdańsk.

    • 3 1

    • Mądra to ty nie jesteś

      Może przestań łamać przepisy zamiast tu jęczeć

      • 0 2

  • Ach jak zwykle, chodnik ktorym chodzi kilka osob na dzień, ale

    twardo ma byc szeroki, jakby tam tlumy caly dzień smigały...

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane