- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (509 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (124 opinie)
- 3 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (107 opinii)
- 4 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (88 opinii)
- 5 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (56 opinii)
- 6 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (195 opinii)
Propozycje zmian w wyznaczaniu miejsc płatnego parkowania
Miejsca postojowe wyłącznie na jezdni, a nie chodnikach. Odgrodzenie tych ostatnich od aut zielenią, słupkami czy stojakami rowerowymi oraz każdorazowe konsultacje planowanych zmian w strefach płatnego parkowania to pomysły radnych Wrzeszcza Górnego, by uporządkować zasady wyznaczania miejsc postojowych w dzielnicy. Pomysły są na tyle uniwersalne, że urzędnicy powinni rozszerzyć je na całe Trójmiasto.
Radni chcą, by miasto każdorazowo, przy wprowadzaniu obowiązujących zasad organizacji ruchu w obrębie strefy płatnego parkowania, uwzględniało następujące zasady:
- Miejsca postojowe powinny być wyznaczane wyłącznie na jezdni. Wprowadzanie miejsc postojowych na chodnikach należy dopuścić warunkowo wyłącznie jako rozwiązanie tymczasowe do czasu przebudowy ulicy.
- Przy wyznaczaniu nowych miejsc postojowych w SPP lub korekcie istniejących miejsc postojowych należy wykonać pełne oznakowanie poziome z linią ciągłą od strony chodników. Rezygnacja z oznakowania od strony chodnika możliwa jest dopiero w trakcie kolejnego odmalowania oznakowania poziomego.
- Miejsca postojowe inne niż równoległe wyznaczone na jezdni powinny być obowiązkowo odgrodzone od chodników zielenią, słupkami, krawężnikami, stojakami rowerowymi lub innymi elementami małej architektury uniemożliwiającymi wjazd na chodnik lub parkowanie z dala od jezdni.
- Wszystkie miejsca postojowe powinny bezwzględnie posiadać oznakowanie pionowe z wykorzystaniem odpowiednich tabliczek T-30.
- Niedopuszczalne jest w SPP pozostawienie przestrzeni, gdzie możliwy jest postój pojazdów zgodnie z przepisami ruchu drogowego, a jednocześnie bez wyznaczenia miejsc postojowych oznakowaniem poziomym i pionowym. Wszystkie miejsca postojowe powinny być odpowiednio oznakowane, zaś pozostała przestrzeń zabezpieczona przed postojem pojazdów zielenią, słupkami, krawężnikami, stojakami rowerowymi lub innymi elementami małej architektury - dotyczy to szczególnie przestrzeni w bezpośrednim sąsiedztwie przejść dla pieszych, przejazdów rowerowych i skrzyżowań.
- Każdorazowe wprowadzenie nowej organizacji ruchu lub korektę istniejącej organizacji ruchu w ramach SPP należy skonsultować z przedstawicielami Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny.
- Wprowadzenie pełnego oznakowania SPP w wielu miejscach pozwoliło niskim kosztem uporządkować sposób parkowania. Niestety tam, gdzie kończą się linie oznakowania poziomego, tam zaczyna się "wolna amerykanka". Kierowcy zapominają o szacunku i potrzebach pieszych, a w wielu miejscach pozostawione auta utrudniają obserwację przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych. Z tego powodu wnioskujemy o wprowadzenie SPP w sposób, który jednoznacznie określi gdzie i jak można parkować autem, a w miejscach niedozwolonych przepisami oraz niebezpiecznych będzie to fizycznie niemożliwe - wyjaśnia Krzysztof Koprowski, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Wrzeszcz Górny.
Propozycje radnych z Wrzeszcza wydają się na tyle uniwersalne, że mogłyby zostać wprowadzone we wszystkich dzielnicach, gdzie obowiązuje płatne parkowanie.
Zmiany ucieszyłyby z pewnością wszystkich, którym przeszkadza "anarchia parkingowa" i w znaczący sposób ograniczyłoby przyzwyczajenia kierowców do parkowania na chodnikach czy zieleńcach.
Z drugiej - wytyczanie miejsc postojowych tylko na ulicach i odgradzanie ich od chodników zielenią czy stojakami rowerowymi mocno wpłynęłoby na ograniczenie liczby miejsc postojowych, na co z pewnością narzekaliby kierowcy.
O efektach pomysłów radnych z Wrzeszcza przekonamy się w najbliższym czasie. Najpierw jednak muszą zostać przegłosowane na sesji rady dzielnicy.
Miejsca
Opinie (381) 5 zablokowanych
-
2021-10-04 10:09
Zanim zaczniecie utrudniać życie kierowcom, zajmijcie się komunikacją! A nie, że autem jedzie się 20 minut, a komunikacją 1,5h. Często ludzie po prostu nie mają alternatywy. To nie jest widzimisię panisk, tylko niestety konieczność :(
- 6 1
-
2021-10-04 10:25
Chodnik zajęty na ścieżkę rowerową
Prosiłbym ZDiZ o zwrócenie swojej uwagi na mało przemyślane wybudowanie ścieżki rowerowej na odcinku ul. Nowe Ogrody od budynku Komendy miejskiej policji do skrzyżowania z ulicą Powstańców Warszawy. Piesi są wskutek tej operacji stłoczeni i zmuszeni przemieszczać się po fragmentach ścieżki rowerowej . Rowerzyści w bezwzględny sposób traktują wówczas pieszych . Jak ? Każdy kto choć raz tam w tłoku chodził dobrze wie .
- 6 1
-
2021-10-04 10:26
Bardzo dobry pomysł. Potrzebuję dużo palet...
- 4 2
-
2021-10-04 10:29
Brawo.
W końcu coś dla ludzi.
- 2 2
-
2021-10-04 10:34
hmm czemu do tego dochodzi ? (7)
Może dlatego, że ułomy budują nowe osiedla ale nie myślą o miejscach parkingowych ? Przykłady w Gdańsku można mnożyć, gdzie wcześniej nie było problemu z parkowaniem a tu ni z gruchy ni z pietruch dostawiają 5 budynków ale liczba miejsc zostaje jaka była.
- 12 4
-
2021-10-04 11:18
(6)
największe problemy są w starych dzielnicach, gdzie nikt nie zakładał takiej liczby samochodów albo nawet jak były budowane to aut w ogóle nie było.
- 0 1
-
2021-10-04 11:24
(1)
To pozostaje nie kupować samochodów kiedy się tam mieszka albo się wyprowadzić gdzieś gdzie samochód jest najważniejszy.
- 1 3
-
2021-10-04 13:09
Weź ty się wyprowadz najlepiej do lasu żeby nikt nie musiał cię słuchać i czytać twoich wypocin.
- 1 1
-
2021-10-04 11:37
największy problem to jest jednak na nowych z tego co wiedzę
niby miejsca parkingowe są, a wszystko stoi na publicznych chodnikach i trawnikach
- 0 0
-
2021-10-04 14:17
uwierz że nie było by źle (2)
gdyby miasto jakoś planowało inwestycje i trzymało na tym łapę. Przykład dolne miasto, w ostatnich latach powstało tam wiele inwestycji, które podwoiły lub nawet potroiły liczbę mieszkańców, przy okazji zabudowano tereny na których były parkingi planowane lata temu..
- 1 1
-
2021-10-04 14:24
A może to mieszkańcy powinni planować i zrozumieć, że skoro o parkowanie coraz trudniej to trzeba się uniezależnić od samochodu?
- 1 1
-
2021-10-04 15:56
Ale nowe inwestycje mają swoje parkingi podziemne
Chyba nie myślisz że miasto pozostawi działki warte dziesiątki milionów pod bieda parking dla ciebie i sąsiadów?
- 0 1
-
2021-10-04 10:36
Godziny i dni płatnego parkowania (4)
Parkowanie na chodnikach powinno być zabronione i nie powinno być żadnych wyjątków.
Wczoraj miałem sprawę do załatwienia na dworcu w Gdańsku. I mam pytanie. Dlaczego płatne parkowanie obowiązuje także w soboty oraz niedziele i dlaczego jest do 20.00. W niedziele potrzebna jest rotacja ? Żeby więcej osób mogło zwiedzić Gdańsk :-) ? Naprawdę wzrusza mnie ta urzędnicza troska.
A może nie chodzi o żadną rotację tylko i wyłącznie o kasę.
Dlaczego przy dworcu PKP i PKS nie ma darmowego 20 minutowego parkingu dla przywożących lub odbierających pasażerów ? Przy dworcu PKS w zasadzie nie ma żadnego parkingu z prawdziwego zdarzenia jest za to pseudo parking z kołami na chodniku ale oczywiście z parkometrem.- 9 2
-
2021-10-04 10:48
(3)
Brak darmowego okresu wynika z tego, że przy na przykład darmowych minutach 99% cebularzy robiłoby awanturę że wrócili po 21 minutach z przyczyn niezależnych od siebie. Na co komu takie awantury, lepiej więc nie ułatwiać ludziom życia bo i tak nie docenią
- 2 1
-
2021-10-04 11:12
(2)
Nawet jeśli by byli tacy osobnicy to tak naprawdę nie jest żaden problem. Gdyby był straszak że automat zrobi zdjęcie po upływie czasu parkowania Janusze by się ogarneli.
- 2 0
-
2021-10-04 11:25
(1)
Po pierwsze: gdyby. Po drugie też by były awantury...
- 1 1
-
2021-10-04 11:46
Masz jakiś problem lub obsesje z awanturami ?
Reklamacje na najbliższym posterunku Policji. Myślisz że sporo byłoby chętnych do awantur na Policji ?- 2 0
-
2021-10-04 10:39
(1)
A ja proponuję żeby parkowanie przez pierwsze dwie godziny było bezpłatne. Można by wtedy zrobić zakupy, załatwić swoje sprawy czy nawet pójść na spacer.
- 6 3
-
2021-10-04 11:26
Bezpłatne dla posiadaczy karty mieszkańca powiązanego z nr rejestracyjnym pojazdu zaczynającym się od GD
- 1 0
-
2021-10-04 10:55
Śrubokręty i klucze w ruch!
- 2 3
-
2021-10-04 11:28
Zacznijmy od tego ze niema miejsc doparkowania hulajnogi i rowerów a powinno byc ich przynajmniej połowa tego co dla aut (2)
- 0 5
-
2021-10-04 11:31
(1)
chcesz budować miejsca parkingowe dla prywatnych rowerów?
- 1 0
-
2021-10-04 11:35
a w czym problem? dla samochodów jest tego tysiące w mieście to i chyba dla rowerów można
- 1 1
-
2021-10-04 11:31
Rada Wrzeszcza pracuje a rada śródmieścia ?
W śródmieściu Gdańska rada poprawnie moim zdaniem nie pracuje . Nic innego nie widać w tej radzie jak tylko wieczny lans jednego radnego Kieturakisa. Co chwile tylko o nim informacje nic dla mieszkańców . Tylko , że my mieszkańcy przez ten lans pana Kieturakisa dużo tracimy.
Poprzednia rada była jakaś bardziej ludzka .- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.