• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Propozycje zmian w wyznaczaniu miejsc płatnego parkowania

Maciej Korolczuk
4 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Radni Wrzeszcza Górnego chcą ograniczyć parkowanie samochodów na chodnikach, co jest plagą nie tylko w ich dzielnicy. Na zdjęciu ul. Waryńskiego i palety ograniczające parkowanie na remontowanym chodniku. Radni Wrzeszcza Górnego chcą ograniczyć parkowanie samochodów na chodnikach, co jest plagą nie tylko w ich dzielnicy. Na zdjęciu ul. Waryńskiego i palety ograniczające parkowanie na remontowanym chodniku.

Miejsca postojowe wyłącznie na jezdni, a nie chodnikach. Odgrodzenie tych ostatnich od aut zielenią, słupkami czy stojakami rowerowymi oraz każdorazowe konsultacje planowanych zmian w strefach płatnego parkowania to pomysły radnych Wrzeszcza Górnego, by uporządkować zasady wyznaczania miejsc postojowych w dzielnicy. Pomysły są na tyle uniwersalne, że urzędnicy powinni rozszerzyć je na całe Trójmiasto.



Pomysły radnych z Wrzeszcza Górnego:

Propozycje radnych Wrzeszcza Górnego, a więc dzielnicy, w której płatne parkowanie już od lat jest codziennością, zostały ujęte w uchwale, która ma być przyjęta lub odrzucona na najbliższej sesji rady dzielnicy we wtorek, 5 października.

Radni chcą, by miasto każdorazowo, przy wprowadzaniu obowiązujących zasad organizacji ruchu w obrębie strefy płatnego parkowania, uwzględniało następujące zasady:

  1. Miejsca postojowe powinny być wyznaczane wyłącznie na jezdni. Wprowadzanie miejsc postojowych na chodnikach należy dopuścić warunkowo wyłącznie jako rozwiązanie tymczasowe do czasu przebudowy ulicy.
  2. Przy wyznaczaniu nowych miejsc postojowych w SPP lub korekcie istniejących miejsc postojowych należy wykonać pełne oznakowanie poziome z linią ciągłą od strony chodników. Rezygnacja z oznakowania od strony chodnika możliwa jest dopiero w trakcie kolejnego odmalowania oznakowania poziomego.
  3. Miejsca postojowe inne niż równoległe wyznaczone na jezdni powinny być obowiązkowo odgrodzone od chodników zielenią, słupkami, krawężnikami, stojakami rowerowymi lub innymi elementami małej architektury uniemożliwiającymi wjazd na chodnik lub parkowanie z dala od jezdni.
  4. Wszystkie miejsca postojowe powinny bezwzględnie posiadać oznakowanie pionowe z wykorzystaniem odpowiednich tabliczek T-30.
  5. Niedopuszczalne jest w SPP pozostawienie przestrzeni, gdzie możliwy jest postój pojazdów zgodnie z przepisami ruchu drogowego, a jednocześnie bez wyznaczenia miejsc postojowych oznakowaniem poziomym i pionowym. Wszystkie miejsca postojowe powinny być odpowiednio oznakowane, zaś pozostała przestrzeń zabezpieczona przed postojem pojazdów zielenią, słupkami, krawężnikami, stojakami rowerowymi lub innymi elementami małej architektury - dotyczy to szczególnie przestrzeni w bezpośrednim sąsiedztwie przejść dla pieszych, przejazdów rowerowych i skrzyżowań.
  6. Każdorazowe wprowadzenie nowej organizacji ruchu lub korektę istniejącej organizacji ruchu w ramach SPP należy skonsultować z przedstawicielami Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny.

Samochody zaparkowane na chodnikach to codzienność w Trójmieście. Czy zaproponowane zmiany przez radnych Wrzeszcza sprawią, że wkrótce się to zmieni? Samochody zaparkowane na chodnikach to codzienność w Trójmieście. Czy zaproponowane zmiany przez radnych Wrzeszcza sprawią, że wkrótce się to zmieni?
- Wprowadzenie pełnego oznakowania SPP w wielu miejscach pozwoliło niskim kosztem uporządkować sposób parkowania. Niestety tam, gdzie kończą się linie oznakowania poziomego, tam zaczyna się "wolna amerykanka". Kierowcy zapominają o szacunku i potrzebach pieszych, a w wielu miejscach pozostawione auta utrudniają obserwację przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych. Z tego powodu wnioskujemy o wprowadzenie SPP w sposób, który jednoznacznie określi gdzie i jak można parkować autem, a w miejscach niedozwolonych przepisami oraz niebezpiecznych będzie to fizycznie niemożliwe - wyjaśnia Krzysztof Koprowski, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Wrzeszcz Górny.
Propozycje radnych z Wrzeszcza wydają się na tyle uniwersalne, że mogłyby zostać wprowadzone we wszystkich dzielnicach, gdzie obowiązuje płatne parkowanie.

Zmiany ucieszyłyby z pewnością wszystkich, którym przeszkadza "anarchia parkingowa" i w znaczący sposób ograniczyłoby przyzwyczajenia kierowców do parkowania na chodnikach czy zieleńcach.

Z drugiej - wytyczanie miejsc postojowych tylko na ulicach i odgradzanie ich od chodników zielenią czy stojakami rowerowymi mocno wpłynęłoby na ograniczenie liczby miejsc postojowych, na co z pewnością narzekaliby kierowcy.

O efektach pomysłów radnych z Wrzeszcza przekonamy się w najbliższym czasie. Najpierw jednak muszą zostać przegłosowane na sesji rady dzielnicy.

Miejsca

Opinie (381) 5 zablokowanych

  • Zanim zaczniecie utrudniać życie kierowcom, zajmijcie się komunikacją! A nie, że autem jedzie się 20 minut, a komunikacją 1,5h. Często ludzie po prostu nie mają alternatywy. To nie jest widzimisię panisk, tylko niestety konieczność :(

    • 6 1

  • Chodnik zajęty na ścieżkę rowerową

    Prosiłbym ZDiZ o zwrócenie swojej uwagi na mało przemyślane wybudowanie ścieżki rowerowej na odcinku ul. Nowe Ogrody od budynku Komendy miejskiej policji do skrzyżowania z ulicą Powstańców Warszawy. Piesi są wskutek tej operacji stłoczeni i zmuszeni przemieszczać się po fragmentach ścieżki rowerowej . Rowerzyści w bezwzględny sposób traktują wówczas pieszych . Jak ? Każdy kto choć raz tam w tłoku chodził dobrze wie .

    • 6 1

  • Bardzo dobry pomysł. Potrzebuję dużo palet...

    • 4 2

  • Brawo.

    W końcu coś dla ludzi.

    • 2 2

  • hmm czemu do tego dochodzi ? (7)

    Może dlatego, że ułomy budują nowe osiedla ale nie myślą o miejscach parkingowych ? Przykłady w Gdańsku można mnożyć, gdzie wcześniej nie było problemu z parkowaniem a tu ni z gruchy ni z pietruch dostawiają 5 budynków ale liczba miejsc zostaje jaka była.

    • 12 4

    • (6)

      największe problemy są w starych dzielnicach, gdzie nikt nie zakładał takiej liczby samochodów albo nawet jak były budowane to aut w ogóle nie było.

      • 0 1

      • (1)

        To pozostaje nie kupować samochodów kiedy się tam mieszka albo się wyprowadzić gdzieś gdzie samochód jest najważniejszy.

        • 1 3

        • Weź ty się wyprowadz najlepiej do lasu żeby nikt nie musiał cię słuchać i czytać twoich wypocin.

          • 1 1

      • największy problem to jest jednak na nowych z tego co wiedzę

        niby miejsca parkingowe są, a wszystko stoi na publicznych chodnikach i trawnikach

        • 0 0

      • uwierz że nie było by źle (2)

        gdyby miasto jakoś planowało inwestycje i trzymało na tym łapę. Przykład dolne miasto, w ostatnich latach powstało tam wiele inwestycji, które podwoiły lub nawet potroiły liczbę mieszkańców, przy okazji zabudowano tereny na których były parkingi planowane lata temu..

        • 1 1

        • A może to mieszkańcy powinni planować i zrozumieć, że skoro o parkowanie coraz trudniej to trzeba się uniezależnić od samochodu?

          • 1 1

        • Ale nowe inwestycje mają swoje parkingi podziemne

          Chyba nie myślisz że miasto pozostawi działki warte dziesiątki milionów pod bieda parking dla ciebie i sąsiadów?

          • 0 1

  • Godziny i dni płatnego parkowania (4)

    Parkowanie na chodnikach powinno być zabronione i nie powinno być żadnych wyjątków.

    Wczoraj miałem sprawę do załatwienia na dworcu w Gdańsku. I mam pytanie. Dlaczego płatne parkowanie obowiązuje także w soboty oraz niedziele i dlaczego jest do 20.00. W niedziele potrzebna jest rotacja ? Żeby więcej osób mogło zwiedzić Gdańsk :-) ? Naprawdę wzrusza mnie ta urzędnicza troska.
    A może nie chodzi o żadną rotację tylko i wyłącznie o kasę.
    Dlaczego przy dworcu PKP i PKS nie ma darmowego 20 minutowego parkingu dla przywożących lub odbierających pasażerów ? Przy dworcu PKS w zasadzie nie ma żadnego parkingu z prawdziwego zdarzenia jest za to pseudo parking z kołami na chodniku ale oczywiście z parkometrem.

    • 9 2

    • (3)

      Brak darmowego okresu wynika z tego, że przy na przykład darmowych minutach 99% cebularzy robiłoby awanturę że wrócili po 21 minutach z przyczyn niezależnych od siebie. Na co komu takie awantury, lepiej więc nie ułatwiać ludziom życia bo i tak nie docenią

      • 2 1

      • (2)

        Nawet jeśli by byli tacy osobnicy to tak naprawdę nie jest żaden problem. Gdyby był straszak że automat zrobi zdjęcie po upływie czasu parkowania Janusze by się ogarneli.

        • 2 0

        • (1)

          Po pierwsze: gdyby. Po drugie też by były awantury...

          • 1 1

          • Masz jakiś problem lub obsesje z awanturami ?

            Reklamacje na najbliższym posterunku Policji. Myślisz że sporo byłoby chętnych do awantur na Policji ?

            • 2 0

  • (1)

    A ja proponuję żeby parkowanie przez pierwsze dwie godziny było bezpłatne. Można by wtedy zrobić zakupy, załatwić swoje sprawy czy nawet pójść na spacer.

    • 6 3

    • Bezpłatne dla posiadaczy karty mieszkańca powiązanego z nr rejestracyjnym pojazdu zaczynającym się od GD

      • 1 0

  • Śrubokręty i klucze w ruch!

    • 2 3

  • Zacznijmy od tego ze niema miejsc doparkowania hulajnogi i rowerów a powinno byc ich przynajmniej połowa tego co dla aut (2)

    • 0 5

    • (1)

      chcesz budować miejsca parkingowe dla prywatnych rowerów?

      • 1 0

      • a w czym problem? dla samochodów jest tego tysiące w mieście to i chyba dla rowerów można

        • 1 1

  • Rada Wrzeszcza pracuje a rada śródmieścia ?

    W śródmieściu Gdańska rada poprawnie moim zdaniem nie pracuje . Nic innego nie widać w tej radzie jak tylko wieczny lans jednego radnego Kieturakisa. Co chwile tylko o nim informacje nic dla mieszkańców . Tylko , że my mieszkańcy przez ten lans pana Kieturakisa dużo tracimy.
    Poprzednia rada była jakaś bardziej ludzka .

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane