• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrowersyjna reklama baru mlecznego

Leszek
21 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Zdaniem naszego czytelnika reklama jest szpetna i obraźliwa dla kobiet. Zdaniem naszego czytelnika reklama jest szpetna i obraźliwa dla kobiet.

Przesłonięty kobiecy biust i dopisek "Zobacz jak bardzo urosły nam piersi, wszystkie dania z drobiu 20 proc. większe" mają zachęcać klientów jednego z barów mlecznych w Gdańsku. - Ta reklama jest prymitywna i w treści i w formie - zauważa nasz czytelnik, pan Leszek.



Reklama baru mlecznego opisana przez naszego czytelnika:

Oto jego refleksje:

Do Brzeźna przyjeżdżamy z rodziną regularnie od lat. Zwłaszcza w weekendy, by pospacerować brzegiem morza czy zjeść obiad w którymś z nadmorskich barów. I właśnie podczas sobotniego spaceru, w pobliżu pętli tramwajowej na skwerku przy skrzyżowaniu ul. Gałczyńskiego i ul. Gdańskiej zobacz na mapie Gdańska natknąłem się na reklamę, która wprawiła mnie w osłupienie.

Reklama musi stać tam już od pewnego czasu. Szczerze mówiąc, mam nadzieję, że wkrótce zniknie, bo jest ewidentnym przykładem, jak kawałek zadrukowanej w prymitywny sposób reklamowej treści szpeci okolicę, obraża kobiety, a polecanemu miejscu wyświadcza niedźwiedzią przysługę. No bo jak reklama, będąca podręcznikowym przykładem bezguścia, trywializmu, seksizmu i elementarnego braku dobrego smaku, może zachęcać potencjalnych klientów do zjedzenia - nomem omen - smacznego obiadu?

Na obrazku widzimy bowiem fragment nagiego kobiecego ciała i przesłonięte liśćmi piersi z dopiskiem "Zobacz jak bardzo urosły nam piersi, wszystkie dania z drobiu 20 proc. większe".

Czy uporządkowanie przestrzeni wokół nas naprawdę kosztuje tak wiele trudu? Zarówno prawnego, by przygotować jasne, ale przy tym szczelne przepisy, jak i intelektualnego, by na takie prymitywne treści nie było miejsca w przestrzeni publicznej?

Zdaję sobie sprawę, że podobne reklamy wiszą nie tylko w Brzeźnie, gdzie przyjeżdżam na weekendowe spacery. Problem jest szerszy, dotyczy całego Trójmiasta, a nawet kraju, wiem też, że nie da się go rozwiązać z dnia na dzień. Ale, na Boga! Na stronie Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku znalazłem dział o dźwięcznym skrócie DUPP (Dział Użytkowania Przestrzeni Publicznej). W mojej ocenie jego pracownicy w takich przypadkach powinni reagować.

Urzędnicy muszą - nawet, a może zwłaszcza po nagłośnieniu sprawy w mediach - podejmować w takich miejscach interwencję i w ramach obowiązków służbowych takie straszydła reklamowe, wyrządzające więcej krzywdy niż pożytku usuwać, zasłaniać. Słowem: trzeba zrobić wszystko, by takie reklamy znikały z przestrzeni publicznej.

Pomysłodawcy tej szpetoty nie usprawiedliwia nawet fakt, że wpisuje się ona w okoliczny krajobraz rozpadających się pawilonów handlowych, dziurawych dróg i psich kup na środku krzywego chodnika.
Leszek

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (366) ponad 20 zablokowanych

  • pan

    Pan Leszek chce zmienić świat, ale pan Leszek znalazł na to słaby sposób.

    • 2 5

  • Piersi w reklamie (1)

    20 lat temu firma sprzedająca sprzęt grzewczy (nazwy podać nie można) miała takie piękne billboardy: śliczna, piersiasta i mocno wydekoltowana wróżka wychylała się do przodu eksponując swoje "popiersie" i różdżką wskazywała reklamowane urządzenie. Hasło na billboardzie brzmiało: Pompy jak marzenie!"

    • 6 3

    • no i co ?

      • 2 1

  • (2)

    Pan Leszek widać ma kompleksy . Może ma małego .

    • 9 5

    • Ty masz jak widać totalny ubytek. W deklu

      • 4 2

    • napewno ma malego! co za sloik wolal by jakas w burce

      • 1 3

  • ten lokal wygląda z zewnątrz jak chlew. (4)

    Blaszak jak na dalekiej prowincji. Nawet cycki nie poprawią estetyki. Wygląd odstrasza. Fuj.

    • 7 1

    • Oj, chlewy czasem to jak laboratoria! (1)

      • 1 1

      • czyli odstraszają jeszcze bardziej niż ten barak

        • 0 0

    • prawda (1)

      a jedzenei tam tez jak dla świn

      • 0 0

      • paskudne, niedporawione pomyje, śmierdzi ścierką.

        • 0 0

  • Huehuehue... (1)

    Pan Leszek ma 80 lat, problemy z prostatą i już nie bryka? Taki jest dzisiejszy świat - seks i cycki sprzedają wszystko. Na tej reklamie piersi nie widać wcale a fakty są takie, że aktualnie przeciętna pierś z kurczaka (podwójna) potrafi ważyć nawet 700 gramów, czyli tyle co kobiecy biust w rozmiarze 70/75C. 20 lat temu podwójna pierś kurczęcia ważyła 300-400 gramów - tak więc owszem - piersi urosły. I super, że można mieć je taniej ;-P A że reklama jest niskich lotów? To może niech pan Leszek wychrzani telewizor na śmietnik - ja tam (w telewizji, nie na śmietniku - choć to może być aktualnie tożsame) od lat nie widziałem reklamy innej, niż niskich lotów...

    • 6 5

    • no, jednak nie sprzedają - bar słabo przędzie

      • 0 0

  • Braki

    W ankiecie brakuje czwartego opisu nt. zdania o reklamie "Bardzo mi się podoba" !!!!. Na pewno każdy zdrowy i wesoły facet wcisnąłby tę opcję. Ponieważ jej nie ma to wszyscy obojętni i chwalący są w jednym worku-największym

    • 5 5

  • Oj tam, oj tam

    • 2 3

  • (2)

    pytanie ....dla ktorych kobiet jest obrazliwa?

    • 5 3

    • Dla inteligentnych (1)

      • 3 2

      • Nie ma takich

        • 0 3

  • Lepsze wiadro 'mleka' a z tyłu byk

    • 0 1

  • Konfident

    Pan Leszek to konfitura....co , reklama obraziła jego uczucia religijne ?

    • 4 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane