- 1 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (413 opinii)
- 2 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (73 opinie)
- 3 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (55 opinii)
- 4 Spór o słowa, które padły w Dworze Artusa (393 opinie)
- 5 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (49 opinii)
- 6 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (37 opinii)
Przebudowa Podwala Przedmiejskiego dopiero w 2018 r.
Choć projekt przebudowy jezdni, pięciu skrzyżowań oraz stworzenia naziemnych przejść na Podwalu Przedmiejskim jest już gotowy, to prace budowlane nie rozpoczną się w tym roku. Powód? Inwestycja jest częścią większej całości i musi czekać na swoją kolej, co potrwa przynajmniej do przyszłego roku.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
To przełożyło się na znaczący spadek ruchu na tej ulicy. Dlatego pojawił się pomysł zwężenia szerokiej drogi (dziś po trzy pasy w każdym kierunku) oraz połączenia obu jej stron przejściami naziemnymi, co ma "zbliżyć" do siebie dziś rozdzielone Śródmieście i Stare Przedmieście oraz Dolne Miasto.
Koncepcja zmian została przygotowana przez Referat Mobilności Aktywnej gdańskiego magistratu oraz Zarząd Dróg i Zieleni. Na jej podstawie firma Highway opracowała szczegółowy projekt. Oddała go w połowie grudnia, wydawało się więc, że nic już nie stoi na przeszkodzie, by Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na przebudowę Podwala Przedmiejskiego. Tu jednak zaskoczenie.
- Nie mamy tego w tegorocznym harmonogramie realizacji - przyznaje Włodzimierz Bartosiewicz, szef DRMG.
Dlaczego? Okazuje się bowiem, że przebudowa Podwala Przedmiejskiego jest elementem większego projektu infrastrukturalnego pod nazwą "Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska".
- W lutym Gdańsk będzie aplikował o dofinansowanie ze środków unijnych dla tego projektu - mówi Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Po podpisaniu umowy zaplanowany zostanie dokładny harmonogram realizacji poszczególnych zadań. Szacujemy, że przebudowa Podwala Przedmiejskiego powinna rozpocząć się w 2018 roku.
Mimo że na realizację przedsięwzięcia przyjdzie jeszcze poczekać, warto przypomnieć, co dokładnie ono zakłada.
Najważniejszą zmianą będzie zwężenie jezdni w kierunku ul. Elbląskiej z trzech do dwóch pasów oraz korekta pasów w kierunku przeciwnym. "Odzyskane" miejsce będzie przeznaczone na obustronne pasy rowerowe, lewo- i prawoskręty, którymi będziemy mogli wjechać poprzez skrzyżowania z pełnymi relacjami w ulice Chmielną
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Na północnej nitce Podwala Przedmiejskiego (bliżej Śródmieścia), zamiast miejsc parkingowych, podtrzymane zostanie funkcjonowanie buspasu.
Po zmianach piesi nie będą musieli już korzystać z tuneli pod Podwalem Przedmiejskim, chociaż te istniejące zostaną zachowane. Chcąc dostać się na drugą stronę ulicy będą mogli wybrać przejście naziemne.
Patrząc od strony Węzła Unii Europejskiej, "zebra" wraz z przejazdem rowerowym powstanie zaraz przy skrzyżowaniu z ul. Okopową
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Kolejne przejście wytyczone zostanie na wysokości ul. Żabi Kruk-Słodowników
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Podobnie sytuacja będzie wyglądała na skrzyżowaniu z ul. Chmielną
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Na tej samej zasadzie co Chmielna, połączona zostanie ul. Łąkowa
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Na ostatnim skrzyżowaniu w rejonie Bramy Żuławskiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Opinie (297) 10 zablokowanych
-
2017-01-10 09:40
Budować jak najszybciej!!!!
- 3 1
-
2017-01-10 10:16
Takie pomysły to znak, że czas na zmianę władzy w mieście. Urzędnicy wydrenowali proste sposoby na zarobienie kasy i łapią się na "co by tu spieprzyć, byle zarobić". Samochody z poprzednich offsetów się sypią , dzieci dorastają a ile ECS-ów i stadionów można zbudować?
- 2 2
-
2017-01-10 10:23
Może na początek wymalujcie ciągłą linię odcinającą jeden pas ruchu, zastawcie dyktą tunele i przez rok poobserwujcie jak to się sprawdzi. Przejścia można wyznaczyć i zamontować prowizoryczną sygnalizację, przecież to jest stosowane w mieście. Potem można zdecydować czy wywalać kasę. Przewiduję, że praktyka szybko wybije wam teoretykom ze łba takie pomysły.
- 3 1
-
2017-01-10 10:43
Pomysł Gazety Wyborczej dla kaski developerów.
- 1 0
-
2017-01-10 12:04
Wiec likwidujemy BUS pasy - na wspak swiatowych tendencji
- 0 1
-
2017-01-10 12:48
Ulga dla obcisłogacich samobójców? (1)
natomiast następny problem dla zmotoryzowanych się funduje. Zwężenie pasów zafundowała firma o nazwie o zgrozo - Higway? ;) Powinni nazywać się Korek.
- 3 0
-
2017-01-10 12:50
Highway to hell...
- 0 0
-
2017-01-10 13:28
(1)
Wszędzie się poszerza drogi a w Gdańsku na odwrót,nie wierzę!!!!!
- 0 1
-
2017-01-10 14:09
np. gdzie? podaj przykład
- 0 0
-
2017-01-10 14:04
Ulice Grunwaldzką można również zwężyć.
- 0 0
-
2017-01-11 08:20
Czy nie.lepszym rozwiazaniem byłoby zrobienie tunelu pod podwalem przedmiejskim.y na powierzchni zrobić duzy park.
- 0 0
-
2017-01-11 14:21
Zrobić tunel dla samochodow pod podwalem .i na powierzchni duzy park
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.