• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudują ważne skrzyżowanie w Gdyni

Michał Sielski
23 lipca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Od piątku zamknięte ważne rondo na Pogórzu
Skrzyżowanie będzie przebudowywane do maja 2019 roku. Skrzyżowanie będzie przebudowywane do maja 2019 roku.

Do końca tygodnia urzędnicy czekają na oferty wykonawców gotowych na przebudowę skrzyżowania ul. płk. Dąbka i Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni. Remont ma potrwać do maja przyszłego roku. Aktywiści zwracają uwagę, że niewiele on zmieni, jeśli nie zostanie przebudowana także ul. Kwiatkowskiego.



Czy przebudowa skrzyżowania odkorkuje ten fragment Gdyni?

O przebudowie permanentnie zakorkowanego skrzyżowania na północy Gdyni urzędnicy mówili już latem 2016 roku. Potem budowa dodatkowego pasa na ul. płk. Dąbka zobacz na mapie Gdyni w kierunku Kosakowa przy jednoczesnym wydłużeniu prawoskrętu w kierunku ul. Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni miała ruszyć w 2017 roku. Teraz już niemal na pewno się zacznie, bo ogłoszony został przetarg. Na oferty urzędnicy czekają do piątku. O wyborze wykonawcy w 60 proc. zdecyduje cena, a w 40 proc. okres udzielonej gwarancji.

Dodatkowe pasy i fragmenty buspasów



- Rozbudowa ul. Dąbka obejmie swym zakresem odcinek od skrzyżowania z ul. Kwiatkowskiego (łącznie ze skrzyżowaniem) do ul. Maciejewicza zobacz na mapie Gdyni (wysokość pętli autobusowej) - tłumaczy Bogusław Moniuszko, kierownik działu dróg z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Co się zmieni? Powstanie dodatkowy pas ruchu do skrętu z ul. Dąbka w ul. Kwiatkowskiego, sygnalizacja świetlna na przejściu dla pieszych oraz krótkie odcinki buspasów. W projekcie uwzględniono także wykonanie drogi rowerowej w obrębie skrzyżowania ul. Płk Dąbka i ul. Kwiatkowskiego oraz nowej zatoki przystankowej. 

- Rozpoczęcie inwestycji planowane jest w drugiej połowie sierpnia, natomiast zakończenie w maju przyszłego roku. Realizacja inwestycji poprawi przepustowość i funkcjonowanie skrzyżowania oraz zwiększy bezpieczeństwo pieszych - dodaje Bogusław Moniuszko.

Społecznicy: róbmy buspasy, a nie zatoki autobusowe



Zmiany nie podobają się społecznikom ze stowarzyszenia Miasto Wspólne, którzy już w zeszłym roku apelowali, by nowe pasy w całości stawały się buspasami.

- Liczymy, że jeszcze uda się przekonać ZDiZ do zmian w projekcie i likwidacji tego anachronicznego rozwiązania. Dziś cały projekt to zaproszenie do przyjeżdżania do Gdyni samochodem i do wyprowadzki z Gdyni do Kosakowa kolejnych podatników. Jeśli na przystanku Stare Obłuże dziennie zatrzymuje się ponad 280 autobusów, które są w stanie przewieźć ponad 30 tys. pasażerów, to jesteśmy przekonani, że to właśnie oni, pasażerowie ZKM, powinni mieć tu priorytet. W projekcie mamy za to krótki odcinek buspasa, który kończy się na zatoce, co spowoduje, że w najbardziej newralgicznym miejscu - na zjeździe na Kwiatkowskiego - autobus będzie musiał swoje odczekać, by włączyć się do ruchu - mówi Łukasz Piesiewicz z Miasta Wspólnego.
Społecznicy chcą więc najpierw próbować przekonać urzędników do zmiany, a jeśli im się nie uda, to złożą projekt wyznaczenia buspasów w przyszłorocznym budżecie obywatelskim. Urzędnicy już wcześniej przekonywali jednak, że o buspasie z prawdziwego zdarzenia będzie można rozmawiać dopiero wtedy, gdy przebudowana zostanie też ul. Kwiatkowskiego. Czyli kiedy? Konkretnego terminu na razie nie ma.

- Obecnie w opracowaniu jest dokumentacja techniczna na przebudowę ulicy Kwiatkowskiego zakładająca m.in. poszerzenie ulicy do dwóch jezdni - po dwa pasy ruchu - mówi Bogusław Moniuszko.

Opinie (299) 5 zablokowanych

  • Gmina Kosakowo niech dorzuci (2)

    Niech w gminie Kosakowo Puck dorzucac na budowę drogi do ich osiedli jak nie to niech stoją w korkach większości gdynian nie traci czasu w tym korku

    • 4 10

    • To raczej droga dla gdynian do Kosakowa

      • 3 3

    • Gmina Kosakowo dorzuca prawie połowę.

      • 2 1

  • Przebudują ważne skrzyżowanie w Gdyni (1)

    Mieszkam na Witominie,od 40 lat ul.Hodowlana nie remontowana ,wygląda jak ser szwajcarski,dziura dziurę pogania ale ostatnio zauważyłem gromadznie materiałów na remont ul.Augustyna Krauzego ,ulicy prowadzącej na osiedla Pana prezydenta....

    • 15 0

    • Chciałoby się powiedzieć, gdzie te rewitalizacje dzielnic!

      • 6 0

  • 80% skrzyżowań w Gdyni wymaga przebudowy!!!

    • 10 0

  • Może konkretnie jakieś liczby?

    Może ktoś z Z.Di Z w Gdyni poda konkretne liczby czyli długość odcinków nowych pasów ruchu według tej propagandy co by z nią chociaż trochę współgrała...I tak na pierwszy rzut oka to widzę bezsens maniakalnego zapędu dobudowywania jakiś pasów na ul. Płk.St.Dąbka. Po co ? Problemem od ponad 25 lat jest nieukończona ul. e. kwiatkowskiego (rozpoczęcie budowy rok 1977). Jak "byk" widać, że nawet w PRL ustawiono słupy oświetleniowe z podwójnymi ramionami. Brakuje jedynie prawej jezdni o dwóch pasach ruchu w kierunku ul.Płk..St. Dąbka. Przez 40 lat jeżdzimy lewą ukończoną "na teraz" jezdnią i w górę i w dół. Autobusy linii 194 puszczono na wiosnę 1983 roku, oj jak to dawno...Ale na polach wsi Pogórze GM.Kosakowo rosła kukurydza, buraki i kapusta,a teraz to Metropolia mieszkaniowa...o Suchym Dworze (d.PGR/PGO) nie wspomnę,a co dopiero Mosty, Mechelinki, Dębogórze i Pierwoszyno, Połchowo, Zelistrzewo itp. Ponadto jest ruch tranzytowy via powiat Pucki(ciężarówki, małe busy i full osobówek) Się dzieje na Kwiatkowskiego,- oj się dzieje.....

    • 12 0

  • ul.Płk.St. Dąbka to

    modernizować na odcinku od ul. e. kwiatkowskiego do ul. Zielonej co by autobusy mogły się wymijać bez zatrzymywania, a w rejonie skrzyżowania ul.Dąbka z ul. Benisławskiego po deszczu nie trzeba było zamieniać samochodu w amfibię na odcinku dobrych 100 metrów. Woda stoi nawet jak lekko popada... Tak zacząć modernizację od ul. Zielonej, a skończyć budując drugi wiadukt nad torem do bazy Lotnictwa MW i połączyć za stacją BP z wybudowaną jezdnią również w 1991/92 jako "dar" m.Gdyni dla gminy Kosakowo(to ta jezdnia bliżej Szperka) . Ten jeden wiadukt nad tylko 1 torem o szerokości 1435 mm z roku 1991/92 jest nie modernizowalny / 7 metrów szerokości/( jest na pojedynczych filarach nośnych). Nie ma do czego dobudować drugiej jezdni...Houston mamy problem ..(???)

    • 7 0

  • A kiedy wezmą sie za PŁk Dabka

    • 4 0

  • Ktoś podaje, że 280 autobusów

    a sam OL-Trans 'wystawia" prawie codziennie "konwój" w liczbie 100 samochodów ciężarowych ekspediowanych przez Obłuże na wszelakie budowy w Trójmieście...Inni "maruderzy" to dodatkowe i kolejne ze 200 samochodów ciężarowych o dwóch, trzech i 5 osiach-(jak nie lepiej z tymi ośkami!!)..
    Ruch ciężarowy w określonych godzinach jest nie raz dominujący niż samochodów osobowych. Autobusy praktycznie nie przeszkadzają ale scanie 6x4, Volvo FH12, Mercedesy Actrosy 6x4 i konie z naczepami, wywrotki, gruszki z betonem, plandekówki-zwane "firankami" toż to codzienny widok z okien okolicznych bloków... Może "ograniczyć" ten proceder chociaż w określonych godzinach. Zrobilem raz fajne zdjęcie; osobówka, a za nią autobus (194) solaris 18 metrów, 2 wywrotki z piachem :Scanie 6x4, Volvo FH 12 z naczepą(kontener), Mercedes 8x4 gruszka beton , a zanim jego kolega Scanią z "pompą do betonu" za tą ekipą MAN z naczepą na której było "wozidło", dalej następny autobus (128) pojedynczy solarise-k 12 m, dwie osobówki....Jak tu dojechać do domu ????

    • 8 0

  • Przebudowa niepotrzebna (2)

    Po co komu przebudowa!? Jak stoją policjanci i kierują ruchem to jakoś się nie korkuje, więc chyba nie tu tkwi problem. Poza tym... wybudujmy jeszcze z 3 osiedla po stronie pucka a martwić będziemy się później.

    • 9 0

    • Już 4 się budują lub niebawem zaczną

      • 2 0

    • Poczekaj. Wojt kosakowa juz zaczyna sie drapac po glowie. Niby gmina oplywa w bogactwo bo pola kapusty zamienil na pol blokowisk, jest basen, biedronka i stacja benzynowa. Wylane ma na problemy z komunikacja bo to juz Gdynia (hehe).
      Problem jest z wodą. Infrastruktura wod-kan w Kosakowie juz od kilku lat nie nadąża z obsluga takiej ilosci mieszkancow.
      Plan rozbudowy jest chyba na 10 lat bo...nie ma pieniedzy.
      Mowcie co chcecie - wole nawet godzine stac w korku, ale miec pewnosc ze po powrocie do domu bede mogl sie spokojnie wykąpać, przygotowac posilek i napic sie bez problemu.

      • 0 0

  • Praktycznie mieszkańcy Gdyni (Pogórza,Obłuża Górnego) nie mają w tym

    żadnego interesu, a problem ze staniem w korkach mają mieszkańcy nowych osiedli ( na d .polach uprawnych w gm.Kosakowo)+ Suchy Dwór gdzie do 1990 roku mieszkało niecałe 100 "dusz"... bo teraz w SUV-ach chcą szybko i sprawnie dojechać do centrum Gdyni czy tam Sopotu. To samo dotyczy mieszkańców Kosakowa, Dębogórza, Pierwoszyna, Mostów, Mechelinek, Rewy, a dalej Mrzezina, Smolna, Zelistrzewa ,Połchowa, a nawet PUCKA ! W tej części Gdyni nic praktycznie nie wybudowano od 26 lat ! Problem mają mieszkańcy Pogórza i Obłuża tylko dla tego, że "przybysze " (GPU) jadący tranzytem do w/wym siedlisk generują mega korki. I to wszystko. W interesie gm,Kosakowo i całego powiatu Puckiego jest pomoc w modernizacji Gdyńskich północnych ulic co są drogami tranzytowymi w większości dla ich mieszkańców. Ciekawe czy gm.Kosakowo konsultowała wpięcie się z nową ul. Derdowskiego w ul. Pł.St. Dąbka na granicy Pogórza Górnego i Obłuża Górnego (Stare Obłuże z niem. Alt Oblusch))? Tak sobie wybudowali, wpięli się rach ciach i co ? A "most" nad torem jest jednak wąskim gardełkiem i przepustowość skrzyżowania ul.E. Kwiatkowskiego/ ul.Płk.St.Dąbka jest od 25 lat b.ograniczona. Wpierw trzeba wybudować całkowicie nowy wiadukt nad tym nieszczęsnym torem "do wojska", a póżniej myśleć co dalej... Pudrowanie ul.Dąbka koło "stawku" i przystanku nic,... ale to nic nie da.. Coś mi się zdaje, że UM Gdyni wychodzi przed szereg i za wszelką cenę za własne pieniądze chce "ułatwić" dojazdy mieszkańcom gmin ościennych i transport ciężki na północ od Gdyni. Złe posunięcie i to widać...Ruch będzie jeszcze większy bo więcej wybudują osiedli w gm.Kosakowo....a i firmy rosną jak grzyby bo ziemia tańsza niż w Gdyni, Gdańsku i Sopocie.
    Rozsądne rozwiązanie to wspólny projekt i współfinansowanie pomiędzy m. Gdynia, a gm.Kosakowo. I nic więcej.

    • 2 3

  • śmiech i tylko śmiech,do wszystkich narzekaczy pokażcie większe miasto w Polsce, Europie czy na świecie w którym nie ma korków więcej przybywa codziennie pojazdów niż kilometrów drug, to po prostu cena cywilizacji którą ponosimy,jeżeli ktoś ma dość to wyprowadza się na wieś,korków nie rozładuje żaden cudotwórca wszystko zależy od nas , należy przesiąść się do komunikacji publicznej a nie obwiniać samorządowców, autostrad pod dom wam nie wybudują...

    • 1 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane