• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudują ważne skrzyżowanie w Gdyni

Michał Sielski
23 lipca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Od piątku zamknięte ważne rondo na Pogórzu
Skrzyżowanie będzie przebudowywane do maja 2019 roku. Skrzyżowanie będzie przebudowywane do maja 2019 roku.

Do końca tygodnia urzędnicy czekają na oferty wykonawców gotowych na przebudowę skrzyżowania ul. płk. Dąbka i Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni. Remont ma potrwać do maja przyszłego roku. Aktywiści zwracają uwagę, że niewiele on zmieni, jeśli nie zostanie przebudowana także ul. Kwiatkowskiego.



Czy przebudowa skrzyżowania odkorkuje ten fragment Gdyni?

O przebudowie permanentnie zakorkowanego skrzyżowania na północy Gdyni urzędnicy mówili już latem 2016 roku. Potem budowa dodatkowego pasa na ul. płk. Dąbka zobacz na mapie Gdyni w kierunku Kosakowa przy jednoczesnym wydłużeniu prawoskrętu w kierunku ul. Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni miała ruszyć w 2017 roku. Teraz już niemal na pewno się zacznie, bo ogłoszony został przetarg. Na oferty urzędnicy czekają do piątku. O wyborze wykonawcy w 60 proc. zdecyduje cena, a w 40 proc. okres udzielonej gwarancji.

Dodatkowe pasy i fragmenty buspasów



- Rozbudowa ul. Dąbka obejmie swym zakresem odcinek od skrzyżowania z ul. Kwiatkowskiego (łącznie ze skrzyżowaniem) do ul. Maciejewicza zobacz na mapie Gdyni (wysokość pętli autobusowej) - tłumaczy Bogusław Moniuszko, kierownik działu dróg z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Co się zmieni? Powstanie dodatkowy pas ruchu do skrętu z ul. Dąbka w ul. Kwiatkowskiego, sygnalizacja świetlna na przejściu dla pieszych oraz krótkie odcinki buspasów. W projekcie uwzględniono także wykonanie drogi rowerowej w obrębie skrzyżowania ul. Płk Dąbka i ul. Kwiatkowskiego oraz nowej zatoki przystankowej. 

- Rozpoczęcie inwestycji planowane jest w drugiej połowie sierpnia, natomiast zakończenie w maju przyszłego roku. Realizacja inwestycji poprawi przepustowość i funkcjonowanie skrzyżowania oraz zwiększy bezpieczeństwo pieszych - dodaje Bogusław Moniuszko.

Społecznicy: róbmy buspasy, a nie zatoki autobusowe



Zmiany nie podobają się społecznikom ze stowarzyszenia Miasto Wspólne, którzy już w zeszłym roku apelowali, by nowe pasy w całości stawały się buspasami.

- Liczymy, że jeszcze uda się przekonać ZDiZ do zmian w projekcie i likwidacji tego anachronicznego rozwiązania. Dziś cały projekt to zaproszenie do przyjeżdżania do Gdyni samochodem i do wyprowadzki z Gdyni do Kosakowa kolejnych podatników. Jeśli na przystanku Stare Obłuże dziennie zatrzymuje się ponad 280 autobusów, które są w stanie przewieźć ponad 30 tys. pasażerów, to jesteśmy przekonani, że to właśnie oni, pasażerowie ZKM, powinni mieć tu priorytet. W projekcie mamy za to krótki odcinek buspasa, który kończy się na zatoce, co spowoduje, że w najbardziej newralgicznym miejscu - na zjeździe na Kwiatkowskiego - autobus będzie musiał swoje odczekać, by włączyć się do ruchu - mówi Łukasz Piesiewicz z Miasta Wspólnego.
Społecznicy chcą więc najpierw próbować przekonać urzędników do zmiany, a jeśli im się nie uda, to złożą projekt wyznaczenia buspasów w przyszłorocznym budżecie obywatelskim. Urzędnicy już wcześniej przekonywali jednak, że o buspasie z prawdziwego zdarzenia będzie można rozmawiać dopiero wtedy, gdy przebudowana zostanie też ul. Kwiatkowskiego. Czyli kiedy? Konkretnego terminu na razie nie ma.

- Obecnie w opracowaniu jest dokumentacja techniczna na przebudowę ulicy Kwiatkowskiego zakładająca m.in. poszerzenie ulicy do dwóch jezdni - po dwa pasy ruchu - mówi Bogusław Moniuszko.

Opinie (299) 5 zablokowanych

  • Rozbudowa?

    Będąc w Radzie Dzielnicy 20 lat temu mówiłem, że te zmiany nic nie dadzą. Tłumaczenie : młody (25 lat) się nie znasz. Rozbudowywali to 3 razy, a efekt widać. To co proponuja nic nie rozwiąże. Efekt : odechciało mi się coś robić w RD, bo tam też decydują układy, a nie dobro dzielnicy. Oczywiście zdarzają się wyjątki.

    • 8 1

  • Tam jest dużo miejsca...

    ... obok tego skrzyżowania więc można je rozbudować aby były oddzielne pasy do lewoskrętu:
    - dla autobusów
    - dla rowerzystów
    - dla motocyklistów
    - dla posiadaczy diesli
    - dla Czinkłeczentów w holenderskim gazie
    - dla białych dostawczaków
    - dla kolorowych, oklejonych dostawczaków
    - dla kierowców w okularach
    - dla skodziarzy w kapeluszach
    - dla wszystkich innych

    Ponadto powinny być jeszcze obok drogi dwa chodniki:
    - dla szybkich pieszych w adidasach
    - dla powolnie spacerujących kobit z wózkami

    • 1 3

  • Można zbudować lotnisko na Kamiennej Górze ( dojazd kolejką już jest) i uruchomić bezpośrednie loty do Kosakowa ( lotnisko już jest , ale kolejki nie ma ).
    Ewentualnie co drugi lot do Rębiechowa z międzylądowaniem na Kamiennej Górze.

    • 5 1

  • taka estakada to powinna byc na chyloni a nie tu!!

    a co z ludzmi co mieszkaja przy ul.Kwiatkowskiego?? durgi pas i bus pas to bedzie jazda pod oknami a i tak do 23 tir za tirem albo dawcy na motorach!!

    • 3 5

  • Wojciech „nie da się” Szczurek

    Won!!!

    • 6 3

  • Szkoda kasy na nieprzemyślana inwestycje

    Tam powinien być tunel aby poradzić sobie z takim natężeniem ruchu

    • 2 0

  • Buspas

    Tak samo było z buspasem z Redlowa na Witomina ulica Stryjska. Się nie da, noe można, będzie denerwował samochody, trzeba przebudować drogę, potrzeba unijne dofinansowanie i inne kretyńskie tłumaczenia. A jak się UM przycisnęło, to odwlekana latami zmiana organizacji ruchu wykonana została w tydzień kosztem dwóch wiader farby. Autobusy pokonują ten fragment trasy nawet 15 minut szybciej! A samochody bez odczuwalnej różnicy. W wielu miejscach przy odrobinie odwagi można poprawić funkcjonowanie kpmunikacji. Ale nie w Gdyni. Tu się liczy spocony sen o infoboxie, wywalone 100 mln w lotnisko z którego nic nie poleci bez dalszych 200, impreza na skwerze z Marylą i gryzoń dumny z siebie.

    • 5 1

  • czy szanowna Prokuratura zainteresowała się już "robotami" na Morskiej ?

    • 1 0

  • Jak zabudują te wszystkie kapuściane pola.

    Zabudują mieszkaniami za 150k bez hal garażowych, dopiero będzie slums. Ogradzają ogródki słomą z butów. Drą japę cała noc nie zważając na sąsiadów. Jak ktoś ma imprezę to całe osiedle nie śpi. Masakra. No i dojazd. Brawo Kosakowo, coś robią. Na Gdynię nie liczcie. Może namalują wam jezdnię białą farbą.

    • 3 1

  • co do jasnej cholery robi gdyńska Opozycja ? , i czy takowa jest?. dlaczego tych wszystkich przekretów niekieruje (1)

    do organów nadzorczych kontrolnych a nawet do prokuratury !. Ile można być ślepym i nie widzieć ,że te wszystkie roboty to bylejakość i buble które nie spełniaja swojej roli , bardzo spowalniają a często też utrudniają i komplikują ruch ! Czy Wy Panowie tego nie czujecie i nie widzicie ?Po to się w końcu coś buduje ulepsza aby ruch upłynnić ,przyspieszyć a nie spowalniać czopować itd W Gdyni takim ewidentnym przykładem jest oddany pare lat temu do uzytku po generalnej przebudowie Węzeł Wzgórze na którym postawiono chyba z 60 sygnalizatorów świetlnych gdzie co pare metrów trzeba przystawać . Każdy kto przejeżdża tym "węzłem" ?... z kierunku np. Chyloni na Bulwar Nadmorski wie jak to wygląda ! Przed przebudową mijało się dwa sygnalizatory i wjeżdząło się na Czołgistów {dziś Piłsudskiego} i trwało to dosłownie pół min. a dziś ?... takich przykładów jest w Gdyni dużo ! Uważam ,że jest to marnotrawienie Kasy oraz wszystko To trzeba będzie jeszcze raz zrobić porządnie i tak jak powinno być ! tak ,że Panowie jak nie potrafimy albo nie chcemy zrobić czegoś dobrze to nie róbmy wcale , Nie marnotrawmy Kasy !

    • 5 0

    • Niech jadą na zachód Europy zobaczyć jak to powinno wyglądać.

      mam wrażenie że włodarze jeżdżą tylko na wschód. A i tam często drogi są lepsze niż w Gdyni.
      W Europie odchodzi się od świateł i stawia na ronda.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane