• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przed południem awaria, a po południu ewakuacja gdyńskiego dworca

neo
4 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
aktualizacja: godz. 16:11 (4 stycznia 2013)
Od stropu odpadło ok. 3 m kw. tynku. Od stropu odpadło ok. 3 m kw. tynku.

W piątek przed południem odpadł kawałek stropu w tunelu zobacz na mapie Gdyni łączącym przystanek SKM Gdynia Główna z dworcem dalekobieżnym. Na szczęście nikomu nic się nie stało. Po godz. 15 dworzec natomiast zamknięto, a pasażerów ewakuowano, bo policjanci znaleźli pozostawiony bez opieki bagaż.



Część tunelu jest odgrodzona na czas naprawy. Część tunelu jest odgrodzona na czas naprawy.
Aktualizacja, godz. 16:11 Ogłoszono koniec ewakuacji, można już normalnie korzystać z dworca.

Aktualizacja, godz. 15:46. - Pirotechnicy są na miejscu, więc działamy zgodnie ze wszystkimi procedurami. Akcja powinna zakończyć się po godz. 16. Gdy tylko bagaż zostanie wywieziony, dworzec zostanie oczywiście otwarty - mówi kom. Michał Rusak, rzecznik gdyńskiej policji.

Aktualizacja, godz. 15:41. Bagaż znaleziony został w głównym holu, więc praktycznie cały dworzec jest zamknięty. Nieczynne są kasy, a na perony dalekobieżne wchodzi się przez peron SKM.

Aktualizacja, godz. 15:36. To nie koniec kłopotów na gdyńskim dworcu. Obecnie jest on zamknięty, a wszyscy zostali ewakuowani. Policjanci znaleźli bowiem bagaż bez opieki i wezwali na miejsce pirotechników.

***

- Nowy dworzec, a już się wali - zaalarmował nas czytelnik portalu Trojmiasto.pl, pan Michał. W piątek przed południem ze stropu dworcowego tunelu odpadł bowiem spory fragment pokrywającego go tynku. Na szczęście nikt akurat tamtędy nie przechodził, więc nikomu nic się nie stało.

Usterka miała miejsce w pochylni prowadzącej z przystanku SKM do tunelu łączącego go z dworcem dalekobieżnym. Nie była ona jednak remontowana w ramach zakończonej w ubiegłym roku przebudowy dworca PKP. Tam nie było remontu od dobrych kilku lat.

- Uszkodzona została izolacja dachu pochylni. Przesączająca się przez nią woda doprowadziła do zmiękczenia tynku, który oderwał się od specjalnej siatki, na której był zamocowany i spadł na posadzkę - wyjaśnia Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.

Wszystkie luźne elementy zostały już usunięte, a pozostałe zabezpieczone przed oderwaniem.

- Zajmiemy się teraz doraźnym zabezpieczeniem izolacji, aby dokładnie ją zabezpieczyć. Wiosną w ramach większego remontu wymienimy ją na całkowicie nową - dodaje Marcin Głuszek.
neo

Miejsca

Opinie (122) 6 zablokowanych

  • głupi polak zostawił torbe niech teraz płaci odszkodowanie dworcowi i pasażerom.

    • 1 1

  • Od dawna było widać, że tam przecieka, a mniejsze kawałki tynku odpadały już jakiś czas temu. Oczywiście nikogo to nie obeszło. Musi dojść do poważnego wypadku, żeby ktokolwiek otworzył oczy.

    Ciekawe, jakie ciekawe zdarzenia nastąpią w tunelu po stronie ul. Morskiej? Tam leci woda spod nowej okładziny stropu i spod poliweglanu oslaniajacego lampy. Oczywiście każdy na to gdzieś.

    Cały ten tunel i jego remont przypomina pudrowanego trupa i to nie świezego, tylko takiego z Akademii Medycznej, z formaliny i po wielokrotnej sekcji. :/

    • 3 0

  • Panie Prezydencie Szczurek wycofaj gdyńskie udziały ze spółki SKM!! (7)

    Ponieważ władze SKM zapomnieli o gdyńskich przystankach SKM. Po tym incydencie jasno widać, że plany remontowo-modernizacyjne dla miasta z morza i marzeń są wykonywane po łepkach, bez pomysłu i polotu, bardzo słabymi materiałami, jeszcze gorszymi - chyba z łapanki fachowcami. O estetyce dizajnie, udogodnieniach dla podróżnych oraz zmienności architektury i wystroju poszczególnych przystanków można pomarzyć. Szkoda finansowania takich niedoróbek i gdyńskich gniotów w ogóle z inwestycji środków funduszu kolejowego, czy niech bóg broni - połączyć z dofinansowaniem z miasta.

    Narzekania idą także od osób z tak zwanego Małego Trójmiasta Kaszubskiego, a pracujących w Gdyni o zwiększyć przepustowość odcinka Gdynia Główna Rumia - Janowo - Wejherowo, a tym samym zwiększenia liczby kursujących tam kolejek.

    W obecnej sytuacji może dojść do tego, że wypasiona PKM, mająca przystanki PO wsiach będzie woziła powietrze, gdy tymczasem na SKM będzie tłok potworny z ewidentnym brakiem zachowania bezpieczeństwa. Do tego te niedawno byle jak wyremontowana Gdynia GŁÓWNA. Toż to wstyd i hańba dla miasta 250 tys., które mówi o ekologii, zrównoważonym transporcie, przystankach przesiadkowych, niepełnosprawnościach w transporcie?
    Jak wygląda przystanek Gdyna Chylonia, Stocznia, Orłowo, Redłowo, Cisowa, Grabówek,.. ., po prostu nie mam określenia. Tak się przypadkowo losowo złożyło, że ostatnio podróżowałem po przystankach wokół Warszawy w promieniu gdzieś 70 km. to Gdynia i Małe Trójmiasto Kaszubskie to naprawdę trzeci świat. I pomyśleć jakie ostatnio są nagonki na marszałka Struzika?

    A przecież nasze przystanki są jedne z najbardziej uczęszczanych stacji SKM właśnie w Gdyni, na których to czas się zatrzymał i jeszcze macherzy proponują zamiast samochodu przesiadać się na SKM. Wam też pewnie czas się zatrzymał w waszych biurach i wygodnych fotelach, czas was jak najszybciej wymienić.

    Tylko ciągle słyszę ple, ple o założeniach rewitalizacyjnych przystanków o zmiennym charakterze każdego z nich i inne PR-wskie pierdoły. Jednak funduszy na niektóre inwestycje udało się pozyskać, jak choćby te w Sopocie. No ale tam mieszka premier i minister komunikacji.

    Pytam się gdzie są przygotowane kompleksowe projekty, dostosowane do wytycznych w budowie niezbędnej infrastruktury w Gdyni i innych, czy znowu tym czasówka z wysokim dachem bez żadnej osłony, a nawet głupi to wie, że Gdynia to miasto wietrzne i podczas wietrznej pogody zwłaszcza z deszczem nie ma się gdzie schować, jedynie do tunelu.

    Kiedy powstanie także przystanek Gdynia Śródmieście, gdyż ciężar transportu Wzgórza będzie się nasilał po otwarciu Galerii a jest tylko jedno wąskie zejście.

    Panie Prezydencie Szcurek kolejny raz apeluje mnie niestety, jak i większość mieszkańców Gdyni żadne wytłumaczenie nie satysfakcjonować więc proszę wycofać gdyńskie udziały z SKM.

    • 6 8

    • To że brudno, staro i syf - wiadomo. Ale żeby od razu udziały oddawać??? (1)

      • 1 0

      • "brudno, staro i syf" to sprawa zarządcy, co w jakimś stopniu potwierdza moją opinie

        Moim zdaniem należałoby popracować nad nową formułą utworzenia SKM jako Holding Spółek Komunalnych. Oczywiście z dokładnym analitycznym wyceną poniesionych kosztów na już zmodernizowane stacje i takie jak np. "Głowna", które wymagają dalszej modernizacji, a wszystko po operatach finansowych nieruchomości na przystankach, które powinny być przekazane do miejskich spółek komunalnych.

        Moim zdaniem takie przedsięwzięcie byłoby i jest profesjonalne i właściwie zarządzane gospodarką komunalną. Dziś wszyscy widzami, że Urząd Marszałkowski sobie nie radzi i popadamy w ruinę, ciągle awarie taboru, spóźnienia - toż to absurd, dalej tak nie może być?. Chodzi o to, by przedsiębiorstwa komunalne działały po 2020 roku bez dotacji gminy przy optymalnie niskich cenach dla podróżujących mieszkańców.

        SKM musi być nowoczesną firmą kapitałową z nowoczesnymi metodami zarządzania majątkiem komunalnym, a nie ciągłym pudrowaniem trupa. Działające w ramach grupy kapitałowej spółki na których mieszczą się stacje, a dzięki także odpowiedniej obudowie komercyjnej uzyskują temu dobre wyniki ekonomiczne i świadcząc usługi po przystępnych cenach na wysokim poziomie nie zapominając o ich podstawowej misji PUBLICZNEJ i LOGISTYCZNEJ.

        Taka nowatorska grupa spółek o szerokim zakresie działania będzie cechowała się innowacyjnymi pomysłami i metodami zarządzania majątkiem komunalnym i jego rozbudową. Tylko nowoczesna, kapitałowa formuła może uratować SKM, bo takie zarządzania łączy w sobie wiele dogodności dla podróżującego, zarówno jako zajmującego się naszym dobrostanem tj.ochroną środowiska, jak i właściwą logistyką czy komunikacją miejską publiczną a w tym i pkty przesiadkowe i inne.
        Bo tak naprawę chodzi nam aby Holding i poszczególne Spółki w znaczącym stopniu zajmowały się inwestowaniem, właściwą modernizacją i co by przynosiły chlubę a nie wstyd jak dzisiaj w Gdyni i innych miastach.

        Panie Prezydencie naprawdę już dziś nie mamy czasu na te ciągle naprawy, bylejakość naszych stacji, spóźnienia,... musisz przerwać ten chocholi taniec i jak najszybciej wycofać gdyńskie udziały - oczywiście wcześniej opracować plan naprawy i uzgodnić to z akcjonariuszami zwłaszcza głównymi.

        • 1 2

    • Słusznie

      Niech SKM jeździ tylko od Gdańska do Sopotu Kamiennego Potoku. Dalej i tak nie ma nic ciekawego.

      • 4 3

    • To ma być list do Prezydenta? (1)

      Moja rada - nie wysyłaj, bo tylko się ośmieszysz. Co to znaczy "mnie apeluje"?

      • 1 0

      • przed wysłaniem petycji

        właśnie czekam na Twoje poprawki,
        bo sekretarka już na weekendzie;))

        Pozdrawiam

        • 0 1

    • Wycofaj udziały razem z Bezstronnym i stwórz drugi publiczny żłóbek w Gdyni

      • 3 2

    • Jestem za.SKM powinna jeździć na trasie Gdańsk-Sopot.

      A na wioskę to sobie furmankami jeździjcie.

      • 1 1

  • Byłem na dworcu zaraz po remoncie,

    żeby odebrać krewnych z pociągu.
    Spodobał mi się brak jakichkolwiek sklepów i szklane uchylane drzwi w ruchliwym przejściu na perony, ale najbardziej mnie urzekły rampa wjazdowa z metalową kratownicą o dużych oczkach i poligon z topornie ciosanej kostki kamiennej do testowania walizek na kółkach i butów na obcasie :-)

    • 13 0

  • widziałem jak sapery z Witomina tam pędziły

    na sygnale

    • 1 0

  • Firma , która wykonywała prace remontu dworca... (1)

    Wykonawca robót na dworcu w Gdyni"Mostostal" Warszawa tam nic dobrego dla miasta Gdyni i pasażerów nie zrobił, wręcz przeciwnie - po pierwsze wyciągnął pieniądze, po drugie -10 beczkami farby pomalował ściany i wykopał dziurę w podłodze na kible.
    Umyli kafelki,wstawili szklane drzwi,gdzie niewidomy i niepełnosprawny może rozbić sobie swoją palicę.
    Zapomnieli o ruchomych schodach na perony, będziemy sie wciągać na linkach!!!!!
    A projektant,gdzie spadł sufit był po specjalnej szkole,przejście powinno mieć ruchome schody.
    Żadnej informacji o przyjazdach i odjazdach pociagów.
    Głośniki pamietają Adolfa Hitlera jeszcze !!!!!!!!!!!
    Brak restauracji na dworcu,bo wymagają bardzo duże stawki za wynajem.A wokoło kostka brukowa , nie wiem dla kogo to miało służyć.Widziałem latem jak kobiety zdjęły szpilki i szły na bosaka bo bały się aby nie urwać obcasów.
    Latem w niedzielę tylko dwie kolejki jeżdżą przez godzinę do Gdańska,ludzie stoją ubici,brak miejsc siedzących, sezon, pełno gośći zagranicznych i krajowych a minister Nowak nie interesuje się tym, bo jeżdzi samochodem i to służbowym z naszych podatków opłacanych.Pasażerów ma w ogólnym poważaniu.
    Jaką nam wystawia opinię za granicą?

    • 9 3

    • A co ma Wykonawca to tego, o czym piszesz ?

      Kostka, brak drzwi, czy schodów to zasługa Projektanta, a nie wykonawcy. Jakość Mostostalu jest najlepsza w porównaniu z innymi generalńymi wykonawcami

      • 1 0

  • Tak się właśnie manipuluje ludźmi, 90% nie była, nie widziała... ale jak to każdy Polak, jest "ekspertę" w każdej dziedzinie.

    Ta część tunelu należy do SKM! Nie była remontowana podczas trwającego jeszcze remontu, tylko parę lat temu przy okazji remontu peronu SKM, następnym razem zanim się zbulwersujecie i będziecie szukać sensacji to poszukajcie też w innych źródłach, bo autorzy takich tekstów jak powyższych odwalają po prostu chałturę za kasę i równie dobrze mogliby pisać tytuły dla WP.

    • 4 3

  • remont

    Teraz trzeba szybko wyremontować tą nieremontowaną część dworca by się nie rozsypała do końca. Dobrze, że nie doszło do nieszczęścia. Z tym bagażem to chyba jakiś dureń zrobił sobie kawał, tyle, że może za niego słono zapłacić i oby go ujęto i ukarano.

    • 1 0

  • czy nikt nie monitoruje stanu dachu?

    Przecież ktoś za to odpowiada, nadzorca obiektu to jakiś kretyn.

    • 2 1

  • guzik prawda, że nie remontowane

    Sufit nad tym przejściem był robiony podczas remontu peronu i w krótkim czasie przeciekała tam woda. Odstawiono tam potężną fuszerkę, wystarczy zajrzeć za wiatę jak wygląda tam nawierzchn ia peronu.

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane