• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejścia dla pieszych: zniknie przy Teatrze Miniatura, bezpieczniejsze na Przymorzu

Maciej Naskręt
3 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Dłuższa droga czeka pieszych po tym, jak przyszłym tygodniu zniknie przejście dla pieszych przy Teatrze Miniatura. Dłuższa droga czeka pieszych po tym, jak przyszłym tygodniu zniknie przejście dla pieszych przy Teatrze Miniatura.

Pod koniec przyszłego tygodnia zniknie przejście przez al. Grunwaldzką na wysokości Teatru Miniatura. Powód? Podobno jest niebezpieczne.



Czy drogowcy właściwie postępują likwidując przejście dla pieszych na al. Grunwaldzkiej?

Po 10 grudnia nie będzie można zgodnie z przepisami przejść na drugą stronę al. Grunwaldzkiej przy ul. Uphagena zobacz na mapie Gdańska, między Politechniką Gdańską a ul. Miszewskiego. Drogowcy tłumaczą to troską o pieszych. Piesi narzekają.

- Szkoda, że myśli się wyłącznie o kierowcach. Zamknięcie przejścia doprowadzi, że będziemy musieli chodzi naokoło - o ok. 500 metrów dłuższą drogą. Drogowcy z głównej arterii miasta robią autostradę. Czy nie można tam ustawić sygnalizacji funkcjonującej na przycisk? - zastanawia się pan Krzysztof, mieszkaniec Wrzeszcza.

- Chodzi o to, że pomiędzy dwiema jezdniami alei Grunwaldzkiej, gdzie dodatkowo jest torowisko tramwajowe, nie ma miejsca dla pieszych. Nie mogą oni tam wyczekiwać na zielone światło. Proszę sobie wyobrazić wycieczkę szkolną lub przedszkolną, zmierzającą do Teatru Miniatura, która nieopatrznie utknęła pomiędzy jezdniami. Z tramwajem nie mają szans, nie ma gdzie się tam schować. Poza tym między torowiskiem a jezdniami jest tam tak wąsko, że nie sposób wcisnąć sygnalizację świetlną - tłumaczy Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

Kierowcy cieszą się z tego rozwiązania. - Bardzo dobra decyzja drogowców. Pojawienie się pieszego na przejściu przy Teatrze Miniatura prowadziło zazwyczaj do gwałtownego hamowania. Widziałem też tam w ostatnich latach kilka stłuczek - samochody najeżdżały na siebie. Poza tym bezpieczne przejście jest kawałek dalej, przy ul. Miszewskiego - mówi pan Piotr, kierowca, mieszkaniec Śródmieścia Gdańska.

Wielu pieszych przechodzi przez torowisko, nie oglądając się na czerwone światło. Mają to zmienić sygnalizatory akustyczne. Wielu pieszych przechodzi przez torowisko, nie oglądając się na czerwone światło. Mają to zmienić sygnalizatory akustyczne.
Natomiast bezpieczniej dla pieszych będzie na skrzyżowaniu ul. Chłopskiej i ul. Kołobrzeskiej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Niebawem zostaną tam zamontowane dodatkowe sygnalizatory akustyczne, które będą ostrzegać głównie osoby niewidome o nadjeżdżającym tramwaju. Z głośników usłyszymy informację: "Uwaga! Tramwaj!".

Dlaczego drogowcy wytypowali skrzyżowanie na Przymorzu? Tam w ciągu ostatnich dwóch lat doszło do trzech śmiertelnych potrąceń pieszych przez tramwaj. Zginęli tam: 70-letni niedosłyszący mężczyzna, 32-letnia kobieta oraz mężczyzna w średnim wieku.

Jak będą funkcjonować nowe urządzenia na Przymorzu? Możesz sprawdzić to na stronie producenta ZIR Bytom. Kliknij, aby wejść, zobaczyć i przetestować.

Miejsca

Opinie (205) 4 zablokowane

  • Piesi i tak chodza jak chca, gdzie chca i kiedy chca!!!

    • 5 4

  • przejścia dla pieszych problem (2)

    a dlaczego przez 20 lat nie wybudowano w Gdańsku ŻADNEGO przejscia podziemnego. Odpowiedz jest prosta! Bo rządzi nieudacznik Adamowicz.

    • 9 4

    • Tunel dla samochodów

      nie dla pieszych!
      Miasto dla pieszych, nie dla samochodów!
      Przejdź się gdańskimi przejściami podziemnymi, szczególnie teraz ze śniegiem na schodach i zmień zdanie.

      • 6 4

    • wpuszczanie pieszych pod ziemię nie jest sposobem na poprawę warunków życia w mieście

      w Nowym Jorku ogranicza się szerokość głównych alei i poprawia warunki dla ruchu pieszych i rowerzystów

      w Warszawie tworzy się przejścia dla pieszych na powierzchni mimo że zostały tam zbudowane przejścia podziemne

      Po zbudowaniu południowej obwodnicy Gdańska trzeba skłaniać kierowców by w ruchu lokalnym korzystali w większym stopniu z komunikacji publicznej i SKM, dochodząc do niej pieszo lub dojeżdżając rowerem. Wtedy nawet ci, którzy jak twierdzą \"muszą\" jechać samochodem będą mieli lepsze warunki jazdy, ale będą musieli bardziej uważać na pieszych. Tylko tyle i aż tyle.

      • 5 3

  • Największy hardcore to wysepka i przejścia przy Manhattanie we Wrzeszczu dosłownie dla samobójców!!! (4)

    Panie Adamowicz czas popracować!!!

    • 11 2

    • (2)

      Uważaj o co prosisz, bo poprawić może oznaczać tyle co zlikwidować.

      • 6 0

      • dokładnie tak jest miasto do roboty (1)

        Jeśli iśc drogą rozumowania osób decyzyjnych trzeba by zamknąć takze przystanek tramwajowy przy Manhatanie tam takze nie ma miejsca dla pasazerów wysiadajacych z tramwaju.

        A na dokładkę straz miejska traktuje to miejsce jak żyłę złota wiecznie stoja tam i łapia ludzi, którzy przechodzą przez jezdnię nie na zebrze. Problem w tym, ze zebra jest z przodu przystanku a pasazerowie z ostatniego wagonu wylewaja się wprost na jezdnię, bo przystanek jest ciut za ciasny. I na to czekaja nasi dzielni i pomysłowi strazacy MYK i mandacik. W końcu ktoś musi zasilić kasę miasta.

        A wystarczyło by zrobić pasy na szerokośc całego przystanku i zsynchronizować swiatła tak, aby zatrzymac samochody w momencie kiedy na przystanek wjezdza tramwaj.

        Tylko gdzie wtedy stali by strazacy i komu pisali madaty

        • 3 0

        • ci co po zebrze nie łarzą to wegetarianie, ot tak z miłosci do zwierzat

          • 0 1

    • chyba palcem w nosie

      • 0 0

  • Nareszcie (1)

    I bardzo dobrze, to bylo chyba najniebezpieczniejsze przejście w Gdańsku. Ja tam miałem stłuczkę.

    • 4 4

    • ciekawe, czy w kogoś wjechałeś, czy ktoś wjechał w ciebie?

      gdybyś wjechał w pieszego, to miałbyś go na sumieniu

      przestań się tak przejmować swoją blachą a pomyśl o ludziach

      • 1 3

  • pieszy w mieście niczym kura na wiejskiej drodze

    oczy szeroko otwarte, rece szybko sie poruszają po bokach, pot spływa po plecach i leci do przodu (czasem slalomem) a w głowie tylko \"uda się?\". A w autach kierowcy ze zbielałymi, od nerwowego ściskania kierownicy, kłykciami, noga na gazie i zacisnnięte zęby a w głowie tylko \"zdąrzę?\"

    • 3 1

  • ładna reklama ten artykuł

    • 0 0

  • kasa dla miasta

    z palwa które tankuje odprowadzany jest podatek a z waszego przejscia dla pieszych tylko szkody. wiesz ile kosztuje naprawa maski po takim pieszym no i pogotowie trza wezwac itp. a słuzba zdrowia kasy nie ma na paliwo do karetki i co, a jak sie zlikwiduje takie przejscia to odrazu spokojniej mniej stłuczek wiecej zadowolonych kierowców zasilajacych U.S. gdańsk

    • 1 5

  • widok z ul.Chrzanowskiego (1)

    jedną ręka jadła, w drugiej trzymała telefon przy uchu a na przejściu ludzie od debilki uciekali bo tez na zielonym wymuszała pierwszeństwo.Likwidowac idiotów kierówców a nie przejścia !

    • 6 1

    • było kilku takich co likwidowali wszystkich przeszkadzających

      kierowców lepiej przekonywać a nie likwidować - niestety wielu z nich nie przejmuje się tym, że likwiduje innych.

      nie naśladuj złych przykładów

      • 0 2

  • Co do Przymorza

    Najpierw postawli sygnalizację teraz sygnał dzwiekowy co nastepne artownik kierujacy ruchem przez tory?

    Jak ktoś gapa albo dureń, że nie potrafi zachować odpowiedniej ostrożności co do miejsca to i tak kiedyś skończy jako kolejna ofiara wypadku albo niech siedzi w domu.

    • 1 3

  • Opinia wyróżniona

    kolejny przykład pogarszania warunków ruchu dla niezmotoryzowanych

    pozornie pod hasłem bezpieczeństwa

    faktycznie pod naciskiem gości, którym trudno wyobrazić sobie inne sposoby poruszania się po mieście jak tylko samochodem.

    To rozwiązanie może i doraźnie poprawi bezpieczeństwo w tym konkretnym miejscu, ale na pewno pogorszy warunki ruchu pieszych.

    Dzieci do teatru Miniatura pod przewodem dobrej nauczycielki dadzą sobie radę - lekki spacerek dalej im nie zaszkodzi, ale stosowanie zasady że piesi muszą rezygnować ze skrótów dla poprawy warunków ruchu samochodów nie prowadzi do poprawy warunków życia w mieście - raczej odwrotnie.

    Miasto powinno być dla ludzi, a nie (przede wszystkim) dla samochodów.

    Samochody wszędzie sobie wzajemnie przeszkadzają, miasto powinno podejmować bardziej zdecydowane kroki na rzecz poprawy warunków ruchu pieszych i innych niezmotoryzowanych (patrz choćby stan utrzymania chodników w warunkach zimowych)

    • 10 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane