• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejścia dla pieszych: zniknie przy Teatrze Miniatura, bezpieczniejsze na Przymorzu

Maciej Naskręt
3 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Dłuższa droga czeka pieszych po tym, jak przyszłym tygodniu zniknie przejście dla pieszych przy Teatrze Miniatura. Dłuższa droga czeka pieszych po tym, jak przyszłym tygodniu zniknie przejście dla pieszych przy Teatrze Miniatura.

Pod koniec przyszłego tygodnia zniknie przejście przez al. Grunwaldzką na wysokości Teatru Miniatura. Powód? Podobno jest niebezpieczne.



Czy drogowcy właściwie postępują likwidując przejście dla pieszych na al. Grunwaldzkiej?

Po 10 grudnia nie będzie można zgodnie z przepisami przejść na drugą stronę al. Grunwaldzkiej przy ul. Uphagena zobacz na mapie Gdańska, między Politechniką Gdańską a ul. Miszewskiego. Drogowcy tłumaczą to troską o pieszych. Piesi narzekają.

- Szkoda, że myśli się wyłącznie o kierowcach. Zamknięcie przejścia doprowadzi, że będziemy musieli chodzi naokoło - o ok. 500 metrów dłuższą drogą. Drogowcy z głównej arterii miasta robią autostradę. Czy nie można tam ustawić sygnalizacji funkcjonującej na przycisk? - zastanawia się pan Krzysztof, mieszkaniec Wrzeszcza.

- Chodzi o to, że pomiędzy dwiema jezdniami alei Grunwaldzkiej, gdzie dodatkowo jest torowisko tramwajowe, nie ma miejsca dla pieszych. Nie mogą oni tam wyczekiwać na zielone światło. Proszę sobie wyobrazić wycieczkę szkolną lub przedszkolną, zmierzającą do Teatru Miniatura, która nieopatrznie utknęła pomiędzy jezdniami. Z tramwajem nie mają szans, nie ma gdzie się tam schować. Poza tym między torowiskiem a jezdniami jest tam tak wąsko, że nie sposób wcisnąć sygnalizację świetlną - tłumaczy Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

Kierowcy cieszą się z tego rozwiązania. - Bardzo dobra decyzja drogowców. Pojawienie się pieszego na przejściu przy Teatrze Miniatura prowadziło zazwyczaj do gwałtownego hamowania. Widziałem też tam w ostatnich latach kilka stłuczek - samochody najeżdżały na siebie. Poza tym bezpieczne przejście jest kawałek dalej, przy ul. Miszewskiego - mówi pan Piotr, kierowca, mieszkaniec Śródmieścia Gdańska.

Wielu pieszych przechodzi przez torowisko, nie oglądając się na czerwone światło. Mają to zmienić sygnalizatory akustyczne. Wielu pieszych przechodzi przez torowisko, nie oglądając się na czerwone światło. Mają to zmienić sygnalizatory akustyczne.
Natomiast bezpieczniej dla pieszych będzie na skrzyżowaniu ul. Chłopskiej i ul. Kołobrzeskiej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Niebawem zostaną tam zamontowane dodatkowe sygnalizatory akustyczne, które będą ostrzegać głównie osoby niewidome o nadjeżdżającym tramwaju. Z głośników usłyszymy informację: "Uwaga! Tramwaj!".

Dlaczego drogowcy wytypowali skrzyżowanie na Przymorzu? Tam w ciągu ostatnich dwóch lat doszło do trzech śmiertelnych potrąceń pieszych przez tramwaj. Zginęli tam: 70-letni niedosłyszący mężczyzna, 32-letnia kobieta oraz mężczyzna w średnim wieku.

Jak będą funkcjonować nowe urządzenia na Przymorzu? Możesz sprawdzić to na stronie producenta ZIR Bytom. Kliknij, aby wejść, zobaczyć i przetestować.

Miejsca

Opinie (205) 4 zablokowane

  • !

    Budować tunele kładki i wiadukty na bezkolizyjne zjazdy!

    • 3 1

  • (1)

    jak ktoś urodził się z jednej strony,to po co ma przechodzić na drugą?

    • 8 0

    • dopowiem...

      ...ciemną stronę.( to ta druga)

      • 1 0

  • przejście dla pieszych !

    Ciekawe po co wymyślono tunele. Kiedy w końcu ktoś pomyśli o rozwiązaniach które są przyszłościowe,takie jak przy akademi albo na Podwalu.

    • 1 4

  • zamiast niszczyc przjescie (1)

    Mozna zrobic lekki most dla pieszych, rowerzystow i wozkow inwalidzkich jakich setki tysiecy postawiono na zachodzie. Dlaczego u nas zawsze sa takie problemy zeby zrobic cos dla ludzi? Czy naprawde za punk honoru kazdy chce jak najbardziej utrudnic zycie innym? Ludzie opamietajcie sie wreszcie z ta nienawiscia do innych bo bedziecie musieli zyc ze soba skloceni przez nastepne kilkadziesiat lat.

    • 4 3

    • czyja nienawiść kotku?

      ja widzę rzeczowe stanowiska wielu stron

      na rozsądnym zachodzie zwęża się jezdnie i spowalnia ruch, wprowadza strefy płatnego parkowania i generalnie mysli się o mieście dla ludzi a nie dla samochodów

      sprawdź, co się dzieje w Nowym Jorku, Kopenhadze i San Francisco: www.streetfilms.org i wtedy mów o kładkach

      takie rzeczy się robi na peryferiach a nie w pobliżu centrum miasta gdzie jest duży ruch pieszych i wiele celów podróży

      • 2 0

  • Proste! W to miejsce powinno zostac wybodowane

    przejscie nadziemne.

    • 0 5

  • takie przejścia należy likwidowac. (2)

    w latach 60 - 70 ubiegłego wieku było przejście na wysokości DH \"SEZAM\".
    tam byłem świadkiem jak tramwaj rozjechał pieszego... makabra..

    • 3 2

    • na całej długości Grunwaldzkiej należy uspokoić ruch

      a pieniądze na budowę kładek przeznaczać na poprawę taboru i jakości SKM

      • 1 0

    • w tym roku na wysokości parkingu do Newskiej

      byłem świadkiem, jak samochód wjechał w tył innego, który czekał na kolejny wyjeżdżający z parkingu i robiący mu miejsce.

      Im więcej decyzji z myślą wyłącznie lub nawet głównie o ruchu samochodowym, tym więcej ryzyka dla wszystkich.

      Nie należy podejmować decyzji strategicznych na podstawie anegdotycznych informacji. Polska krajem o największej liczbie ofiar wśród pieszych na terenach miejskich. Likwidacją przejść dla pieszych się tego nie zmieni.

      • 0 0

  • Powiedcie mi,czy Polacy pozbawieni sa dobrej woli (1)

    wzgledem siebie, czy moze jest to problem mentalnosci generacji PRL-u gdzie na wszystko z gory odpowiadano N I E! Takie zachowania sa nie do zaakceptowania we wspoczesnym srodowisku ludzi ktorzy sa nauczeni podejscia \"can do\" w organizowaniu sobie zycia.

    • 1 0

    • dobrą wolę winni wykazywać organizatorzy ruchu

      niektórzy eksperci bezpieczeństwa ruchu drogowego uważają, że głównym zagrożeniem dla bezpieczeństwa ruchu drogowego są piesi, rowerzyści i drzewa

      a wystarczy w miastach wspierać korzystanie z alternatyw samochodu, to poziom agresji spadnie.

      wielu kierowców sfrustrowanych korkami (które przecież tworzy nikt inny jak głównie kierowcy) i brakiem miejsc parkingowych wyładowuje agresję na innych
      miasto powinno dbać przede wszystkim o pieszych a nie robić takie numery

      • 2 0

  • Nie podoba sie nadziemne !...to

    niech zrobia podziemne! Co za problem...Znowu ..NO BO NIE!

    • 0 1

  • raz się zatrzymałem przed tym przejściem żeby puścic kobietę z dzieckiem

    kierowcy nie dosyć, że mnie omijali to zdarzali się tacy co na mnie trąbili

    • 0 1

  • Durnoctwo

    Tłumaczenie, że dzieci do teatru Miniatura.... A przy Miszewskiego to co?! Dzieci na jednych światłach nie zdążą przejść a miejsca dla całej grupy przy torowisku brak. Można zrobić światła na przycisk i problem rozwiązany.Teraz wypadków będzie więcej bo będą gnać jak debile, ale przesuną się w stronę Miszewskiego.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane