• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejścia dla pieszych: zniknie przy Teatrze Miniatura, bezpieczniejsze na Przymorzu

Maciej Naskręt
3 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Dłuższa droga czeka pieszych po tym, jak przyszłym tygodniu zniknie przejście dla pieszych przy Teatrze Miniatura. Dłuższa droga czeka pieszych po tym, jak przyszłym tygodniu zniknie przejście dla pieszych przy Teatrze Miniatura.

Pod koniec przyszłego tygodnia zniknie przejście przez al. Grunwaldzką na wysokości Teatru Miniatura. Powód? Podobno jest niebezpieczne.



Czy drogowcy właściwie postępują likwidując przejście dla pieszych na al. Grunwaldzkiej?

Po 10 grudnia nie będzie można zgodnie z przepisami przejść na drugą stronę al. Grunwaldzkiej przy ul. Uphagena zobacz na mapie Gdańska, między Politechniką Gdańską a ul. Miszewskiego. Drogowcy tłumaczą to troską o pieszych. Piesi narzekają.

- Szkoda, że myśli się wyłącznie o kierowcach. Zamknięcie przejścia doprowadzi, że będziemy musieli chodzi naokoło - o ok. 500 metrów dłuższą drogą. Drogowcy z głównej arterii miasta robią autostradę. Czy nie można tam ustawić sygnalizacji funkcjonującej na przycisk? - zastanawia się pan Krzysztof, mieszkaniec Wrzeszcza.

- Chodzi o to, że pomiędzy dwiema jezdniami alei Grunwaldzkiej, gdzie dodatkowo jest torowisko tramwajowe, nie ma miejsca dla pieszych. Nie mogą oni tam wyczekiwać na zielone światło. Proszę sobie wyobrazić wycieczkę szkolną lub przedszkolną, zmierzającą do Teatru Miniatura, która nieopatrznie utknęła pomiędzy jezdniami. Z tramwajem nie mają szans, nie ma gdzie się tam schować. Poza tym między torowiskiem a jezdniami jest tam tak wąsko, że nie sposób wcisnąć sygnalizację świetlną - tłumaczy Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

Kierowcy cieszą się z tego rozwiązania. - Bardzo dobra decyzja drogowców. Pojawienie się pieszego na przejściu przy Teatrze Miniatura prowadziło zazwyczaj do gwałtownego hamowania. Widziałem też tam w ostatnich latach kilka stłuczek - samochody najeżdżały na siebie. Poza tym bezpieczne przejście jest kawałek dalej, przy ul. Miszewskiego - mówi pan Piotr, kierowca, mieszkaniec Śródmieścia Gdańska.

Wielu pieszych przechodzi przez torowisko, nie oglądając się na czerwone światło. Mają to zmienić sygnalizatory akustyczne. Wielu pieszych przechodzi przez torowisko, nie oglądając się na czerwone światło. Mają to zmienić sygnalizatory akustyczne.
Natomiast bezpieczniej dla pieszych będzie na skrzyżowaniu ul. Chłopskiej i ul. Kołobrzeskiej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Niebawem zostaną tam zamontowane dodatkowe sygnalizatory akustyczne, które będą ostrzegać głównie osoby niewidome o nadjeżdżającym tramwaju. Z głośników usłyszymy informację: "Uwaga! Tramwaj!".

Dlaczego drogowcy wytypowali skrzyżowanie na Przymorzu? Tam w ciągu ostatnich dwóch lat doszło do trzech śmiertelnych potrąceń pieszych przez tramwaj. Zginęli tam: 70-letni niedosłyszący mężczyzna, 32-letnia kobieta oraz mężczyzna w średnim wieku.

Jak będą funkcjonować nowe urządzenia na Przymorzu? Możesz sprawdzić to na stronie producenta ZIR Bytom. Kliknij, aby wejść, zobaczyć i przetestować.

Miejsca

Opinie (205) 4 zablokowane

  • Opinia wyróżniona

    \"likwidować problemy\"

    Czyli zamiast poszukać rozwiązania w jaki sposób zwrócić uwagę kierowców na pieszych w tamtym miejscu, co zrobić aby piesi byli bezpieczni po prostu likwiduje się przejście (które notabene nie należało do najlepszych rozwiązań). Kierowcy zapominają o prawie drogowym i widząc pieszego zbliżającego się do przejścia przyspieszają aby zdążyć przed nim. W mieście przejścia powinny być rozstawione gęsto, gdyż nie powoduje to zbytniego rozdziału dzielnic (jak to miało miejsce w przypadku oddzielenia Dolnego Miasta od Głównego). A przejście dodatkowe kilkaset metrów to czasem nielada wyczyn (szczególnie dla niektórych kierowców), uważam że przejście powinno zostać w miejscu w którym było, szczególnie że jest alternatywą dla wszystkich którzy chcą zaparkować w rejonie teatru miniatura a jadą z kierunku Gdańska to parkingi przy Uphagena były idealnym wyborem. Jeśli tak trudno wybrać prawidłowe rozwiązanie przejścia, to może profesorowie z pobliskiej PG zajmujący się bezpieczeństwem ruchu drogowego zajmą stanowisko i podpowiedzą jak ułatwić życie pieszym (czyli najsłabszym uczestnikom ruchu).

    • 7 2

  • tak wogole to zlikwidowac wszyskie przejscia dla pieszych :)

    niech przelatuja nad jezdnia .
    Bo KOdeks drogowy nie nalezy przestrzegac , trezba go interpretowac .
    TYLKO MOSKI i lesne dziadki zwalniaja przed przejsciem dla pioeszych
    Ja mam PIerwszenstwo bo pieszy to tylko zawalidroga
    Jak jest kawalek prostej TO miszcz ( specjalnie ) wyciusnie tyle ile fabryka dala
    Wszyscy inni musza uwazac BO ja jade - vIP

    • 7 0

  • Organizują ruch w Gdańsku to prowincjusze. Proszę się wybrac (1)

    Do Warszawy. Tam za komuny były już kładki dla pieszych i ronda. W Gdańsku oprócz jednego dwupasmowego ronda koło targu drzewnego nie ma praktycznie takich skrzyżowan. A to co zrobili na oruni górnej to żenada - 1 pas.

    • 2 3

    • Warsiawa - a gdzie jest ta miejscowość ??

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    To przejście jest tam niezbędne!

    To najkrótsza droga z Uphagena w stronę Katedry Wysokich Napięć PG, Biura MZK, Teatru Miniatura oraz Radia Gdańsk. Zamiast szukać bezpiecznego rozwiązania likwidujemy przejście. Fakt nie było ono optymalne, ale tak samo powiniśmy zlikwidować skrzyrzowanie Miszewskiego z Grunwaldzką. Przecież tam co chwila jak nie dzwon to samochody blokują drogę tramwają. Idioci rządą tym miastem! Teraz ludzie będą przechodzić na dziko i to dopiero będzie niebezpieczne!

    • 6 2

  • ŻĄDAMY ŚWIATEŁ!!!!!!!!!!!!!!!!

    NA GEN.BORA KOMOROWSKIEGO(PRZYMORZE) ŚWIATŁA----PRZEJŚĆ NIE MOŻNA BO KIEROWCY NIE MAJĄ ZA GROSZ KULTURY ŻEBY SIĘ ZATRZYMAĆ!!!!!!!!!!!!!!!!
    nikt się nie interesuje ani policja ani straż miejska...............!!!!!!!!!!!!!

    I JEŻDŻĄ BARDZO SZYBKO!!!!!!!!!

    DO ZACHODU?????100 LAT JESTEŚMY ZA BIAŁYMI MURZYNAMI.........!!!!!!!!

    • 2 1

  • Kultura (1)

    Problemu nie stanowią tego typu, pozbawione sygnalizacji przejścia lecz brak elementarnej kultury polskich kierowców - pod tym względem jesteśmy krajem trzeciego świata. W tym kraju nawet przechodząc na czerwonym świetle trzeba mieć oczy na około głowy aby uniknąć potrącenia. W Polsce, inaczej niż w całej cywilizowanej Europie, kierowcy mają pieszych i przejścia dla pieszych za irytujące przeszkody utrudniające im płynną=szybką jazdę. A \"inżynierowie ruchu drogowego\" stale wydłużają trasy, którymi wolno poruszać się pieszym i skracają czasy \"zielonego światła\"na przejściach. Wszystko to rzecz jasna w trosce o pieszych. Idealny pieszy powinien chyba, jak chłop pańszczyźniany na widok dziedzica, zdejmować czapkę z głowy na widok samochodu i kłaniać się w pas.

    • 5 1

    • Kultura - korekta

      Oczywiście chodziło o czerwone światło dla samochodów a zielone dla pieszych. Moderator uparcie odrzucał moje posty więc wpisując go kolejny raz niezbyt precyzyjnie się wyraziłem.

      • 1 0

  • nie uogólniać

    \"Kierowcy cieszą się z tego rozwiązania\" Proszę nie wyrażać swojej opinii za wszystkich.Mimo tego, ze jestem kierowcą od 1974 roku nie miałem ani razu problemu z tym przejściem, ani jako kierowca ani jako pieszy.

    • 3 0

  • sygnalizatory akustyczne

    na skrzyżowaniu ul. Chłopskiej i ul. Kołobrzeskiej w Gdańsku. NICZEGO NIE ZMIENA . Barierki , moze zapory i to dla pieszych i dla kierowcow

    • 1 1

  • a może tak dla nagłośnienia problemu zrobić blokadę: chodzenie pieszo w poprzek Grunwaldzkiej

    tak jak robił to Lepper i jego poplecznicy w celach nie popieranych przez rozsądnych ludzi?

    Nie chodzi o to by blokować, ale osiągnąć sensowny kompromis nie pogarszający ani komfortu ani bezpieczeństwa pieszych?
    po rzetelnej dyskusji a nie arbitralnej decyzji \"ekspertów\"?

    • 3 0

  • szlabany!!!

    Na przymorzu powinny być szlabany bo nic innego nie pomoże!!! Ludzie idą jak takie osły i nie patrzą na nic!!!

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane