• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejście naziemne przy dworcu. Budowa dopiero wiosną 2024

Michał Brancewicz
2 listopada 2023, godz. 09:30 
Opinie (353)
Przejście naziemne przy dworcu ma umożliwić też dotarcie na przystanki tramwajowe bez konieczności schodzenia do tunelu. Przejście naziemne przy dworcu ma umożliwić też dotarcie na przystanki tramwajowe bez konieczności schodzenia do tunelu.

Miasto unieważniło przetarg na budowę przejścia naziemnego przy dworcu Gdańsk GłównyMapka ze względu na przedłużające się uzgodnienia z Pomorskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków. Nowe postępowanie zostanie ogłoszone na początku przyszłego roku, aby prace budowlane mogłby rozpocząć się wiosną. Budowa przejścia potrwa niespełna pół roku.



Przejście naziemne przy dworcu:

Przejścia naziemne w śródmieściu Gdańska to inwestycje, które napotykają na liczne problemy. Tak było chociażby z powstaniem pasów między LOT-em a Forum GdańskMapka. Oddanie od użytku przejścia opóźniło się o 3 lata.

Inna sprawa, że pojawiało się wiele głosów krytykujących takie rozwiązanie. Chodzi oczywiście głównie o kierowców, którzy zapominają o tym, że też bywają pieszymi.



Przejście przy dworcu miało powstać już w 2022 r.



Podobnie jest z przejściem naziemnym przy dworcu, a konkretnie między gmachem dworca a Hotelem Central. Gdyby wierzyć pierwszym zapowiedziom, pasy istniałyby już przynajmniej od roku. Budowa wciąż się jednak nie rozpoczęła i już wiadomo, że w tym roku nie ruszy.

Przetarg na wybór wykonawcy był przekładany kilkukrotnie. Najnowszy termin otwarcia ofert był zaplanowany na 6 listopada, ale w nadchodzący poniedziałek nie dowiemy się, czy i kto je złożył.



Do czterech razy sztuka



- Inwestycja nadal jest priorytetowa, natomiast z uwagi na przedłużające się uzgodnienia, m.in. z Pomorskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków, przetarg unieważniono. W trakcie pozyskiwania decyzji ZRID niezbędnej do rozpoczęcia robót konserwator trzykrotnie wydał opinię negatywną - tłumaczy Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - DRMG po raz czwarty wystąpiło do konserwatora o wydanie pozytywnej opinii. PWKZ nie odniósł się na piśmie do tej sprawy, dzięki czemu organ wydający pozwolenie wszczął 16 października 2023 r. procedurę jego wydania. Przewidywany termin wydania decyzji to końcówka IV kwartału 2023 r.
Nowy przetarg zostanie ogłoszony w I kwartale 2024 r. Rozpoczęcie robót planowane jest na wiosnę przyszłego roku. Realizacja prac ma potrwać 24 tygodnie od daty podpisania umowy.

Przejście i wydłużone perony



Nowe przejście dla pieszych planowane jest w pobliżu dworca stacji Gdańsk Główny i ma znacznie usprawnić poruszanie się po okolicy. Oprócz samych pasów na jezdni zaplanowano przejazd rowerowy w obrębie węzła, wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss&ride przy Dworcu Głównym, wydłużenie peronów tramwajowych i możliwość wejścia na przystanki od strony przejścia dla pieszych.

Opinie (353) 7 zablokowanych

  • Będą potrącenia (10)

    Wtedy ktoś znów się zacznie zastanawiać po co to przejście

    • 54 35

    • (4)

      tu nie chodzi o potrącenia, ale fakt, że jest tunel podziemny, a my po raz trzeci już wywalamy kasę na coś naziemnego (dubel)

      • 8 15

      • Jednocześnie powinniśmy zbudować trzeci pas obwodnicy obok dwóch już istniejących, prawda? (2)

        • 9 2

        • (1)

          Jak najbardziej. Do tego estakady na Armii Krajowej nad istniejącą jezdnią i najlepiej Drogę Czerwoną wzdłuż Grunwaldzkiej i torów kolejowych. Wtedy korków na pewno nie będzie.

          • 4 2

          • korków nie będzie tak jak w Los Angeles na pseudoautostradzie miejskiej 2x4 pasy w każdą stronę?

            albo ironia albo autoholizm w wersji hard. Stanie w korku na autostradie 2x3 pasy jest dużo bardziej uciążliwe niż stanie w korku na jednojezdniowej ulicy typu Jaśkowa Dolina.

            • 1 4

      • To jak określić ten patowęzeł Unii Europejskiej przy Forum, gdzie istnieje jezdnia nad inną jezdnią i równocześnie pod kolejną jezdnią, dając w centrum miasta trzypoziomowe skrzyżowanie? Tunele powinny zostać zasypane w momencie powstania nad nimi nowego przejścia naziemnego, inaczej jest to marnotrawienie publicznych środków.

        • 3 1

    • (2)

      Piesi wchodzą na czerwonym jak opętani, patrzą się tylko w telefon

      • 6 10

      • Dobrze, że kierowcy tego nie robią i nie wjeżdżają pod tramwaje albo w siebie nawzaj... A nie, chwila.

        • 12 4

      • Szoferzy i szoferki

        Rozmawiaja w czasie jazdy przez telefon,lub pisza smsy i jezdza na dachach,walą w drzewa lub slupy,ze nie wspomne zderzeniach z innymi samochodami.I co?

        • 4 3

    • Jedź zgodnie z przepisami to potrąceń nie będzie

      • 12 7

    • Tak samo jak przy Bramie Wyżynnej. Trupów jest tyle, że aż musieli przerobić LOT na krematorim, żeby nadążyć z ich chowaniem.

      • 14 5

  • (1)

    PWKZ do wymiany jak najszybciej. Dość już tego szkodnika.

    • 41 20

    • Przecież tylko 3 razy wydał opinię negatywną

      • 1 4

  • Oby nigdy, kolejna odsłona walki Dulkiewicz z kierowcami (11)

    Ale sami wybraliscie takie władze, sami sobie zgotowaliście ten los. A wiec musicie cierpieć i na rowery. Za rok też ich wybierzecie, wbrew logice i zdrowemu rozsądkiem, ważne że będzie 8 gwiazdek. Stan umysłu...

    • 90 33

    • (9)

      Całe Śródmieście zostało zdewastowane pod kierowców (trzypoziomowy i mimo to kolizyjny Węzeł Unii Europejskiej, miejska autostrada pod nazwą Podwala Przedmiejskiego, wyrżnięta w pień zieleń pod przebudowę 3 maja i budowę parkingu w Forum, który i tak nie mieści takiej liczby samochodów), ale i tak będziecie mieli syndrom oblężonej twierdzy, bo w końcu piesi nie będą musieli szwędać się tunelami jak krety a niepełnosprawni nie będą zdani na wiecznie niedziałające wyciągniki na perony tramwajowe.

      • 9 20

      • Nic nie zostalo zdewastowane (8)

        Tu jest miasto, a nie rezerwat. Jest port, stocznia itd. Komunikacją miejska nie działa i jest źle zarządzana przez ww władze. Dlatego jest jak jest . Dalszy wybór tych " nie da się" będzie tylko pogłębiał problemy.

        • 22 6

        • (4)

          Chodzi o ten port, dla którego powstał tunel pod Martwą Wisłą oraz gdzie prowadzi Trasa Sucharskiego, na którą można wjechać bez przejazdu przez centrum?

          • 6 3

          • Tak, o to chodzi (3)

            Ale jak wiesz to są inwestycje z ostatnich lat, jak budowano Podwale to ich nie było, stąd taki układ drogowy. I nikt niczego nie dewastował. Natomiast nie wspominasz o komunikacji miejskiej, która nie działa. Zapomniałeś?

            • 6 3

            • Nie działa, bo obecne władze Gdańska mają ją gdzieś. Nie jest to jednak argument za utrzymywaniem patologicznych rozwiązań komunikacyjnych, a raczej za zmobilizowaniem władzy do inwestowania w komunikację.

              • 5 5

            • jeśli coś jest, to znaczy że może być (1)

              Przejazdy komunikacją miejską w Gdańsku stanowią ponad 35% ogółu codziennych podróży realizowanych w naszym mieście, więc pisanie dyrdymałów że komunikacja nie działa może być przejawem jedynie braku umiaru w generowaniu krytycznych uwag o warunkach życia w Gdańsku.

              • 0 7

              • Te % nic nie znaczą

                Gdyby było np. 10% też byś chwalił komunikację? Chwali że jest komunikacją, bo przecież mogłoby by nie być.... OMG...

                • 2 0

        • Jedna z lepszych komunikacji w tym kraju. (2)

          Siedź dalej w blachosmrodzie jak lubisz.

          • 3 11

          • Dokładnie tak

            Gdyby tak jeszcze wymienić tabor SKM , zwiększyć częstotliwość połączeń do taktu 5 minutowego, a także radykalnie poprawić komfort i bezpieczeństwo dostępu pieszych i rowerzystów do wszystkich stacji i przystanków SKM i PKM po jej zelektryfikowaniu.....

            • 3 3

          • Taa co dzień dzień pieszego pasażera

            • 3 0

    • najbardziej efektywną walkę z kierowcami prowadzą sami kierowcy

      to nadmiar skłonności do korzystania z samochodu nawet wtedy, gdy są dostępne atrakcyjne alternatywy jest głównym źródłem utrudnień ruchu kierowców. Autoholicy na tym portalu sami dążą do wzmocnienia tych utrudnień przez blokowanie i dyskredytowanie wszelkich inicjatyw mających poprawić komfort i bezpieczeństwo ruchu ludzi, którzy świadomie rezygnują z przejazdu samochodem i wybierają mniej terenochłonne sposoby poruszania się po mieście.

      • 2 7

  • Czyli potrącenie dziecka przez tramwaj (2)

    Nic nie nauczyło tej nieudolnej władzy

    • 73 27

    • A czy cotygodniowy karambol na obwodnicy nauczył czegoś kierowców? Bo idąc twoim tokiem myślenia, obwodnica powinna zostać zamknięta, skoro niektórzy kierowcy nie potrafią z niej korzystać.

      • 14 11

    • Oni realizują agendę globalistów i tyle

      Auta mają być dla elit a transport publiczny reglamentowany I powiązany z cyfrową walutą i tożsamością - dlatego już pod to robi się infrastrukturę.

      • 3 0

  • Sprawa ciagnie sie jak projekt Fala (2)

    Tylko ze przy fali chodzi o cieple posadki dla znajomych. Tu to nie wiem... wielki mi zabytek dziadowskie okolice dworca .

    • 48 4

    • kuzyn sprzedaje światła sygnalizacyjne (1)

      a szwagier maluje pasy na przejściach

      • 5 0

      • a szwagra teść prowadzi hotel

        przy dworcu...

        • 2 0

  • Powiem jedno.... (11)

    Dramat.

    • 85 20

    • Dramat (7)

      to samochody jeżdżące i rozjeżdżające Śródmieście. Wszystkie tunele należy zasypać i wszystkie przejścia powinny być naziemne jak w każdym cywilizowanym kraju

      • 8 9

      • pokaż mi te "cywilizowane" kraje... (3)

        Miejsca, w których tak to wygląda, najczęściej pod ziemią mają przeprowadzone bardzo skomplikowane i kosztowne przedsięwzięcia infrastrukturalne. Zainteresuj się, ile kosztowały i przestań wprowadzać tu "wioskowe" rozwiązania polegające na stawianiu opłotków...

        • 7 4

        • Nope. (2)

          Zazwyczaj mają opłaty za wjazd do miasta, albo zakaz wjeżdżania w ogóle.

          I nagle nie potrzeba wydawać miliardów na autostrady przez centrum.

          • 6 3

          • Dokładnie

            Same oszczędności. Mniej wypadków to zaleta braku samochodów w centrum

            • 2 1

          • my też mamy zakaz wjazdu

            na Główne Miasto.

            I to jest skala zakazów, jakie stosowane są w Europie.
            I życzyłbym sobie mieć w Trójmieście (całym!) tyle infrastruktury podziemnej i autostrad, ile ma ich tak chętnie cytowana tu Kopenhaga.

            • 1 0

      • Co ci samochody rozjeżdżają i dio to? Ulice? (2)

        • 2 2

        • Chodniki, trawniki i... ludzi (1)

          • 1 2

          • I zwierzęta też.

            I trują, hałasują, zastawiają przejścia. Niech wracają do Żukowa

            • 1 1

    • Dramatem jest to, że jest tak dużo samochodów, które hałasują i zabierają przestrzeń. Całe życie wśród tych blachosmrodów :/ Dobrze chociaż, że podatki w paliwie są wysokie, więc kierowcy chociaż częściowo odpłacają społeczeństwu za wyrządzane szkody.

      • 7 5

    • Powiem jedno: super! (1)

      Oby przyczyniło się to do wywalenia roszczeniowych kierowczykow na kilometry od centrum. Jak najprędzej.

      • 1 1

      • Dla takich jak ty jeżdżę z gazem w podłodze

        Abyś przypadkiem zbyt eko się nie poczuła

        • 0 0

  • (68)

    Jak jest wybór to jako pieszy zawsze wybieram tunel, np przy forum. Brak czekania na swoją kolej, mniejszy hałas na dole, bezpieczeństwo że na czerwonym nikt mnie nie walnie:) Kraje bardziej rozwinięte wyganiają auta pod ziemię (np La Defense w Paryżu) i to jest rozwiązanie, a nie przejście w spalinach nad tunelem dla pieszych.

    • 340 132

    • (4)

      Ty wolisz tunele, ale jak pokazuje przykład GUMedu czy Bramy Wyżynnej, większość osób preferuje jednak odczekanie na światłach i przejście przez jezdnię na poziomie 0.

      • 66 30

      • Podwale grodzkie to juz dawno powinien byc woonerf (2)

        • 6 17

        • Plan był już w latach 70. rozpisany na to

          i było na to miejsce aby zrobić to bo działki były niezabudowane, można było rezerwę wyznaczyć i to zbudować. Żeby było śmieszniej były 3 propozycje na to, jedna w ciągu obecnych Wałów Jagiellońskich i Podwala Grodzkiego, druga opcja w ciągu obecnego 3 Maja (plan zdjęcia skarpy całej aby poziom jezdni był na poziomie +/- obecnych torów kolejowych a nie poniżej) i trzecia opcja w ciągu mniej więcej obecnej Popiełuszki z wyjściem na dzisiejszą Głęboką.

          • 5 0

        • No, Grunwaldzka też

          • 0 0

      • Bo ludzie to leniwe buły

        Ludzie korzystają z miasta tak, jak się im to zaprojektuje. Zawsze wybiorą najmniej wymagająca opcję, a to wcale nie oznacza, że to jest dobry kierunek

        • 8 1

    • (8)

      Poczekaj, aż będziesz miał problemy z poruszaniem się - albo choćby duży bagaż. Wtedy zmienisz zdanie.

      • 57 25

      • osoby mające problem z poruszaniem wcale nie mają takich postulatów (7)

        tylko lenie zasłaniajace się nimi.

        • 30 50

        • Lenie, którzy jadą tamtędy samochodami?

          • 43 20

        • (2)

          Te lenie, którym nie chce się podejść 200 metrów na przystanek i muszą samochodem odwieźć bąbelka pod samą ławkę w szkole, by potem nim wjechać pod biurko w pracy?

          • 41 17

          • (1)

            niepełnosprawne lenie korzystające z wózków inwalidzkich i kul dziękują za miłe słowa...

            • 7 7

            • Przecież wiesz jak jest, nikt tam niepełnosprawny nie jest

              Prędzej ci się niepełnosprawny 200m wózkiem przejedzie niż kierowca auta premium zaparkuje legalnie.

              • 8 5

        • Maja, ale zaraz leca wyzwiska od leni i pomysły zeby z wind korzystali (1)

          raz byś musiał przepchnąc wózek inwalidzki z dorosłą osobą z pkt a do pkt b to optyka by sie zmieniła

          • 11 6

          • Dla kierowcy nic prostszego

            Dlaczego nie chcesz jeździć obszcz*ną windą i nadrobić sobie do niej 400m, człowieku na wózku? Zachciało ci się spacerków to spaceruj - powie pan kierowca.

            • 3 9

        • Lenie

          Chyba mówisz o sobie
          Starość i Ciebie dotknie i ciekawe co wtedy powiesz

          • 2 0

    • w sopocie nawet tunel zrobili dla aut

      ale w gdańsku to nie przejdzie bo musieliby zlikwidować przejście podziemne

      • 23 7

    • Przede wszystkim kraje bardziej rozwinięte wyganiają auta poza centrum (22)

      Dzięki tunelowi pod Martwą Wisłą, trasie WZ i obydwu obwodnicom ta trasa już nie kest trasą tranzytową a w związku z tym powinna się powoli przeistaczać w ulicę miejską z chodnikami i przejściami dla pieszych a nie bezkolizyjną autostradę przez samo historyczne centrum miasta

      • 53 20

      • tylko, że kraje bardziej rozwinięte mają metra doprowadzone do centrum miasta. (19)

        • 29 19

        • (17)

          Gdańsk ma SKM, która jest naszym metrem naziemnym. Potrzebuje jedynie nowego i dostosowanego do ruchu aglomeracyjnego taboru i częstszych kursów (przynajmniej co 5 minut w szczycie, co 7,5 poza nim oraz maksymalnie co 15 minut w weekendy)

          • 36 18

          • "jedynie"... sic!!! (11)

            ...oraz dodatkowych linii na południe i górny taras, nad morzem, trzeciej rury tunelu pod Wisłą, pętli przez Olszynkę oraz rozwinięcia w kierunku Żuław. Wtedy można mówić o komunikacji miasta Gdańska.

            A gdzie Gdynia i "małe Trójmiasto"?

            • 24 6

            • (7)

              SKM na Południe jest w fazie projektów i ma powstać do 2029 roku. Jest to trochę czasu, ale linii kolejowej nie buduje się w tydzień.

              • 8 20

              • szczególnie gdy teren pod tę linie został sprzedany deweloperom (2)

                Papier wszystko wytrzyma, ale każdy człowiek mający minimalne pojęcie o budownictwie na pierwszy rzut oka powie - koszty będą ogromne.

                A Gdańsk tej kasy mieć nie będzie.
                I dobrze aby nie miał, choć "spółdzielnia władzy" ma pewnie chęć się odrodzić. Co dla Pomorza będzie skutkować kolejnymi latami stagnacji.

                • 15 7

              • Za to kacperek nie załatwił żadnej dotacji dla Gdańska (1)

                I nie było żadnej stagnacji. Głosował nawet przeciw Metropolii, szkodził gdzie tylko mógł .

                • 4 3

              • w Gdańsku nie było... no, delikatne spowolnienie przez ostatnie lata...

                I trzeba było zrobić zbiórkę na ECS...

                Ale Pomorze to nie Gdańsk.

                Metropolia w wydaniu pomorskich "wybrańców" to bardzo zły pomysł. Jak potrafią ze sobą współpracować, widać na każdym kroku. Po prostu kolejna grzęda do upychania biurowych brojlerów.

                • 3 4

              • "naiwny, naiwny, naiwny...

                ...jak dziecko we mgle..."

                Resztę sobie doszukaj.

                • 6 2

              • A PKP odwołało kolejny przetarg na rozbudowę i elektryfikację linii kolejowej do Kościerzyny (2)

                A miały być pociągi elektryczne na całej PKMce a będzie figa z makiem przez następne wiele lat. A horala chciał zbudować szybkie koleje do CPK a nie zbudował drugiego toru do Szczecina czy Kościerzyny.

                • 4 1

              • chociaż chciał - choć to niewielka pociecha

                Poprzednicy mówili wprost - nie, piniendzy nie ma i nie będzie. A port w Gdyni miał być zaorany.
                I gdyby nie polityka Unii, która wraca do kolei, nawet o chęciach Horały byś nie usłyszał...

                A tymczasem Podhale ma program przebudowy systemu kolejowego na 12 miliardów złotych. I każdy z rządów potulnie buduje im "zakopiankę", choć jej znaczenie ekonomiczne (dla kraju) jest żadne.

                Może jednak trzeba do górali iść po nauki, jak za własnym interesem chodzić?

                • 1 4

              • nasi doszli do władzy

                teraz gdańsk będzie dofinasowany i piekny , Pan Tusk przyjedzie przetnie wstęgi. Brawo PO

                • 1 0

            • Nie ma czegoś takiego jak "małe trójmiasto" (2)

              Tak jak my na Gdańsk nie mówimy "Mały Londyn" a na Wyspę Sobieszewską "małe Long Island"

              • 4 11

              • oj tam

                To tylko kaszubskie kompleksy.

                • 1 5

              • Jest "małe Trójmiasto", czyli Rumia, Reda i Wejherowo.

                • 5 2

          • (4)

            Może napisz od razu: potrzebuje "jedynie" ok. miliarda złotych.

            • 11 3

            • Jak półtora szło na całkowity koszt tunelu pod martwą wisłą, nie protestowałeś, hipokryto ;) (1)

              • 6 11

              • a to z jego kieszeni?

                Sławek walizkami dowoził...
                Teraz pewnie z pierdla go wyciągną i znowu interes ruszy...

                • 12 6

            • (1)

              Na co ty chcesz w SKM wydawać miliardy? Kilkaset milionów to maks, jaki byłby potrzebny na wymianę taboru.

              • 0 7

              • słyszę o wymianie taboru od 2008 roku

                przez te lata kupili chyba dwa składy

                • 10 0

        • Tylko że my nie jesteśmy jeszcze krajem rozwiniętym

          • 1 1

      • tylko, że kraje bardziej rozwinięte mają...

        ...lepiej zorganizowaną komunikację każdego rodzaju.
        Zbiorową jak i indywidualną.

        Oraz sensowną sieć drogową, a nie odziedziczoną po "ulicówce"...

        Po prostu "kraje bardziej rozwinięte" kierują się rozwiniętą logiką i fachową analizą problemu, a nie demagogią i przeszczepami pojęciowymi z zupełnie innych uwarunkowań...

        • 15 4

      • głup z berlina chyba

        Ja mieszkam na przymorzu obok nowych wiezowców bbudowanych , jeżdża to bogaci z wawy , celebryci z apartamentów - wszystko spalinowe silniki po 5 litrów , taka ta ekologia w gdańsku , zakazać jeżdzić sportowymi autami po mieście max moc auta to 150 KM, reszta paliwożernych sportowych aut wywalić poza miasto

        • 1 0

    • Ja również wybieram tunel (17)

      Ale potrafię znaleźć w sobie trochę empatii dla osób na wózkach inwalidzkich, rodzin z małymi dziećmi czy nawet podróżnych z ciężkimi walizkami da których schody są problemem

      • 30 13

      • "schody są problemem" (9)

        Problemem jest brak umiejętności i chęci utrzymania przez "miasto" wybudowanej infrastruktury. Począwszy od wind na konstrukcjach betonowych i podziemnych skończywszy.

        Więc "pedagogika wstydu" źle, kłamliwie i demagogicznie skierowana.

        • 17 14

        • Czyli miasto ma dla zasady utrzymywać infrastrukturę, która jest niewygodna dla korzystających z niej ludzi? (1)

          Lepiej te pieniądze przeznaczyć na fotoradar, żeby przekraczające prędkość miernoty nie psuły innym zielonej fali.

          • 16 16

          • główna niewygoda tej infrastuktury jest taka, że jest listkiem figowym i kłopotem dla administracji...

            Zadanie zaliczone, a że nie działa, to już nikogo nie obchodzi.

            • 12 3

        • Wyłącz telewizor, idź na spacer, weź wdech i przeczytaj ze zrozumieniem (4)

          i ok, nastęnym razem jak spotkam jakąś drobną albo starszą Panią taszczącą po schodach 20 kilową walizę, to jej powiem, że to nie schody są problemem tylko brak chęci i umiejętności utrzymania tunelu przez miasto ;)

          • 8 15

          • Windy, brak windy, brak jej utrzymania, konserwacji i serwisów. Tylko brak chęci i umiejętności utrzymania tunelu przez miasto. Tylko windy a nie rydwanów!!!

            • 12 2

          • I słusznie powiesz...

            Problemem jest brak działającej windy... onegdaj masowo budowanych za unijną dotację...

            Ale na utrzymanie tej windy w sprawności już dotacji nie ma, a samo utrzymanie jest "trochę" za trudne i za kosztowne dla miejskich "spółek".

            • 10 2

          • To ty weź oddech. Szukasz na swe tunelowo-kładkowe fanaberie podatkowych frajerów? Sam wyłóż kasę na budowę (1)

            i koszty eksploatacji, w tym na wiecznie psujące się windy.

            • 1 5

            • komunikacja ogólnie jest kosztowna...

              a skoro Gdańska na nią nie stać, to może należy powiedzieć to wprost...

              A nie owijać łajna w pozłotkę i jeszcze mieszać do tego niepełnosprawnych...
              I myślę, że mieszkańcy chętniej zrobią zbiórkę na tunele niż na ECS...

              • 1 1

        • Bo podatnicy nie chcą utrzymania nadmiernej infry w postaci tuneli i kładek. Co ty sobie wyobrażasz, że skąd władze (1)

          biorą kasę na to wszystko? Z 1000 takich obiektów w Trójmieście to się żegnasz koleś z niskimi podatkami od nieruchomości - do takich, że wielu przedsiębiorców splajtuje albo drastycznie podniesie ceny. Podatek od gruntu za lokal warsztatowy w Orłowie to 4 200 zł rocznie. Po spełnieniu postulatów takich jak ty i postawienie setek tych budowli, to zapewne podatek urośnie razy 10 - do 42 000 rocznie. Kto ci to wytrzyma?

          • 1 4

          • a kto powiedział, że głównym dochodem miasta ma być PIT?

            Skąd takie pomysły, aby "wybrańcy" mieszkańców miasta golili ich do skóry?!

            • 3 1

      • (6)

        to jak centrum miasta jest źle zaprojektowane pod względem osób niepełnosprawnych zrozumiałam dopiero jak poruszałam się z dzieckiem w wózku

        • 7 12

        • a nie widzisz związku... (5)

          ...z unikaniem lekcji WF?

          A jest on większy niż oczywiste błędy projektantów i "spadek" po przeszłości.
          Niczego nie zrozumiałaś, po prostu ujawniła się niedogodność złośliwie skierowana przeciwko tobie...
          I rozumiesz jedynie swoją uciążliwość...

          • 6 5

          • wytłumacz proszę (4)

            jaki związek z unikaniem lekcji WF-u ma brak przystosowania wielu miejskich- a więc w teorii ogólnodostępnych- przestrzeni dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami? Mojej mamie nie chciało sie robić przysiadów i dlatego zachorowała na parkinsona i teraz muszę godzinami planować każde jej wyjście z domu? o to chodzi?

            • 4 8

            • przeczytaj poprzednią wypowiedź, to może zrozumiesz (3)

              może...

              Bo raczej nie masz na to ochoty.

              Nie ma to żadnego związku z "parkinsonem", a ty stosujesz "inteligentne" (inaczej) erystyki dla pognębienia dyskutanta.

              • 7 4

              • Czyli co?sam tego nie rozumiesz? (2)

                Proszę jeszcze raz- jaki jest związek? Jestem głupi jak but i tego nie rozumiem.

                • 0 4

              • do rodziców...

                z żalami,,,

                • 4 0

              • Jak jesteś głupi jak buty już taki zostaniesz

                • 4 0

    • (1)

      A ja zawsze wolę przejść przez ulicę, niż złazić i włazić. Z jednym wyjątkiem- tunel wybieram tylko wtedy, gdy przejście jest ze światłami.

      • 9 5

      • czyli w 99% przypadków wybierasz tunel.

        • 17 7

    • A ja przejscie naziemne

      • 8 11

    • (1)

      Większość ludzi preferuje przejście naziemne. Nie wszyscy jesteśmy starymi ludźmi, którzy wolą tunele pachnące toaletami z czasów komunizmu.

      • 3 9

      • i kolejny przykład "języka miłości", tolerancji oraz inkluzywności...

        Nie chce mi się rozwijać, może wystarczy tytuł znanego filmu:

        "To nie jest kraj dla starych ludzi"
        .....

        • 8 2

    • ja jadąc samochodem też wybieram tunel (3)

      a jako pieszy przejście naziemne.
      Jesteś młody, zdrowy to sobie po schodach zbiegniesz. Postaw się w roli osoby, dla których schody są barierą...

      • 5 2

      • tam jest winda... (2)

        wiesz o tym?

        • 4 3

        • Winda rzadko działa (1)

          A wtedy jesteś z wózkiem udupiony. Wiesz o tym?

          • 2 1

          • i w tym jest właśnie problem

            czyli w działaniu miasta...

            • 0 1

    • połam nogi i potem się wypowiadaj

      albo się zestarzej

      • 3 7

    • Nieprawda

      Tłumy ludzi korzystają z tego przejścia

      • 3 0

    • Gdańsk nie ma piniedzy

      jak to Vicent mówi tak gdzie peło tam nie ma pieniędzy na nic , a jaki syf na czarnym dworze , korek 16 godzin an dobę. przy parku regana trzeba porobic takie tunel jak przy monciaku w sopocie , ale bzdulcynea ma nas w d...

      • 1 0

  • No i kolejny kamyczek do tego, aby komunikacja miejska nie była sprawna. (10)

    Tramwaje będą stać na czerwonym.

    • 107 25

    • (5)

      Piesi mogą mieć na przejściu przez tory światło ostrzegawcze, tak jak ma to miejsce przy Bramie Wyżynnej czy GUMedzie. Tramwaje stoją na światłach jedynie dlatego, że ZDiZ nie chce priorytetów dla komunikacji, bo tramwaje muszą przecież przepuścić nawracających kierowców czy to przy kościele św. Elżbiety, czy przy locie.

      • 9 6

      • (4)

        Ta, i w obu tych miejscach w ostatnich miesiącach były potrącenia pieszych przez tramwaje.

        • 4 3

        • (3)

          I w obu tych miejscach wina leżała po stronie pieszych, którzy podobnie jak niektórzy kierowcy dali się zaskoczyć tramwajem na torach.

          • 8 2

          • I po to są robione dla bezrozumnych tunele, by się nie pozabijali. (1)

            Władze Gdańska będą potencjalne ofiary miały na sumieniu. W tym problem, że te władze sumienia są pozbawione.

            • 1 2

            • Słusznie.

              Należy jak najszybciej zamknąć całe miasto dla ruchu samochodowego.
              Inaczej władze Gdańska będą miały wszystkie ofiary na sumieniu.

              • 3 3

          • I co z tego

            Co za różnica czyja wina, skoro trup leży na torach i tramwaje stoją? To przejście to głupi i szkodliwy pomysł, z wielu powodów

            • 0 0

    • Dużo się nie zmieni, teraz stoją na nawrotkach, bo jaśnie kierowcy muszą stać na torach. (2)

      A przynajmniej będzie można wygodnie się na tramwaj dostać.

      • 8 4

      • A do tego GDZiZ nie umie w priorytet, więc stanie na nawrotce przed Bramą Wyżynną to codzienność.

        • 5 0

      • Inwalidą jakimś jesteś?

        Co za gnom!

        • 0 2

    • Ja nie wiem co ci będzie stało

      Ale jeżeli to twój dizel to super. Może za kilka tygodni zrezygnujesz z jazdy dizlem ze wsi do miasta.

      • 0 0

  • Niezbedne (2)

    Znowu jestem zawiedziona Czekam na to przejście z niecierpliwością od paru lat
    Do dzieła!!!

    • 34 96

    • Tak jak ja na przejście (1)

      z ul. Żabi Kruk na ul. Ogarną - ten tunel to dramat i kpiny z inwalidów, ludzi starszych i matek z dzieckiem w wózku.

      • 7 6

      • Jo, madki z bombelkami najważniejsze!

        • 7 2

  • Wolik (14)

    I po co to.

    Teraz jadąc od dworca w stronę Pruszcza stajemy na 4 światłach. Ulica jest dla pojazdów, chodniki dla pieszych a skrzyżowanie tych dwóch tras powinno być tunelem lub mostkiem - tak dla bezpieczeństwa.

    • 79 48

    • skoro o bezpieczeństwie mówisz

      to jest na to tylko jeden jedyny sposób - wolna i przepisowa jazda.
      czy światła, ograniczenia, progi, częste zatrzymywanie pojazdów by nie dało sie rozpędzić, wąskie pasy ruchu.

      • 15 6

    • (2)

      Przy Forum powstało mimo krytyki kierowców i tragedii nie ma !

      • 16 8

      • Jest tragedia. Nie zakilnaj rzeczywistości. (1)

        W szczycie robi się tam korek. A to generuje więcej spalin i zanieczyszcza powietrze.

        • 6 7

        • Jedź pociągiem, tramwajem lub autobusem - zredukujesz spaliny.

          • 5 2

    • OK. zróbmy wiadukt. Z windami oczywiście.

      Ale dla samochodów.

      Skoro tak bardzo podoba Ci się to rozwiązanie, to chyba nie będziesz miał z tym problemu?
      Czy w momencie jak tylko zaczyna chodzić o Twoje cztery litery, propozycja jest nagle absurdalna?

      • 15 2

    • tunel dla aut a piesi nad ziemią (2)

      tak jak w sopocie zrobili i świetnie się to sprawdza

      • 12 3

      • Kurczę faktycznie, że też nikt na to nie wpadł (1)

        Wystarczy wydać paręset milionów, rozkopać i sparaliżować centrum na kilka lat, przeprowadzić prace archeologiczne w ścisłym centrum średniowiecznego miasta, przełożyć pare kilometrów różnych (pewnie w połowie nie zinwentaryzowanych) sieci i instalacji i et voila!

        • 11 1

        • dokładnie, kłapią przygłupy dziobem nt. tuneli dla samochodów a nie mają pojęcia jaki to koszt i wielkość robót, które będą skutkowały paraliżem centrum na parę lat.

          • 5 1

    • (4)

      Coraz więcej jest osób niepełnosprawnych i starszych dla których chodzenie po schodach jest gehenną.

      • 13 2

      • te osoby napewno codziennie chodzą na dworzec. (2)

        • 4 8

        • (1)

          Czyli jak nie chodzą codziennie na dworzec, to może on być dla nich niedostępny. Ma to sens.

          • 13 2

          • a jest niedostępny? Chodzą tam zwiedzać?

            • 3 7

      • I po to są tam windy.

        A, że nie działają to z pretensjami do Jej Serdeczności.

        • 4 3

    • lepiej od razu całą drogę dać w tunel

      strasznie niewygodnie by się jeździło tak góra dół

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane