• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W piątek otwarcie przejścia przy Bramie Wyżynnej

Maciej Korolczuk
12 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
  • Nowe przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej jest już niemal gotowe. Urzędnicy chcieliby je otworzyć jeszcze w tym tygodniu.
  • Nowe przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej jest już niemal gotowe. Urzędnicy chcieliby je otworzyć jeszcze w tym tygodniu.
  • Nowe przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej jest już niemal gotowe. Urzędnicy chcieliby je otworzyć jeszcze w tym tygodniu.

Kończy się budowa naziemnego przejścia dla pieszych między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk.Mapka Na Wałach Jagiellońskich, w kierunku Okopowej, wymalowano już pasy, trwają też testy sygnalizacji świetlnej. Otwarcie nowego przejścia odbędzie się w piątek o godz. 11:30.



Aktualizacja, czwartek, godz. 13:40.



Potwierdziły się nasze informacje. Jak poinformowały władze Gdańska otwarcie nowego przejścia odbędzie się w piątek 15 kwietnia o godz. 11:30.



Otwarcie naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej:

Tak jak nowe przejście ma połączyć Bramę Wyżynną z Forum Gdańsk, tak jednocześnie ta sama inwestycja mocno dzieli mieszkańców Gdańska.

Część z nich - głównie piesi, rowerzyści i pasażerowie komunikacji miejskiej - na nowej infrastrukturze skorzystają.

Innego zdania są kierowcy, obawiający się, że po ustawieniu i włączeniu dodatkowej sygnalizacji świetlnej, korki w centrum Gdańska staną się jeszcze bardziej dokuczliwe.

Na razie sygnalizacja pracuje w trybie awaryjnym (pulsacyjnym) i trwają jej testy. W weekend na samej jezdni w kierunku Okopowej pojawiło się też oznakowanie poziome, a więc białe pasy, po których wkrótce będą poruszać się piesi. Ostatnie prace wykończeniowe trwają też przy poszerzonych przystankach tramwajowych, gotowe są przejazdy rowerowe.



Jak mówią urzędnicy, jeśli nie wydarzy się nic niespodziewanego, docelowa organizacja ruchu zostanie tam wprowadzona jeszcze w tym tygodniu.

- Prace budowlane będą jeszcze trwały do końca miesiąca, ale przygotowujemy się, by docelową organizację ruchu wprowadzić na Wałach Jagiellońskich jeszcze w tym tygodniu - mówi Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Budowa naziemnego przejścia dla pieszych kosztowała 5,8 mln zł. Wykonawcą prac jest spółka Eurovia.

Zebra między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk to - po Podwalu Przedmiejskim - kolejne naziemne przejście, jakie w ostatnim czasie powstało w Śródmieściu Gdańska. Niedawno rozpoczęła się też budowa przejścia przez al. Zwycięstwa przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym.

Opinie (869) ponad 10 zablokowanych

  • Korki (1)

    Na sezon murowane, a pieniądze glupio wydane, potrzebne to przejscie jak dziura w moscie

    • 9 2

    • korki tam są od kilkudziesięciu lat

      żadne miasto nie poradziło sobie z korkami nie poprawiając komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych bez wdrożenia programu stopniowego uwalniania kolejnych placów i ulic centrum miasta od jeżdżących i parkujących samochodów. Gdańsk powoli wkracza na ścieżkę zrównoważonego rozwoju realizując to przejście.

      • 0 0

  • (1)

    Co za poroniony pomysł. Osoba, która to wymyśliła jest pozbawiona jakiejkolwiek wyobraźni

    • 11 4

    • osoba, która zamieściła ten wpis jest pozbawiona jakiejkolwiek wyobraźni i empatii.

      Przypuszczalnie cierpi na samochodozę

      • 1 1

  • A co z podziemnym? (1)

    Pamiętam ile kasy w to włożono

    • 9 3

    • pozostanie do Twojej dyspozycji

      • 0 0

  • (1)

    Bez sensu skoro jest bezpieczne przejście podziemne. Można było zainstalować do tunelu chodniki ruchome zjazd/wyjazd, wygodne dla starszych, niepełnosprawnych, wózków dziecięcych i wszystkich którzy z jakiegokolwiek względu chcą albo muszą omijać schody. Rower również wygodnie można na nich przemieścić na drugą stronę ulicy.

    • 7 1

    • wejście na przystanki tramwajowe było zbyt wąskie na instalację windy

      • 1 0

  • Szok

    To nie jest dobre teraz zaczną się większe korki i stłuczki bo będzie kto pierwszy ten lepszy przy zmianie pasów.

    • 7 1

  • A niby z czego będą zadowoleni pasażerowie komunikacji miejskiej? To tramwaje i autobusy nie będą stały w większych korkach tylko przelecą nad tym przejściem jak ptaszki? Jakaś nowa technologia?

    • 6 3

  • Przejscie naziemne piec metrow obok tunelu i 200 metrow od obleganego skrzyzowania :) (1)

    I nadal sa ludzie, ktorych zdaniem to nie zwiekszy korkow, a przede wszystkim ilosci trujacych substancji. Taki znak XXI wieku, niby wszyscy mogliby byc madrzy co najmniej jak ich telefony, a jest odwrotnie.

    • 6 3

    • jak tak ci zależy na ekologii

      zastanów się, czy wszystkie przejazdy realizowane przez ciebie samochodem mają sens. Fachowo to się nazywa: proces refleksji nad zmianą swoich zachowań komunikacyjnych. Warto go zacząć już dziś.

      • 1 1

  • Sądziłem, że to żart prima aprilisowy (2)

    Skoro tam jest tunel to po co jeszcze przejście naziemne? Bedą z tym tylko kłopoty.

    • 7 3

    • kłopoty już są (1)

      wielu ludziom to przejście ułatwi życie.

      • 1 0

      • ciekawe że wszystkie opinie podważające sens budowy przejścia naziemnego obok tunelu i w odległości ok 100-150m przejścia naziemnego spotykają z komentarzem "trolla"?

        "jesteś wyznawcą ideologii samochodyzmu" "... jest was około 800 osób. Reszta jest zadowolona"
        "wielu ludziom to przejście ułatwi życie" itd itp

        • 0 0

  • już przygotowali światła na wiadukcie.

    wstrzymują ruch z Oruni. Codzienny korek od ulicy Sandomierskiej. Po otwarciu odtrąbią sukces i stwierdzą ze światła wcale nie przeszkadzają.

    • 5 1

  • przejście do sklepu (1)

    Tu chyba nie chodzi o to "czyja racja jest mojsza" kierowców czy pieszych... tylko czy inwestowanie w przejście naziemne do "sklepu" jest tak bardzo potrzebne? Do "sklepu - Forum" prowadzi bezkolizyjny tunel, a ok 100-150m dalej, przy Hucisku mamy przejście naziemne...

    • 4 1

    • zanim wpiszesz kolejny tekst, przeczytaj już obfitą dyskusję na tym forum

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane